Wat doe je nú?

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Number9
Knuffelnerd

Wat doe je nú?

Bericht door Number9 » 01 mar 2011, 14:58

Ik ben nu via m'n mobiel aan het forummen tijdens een niet zo heel erg enerverende medezeggenschapsvergadering...

:erm:
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Krautsurfer
Forum Diva

Re: Wat doe je nu?

Bericht door Krautsurfer » 01 mar 2011, 15:01

Ik zit tijdens een momentje van introspectieve stilte het forum wat door te nemen en me af te vragen of er nog andere dingen te doen zijn vandaag.
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 aug 2013, 23:15

nou?
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 aug 2013, 23:16

Ik drnk bier in de hoop de volgende dag op afstand te houden en hoop op meer gezelligheid via dit forum :(

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 aug 2013, 23:17

Ik blijf hier hangen terwijl ik mezelf streng toespreek dat ik moet gaan tandenpoetsen etc. en naar bed gaan.
Shine a little light on my darkness, babe

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 aug 2013, 23:19

Doe maar niet, veel te leuk hier, met ons.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 aug 2013, 23:34

Ik forum nu vanuit mijn bed. :naughty:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 aug 2013, 23:37

geil. naakt?

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 aug 2013, 23:38

Nee, dat lijkt me nu ook weer niet nodig.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 08 aug 2013, 23:40

Ik ga zo douchen. Naakt.
Voorheen Vlaecks.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 aug 2013, 23:42

Oh flaaks, maak ons gek.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 08 aug 2013, 23:44

Ik ben net naar de apotheek geweest en neem nu een wijntje.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 aug 2013, 23:45

De nachtapotheek? Is de klazachstaan ziek?

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 08 aug 2013, 23:51

Rainy Day Woman schreef:De nachtapotheek? Is de klazachstaan ziek?
:yesno:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 09 aug 2013, 00:01

Rainy Day Woman schreef:Oh flaaks, maak ons gek.
Toch geen douche. Te laat. Dan maar beetje ranzig te bed.
Voorheen Vlaecks.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 09 aug 2013, 00:02

(klaz*) schreef:
Beterschap kerel. Ik hoop dat het medicijn snel werkt.
Voorheen Vlaecks.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 09 aug 2013, 22:20

(klaz*) schreef:
:( Beterschap gewenst. Zorg maar goed voor 'm.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 09 aug 2013, 22:31

Komt goed :)

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2013, 14:08

Het forum lezen.
Too Freud to live
Too Jung to die

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:24

Een minuut of 20 geleden een reactie geplaatst op http://www.nrc.nl:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/10/met ... oycot-hem/
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 15:30

Number9 schreef:Een minuut of 20 geleden een reactie geplaatst op http://www.nrc.nl:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/10/met ... oycot-hem/
disqus_Ubb9Bd8Xd0?

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:31

Ben ik. Geen idee waarom, maar nog nooit zin gehad een echte nickname daar aan te maken. Misschien moet ik me daar wel number9vanforumnerdspuntnl noemen.
Number9, lid nummer 25.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:31

Ben trouwens benieuwd naar wat je van m'n reactie aldaar vindt.
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 15:39

Number9 schreef:Ben trouwens benieuwd naar wat je van m'n reactie aldaar vindt.
In ieder geval een goede insteek om de wet zelf er maar eens bij te pakken :up:

De wet verbiedt naar mijn idee meer dan actieve promotie. Elke voorlichting/informatiegeving over (dus nog niet eens pro) homoseksualiteit (de zg. niet-traditionele seksuele relaties, waarover in het oogpunt van Ruslands geschiedenis overigens nog te twisten valt) is al verboden. Recentelijk zijn er nog een aantal Nederlanders Rusland uitgezet die jongeren naar hun mening over homoseksuelen vroegen.

Toch vind ik de sociale situatie in Rusland misschien nog zorgelijker dan de politieke situatie. De homofobie onder de gewone bevolking is enorm, wat dikwijls resulteert in agressie, met in al talloze gevallen de dood tot gevolg.

Richardus
Meganerd

Re: Wat doe je nú?

Bericht door Richardus » 10 aug 2013, 15:43

Och, in een paar Afrikaanse landen staat er volgens wet de doodstraf op, daar hoor je ze nooit over maar ja; daar zijn de Olympische Spelen niet. Beide partijen moeten niet zeiken: Rusland moet gewoon homosporters toelaten volgens Olympisch manifest, sportende homo's moeten daar niet de protesterende gaypride homo gaan lopen uithangen, dan is er niks aan de hand. Rusland en haar bewoners mogen zelf weten wat ze ervan vinden. Zoals ik zeg; in Afrika is het veel erger. En ik word die Westerse morele superioriteit een beetje zat. Alsof alles wat wíj vinden de enige beschaafde optie is en de rest dat ook moet nastreven. Erg egocentrisch.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:49

Ik lees die wet niet als dat elke informatie over 'niet-traditionele seksuele relaties' wordt verboden, maar 'alleen maar' informatie gericht op, ach, laat ik even copy-pasten:

Het gaat dus om 'propaganda' met de intentie ('aimed at') om bij minderjarigen (1) 'niet-traditionele seksuele houdingen' te ontwikkelen, (2) dergelijke houdingen (nog steeds bij minderjarigen) aan te prijzen ('formation of attractiveness'), (3) 'mispercepties' over de sociale gelijkheid van traditionele en niet-traditionele seksuele relaties te vormen bij minderjarigen en (4) bij minderjarigen interesse voor niet-traditionele seksuele relaties te bevorderen. Wat dus verboden wordt is zeg maar actieve promotie van niet-traditionele seksuele houdingen en relaties bij minderjarigen, niet het hebben van dergelijke houdingen en relaties.

Puur naar de letter is deze wet minder erg dan dat het voorgespiegeld wordt (ik maak zelf wetten, dus ik kan redelijk nuances in formuleringen inschatten...). Maar ik ben het helemaal met je eens: de 'gewone Rus' (die de wettekst evenmin zal hebben gelezen als het Nederlandse journaille) denkt waarschijnlijk dat de staat hun homofobie legitimeert - en dat is bijzonder zorgwekkend en kwalijk.

Voor de eventuele stiekeme meelezer: dit is de tekst die ik postte op nrc.nl:
Spoiler: show
Het valt me op, dat (vrijwel) nergens waarin het over de Russische 'anti-homowet' gaat, naar deze wet wordt verwezen, zodat het lastig is om te beoordelen of die wet nu zo kwaadaardig is als het nu voorkomt.
Via wikipedia is een (onofficiële) vertaling van de wetswijziging te vinden (met een verwijzing naar het officiële document.) Die vertaling staat hier:
http://lgbtnet.ru/sites/defaul...

Wat is het nou precies wat deze wet verbiedt? Kernartikel is art. 6.21, waarin in lid 1 staat:
Propaganda of non-traditional sexual relations among minors expressed in distribution of information that is aimed at the formation among minors of non-traditional sexual attitudes, attractiveness of nontraditional sexual relations, misperceptions of the social equivalence of traditional and non-traditional sexual relations, or enforcing information about non-traditional sexual relations that evokes interest to such relations [is verboden/ strafbaar].
Het gaat dus om 'propaganda' MET DE INTENTIE ('aimed at'; ik gebruik even hoofdletters omdat ik niet weet hoe tekst vet te maken, excuus dat de tekst daardoor onrustiger oogt) om BIJ MINDERJARIGEN (1) 'niet-traditionele seksuele houdingen' te ONTWIKKELEN, (2) dergelijke houdingen (nog steeds bij minderjarigen) AAN TE PRIJZEN ('formation of attractiveness'), (3) 'mispercepties' over de sociale gelijkheid van traditionele en niet-traditionele SEKSUELE relaties te VORMEN bij minderjarigen en (4) bij minderjarigen interesse voor niet-traditionele seksuele relaties te BEVORDEREN. Wat dus verboden wordt is zeg maar ACTIEVE PROMOTIE VAN niet-traditionele SEKSUELE houdingen en relaties BIJ MINDERJARIGEN, niet het hebben van dergelijke houdingen en relaties.

Voor de goede orde: ik ben zeer vóór gelijke behandeling en tegen discriminatie op welke grond dan ook, dus ook op grond van seksuele geaardheid. De mensenrechtensituatie in Rusland baart mij veel zorgen. En zeker het hierboven genoemde derde punt zou ik veel te ver vinden gaan (minderjarigen zouden best mogen meekrijgen dat er verschillende soorten (seksuele) relaties bestaan). Maar noem me maar ouderwets: waarom zou je actief seksuele houdingen en relaties (traditioneel of niet-traditioneel) willen bevorderen bij minderjarigen (ik accentueer nog even de kernwoorden: actief, seksueel, bevorderen, minderjarigen). Wat is er mis mee om daarmee te wachten tot meerderjarigheid, of om dat überhaupt niet te doen? Anders gezegd: wordt de betreffende wet niet veel erger voorgespiegeld dan de feitelijke tekst? (Dat kan best een legitieme strategie zijn om ergens aandacht voor te vragen, maar ik vind dat een volwassen debat de feiten niet moet negeren.)
Number9, lid nummer 25.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:52

Richardus schreef:Och, in een paar Afrikaanse landen staat er volgens wet de doodstraf op, daar hoor je ze nooit over maar ja; daar zijn de Olympische Spelen niet. Beide partijen moeten niet zeiken: Rusland moet gewoon homosporters toelaten volgens Olympisch manifest, sportende homo's moeten daar niet de protesterende gaypride homo gaan lopen uithangen, dan is er niks aan de hand. Rusland en haar bewoners mogen zelf weten wat ze ervan vinden. Zoals ik zeg; in Afrika is het veel erger. En ik word die Westerse morele superioriteit een beetje zat. Alsof alles wat wíj vinden de enige beschaafde optie is en de rest dat ook moet nastreven. Erg egocentrisch.
Goed punt. Nederland heeft altijd de mond vol van respect voor 'andersdenkenden' (en terecht), maar als je nou eens anders denkt dan die andersdenkenden (bijvoorbeeld omdat je conservatief bent, of orthodox-Christelijk), dan mag je van de progressievelingen ineens niet meer denken en zeggen wat je wil. Apart, dit.
Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2013, 16:07

Richardus schreef:Och, in een paar Afrikaanse landen staat er volgens wet de doodstraf op, daar hoor je ze nooit over maar ja; daar zijn de Olympische Spelen niet. Beide partijen moeten niet zeiken: Rusland moet gewoon homosporters toelaten volgens Olympisch manifest, sportende homo's moeten daar niet de protesterende gaypride homo gaan lopen uithangen, dan is er niks aan de hand. Rusland en haar bewoners mogen zelf weten wat ze ervan vinden. Zoals ik zeg; in Afrika is het veel erger. En ik word die Westerse morele superioriteit een beetje zat. Alsof alles wat wíj vinden de enige beschaafde optie is en de rest dat ook moet nastreven. Erg egocentrisch.
Vraag het de Russische en Afrikaanse homo's anders even.
Too Freud to live
Too Jung to die

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 16:12

Het niet voor je leven hoeven vrezen lijkt me alleszins nastrevenswaardig.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2013, 16:18

(klaz*) schreef:Het niet voor je leven hoeven vrezen lijkt me alleszins nastrevenswaardig.
Zo kom ik ook graag de dag door.
:yes:
Too Freud to live
Too Jung to die

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 16:23

Maar daar zal Richardus het ook wel mee eens zijn. :)

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2013, 16:23

(klaz*) schreef:Het niet voor je leven hoeven vrezen lijkt me alleszins nastrevenswaardig.
Utopie.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 16:34

Richardus schreef:
Utopie.
Dat is een antwoord op de vraag of het doel te bereiken is ja of nee.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 16:35

Niet voor je leven hoeven vrezen lijkt me niet zozeer een utopie, alswel een lakmoesproef voor menselijkheid van een samenleving.
Number9, lid nummer 25.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 aug 2013, 18:04

'niet-traditionele seksuele houdingen'
Heeft homoseksualiteit niet een even lange 'traditie' als heteroseksualiteit?
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2013, 18:50

Number9 schreef:Niet voor je leven hoeven vrezen lijkt me niet zozeer een utopie, alswel een lakmoesproef voor menselijkheid van een samenleving.
Er zullen altijd culturele verschillen blijven, altijd diverse meningen en altijd mensen die hardhandiger dan anderen hun mening handhaven. Miljarden mensen met dezelfde mening en iedereen makke schaapjes? Nooit. Je kunt ernaar streven (media probeert het, kapitalisme misbruikt het verlangen ernaar voor eigen gewin) wat meestal juist polarisatie en verheviging van het conflict tot gevolg heeft. Dacht je dat nu door al die aandacht opeens Rusland bijdraait? Of dat homo-activisten en sporters géén acties gaan voeren? Vrijheid van meningsuiting anyone?

Moeilijke dingen hè ;) zit hier ook gewoon even te stoken hoor :clown: Ik vind het ook belachelijk dat er wordt gepotenramd en in sommige landen de doodstraf staat op homofilie. Zo ver hoeft het niet te gaan. Maar een cultuur mag het best afkeuren. Zo zijn er altijd groepen/gebruiken afgekeurd en dat zal altijd blijven gebeuren. Of de algehele vervlakking moet écht eens ooit zijn intrede doen.

Ik ben er trouwens nog nooit over uit wat ik zelf van homofilie vind. Ieder mag van mij weten wat 'ie doet en laat, maar ik mag er dus ook een eigen mening over hebben. Maar ik weet het niet...tegennatuurlijk? Het kan bij dit beest genaamd mens horen. Aanleg of psychologische afwijking? Geen idee. Vies? Persoonlijk vind ik wel maar kan me nog best indenken dat anderen het lekker vinden, waarom niet, tja. Ik snap alleen nooit dat heel veel homo's zo wijvig gaan doen :? vloeit dat er automatisch uit voort of meten ze zich dat gedrag aan omdat het 'hoort' in hun community? Ik heb ook homo's gekend die niet zo deden, maar opvallend veel wel. Minder testosteron, meer oestrogeen? Begint dat dan als je 'uit de kast' komt ofzo? Raar. Compleet belachelijk, onnodig en zelfs schadelijk voor homo's vind ik zo'n gaypride. Leuk dat ze 't naar hun zin hebben hoor, maar je zet je eigen groep te kijk in plaats van dat je voor acceptatie zorgt. Doe maar gewoon normaal, dan boeit het niemand dat je homo bent. Maar om halfnaakt in het roze op een schip te gaan zwaaien met je lul (mag niet, ik weet het) werkt stigmatiserend, niet uitnodigend tot acceptatie. Je maakt jezelf en alle andere homo's die dat extravagante niet hoeven het leven juist moeilijker door jezelf zo als outcast te presenteren die schreeuwt om aandacht en acceptatie.

Tering, wat een gelul :drinkpig:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 19:16

Het lijkt me wel lachen om op de Gepereet (eh, de Gay Parade) met een boot rond te gaan varen met als nadrukkelijk statement "Proud to be straight", en dan als man zoenen met een vrouw of als vrouw met een man. Gewoon jezelf zijn, je weet tog. :drink:
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 19:18

Was dat niet de KNVB-boot?

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 19:18

Daar stonden geen vrouwen op. Want voetbal is nou eenmaal geen sport voor vrouwen. Die gaan op een gegeven moment bij een kapperszaak werken.
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 19:22

Laat mijn kapper nou net hetero zijn :lol:

Ach, de hele wereld indelen in homo-hetero, daar wordt alles ook zo gezapig van.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 10 aug 2013, 19:33

Number9 schreef:Ik ben nu via m'n mobiel aan het forummen tijdens een niet zo heel erg enerverende medezeggenschapsvergadering...

:erm:
Zeg jij had toch vanuit non-conformistische motieven geen smart-Phone? :protest:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 19:35

Dat is nu, geciteerd bericht is van maart 2011. Toen ik er voor m'n werk wél één had, en 'm nog gebruikte ook.
Number9, lid nummer 25.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 10 aug 2013, 20:12

Homo's? Bij pindaklaz was het altijd de muzieksmaak die me de wenkbrauwen wat deed fronsen. Maar dat is niet zo uitzonderlijk. Meer bepaald stereotype voor de homo sapiens.
Verre familie van

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2013, 20:38

Hensup schreef:Homo's? Bij pindaklaz was het altijd de muzieksmaak die me de wenkbrauwen wat deed fronsen.
Werkelijk? :lol:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 20:57

Hierbij verklaar ik: er is helemaal níéts mis met IJslands kabbelmuziek. Sterker nog: da's geweldig! :up:
Number9, lid nummer 25.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 27 sep 2013, 16:53

Wachten, genieten van de stilte, shagje draaien.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 27 sep 2013, 17:37

Wachten en genieten gaan totaal niet samen, O'vet. Wachten impliceert dat je niet in het nu leeft.
Verre familie van

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 27 sep 2013, 17:48

Zeg Oved, wat is dat voor blauw ding dat u richting uwen (avatar-)mond beweegt?

Afbeelding
Number9, lid nummer 25.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 27 sep 2013, 17:51

a miniature blue energy dome :belly:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 27 sep 2013, 17:52

Oved schreef:a miniature blue energy dome :belly:

Ja, ik dacht al zoiets, maar je wil toch even zekerheid he.
Number9, lid nummer 25.

Plaats reactie