Crisis 2.0

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
tzz
Heeft niks beters te doen

Re: Crisis 2.0

Bericht door tzz » 29 mar 2012, 17:04

ha, mooi stukje iker. ik heb afwachtend op het belletje van de dierenarts voor het tien minutengesprek over onze jongste poes de film gekeken. En besloot: het gaat zoals t gaat.
jammer als ik als brave burger de boot inga met netjes afbetalen, ik ga t toch maar blijven doen: t zijn dan ten minste MIJN stenen die niks meer waard zijn volgens de anderen :D
Love Love Love.. Mild. Blijf luisteren. Blijf proberen.

tzz

Bericht door tzz » 29 mar 2012, 17:11

het grote sprokkelen van geld is wel al begonnen, met wat totaal maffe rijkeluis uitgaven.. maar ja, we zijn hollanders en we doen raar. Omdat t kan?

Hier ons laatste dilemma:

De poes (9 maanden oud, erg leuke helft van een super broertje-zusje setje) zeilde achter een vogel aan naar beneden van 5 hoog. Ws.
wij haar kwijt, de dierenambulance was getipt en we konden haar komen halen in het dieren AMC.

Achterpoot kapot (dat gaat nog 1500 kosten, later) en veel ernstiger nog: haar onderrug gebroken.

Nu was de keuze: doe een operatie van 2300 of doe em niet. Geen enkele zekerheid over de uitkomst, want was allemaal niet te zien van buiten. dus ook als je besluit dit uit te geven, geeft dat geen enkele zekerheid over of poes een poezewaardig leven zal hebben na de operatie.. Of je dus na die 2300 alsnog mag besluiten tot n spuitje.
Meteen, na of tijdens de operatie, na zes weken revalideren, of na nog langer, als t toch allemaal poes onvriendelijk zal blijken te zijn..

wat zou jij doen? :drink:

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 17:50

Wat een sombere vooruitzichten. Ik vroeg me net af of er nog een comeback van Hans van Willigenburg, Ronnie Tober en Hans van der Togt inzit voor 2012, maar dat lijkt me nu van ondergeschikt belang. Ik kom er nog op terug als het beter(/slechter?) met de crisis gaat en iKer is bijgelezen.
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 18:12

Vooralsnog is -op korte termijn-niet veel terecht gekomen van optimisme uit VVD hoek.
Alles wat aan zwarts voor de toekomst werd geschetst was niet waar: werkloosheid en recessie.
Beiden is WEL gebeurd.

Kortom: alweer meer reden mezelf te vertrouwen en niet de partij van de graaiiers.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 18:13

tzz schreef:wat zou jij doen? :drink:
Lastig dilemma als je het financieel bekijkt.
Maar als je even inziet dat het een levend wezen is, en het beestje lijkt er verder wel zin in te hebben:
betalen natuurlijk. Je hebt een verantwoordelijkheid genomen en nu moet je die ook gestand doen.
Extreemlinksche drammert

DRUPGLID

Bericht door DRUPGLID » 29 mar 2012, 18:19

Ysfoxy schreef: Jonge internetmensen zullen zich afvragen wat een gaskamer is.

die Sphäre des Geruchs

:hitler:
Jedem das Seine

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 18:26

Ysfoxy schreef:Jij zit al vier jaar met de billen samengeknepen, iKer?
Dat niet, maar ik heb ook niet de luxe van een betaalde baan bij de overheid of anderszins stabiele belastinggeldstroom, of een CAO en pensioenopbouw, of een goedbetaalde positie ergens bij een bedrijf of een jaarlijkse forse bonus.

Ik kreeg uit de foto's van Ysvos een redelijk welvarend beeld van u.
Daarbij geteld dat u in overheidsdienst bent zal de crisis u niet al te snel gaan raken gok ik?
In die zin zit ik véél meer met de billen saamgeknepen dan zeker 75% van u hier (en ik denk nog wel meer).
De meeste mensen merken die crisis nauwelijks. Het zijn de werklozen, de zieken, de allochtonen, de mensen die pech hebben die als weerloze zwakken komende jaren gepakt zullen worden.

Als je in een machoberoep zit (oude energie, politie, leger, auto's bijvoorbeeld) zal er komende jaren weinig met je gebeuren, wellicht dat je wat harder moet werken, veel meer niet. Je zult niet hoeven verhuizen of mss een keertje minder op wintersport. Degene die al blij is met vakantie te kunnen zal er relatief veel meer van voelen (bijvoorbeeld niet meer op vakantie).

Ik maak mij verder geen enkele illusie over mededogen vanuit deze coalitie voor de rest van de wereld.
Alles wat meevalt valt mee, maar ik kijk met argusogen.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 18:32

iKer schreef:
Ysfoxy schreef:Jij zit al vier jaar met de billen samengeknepen, iKer?
Dat niet, maar ik heb ook niet de luxe van een betaalde baan bij de overheid of anderszins stabiele belastinggeldstroom, of een CAO en pensioenopbouw, of een goedbetaalde positie ergens bij een bedrijf of een jaarlijkse forse bonus.

Daarbij geteld dat u in overheidsdienst bent zal de crisis u niet al te snel gaan raken gok ik?
In die zin zit ik véél meer met de billen saamgeknepen dan zeker 75% van u hier (en ik denk nog wel meer).
De meeste mensen merken die crisis nauwelijks. Het zijn de werklozen, de zieken, de allochtonen, de mensen die pech hebben die als weerloze zwakken komende jaren gepakt zullen worden.

Als je in een machoberoep zit (oude energie, politie, leger, auto's bijvoorbeeld) zal er komende jaren weinig met je gebeuren, wellicht dat je wat harder moet werken, veel meer niet. Je zult niet hoeven verhuizen of mss een keertje minder op wintersport. Degene die al blij is met vakantie te kunnen zal er relatief veel meer van voelen (bijvoorbeeld niet meer op vakantie).

Ik maak mij verder geen enkele illusie over mededogen vanuit deze coalitie voor de rest van de wereld.
Alles wat meevalt valt mee, maar ik kijk met argusogen.
Ik herken het probleem. Valt gewoon niet mee als mislukte kunstenaar met dit rechtse kabinet. Succes ermee :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 18:49

roadrunner schreef:Ik herken het probleem. Valt gewoon niet mee als mislukte kunstenaar met dit rechtse kabinet. Succes ermee :drink:
Als mislukt kunstenaar zou ik nog een perspectief hebben [insert plaatje Hitler here]. Overigens ben ik gewoon toegepast kunstenaar, en als zijnde kunstenaar niet afhankelijk van subsidies maar van de grillen van de markt. Dus voel ik die crisis rechtstreeks in de portemonnee. Unlike you denk ik.

HIER een belangwekkende analyse.
Dit is een GroenLinkser die heel wat minder naief in elkaar steekt dan onze Vlaks.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 19:04

iKer schreef:
roadrunner schreef:Ik herken het probleem. Valt gewoon niet mee als mislukte kunstenaar met dit rechtse kabinet. Succes ermee :drink:
Als mislukt kunstenaar zou ik nog een perspectief hebben [insert plaatje Hitler here]. Overigens ben ik gewoon toegepast kunstenaar, en als zijnde kunstenaar niet afhankelijk van subsidies maar van de grillen van de markt. Dus voel ik die crisis rechtstreeks in de portemonnee. Unlike you denk ik.

HIER een belangwekkende analyse.
Dit is een GroenLinkser die heel wat minder naief in elkaar steekt dan onze Vlaks.
Nee, gelukkig is het kunstenaarsschap voor mij puur hobbie :drink:
Forumspammer

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 mar 2012, 19:25

iKer schreef:Ik kreeg uit de foto's van Ysvos een redelijk welvarend beeld van u.
Voor zover Ysfoxy zich dat kan herinneren, heeft hij nog nooit een foto van zijn bankrekening op dees forum geplaatst.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 19:39

Ysfoxy schreef:
iKer schreef:Ik kreeg uit de foto's van Ysvos een redelijk welvarend beeld van u.
Voor zover Ysfoxy zich dat kan herinneren, heeft hij nog nooit een foto van zijn bankrekening op dees forum geplaatst.
Los van de economische crisis blijven die houten huisjes aldaar niet eeuwig staan, toch. Een kennis (gerenomeerde vriend van me) doet momenteel onderzoek naar de weersvoorwachtingen in 2012 in de VS kustprovincies en dat ziet er niet goed uit. :nooo:
Laatst gewijzigd door roadrunner op 29 mar 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Forumspammer

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 19:41

Gelukkig heb ik meer verstand van kunst. :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 20:03

:lol:

Het is zaak gewoon door te leven en er weer proberen een gat in te zien.
Of eruit te stappen, je zult niet de eerste zijn die zo aan de ellende ontsnapt.

Vertel nog eens een mop Ysvos.
Ik heb nu stellig de indruk dat uw dikke auto, gordijnen en onderkomen geheel door schulden zijn gefinancierd. Daar moet om gelachen worden.
:drink:
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 20:04

Ik heb er al eentje:
One day Saint Peter and Abraham Lincoln were up in Heaven looking down through the clouds at the Earth below. Peter pointed at the White House and told Lincoln that America finally had its first Black President. "Honest?" asked Abe. Saint Peter replied, "Nope, Barack Obama."
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 20:09

Deze is ook niet onaardig:
Q. Why is Obama more popular in China than in America?
A. He created jobs over there.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 20:15

iKer schreef:Deze is ook niet onaardig:
Omdat negers populairder zijn in China dan in de vs? (is dit überhaubt wetenschappelijk onderzocht; je hebt een taak daar, iKer!) :drink:
Forumspammer

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 mar 2012, 20:34

iKer schreef:Vertel nog eens een mop Ysvos.
Nou, vooruit dan maar:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 20:50

roadrunner schreef:
iKer schreef:Deze is ook niet onaardig:
Omdat negers populairder zijn in China dan in de vs? (is dit überhaubt wetenschappelijk onderzocht; je hebt een taak daar, iKer!) :drink:
Ik geloof het niet eens, maar het is grappig om met de Republikeinse onzin mee te lachen.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 20:51

Ysfoxy schreef:
iKer schreef:Vertel nog eens een mop Ysvos.
Nou, vooruit dan maar:
Die Jeep is op afbetaling? Dat suburbane huis is gehuurd tegen woekertarief?
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 mar 2012, 21:01

De vijftien jaar oude Toyota RAV4 is al negen jaar geleden afbetaald en het onderkomen zal normalerwijze afbetaald zijn wanneer Ysfoxy halverwege de vijftig is (en het huis ongeveer honderd jaar oud zal zijn). Luxe items zoals gordijnen hebben we niet.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 21:09

Ysfoxy schreef:De vijftien jaar oude Toyota RAV4 is al negen jaar geleden afbetaald en het onderkomen zal normalerwijze afbetaald zijn wanneer Ysfoxy halverwege de vijftig is (en het huis ongeveer honderd jaar oud zal zijn). Luxe items zoals gordijnen hebben we niet.
Je kan ook gewoon huren en leasen zoals ik. :drink:
Forumspammer

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 mar 2012, 21:15

Dat kan in Nederland, gordijnen lesen?

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 29 mar 2012, 21:24

Ysfoxy schreef:Dat kan in Nederland, gordijnen lesen?
Nee, maar auto's leasen wel. Waarom je gordijnen leasen?. Een houten huis tussen de sneeuw, regen en storm(met name in 2012). Die houten huisjes blijven toch niet staan en je dichtsbijzijnde buur woont 5 km van je vandaan, toch? :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 22:09

Ysfoxy schreef:De vijftien jaar oude Toyota RAV4 is al negen jaar geleden afbetaald en het onderkomen zal normalerwijze afbetaald zijn wanneer Ysfoxy halverwege de vijftig is (en het huis ongeveer honderd jaar oud zal zijn). Luxe items zoals gordijnen hebben we niet.
Nou, een afbetaald huis lijkt me een bijzondere luxe als je halverwege de vijftig bent Ysvos.
De afbetaling van mijn huis (die sowieso niet op mijn inkomen kan draaien) zal zijn als ik zeventig ben.
Als de aandelen intussen wel een beetje met 8% per jaar willen blijven stijgen want anders blijft ie van de bank. Waar het nu ook is, uiteraard.

Zie je wel dat Ysvos welvarend is.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 29 mar 2012, 22:12

Ysfoxy doet me wat denken aan een verre vriend in Frankrijk.
Steeds van die slechte berichten 'ze kunnen het huis niet kwijt'
O o o wat erg, denk je dan.
Ze moeten zelfs wat huren in de stad waar ze nu wonen.
O o o wat kut denk je dan.

Tot de aap uit de mouw komt:
het huis is 2,5 ton, en geheel afbetaald.
Vuile kutsmiecht.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 30 mar 2012, 02:09

iKer schreef:Nou, een afbetaald huis lijkt me een bijzondere luxe als je halverwege de vijftig bent Ysvos.
De afbetaling van mijn huis (die sowieso niet op mijn inkomen kan draaien) zal zijn als ik zeventig ben.
Oh, maar dat is mooi dat jij de hypotheekrente 15 jaar langer kan aftrekken!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 09:45

Dat is dan wel weer waar.
Ik kom je trouwens boven wel tegen als ik voortijdig sterf.
Dan hebben we het er nog over.

En nu sorry zeggen, rijke patser.
:hitler:
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 30 mar 2012, 11:13

Ysfoxy is een rijke patser? Je bent echt aan het doordraaien, hoor.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 12:29

Ysfoxy schreef:Ysfoxy is een rijke patser? Je bent echt aan het doordraaien, hoor.
Kom kom, u zegt net dat dat huis van u bijna afbetaald is.
Ik mocht willen dat me dat bij leven lukt: het is nog lang niet zeker dat A. ik dan nog leef, en B. de stand van de aandelen zo hoog is dat ik kan afbetalen (hetgeen met de mores in de financiële wereld zo goed als onmogelijk zal blijken).

Dus ja, in mijn ogen bent u een nogal rijke patser. Al kan een rijke patser niet liquide zijn natuurlijk.
Ik weet niet wat de huizenprijzen daar zijn, dat kan ook nog in uw voordeel zijn.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 30 mar 2012, 13:52

Als iKer bij machte is op basis van slechts twee gegevens het hele plaatje te snappen, dan is hij inderdaad het intellectuele zwaargewicht dat hij altijd ter forum pretendeert te zijn.

Je mag het Ysfoxy niet kwalijk nemen dat hij verder geen aandacht meer gaat besteden aan je geraaskal. Drink wat minder koffie en nog veel plezier met vogeltjes kijken, mijn beste.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 14:52

Ysfoxy schreef:Als iKer bij machte is op basis van slechts twee gegevens het hele plaatje te snappen
iKer trekt slechts conclusies op basis van deze twee gegevens. Het staat u vrij meer gegevens aan te leveren.

Of te volharden in uw standpunt.
Wellicht dat zélfs iKer u dan ook gelooft.
:clown:
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 14:54

Ysfoxy schreef:je geraaskal.
Nounounou.
Zo gaan we in Europa niet met elkaar om, Ysfos. :nono:
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 30 mar 2012, 15:05

Sorry, jongen, Ysfoxy heeft teveel aan zijn hoofd om zich met forumplagerijtjes bezig te houden.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 15:09

Ysfoxy schreef:Sorry, jongen, Ysfoxy heeft teveel aan zijn hoofd om zich met forumplagerijtjes bezig te houden.
Ik eigenlijk ook.
Mijn dochter (8) heeft een deur verder Lady Gaga zo hard opgezet dat Roy Orbison bij mij overstemd wordt. :erm: :cry:
Extreemlinksche drammert

tzz

Bericht door tzz » 30 mar 2012, 15:27

leuke dochter :)

Maarre Iker... moet u niet eens met de bank gaan praten, en een andere hypotheek nemen? Annuiteiten bijv?
Verpats die aandelen, stort de 4000 die t al 5 jaar waard is meteen in het gat als een aanbetaling en HERFINANCIER!

Bij ons niet te verkopen appartementje mailde de hypotheker zelf: eh, sorry, misschien moeten we er eens naar kijken :)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 30 mar 2012, 15:44

tzz schreef:
Maarre Iker... moet u niet eens met de bank gaan praten...
:up: Dat wordt vast heel gezelli!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 mar 2012, 16:06

1ofthemFaces schreef:
tzz schreef:
Maarre Iker... moet u niet eens met de bank gaan praten...
:up: Dat wordt vast heel gezelli!
Het laatste contact tussen mij en een bank luidde als volgt:
Geachte heer [...].

Wij van Occupy Utrecht zouden graag een deel van uw kantoor bezetten. Kunt u contact opnemen zodat wij de mogelijkheden daartoe kunnen bespreken?

Hoogachtend,
iKer
Communicatiemedewerker Occupy Utrecht.
Daar moet nog steeds antwoord op worden gegeven.
Communicatie is niet het sterkste punt van de banken.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 01 jun 2012, 10:17

iKer schreef:Het wordt tijd voor doemdenken, oorlogsdreiging, sterke leiders en slachtpartijen.
U ziet het misschien nu nog niet, over twee jaar piept u wel anders.
Als ik vandaag even een rondje draai langs wat opiniesites met de reacties (die zijn altijd veelzeggendheid) dan liggen we strak op schema.

Ik las al ergens 'dit kan zo niet langer doorgaan, we moeten in opstand komen', en 'op naar Brussel'

We zullen nog veel hard uiteengeslagen protesten zien van antiglobalisten, occupyers en andere opstandelingen alvorens er werkelijk iets veranderd. Waar Europa nu mee bezig is is nog steeds in het verleden leven. Een echte oplossing die de oorzaken met wortel en tak bestrijdt zie ik nog niet.

Deze crisis is nog láng niet afgelopen.

Gisteravond alweer een avondje met veel doemdenkende ondernemers en aardige bankjongens die verder niks te bieden hadden. Die zitten fijn met de zakken gevuld achter de glazen puien. Al ligt hun 'vrij graaien zolang je een grote bek hebt en in pak loopt'-toekomst ook in duigen. Je ziet dat ze het goed hebben. Maar het valt ze vies tegen.
Extreemlinksche drammert

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 01 jun 2012, 22:45

iKer schreef:Als ik vandaag even een rondje draai langs wat opiniesites met de reacties (die zijn altijd veelzeggendheid) dan liggen we strak op schema.
Opiniesites moeten lezers trekken, iKerd. Jou reactie is veelzeggend.
Verre familie van

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 jun 2012, 00:42

Mij reactie?
Extreemlinksche drammert

Gregespales

Pogotowie gazowe poznan

Bericht door Gregespales » 12 jul 2012, 08:57

zawod hydraulika nie obstaje do najlatwiejszych. Do sprawowania tego fachu nalezy posiadac stosowne predyspozycje. Przede wszystkim znaczaca jest dobra kondycja fizyczna oraz sila, dzieki ktorej hydraulik poznan moze sobie poradzic z kazda, nawet najmocniej przykrecona sruba. Wlasnie z tego powodu fach ten sprawuja praktycznie sami mezczyzni. Oprocz odpowiednich warunkow fizycznych niezbedna jest rowniez specjalistyczna wiedza, a takze zamiar do ciaglego jej poszerzania, azeby poradzic sobie na przyklad z montazem nowego rodzaju urzadzen sanitarnych, ktore producenci z branzy hydraulicznej wprowadzaja na rynek. Instalator Poznan musi tez byc przygotowany na dosc nieregularny tryb pracy, gdyz awarie w sieciach i instalacjach wodno-kanalizacyjnych zdarzaja sie o kazdej porze dnia i nocy. Kazdy hydraulik musi posiadac na swoim wyposazeniu przydatne narzedzia, ktore pomoga mu w codziennej pracy. poniektore prace potrzebuja specjalistycznego sprzetu, jak na przyklad zamrazanie rur poznan. Z racji, ze w swojej pracy odwiedza klientow w roznych czesciach miasta, gminy czy powiatu, musi koniecznie miec prawo jazdy i samochod. z trudem byloby sobie wyobrazic hydraulika, ktory z torba pelna narzedzi jedzie do klienta na drugim koncu miasta komunikacja miejska. zasadnicze sa rowniez cechy charakteru, jakie powinna miec osoba pragnaca pracowac jako hydraulik. Musi ona cenic kontakt z ludzmi i radzic sobie w stresowych sytuacjach, gdyz nigdy nie wie, na jakiego klienta trafi. Jak widac, praca jako hydraulik jest wymagajaca i tylko osoby, ktore spelniaja wypunktowane wczesniej wymagania, sa w stanie zagwarantowac najwyzsza jakosc swoich uslug.

Gregespales

Pogotowie gazowe poznan

Bericht door Gregespales » 12 jul 2012, 09:03

zawod hydraulika nie obstaje do najlatwiejszych. Do praktykowania tego fachu nalezy miec wlasciwe predyspozycje. Przede wszystkim znaczaca jest dobra kondycja fizyczna oraz sila, za pomoca ktorej hydraulik poznan moze sobie poradzic z kazda, nawet najmocniej przykrecona sruba. naturalnie z tego powodu zawod ten sprawiaja praktycznie sami mezczyzni. Oprocz odpowiednich warunkow fizycznych niezbedna jest rowniez specjalistyczna znajomosc, a takze zamiar do ciaglego jej poszerzania, by poradzic sobie na przyklad z montazem nowego typu urzadzen sanitarnych, ktore producenci z branzy hydraulicznej wdrazaja na rynek. Hydraulik Poznan musi tez byc przygotowany na dosc nieregularny tryb pracy, gdyz awarie w sieciach i instalacjach wodno-kanalizacyjnych zdarzaja sie o kazdej porze dnia i nocy. Kazdy hydraulik musi posiadac na swoim wyposazeniu dobrane narzedzia, ktore pomoga mu w codziennej pracy. Niektore prace wymagaja specjalistycznego sprzetu, jak na przyklad zamrazanie rur poznan. Z racji, ze w swojej pracy odwiedza klientow w roznych czesciach miasta, gminy czy powiatu, musi koniecznie miec prawo jazdy i samochod. z trudem byloby sobie wyobrazic hydraulika, ktory z torba pelna narzedzi jedzie do klienta na drugim koncu miasta komunikacja miejska. znaczace sa rowniez cechy charakteru, jakie powinna posiadac osoba pragnaca wykonywac prace jako hydraulik. Musi ona lubic kontakt z ludzmi i radzic sobie w stresowych sytuacjach, poniewaz nigdy nie wie, na jakiego klienta trafi. Jak widac, praca jako hydraulik jest wymagajaca i tylko osoby, ktore spelniaja wypunktowane wczesniej wymagania, sa w stanie zapewnic najwyzsza jakosc swoich uslug.

Gregespales

Hydraulik Poznan

Bericht door Gregespales » 12 jul 2012, 09:04

zawod hydraulika nie obstaje do najlatwiejszych. Do sprawowania tego fachu nalezy posiadac sposobne predyspozycje. Przede wszystkim znaczaca jest wysmienita kondycja fizyczna oraz sila, za pomoca ktorej hydraulik poznan moze sobie poradzic z kazda, a nawet najmocniej przykrecona sruba. oczywiscie z tego powodu zawod ten wykonuja praktycznie sami mezczyzni. Oprocz odpowiednich warunkow fizycznych niezbedna jest rowniez specjalistyczna wiedza, a takze gotowosc do ciaglego jej poszerzania, aby poradzic sobie na przyklad z montazem nowego typu urzadzen sanitarnych, ktore producenci z branzy hydraulicznej wprowadzaja na rynek. Instalator Poznan musi tez byc przygotowany na dosc nieregularny tryb pracy, gdyz awarie w sieciach i instalacjach wodno-kanalizacyjnych zdarzaja sie o kazdej porze dnia i nocy. Kazdy hydraulik musi miec na swoim wyposazeniu wlasciwe narzedzia, ktore pomoga mu w codziennej pracy. poniektore prace wymagaja specjalistycznego sprzetu, jak na przyklad zamrazanie rur poznan. Z racji, ze w swojej pracy odwiedza klientow w roznych czesciach miasta, gminy czy powiatu, musi koniecznie posiadac prawo jazdy i samochod. Trudno byloby sobie wyobrazic hydraulika, ktory z torba pelna narzedzi jedzie do klienta na drugim koncu miasta komunikacja miejska. kluczowe sa rowniez cechy charakteru, jakie powinna dysponowac osoba chcaca pracowac jako hydraulik. Musi ona doceniac kontakt z ludzmi i radzic sobie w stresowych sytuacjach, skoro nigdy nie wie, na jakiego klienta trafi. Jak widac, praca jako hydraulik jest wymagajaca i tylko osoby, ktore spelniaja wymienione wczesniej wymagania, sa w stanie zapewnic najwyzsza jakosc swoich uslug.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 dec 2012, 12:55

Leuk ons even te realiseren dat er weinig is gebeurd sinds Rutte I

Link
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 14 dec 2012, 10:54

WE ZIJN ER NOG LANG NIET.
HET WACHTEN IS OP HET KAPSEIZEN VAN BARBARENLAND.

Ik voorspel dat we mee gaan maken dat de VS hopeloze, extreme sociale onrust gaat krijgen komende decennia. Dat land is totaal afhankelijk van het buitenland, het kapitalistische project helpt zichzelf om zeep. Obama gaat in retrospect samen met Bush als 'president die de grote neergang inzette' de boeken in.

De VS is toast.
"In de eerste twee maanden van het nieuwe belastingjaar heeft de Amerikaanse regering 290 miljard dollar meer uitgegeven dan er binnengekomen is (...) Dus ze geven 80 procent meer uit dan ze binnenkrijgen, 290 miljard in twee maanden. En dan vinden we het gek dat de Amerikaanse economie wat groeit."

De tekorten zijn torenhoog. De Kort: "Nu is het allemaal nog makkelijk te financieren want de rente is heel laag. Op het moment dat de rente een beetje oploopt, krijgen we in Amerika een serieus probleem. Je kunt niet onbeperkt blijven lenen."

Intussen heeft Ben Bernanke beloofd de rente laag te houden zolang de werkloosheid hoog blijft. Een domme actie, zegt De Kort. "De werkloosheid kan om een aantal redenen dalen. De goede reden is dat er meer banen komen. (...) De werkloosheid kan ook dalen als steeds meer mensen geen vertrouwen in de arbeidsmarkt hebben en zich terugtrekken uit die arbeidsmarkt."
Extreemlinksche drammert

ratzeratzeratz
Hop hop

Bericht door ratzeratzeratz » 20 dec 2012, 17:17

door joris luyendijk
Kommer en kwel

Hoe vaak kun je de alarmbel luiden, zeker wanneer je zelf ook geen blauwdruk hebt hoe het dan wel moet?
Een greep uit het nieuws over de mondiale financiële sector in de maand december van het jaar 2012.
Eén: hedgefonds verdient 500 miljoen pond aan speculatie met Griekse staatsobligaties.
Twee: Zwitserse bank UBS betaalt bijna miljard pond boete wegens manipulatie van, en speculatie met, het rente-instrument Libor.
Drie: Britse bank HSBC krijgt boete van twee miljard dollar voor onder meer witwassen van drugsgeld.
Die boete zou veel hoger moeten zijn om afschrikwekkend te werken, gaf de aanklager toe, maar dat kon niet,
want anders zou het globale financiële systeem in gevaar komen; too big to fail .
En vier: het voormalige hoofd van de Britse toezichthouder FSA is overgestapt naar de Britse bank Barclays. Hij krijgt daar drie miljoen pond per jaar.

Een radicale gedachte: de aanslagen van elf september 2001 vormden een fundamentele
innovatie van terreur omdat doel veranderde in middel. Niet langer blies je een vliegtuig op,
nee, nu gebruikte je dat vliegtuig om iets nog veel groters op te blazen.
Betekent too big to fail hetzelfde voor bankberovingen? Niet langer haal je een bank leeg,
nee, je gebruikt die bank om iets nog veel groters te plunderen, namelijk de staatskas.

Dit gaat inderdaad wat ver, of juist niet ver genoeg. Het gaat niet alleen om de zakenbanken.
De financiële sector is vrijwel overal diep verrot – en dat we daar niet nog veel meer over
horen vanuit de wetenschap, politiek en journalistiek doet het ergste vrezen.
Paranoïde? Ik hoop het, maar citeer intussen Kevin Spacey in de film American Beauty :
Never underestimate the power of denial .

Mijn eigen natte-vinger-indruk: zolang de geldpersen doordraaien maar inflatie uitblijft,
merkt de gemiddelde burger relatief weinig van hoe die wordt uitgezogen.
Maar het idee dat je geld kunt blijven doordrukken zonder dat de prijzen stijgen,
lijkt me even houdbaar als het idee dat je subprime hypotheken met een complex
financieel instrument kunt omtoveren in super veilige triple A -beleggingen.

Ik weet het ook niet meer. Het idee achter journalistiek in een democratie is:
de mensen moeten dit weten! Dan komt er druk op politici, die de mistoestand aanpakken.
Hoe meer ik zie en begrijp van de financiële sector, hoe meer ik me afvraag of deze gedachte nog opgaat.
De sector is immuun geworden voor onthullingen.
En nationale politici die binnen de lijntjes van de financiële sector blijven,
kunnen in hun ‘tweede carrière' rekenen op life changing rewards .
Recent ging Labour-kopstuk en gewezen EU-commissaris Peter Mandelson naar de bank Lazard. Kassa!

Of neem dat hedgefonds, een soort agressief beleggingsfonds waarop nauwelijks toezicht is.
Van die 500 miljoen winst op Griekse obligaties mag het fonds een vijfde houden, dus 100 miljoen.
Geef daarvan drie procent aan de Conservatieve partij en je bent in een klap een van de grootste donoren.

Dit is de laatste column voor de kerst, dus misschien eisen de donkere dagen gewoon hun tol.
Maar ik zie werkelijk niet hoe we hier zonder brokken uit zullen komen.
Wie weet kijken we over twintig jaar terug op deze periode en zeggen:
herinner je je die Occupy-beweging nog?
Dat was toch eigenlijk de laatste poging om de mondiale financiële kaste weer onder controle te krijgen, zonder gebruik van geweld?

vrolijk uiteinde
"Drinking is a way of ending the day." - Ernest Hemingway

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 dec 2012, 18:31

ratzeratzeratz schreef:herinner je je die Occupy-beweging nog?
:yes:

Afbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 dec 2012, 18:37

ratzeratzeratz schreef:door joris luyendijk
Kommer en kwel

Een radicale gedachte: de aanslagen van elf september 2001 vormden een fundamentele
innovatie van terreur omdat doel veranderde in middel. Niet langer blies je een vliegtuig op,
nee, nu gebruikte je dat vliegtuig om iets nog veel groters op te blazen.
Betekent too big to fail hetzelfde voor bankberovingen? Niet langer haal je een bank leeg,
nee, je gebruikt die bank om iets nog veel groters te plunderen, namelijk de staatskas.

Dit gaat inderdaad wat ver, of juist niet ver genoeg. Het gaat niet alleen om de zakenbanken.
De financiële sector is vrijwel overal diep verrot – en dat we daar niet nog veel meer over
horen vanuit de wetenschap, politiek en journalistiek doet het ergste vrezen.

De sector is immuun geworden voor onthullingen.
En nationale politici die binnen de lijntjes van de financiële sector blijven,
kunnen in hun ‘tweede carrière' rekenen op life changing rewards .
Recent ging Labour-kopstuk en gewezen EU-commissaris Peter Mandelson naar de bank Lazard. Kassa!

Wie weet kijken we over twintig jaar terug op deze periode en zeggen:
herinner je je die Occupy-beweging nog?
Dat was toch eigenlijk de laatste poging om de mondiale financiële kaste weer onder controle te krijgen, zonder gebruik van geweld?

vrolijk uiteinde
Veel wijze woorden.
Het is bizar te zien hoe de politieke klasse naar de pijpen van de financiële danst.
In NL de corrupte VVD voorop.

Ik voorzie een bijzonder donkere toekomst, en die eindigt niet komende decennia.
Het lijkt erop dat er een soort nieuwe adel is ontstaan.
Net als de oude adel zuigt die de gewone burger uit.

Zij leven nog lang, rijk en gelukkig.
De paladijnen van VVD, Cons. Party, CDU en Amerikaanse politiek zorgen voor bescherming van het geboefte.
Laatst gewijzigd door iKer op 20 dec 2012, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 dec 2012, 18:45

iKer schreef:Veel wijze woorden.
Dank.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaats reactie