Punktopic

Deel hier uw muzikale ervaringen
iKer
Meganerd
Contacteer:

Re: Punktopic

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 00:04

David schreef:
05 dec 2021, 23:52
Dan kan je alles wat je ooit hebt gehoord wat je wel aardig vond als invloed aanmerken.
Volgens mij begint jou iets te dagen.
Nog even een klein filosofisch stapje en dan ben je er.
Toen maar. Jij can het!
'Elke nieuwe dag Rutte zijn er drie teveel' -iKer, 2021

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 00:12

Kunnen we de Canse en Lydonse Twisten voorlopig niet afsluiten met
'de invloed van Can op de Sex Pistols is niet terug te horen (en wellicht muzikaal gezien eerder negatief dan positief')?

(En met dat laatste bedoel ik dat men zéker niet als Can wilde klinken. Maar zich wellicht met de attitude van de band verwant voelde).

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 06 dec 2021, 00:19

iKer schreef:
06 dec 2021, 00:12
Kunnen we de Canse en Lydonse Twisten voorlopig niet afsluiten met
'de invloed van Can op de Sex Pistols is niet terug te horen (en wellicht muzikaal gezien eerder negatief dan positief')?

(En met dat laatste bedoel ik dat men zéker niet als Can wilde klinken. Maar zich wellicht met de attitude van de band verwant voelde).
Nee.
Dat van die attitude klopt misschien wel, maar ik ben geen enkel anti-Can statement tegengekomen. Integendeel juist. Voor zover ik weet waren The Pistols een statement tegen de excessen van progressieve rock, Rick Wakeman met z’n cape en ELP, en de opgezwollen shows van Pink Floyd en zo) en was iemand zoals JR dus niet vies van de wat interessantere muziekjes, zoals daar zijn Can, hetgeen vooral tot uiting kwam in zijn latere werk met PIL.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 06 dec 2021, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"But hearing this absolutely brilliant record, in particular Halleluhwah, which lasts an entire side, reminds me of what we were trying to do with PiL."

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 00:26

@Kraut
Nou ja, ik heb het sws wel met deze discussie gehad. Er zijn hier nu eenmaal intellectueel wat tragere (SS) en onflexibele (Dd) types hier. Je kunt niet eeuwig aan de gang blijven een ander te overtuigen. Je stuk waarin je e.e.a. (forum) historisch samenvat kon ik me wel in vinden. Dat DD zich hierin nog mengt is ergens best wel tragisch, mijn god wat een stel zeikerds zijn we hier met z'n allen. :lol:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 06 dec 2021, 00:34

iKer schreef:
06 dec 2021, 00:26
@Kraut
Nou ja, ik heb het sws wel met deze discussie gehad. Er zijn hier nu eenmaal intellectueel wat tragere (SS) en onflexibele (Dd) types hier. Je kunt niet eeuwig aan de gang blijven een ander te overtuigen. Je stuk waarin je e.e.a. (forum) historisch samenvat kon ik me wel in vinden. Dat DD zich hierin nog mengt is ergens best wel tragisch, mijn god wat een stel zeikerds zijn we hier met z'n allen. :lol:
Ik heb het ook al tijijijden ermee gehad. Alleen zuigfried met z’n hilarische verkeerd geinterpreteerde onderschrift triggert me nog wel eens als-ie zichzelf weer eens tot ‘winnaar’ uitroept. Hetgeen hij om de paar maanden doet. Dus eigenlijk probeert Siegje mij te overtuigen.

Nu ja, deze keer was ik het toen ik die Siouxsie and the Banshees quote vond en dat in het ‘beschouwingen’ topic van Siegfried postte. Te mooi om te laten liggen.
:D

Wat David doet of zegt interesseert me echt niets. Snap niet dat er uberhaupt nog nerds met hem in discussie gaan.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 06 dec 2021, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"But hearing this absolutely brilliant record, in particular Halleluhwah, which lasts an entire side, reminds me of what we were trying to do with PiL."

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 dec 2021, 07:49

Blijkbaar triggert het onderwerp 'invloed' een flink aantal nerds. Mooi dat er een verbindende factor is en mooi dat er zo verschillend naar die term wordt gekeken. Echt iets om eindeloos over te discussiëren. Jammer genoeg worden hier de afgelopen dagen slechts argumenten herhaald. Geen enkele reden voor mij om mijn mening te herzien. Uit niks blijkt dat de Sex Pistols zijn beïnvloed door Can.

Vastgesteld kan wel worden dat John Lydon luisterde naar Can. Hij luisterde trouwens ook naar Cliff Richard.
I am the manager of this hotel.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 06 dec 2021, 10:09

gung ho schreef:
06 dec 2021, 07:49
Vastgesteld kan wel worden dat John Lydon luisterde naar Can. Hij luisterde trouwens ook naar Cliff Richard.
En naar een heleboel reggae.
En Genesis.
En nog flink wat namen.
Kortom hij luisterde wat af.

Niks bijzonders eigenlijk. Doe ik ook. En jullie ook allemaal.
Snap de hele ophef niet.
:drink:
Zou een goede forumnerd kunnen zijn.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 06 dec 2021, 11:30

Krautsurfer schreef:
06 dec 2021, 00:34
Alleen zuigfried met z’n hilarische verkeerd geinterpreteerde onderschrift triggert me nog wel eens als-ie zichzelf weer eens tot ‘winnaar’ uitroept. Hetgeen hij om de paar maanden doet. Dus eigenlijk probeert Siegje mij te overtuigen.
Dat laatste betwijfel ik. Siegfried is er vooral op uit om mensen op de kast te jagen. En daar slaagt hij vaak bijzonder goed in. :clap:

MarkS
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 06 dec 2021, 11:49

gung ho schreef:

Best leuk om te lezen :yes: Hij krijgt er wat meer diepgang door.
Nicht ärgern, nur wundern!

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 06 dec 2021, 12:21

(klaz*) schreef:
06 dec 2021, 11:30
Dat laatste betwijfel ik. Siegfried is er vooral op uit om mensen op de kast te jagen. En daar slaagt hij vaak bijzonder goed in. :clap:
Zoals ik al zei:
Krautsurfer schreef:
06 dec 2021, 00:34
Alleen zuigfried met z’n hilarische verkeerd geinterpreteerde onderschrift triggert me nog wel eens als-ie zichzelf weer eens tot ‘winnaar’ uitroept.

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 13:14

MarkS schreef:
06 dec 2021, 11:49
gung ho schreef:

Na 65 jaar mag dat ook wel.
And that is when my spunk/spark got hot

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 14:14

Ysfoxy schreef:
06 dec 2021, 13:14
MarkS schreef:
06 dec 2021, 11:49
gung ho schreef:

Na 65 jaar mag dat ook wel.
Dus nog tien jaar en ik mag Cliff Richard luisteren?

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 14:16

gung ho schreef:
Uit niks blijkt dat de Sex Pistols zijn beïnvloed door Can.
Uit niks blijkt ook dat ze niet beïnvloed zijn door Can.
:p :clown:

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 14:18

iKer schreef:
06 dec 2021, 14:14
Dus nog tien jaar en ik mag Cliff Richard luisteren?
Exactly, but don't forget to put on your dancing trousers before you get down to the utter King of Rock and Roll!

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 14:23

Alles wat erna komt, is beïnvloed door wat ervoor kwam. :clown:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 17:19

Zo is 't. Hoe denken de naysayers eigenlijk dat dit gaat? Denkt men nou echt dat een muzikant dan zegt: "Nou, deze artiest spreek mij zó aan, ik ga me hier in mijn eigen werk ontzettend door laten beïnvloeden en zal ervoor zorgen dat men dit dan ook duidelijk kan horen". Zo wérkt het creatieve proces niet, lieve menschjes :no:

Mocht het jullie nog niet opgevallen zijn, ik ga al mijn postjes in dit topic voorzien van een punkmuziekje. Ik dacht, ik zeg 't er maar even bij :D

Link
"And if you want to know how I first found out about Can, it was from Sid! And I don’t mind telling anyone that ‘cos that’s the truth, that’s how we were with music." - Johnny Lydon (2004)

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 06 dec 2021, 17:30

Is Woke

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 17:38

frobbert schreef:
06 dec 2021, 17:19

Mocht het jullie nog niet opgevallen zijn, ik ga al mijn postjes in dit topic voorzien van een punkmuziekje. I

Zou beter zijn als je je postjes eens niet vol van onzin en wartaal zou voorzien.

Ik zeg het er maar even bij.
Laatst gewijzigd door Siegfried Stahl op 06 dec 2021, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 06 dec 2021, 18:01

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 06 dec 2021, 18:10

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 06 dec 2021, 18:16

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 18:31

Maar goed; on topic...Punk!

Link
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 18:58

Mijn hemel, was iedereen vroegah punk ofzo?

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 19:14

Blij dat Sieg inmiddels ook overstag is. Misschien komt het er ooit nog wel eens van, die forumvrede :)

Link
"And if you want to know how I first found out about Can, it was from Sid! And I don’t mind telling anyone that ‘cos that’s the truth, that’s how we were with music." - Johnny Lydon (2004)

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 19:15

iKer schreef:
06 dec 2021, 18:58
Absoluut!

Afbeelding

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 20:32

Ysfoxy schreef:
06 dec 2021, 19:15
iKer schreef:
06 dec 2021, 18:58
Absoluut!

Afbeelding
Ik neem toch aan dat dit een enigszins geïdealiseerd portret is van Ysvos. Of zag u er echt zo goed uit in jonge jaren? Je fietste zo te zien wel meer dan dat je naar de gym ging voor je bovenlijf.

Edit: wel beetje crappy fout bovenin die schouderband. Je hebt toch wel afgedongen bij de artiest hierom?
Edit 2: en dat been is ook niet best.
Laatst gewijzigd door iKer op 06 dec 2021, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 06 dec 2021, 20:41

Edit: wel beetje crappy fout bovenin die schouderband. Je hebt toch wel afgedongen bij de artiest hierom?
Edit 2: en dat been is ook niet best.
[/quote]

Geen picnicpicking vanavond, iKer? :drink:

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 20:48

Kan dit volgens de punkpolitie nog bij het genre of is dit al te gepolijst en teveel grunge? Te postmoderne compositorische kwaliteiten? Het is wel lekker primair en bipolair.

Link

Wat een vermoeiend genre is het eigenlijk.
Past veel beter bij de tijd dat ik 3 verkeersboetes per maand had.
Dat haal ik nu in geen 5 jaar meer.

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 21:09

iKer schreef:
06 dec 2021, 20:48
Kan dit volgens de punkpolitie nog bij het genre of is dit al te gepolijst en teveel grunge? Te postmoderne compositorische kwaliteiten? Het is wel lekker primair en bipolair.

Link
Voor mij persoonlijk is het juist niet primair genoeg. Slecht zou ik Therapy? niet willen noemen maar het symboliseert wel mooi wat ik vaak zo flauw vond aan veel van die bandjes die in het voetspoor van Nirvana opkwamen. Ze zijn duidelijk bekend met een hoop van die (post-)punk, noise en garagerock (niemand had het over 'grunge') die ik in mijn jeugd vrijwel wekelijks op het plaatselijke poppodium voorbij zag komen (en die mijn mening te dezent aanzienlijk kleuren, so sue me) maar het is allemaal te gemanierd, te ontdaan van scherpe randjes, te braafjes. En nee, compositorisch helemaal niet zo sterk vond ik. Wat dat betreft konden zo nog een puntje zuigen aan de bandjes waar ze het allemaal van gepikt hebben:

Link

Tot op de dag van vandaag word ik er om voor gek verklaard maar ik had bij dit uit min of meer dezelfde tijd veel meer een punkgevoel:

Link

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 06 dec 2021, 21:30

frobbert schreef:
06 dec 2021, 21:09
iKer schreef:
06 dec 2021, 20:48

Link
Voor mij persoonlijk is het juist niet primair genoeg. Slecht zou ik Therapy? niet willen noemen maar het symboliseert wel mooi wat ik vaak zo flauw vond aan veel van die bandjes die in het voetspoor van Nirvana opkwamen.
Ik snap wat je bedoelt. Ik noem het niet per ongeluk primair én bipolair. Er zitten wat rauwere stukjes in maar ook contrasterende popmelodietjes. Maar popmelodietjes hadden The Ramones ook.

Hun Troublegum was richting gepolijste punkrock in mijn oren toen. Maar om nu weer met Going nowhere aan te komen... Want... ik had diep verstopt een hekel aan dat album, ben de band pas gaan waarderen toen ze wat gedurfder (/experimenteler) werden.

Hüsker Dü zal iedereen het over eens zijn (toch?). De Beatles van de Punk noemde Fons D ellen (?) ze op de radio.

Ergens is het lastig te bepalen waar de grens van punk en niet-punk ligt.
Puur persoonlijk iets. Billy B vond volgens mij dat het altijd politiek geëngageerd moest zijn.
Als 15 jarige ging ik wel hard op de hooligan hitparadepunk.
Van.... roffel... Tenpole Tudor.
Punk? Of gewoon een slim popdeuntje voor jongetjes met testosteron?

Link

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 06 dec 2021, 21:48

Tsjah, da‘s nou juist het hele ding met die genres en hokjes. Hoe beter je kijkt, hoe slechter die werken.
:drink:

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 21:49

iKer schreef:
06 dec 2021, 21:30
Hüsker Dü zal iedereen het over eens zijn (toch?).
Ysfoxy ruikt een nieuw topiek dat weer jaren zal meegaan! :bounce:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 21:54

iKer schreef:
Ergens is het lastig te bepalen waar de grens van punk en niet-punk ligt.
Dat moet je ook helemaal niet willen. Dat maakt deze 'discussie' ook zo hallucinant af en toe. Als ik zeg dat The Buzzcocks punk zijn heb ik volgens Sieg geen verstand van punk. Als ik zeg dat The Tubes geen punk zijn ben ik volgens Daafje een purist. Hoe ontzettend kan je de plank misslaan en iets volkomen niet begrijpen :nooo:

Ik heb voor mezelf wel een aardig idee wat ik wel en niet onder punk versta en zou dat ook prima kunnen uitleggen maar dat zou een aanzienlijke hoeveelheid tekst vereisen en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Wat ik er wel over kwijt wil is dat ik wat dat betreft geen hele strikte grenzen hanteer. Dat doe ik bij geen enkele stijl of genre of whatever waar ik in geinteresseerd ben, ook niet qua film en literatuur. De grijze gebieden zijn vaak juist het interessantst.
iKer schreef:
Als 15 jarige ging ik wel hard op de hooligan hitparadepunk. Punk? Of gewoon een slim popdeuntje?
Van.... roffel... Tenpole Tudor.

Link
:clap:

Dit is natuurlijk hartstikke nep maar wat maakt 't uit? Fantastisch nummer inderdaad. Net als deze:

Link

Mooi nep is niet lelijk :drink:

MarkS
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 06 dec 2021, 21:57

Nicht ärgern, nur wundern!

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 22:00

frobbert schreef:
06 dec 2021, 21:54
Dit is natuurlijk hartstikke nep maar wat maakt 't uit? Fantastisch nummer inderdaad. Net als deze:

Link

:bounce:

Link

Hou! Hou! Hou! Hou!
Don't wanna hear no Sonic Youth

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 22:09

frobbert schreef:
06 dec 2021, 21:09
[

Tot op de dag van vandaag word ik er om voor gek verklaard
Zeker!
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 22:09

Ysfoxy schreef:
06 dec 2021, 22:00
frobbert schreef:

Link

Link

Hou! Hou! Hou! Hou!
:p

Link

(nou ja, dit is wel kut natuurlijk :oops: )

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 22:12

Ysfoxy schreef:
06 dec 2021, 22:00
frobbert schreef:

Link

Link

Hou! Hou! Hou! Hou!

:nono:

Link
Johnny Lydon 1983

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 22:23

Siegfried Stahl schreef:
06 dec 2021, 22:12

Link
De echte zanger! :bounce:

Is van alle markten thuis! :bounce:

Link

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 22:26

frobbert schreef:
06 dec 2021, 22:09
:p

Link

(nou ja, dit is wel kut natuurlijk :oops: )
Het lijkt wel Peter Koelewijn! :bounce:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 06 dec 2021, 22:30

Dit wordt wel erg jolig allemaal. Ik sluit even af met een échte Nederpunkklassieker :drink:

Link

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 22:31

Ysfoxy schreef:
06 dec 2021, 22:23
Siegfried Stahl schreef:
06 dec 2021, 22:12

Link
De echte zanger! :bounce:

Is van alle markten thuis! :bounce:

Link
Jaja..Lou had de ogen niet in de zak....er zijn heel wat Hollywood bananas geweest en die werden nooit geselecteerd op hun zangkwaliteiten.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 22:33

Ik vind het jammer dat Lou de Prijck nooit is gevraagd in een interview wat de invloed van Can op zijn werk is geweest. Jammer , want ik denk dat ik zijn antwoord wel weet.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2021, 22:35

Oh en Nederlandse punkmuziek ;

Link
Johnny Lydon 1983

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 22:35

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 06 dec 2021, 22:37

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 07 dec 2021, 12:50

...en hier is 't allemaal ooit begonnen :bounce:

Dat vraagt om een toepasselijk punkplaatje:

Link

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 07 dec 2021, 13:22

frobbert schreef:
06 dec 2021, 17:19
Zo is 't. Hoe denken de naysayers eigenlijk dat dit gaat? Denkt men nou echt dat een muzikant dan zegt: "Nou, deze artiest spreek mij zó aan, ik ga me hier in mijn eigen werk ontzettend door laten beïnvloeden en zal ervoor zorgen dat men dit dan ook duidelijk kan horen". Zo wérkt het creatieve proces niet, lieve menschjes.
Er was ooit een My Bloody Valentine kloon.
Die muzikanten dachten dat het wel zo werkte.

Hoe dan ook. Wij houden hier onmiskenbaar van elkaar en beïnvloeden elkaar hevig!

Stargazer
Knuffelnerd

Bericht door Stargazer » 07 dec 2021, 18:57

Punk = mort

Plaats reactie