Nieuwe Muziek vs. Muziek Die Je Al Kent

Deel hier uw muzikale ervaringen
frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Re: Nieuwe Muziek vs. Muziek Die Je Al Kent

Bericht door frobbert » 20 okt 2014, 23:03

Ik heb wel eens eerder een soortgelijke discussie op een metalforum gehad, over Motörhead. Motörhead is ontegenzeglijk van invloed geweest op m.n. de extremere vormen van metal, maar het is algemeen bekend dat Lemmy zelf weinig van die genres moet hebben. De persoon waar ik de discussie mee had was van mening dat muzikanten absoluut niet in staat waren hun eigen muziek en de invloeden ervan te analyseren en wenste dan ook niets te weten van Lemmy's zelfverklaarde adoratie voor The Beatles, The Yardbirds, Chuck Berry en Little Richard. Vooral het noemen van die laatste twee was nogal een issue bij de meneer in kwestie, die niet zo dol was op de niet-blanke medemens en van mening was dat 'apen' (zijn omschrijving, niet de mijne) niets in de geschiedenis van de heavy metal te zoeken hadden.

Ach ja, purisme... :down:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 okt 2014, 23:14

Er zijn anders best wat metalbandjes in Afrika (zie metal-archives.com). Tijdje terug nog een docu over gezien, wel grappig.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 20 okt 2014, 23:22

Kryptozoid schreef:Er zijn anders best wat metalbandjes in Afrika (zie metal-archives.com). Tijdje terug nog een docu over gezien, wel grappig.
Al bekend met het fenomeen Zamrock, Krypt? Ook best leuk hoor

Link

Link

Link
“May my mercy prevail over my wrath.”

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 21 okt 2014, 11:45

En de Sex Pistols zijn dus beïnvloed door Abba. Maar dat wisten we natuurlijk allang.
http://www.theguardian.com/music/2014/a ... nny-rotten

Link

Link
Voorheen Vlaecks.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 21 okt 2014, 12:42

— Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 21 okt 2014, 12:54

frobbert schreef:
Kryptozoid schreef:Er zijn anders best wat metalbandjes in Afrika (zie metal-archives.com). Tijdje terug nog een docu over gezien, wel grappig.

Link

Link

Link
Best cool!
Jammer dat de zang zo voorin de mix zit.
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 21 okt 2014, 18:04

frobbert schreef:
Ik heb een paar verzamelaars die rock in Afrika in de jaren 1960 coveren; wellicht zit ie daartussen (nou geen zin om te checken; zit nu met m'n oren in Europese muziek uit de 15e eeuw.)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jan 2017, 22:35

frobbert schreef:Ik heb niet zo heel veel toe te voegen aan wat hier al gezegd is.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jan 2017, 22:52

Het opgevraagde bericht bestaat niet (meer).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 10:21

frobbert schreef:
19 okt 2014, 13:29
Dooddoener inmiddels, dat non-argument over 'populariteit', ga ik niet meer op in. Waarmee ik overigens niet ontken dat ik een snob ben B-)

Anyway:
frobbert schreef:Dat is muziek ook die zich niets aantrekt van trends of hypes en daarom ook de tand des tijds zal doorstaan, in tegenstelling tot een middelmatig en volkomen inwisselbaar gitaarpopbandje als die stomme Arctic Monkeys.
m.a.w. zullen we deze discussie voor de gein over 10 jaar eens voortzetten? Dan zien jullie vanzelf dat ik al die tijd gewoon gelijk had :belly:
Nog zes jaar!
:bounce:

Inmiddels hebben we wel bewezen niet terug te schikken voor lange-termijn-discussies, dus dit lijkt mij zeker haalbaar.
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 11:09

Volgens mij was dit een draadje waarin Frobbert, Kraut en ik het redelijk eens waren, en Flaaks toenemend onzin zat te verkondigen ("dat soort sentimentele ???, dat kan toch niet meer" - die precieze ??? ben ik even kwijt, maar het ging over progrock).

En volgens mij heeft Faeces onderstaande nooit beantwoord, hoewel ie daarna nog wel af en toe in dit draadje geweest is (hij heeft naar verluidt zijn laptop gesloopt, en geen geld en/of geen toestemming van zijn vrouw om een nieuwe te kopen, dus die spaarzame keer dat ie nog online is, zal dat wel vanaf een publieke PC zijn; ik zie hem ook nooit meer bij de Albert Heijn, alleen op de app, die we uitsluitend gebruiken om incidenteel de teloorgang van onze gemeente te becommentariëren):
Kryptozoid schreef:
12 okt 2014, 13:08
1ofthemFaces schreef:Het is ook het najagen van het gevoel dat je oooit bij sommige muziek hoorde toen je puber was. Bv toen ik bij jou voor het eerst Alpha Centauri hoorde.
Maar, hoevaak draai je de plaat / het nummer Alpha Centauri zelf nog?
Klaz was nog aanwezig in dit draadje... Zou die met z'n minnaar naar Oezbekistan (ofzo) verhuisd zijn?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 12 jun 2018, 13:21

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 11:09
(hij heeft naar verluidt zijn laptop gesloopt, en geen geld en/of geen toestemming van zijn vrouw om een nieuwe te kopen, dus die spaarzame keer dat ie nog online is, zal dat wel vanaf een publieke PC zijn)
Ik heb een foto van z'n vrouw gezien vanaf achterkant genomen. Ze leek me een leuke dame. Verstandige keus dus van Faces.
Kryptozoid schreef:

Klaz was nog aanwezig in dit draadje... Zou die met z'n minnaar naar Oezbekistan (ofzo) verhuisd zijn?
Die zitten gewoon gezellig in A'dam.
Zou hij nog wekelijkse preken houden? Als hij daar óók mee gestopt is dan is het ernstig.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 13:35

Kryptozoid schreef:
Volgens mij was dit een draadje waarin Frobbert, Kraut en ik het redelijk eens waren, en Flaaks toenemend onzin zat te verkondigen ("dat soort sentimentele ???, dat kan toch niet meer" - die precieze ??? ben ik even kwijt, maar het ging over progrock).
Deze onzin inderdaad:
Flaaks schreef:
17 okt 2014, 22:11
Ik ben al een tijdje Steve Hackett aan het luisteren. De platen hoef ik niet eens uit de kist te halen, alles staat gewoon op youtube.

Link

Ongelooflijk! Dat kan toch echt niet meer, zulke sentimentele shit.

En dan te bedenken dat je toen ook al The Ramones had, maar had niemand me verteld. Alleen dit kwam voorbij in de LP-shows.
En vlak daarna kwam frob met een opmerking over prog en punk, en voor we het wisten ging Siegfried helemaal GG Allin.
Too Freud to live
Too Jung to die

Plaats reactie