Nieuwe Muziek vs. Muziek Die Je Al Kent

Deel hier uw muzikale ervaringen
Kryptozoid
Forumgod

Nieuwe Muziek vs. Muziek Die Je Al Kent

Bericht door Kryptozoid » 12 okt 2014, 11:23

Dit is iets wat ik me al geruime tijd afvraag, en in toenemende mate: de meesten van jullie moeten inmiddels toch al over een redelijke tot reusachtige verzameling muziek beschikken. In welke mate draaien jullie nou eigenlijk muziek die je al jaren, misschien zelfs wel decennia, kent?

Ik draai dagelijks muziek, maar de laatste tijd zijn dat eigenlijk vooral dingen die ik dus inderdaad al decennia ken en vrijwel ieder geluidje ken (Boards of Canada, Genesis, Floyd, klassiek, en momenteel Kate Bush) afgewisseld met dingen die ik enkele jaren ken, maar voor m'n gevoel nog niet helemaal verwerkt heb (met name Black Metal bandjes).

Soms lees ik iets over een artiest die me dan interessant lijkt; dat download ik dan wel; hetzelfde geldt voor sommige tips die krijg (het merendeel daarvan download ik zelfs niet eens). Maar het overgrote merendeel daarvan, is inmiddels weer in de vergetelheid belanden. Uiteraard sijpelt er af en toe wel iets nieuws doorheen dat het tot de 'daadwerkelijk te draaien' categorie weet te schopppen. Daar beleef ik misschien pas vanaf de derde of vierde keer plezier aan; de keren daarvoor ben ik uitsluitend aan het beoordelen of ik dit vaker wil draaien.

Maar goed, al die tijd die mensen aan nieuwe muziek spenderen, kunnen ze dus niet gebruiken om naar muziek te luisteren die ze al goed kennen. En daarom verbaast het me, dat de meesten van jullie schijnbaar nog steeds zo actief op zoek lijken naar een uitbreiding van jullie collectie.

Maar misschien is dat een vertekend beeld? Het uitwisselen van muzikale smaak levert natuurlijk de meeste gespreksstof op, als dat voor één van de participanten iets nieuws betreft. Over muziek die je allebei kent, kan je alleen maar de meningen naast elkaar leggen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Nieuwe Muziek vs. Muziek Die Je Al Kent

Bericht door Scalle » 12 okt 2014, 11:59

Ik draai dagelijks minstens één oude plaat. En met 'oud' bedoel ik: alles wat ik reeds ken. En als dat niet lukt wegens tijdsgebrek, geef ik de voorkeur aan nieuw stuff. Nieuwe muziek is altijd iets spannender me dunkt en verdraagt geen uitstel.

Muziek beluisteren vraagt enige organisatie.
Downloads, streams, mp3s, vinyl, ceedees en zelfs cassetjes... er is ontzettend veel huize Scalle. En dat wordt allemaal op tijd en stond beluisterd.

Op zoek gaan naar uitbreiding van je collectie legt de nadruk te veel op cijfers vinnik(ttz: ik heb zoveel platen).
Ik koop op de eerste plaats vinyl omdat ik het leuk vindt. CDs laten mij nagenoeg koud.
De volledige catalogus van artiest X in mijn kast hebben is voor supernerds. En ik ben maar een gewone nerd.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 okt 2014, 12:34

Scalle schreef:Op zoek gaan naar uitbreiding van je collectie legt de nadruk te veel op cijfers vinnik(ttz: ik heb zoveel platen).
Zo was die frase niet bedoeld hoor. Ik twijfel er niet aan dat vrijwel iedereen die hier komt, de muziekbeleving centraal stelt, en completisme nagenoeg geen rol speelt.

Dank voor je antwoord trouwens!

Eerlijk gezegd heb ik dat niet zo, dat nieuwe muziek spannender is (waarmee ik overigens in 't geheel niet wil zeggen dat dat goed van mij is, of niet goed van jou). Het is alsof ik pas de diepte in kan met een muziekstuk als ik een globaal overzicht heb van wat er gaat komen. Ik weet niet eens of daar primair een emotioneel of verstandelijk argument aan ten grondslag ligt, maar zo is 't nu eenmaal. En op nummers als Supper's Ready, Echoes en een plaats als Geogaddi ben ik nog lang niet uitgeluisterd (en w.s. voor de rest van m'n leven niet).
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 12 okt 2014, 13:01

Ik download veel nieuwe muziek. Meer dan 75% pleur ik weer van mijn schijf binnen een maand of drie. Na een jaar van de overgebleven 25% weer de helft. Wat over blijft zijn potentiële klassiekers. Ik consumeer veel muziek. Ik fiets naar mijn werk, en dat is al anderhalf uur muziek op de mp3. Thuis draai ik minimaal 1 plaat per dag. Mijn smaak is subtiel aan verandering onderhevig, waardoor sommige dingen uit het verleden slecht een sentimentele waarde hebben(bv alle cross-over bands uit begin jaren 90). Het is ook het najagen van het gevoel dat je oooit bij sommige muziek hoorde toen je puber was. Bv toen ik bij jou voor het eerst Alpha Centauri hoorde.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 okt 2014, 13:08

1ofthemFaces schreef:Het is ook het najagen van het gevoel dat je oooit bij sommige muziek hoorde toen je puber was. Bv toen ik bij jou voor het eerst Alpha Centauri hoorde.
Maar, hoevaak draai je de plaat / het nummer Alpha Centauri zelf nog?
                                                — Kryptozoid, lid 69

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 13:17

Als puber draaide ik Sigur Rós, nu nog steeds. Al is dat natuurlijk ook nog maar tien jaar geleden.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 okt 2014, 13:38

(klaz*) schreef:Als puber draaide ik Sigur Rós, nu nog steeds. Al is dat natuurlijk ook nog maar tien jaar geleden.
Ik heb daar laatst twee cds van gekocht, eerlijk gezegd semi-bij-toeval omdat ik pas bij de kassa doorhad dat 't van Sigur Rós was :lol: Dat was in Akureyri, IJsland, en ik vond 't wel toepasselijk om deze band daar aan te schaffen. Redelijk te pruimen in de auto, ware het niet dat mijn vriendin er nogal een doosnee smaak op na houdt en van enige afwisseling houdt, anders had ik de ene helft van Hvarf/Heim wel de hele Kjalvegur (regen, dikke mist, itt tot 11 jaar terug, toen het daar volkomen onbewolkt was; alleen door het gegeven dat er gewoon geen andere weg dar is, wist ik dat het dezelfde weg was; ik heb echt niets maar dan ook niets teruggezien van m'n herinneren van ruim een decennium terug; fascinerend!) lang gedraaid. De andere cd die ik van ze kocht is Von brigði.

Toch heb ik Sigur Rós na m'n vakantie nog maar 1 of 2x gedraaid. Skálmöld daarentegen, in IJsland leren kennen en daar gekocht (meteen maar het hele oevre: twee studioplaten en een live album), heeft het wel al tot reguliere draaistatus geschopt.
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 okt 2014, 15:00

Ik heb niet zo heel veel toe te voegen aan wat hier al gezegd is. Ik heb van die periodes dat ik alleen maar dingen draai die ik al ken en van die periodes dat ik echt actief op zoek ga naar nieuwe dingen. Af en toe hebben mijn oren behoefte aan iets wat ze nog niet kennen. Evenals bij anderen in dit draadje is er maar een relatief klein gedeelte hiervan wat beklijft. Wat ook meespeelt is dat ik de laatste paar jaar anders naar muziek ben gaan luisteren. De liedjeskant interesseert me niet meer zo, het zit 'm nu meer in geluid en sfeer. Ofzoiets, weet even niet hoe ik dit nu precies onder woorden moet brengen maar in ieder geval vandaar mijn belangstelling voor krautrock, jazz, psychedelica, Roadburn-achtige muziek en ja, ook black metal. Ik ben van mening dat laatstgenoemd 'genre' momenteel het meest vernieuwende geluid is.

Af en toe na een avondje stappen (en dat is niet meer zo vaak) gaan we nog wel eens naborrelen bij ondergetekende en trekken we bij wijze van spelletje om beurten blind een plaat uit de kast (die vervolgens dan ook opgezet moeten worden natuurlijk). Erg leuk :)
“May my mercy prevail over my wrath.”

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 15:09

Laat ik het eens nader bekijken dan nattevingerwerk. Dit zijn mijn 20 meest gedraaide artiesten van de afgelopen 12 maanden, met roze de nieuwe en groen de oude muziek:

1 FM Belfast
2 Lovers
3 The Sound of Arrows

4 Pink Martini
5 Trust
6 Stephan Nance

7 Chris Garneau
8 Bright Light Bright Light
9 Tom Goss

10 Sufjan Stevens
11 We Have Band
12 Kyle Bobby Dunn

13 The Hidden Cameras
14 Agnes Obel
15 Mark Kozelek & Jimmy Lavalle
16 Blue Hawaii
17 Bodi Bill
18 Cícero

19 The Irrepressibles
20 Scissor Sisters

Oftewel: overwegend nieuwe muziek het afgelopen jaar.
Laatst gewijzigd door (klaz*) op 12 okt 2014, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 okt 2014, 15:39

De oude muziek is onleesbaar, (klaz*).
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 12 okt 2014, 15:41

met je muis overheen gaan en selecteren.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 okt 2014, 15:42

Slecht webdesign dient niet verdoezeld te worden met extra arbeid vanwege de eindgebruiker.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 15:44

Aangepast.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 12 okt 2014, 15:44

whatever.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 okt 2014, 15:47

(klaz*) schreef:Aangepast.
Uitstekend!

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 okt 2014, 15:48

Oved schreef:whatever.
We mogen toch wel wat kwaliteitseisen stellen, of niet?

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 12 okt 2014, 15:55

niet zo moeilijk doen vosje. :nono:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 15:59

Ysfoxy schreef:
Oved schreef:whatever.
We mogen toch wel wat kwaliteitseisen stellen, of niet?
Zeker, dit is forumnerds, niet een of andere speeltuin.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 12 okt 2014, 16:04

:lol:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 okt 2014, 18:00

Van alles wat he,koop redelijk wat cd's bij de kringloop en beluister alles dat gekocht is....en soms zit daar wat leuks bij dat dan vaker wordt opgezet...net zoals de oude favorieten.

Verder luister ik veel Soundcloud ,bandcamp en youtube deuntjes als ik op de computer werk..
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 12 okt 2014, 18:02

Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe muziek. Ik luister vrij veel, maar vind weinig de moeite van het herluisteren waard. Muziek die ik 20 jaar geleden goed vond draai ik zelden tot nooit meer. Ik heb daar de tijd niet voor. Ik merk aan mezelf dat ik, net als Frobbert (?), steeds meer moeite krijg met liedjes. Muziek die mij vertelt hoe mijn emotie zou moeten zijn stoot mij af.

Uiteraard zijn er een aantal platen die verankerd zijn in mijn bestaan en daarom tot in lengte van dagen gedraaid zullen worden, zij het uit jeugdsentiment of omdat ik ze als tijdloos beschouw. Een vijftal jaren geleden stond deze canon redelijk vast. Nu niet meer.

Nu moet ik wel aantekenen dat ik platen die ik heel goed vond weinig draaide. Het is moeilijk om dan 'uitgeluisterd' te raken. Dat is bij mij ook niet het geval. Mijn smaak is veranderd.
It's just not understanding...

DRUPGLID
Heeft niks beters te doen

Bericht door DRUPGLID » 12 okt 2014, 20:47

Ik download alles wat ik tegenkom en gooi het meteen in de prullenbak.
Jedem das Seine

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 20:57

:lol:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 12 okt 2014, 21:55

Ik beluister vrijwel alleen nieuwe muziek; m'n hoofd zit nog lang niet vol. De oude muziek die ik draai betreft meestal 'klassiekers' die ik nog niet ken, of incidenteel forumnerdtips, jazeker. Dat is dan voor mij ook nieuwe muziek. Het beluisteren van CD's is als bij het lezen van boeken. Ik ben er enkele weken of maanden mee bezig, en dan gaan ze onherroepelijk in de kast. Ik heb altijd een flinke voorraad onbeluisterde CD's (en ongelezen boeken) om nooit droog te hoeven staan. Onbewust koppel ik CD's aan de periodes waarin ik ernaar luisterde, zoals tijdens vakanties, buitenlandse reizen, of intensieve klussen van m'n werk. Soms neem ik een oude CD ter hand, om iemand op te voeden, of om nog even te luisteren hoe het ook al weer zat met een band/artiest die met een nieuwe plaat op de proppen komt. Muziek die ik al ken, en die ik erg goed vind/vond, emotioneert me vaak te veel en blijft dan door m'n hoofd spoken. Na de recente aandacht voor Kate Bush heb ik haar platen weer eens gedraaid, wel een paar keer. Ik kreeg de Hounds of Love wekenlang niet meer uit m'n hoofd, ze bleven maar rondspoken. Het is echt beter dat ik het tot één keer draaien beperk. De vele hits die ik ken loop ik het liefst per ongeluk weer tegenaan, bij het zappen over muziekzenders, bij de Top 2000, of gewoon in onze supermarkt. Dan blijf ik bij een mooi liedje even staan luisteren tot het uit is, met het winkelmandje in m'n hand en een brok in m'n keel. Hele CD's grijp ik zelden meer naar, maar ze blijven bestaan in m'n herinnering, als een soundtrack bij een stukje van m'n leven.
Voorheen Vlaecks.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2014, 22:02

Dat verbaast me niks.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2014, 10:38

Ik heb er ook wel wat over te zeggen, maar ik heb het druk vandaag.
Andere keer dus.
Wel een goed topic.
Too Freud to live
Too Jung to die

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 13 okt 2014, 12:23

Voorbeeld 1: Jon Spencer Blues Explosion - Orange

Geniaal album, draai ik vrijwel nooit meer. De laatste keer moet jaren geleden geweest zijn.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 13 okt 2014, 12:25

Voorbeeld 2: Kyuss (of Monster Magnet)- maakt niet uit welk album

Draai ik nog zo nu en dan tijdens het afwassen of het schoonmaken van de badkamer. Minder goed dan Orange, meer gedraaid.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2014, 12:27

Link

Vond ik vroeger een prachtig nummer, maar ik draai 'm nooit meer.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 13 okt 2014, 12:37

Voortschrijdend inzicht noemen we dat.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2014, 12:38

Ik was tien, dus kwalijk kan ik het mezelf niet nemen.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 13:48

Flaaks schreef:Na de recente aandacht voor Kate Bush heb ik haar platen weer eens gedraaid, wel een paar keer.
Ik heb pas ook een paar keer Kate Bush gedraaid, maar ben niet op de hoogte van recente aandacht (behalve dan de mijne) voor haar. Is er wat bijzonders gebeurd, een oevreprijs, of een nieuwe cd o.i.d.?
Flaaks schreef:Hele CD's grijp ik zelden meer naar, maar ze blijven bestaan in m'n herinnering, als een soundtrack bij een stukje van m'n leven.
Dat herken ik ten dele wel, maar omdat ik mijn niet wens te ervaren als een louter lineair proces, ben ik blij een aantal nummers / platen te kennen die niet aan een tijdvak gebonden zijn (maar eventueel de lading en/of gemoedstoestand van een bepaalde periode kunnen meedragen, zonder dat ie echter overheerst).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 13:48

Krautsurfer schreef:Ik heb er ook wel wat over te zeggen, maar ik heb het druk vandaag.
Andere keer dus.
Wel een goed topic.
Niet vergeten! :hitler:
                                                — Kryptozoid, lid 69

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2014, 13:51

Kryptozoid schreef: Ik heb pas ook een paar keer Kate Bush gedraaid, maar ben niet op de hoogte van recente aandacht (behalve dan de mijne) voor haar. Is er wat bijzonders gebeurd, een oevreprijs, of een nieuwe cd o.i.d.?
De laatste!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2014, 13:55

Ik ben er eigenlijk al mee bezig in het völkische topic.
Kort gezegd: ik luister teveel wat ik al ken, en heb soms nieuwe impulsen nodig. Een goede swap van een zelfverklaarde devoot kan dan een leuke ingang zijn.

Maar goed.
On topic: ook mijn smaak is met de decennia veranderd. Toch zijn er een paar bands en genres die me altijd zullen blijven boeien. Ik houd van herluisteren en de verdieping die het biedt. Dat heb ik ook met bepaalde films en boeken.
Toch ben ik om de zoveel tijd de boel zat, en heb ik behoefte aan nieuwe dingen. Maar het wordt steeds lastiger om daar tijd en gelegenheid voor te vinden.
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 14:03

Krautsurfer schreef:Ik ben er eigenlijk al mee bezig in het völkische topic.
Kort gezegd: ik luister teveel wat ik al ken, en heb soms nieuwe impulsen nodig. Een goede swap van een zelfverklaarde devoot kan dan een leuke ingang zijn.

Maar goed.
On topic: ook mijn smaak is met de decennia veranderd. Toch zijn er een paar bands en genres die me altijd zullen blijven boeien. Ik houd van herluisteren en de verdieping die het biedt. Dat heb ik ook met bepaalde films en boeken.
Toch ben ik om de zoveel tijd de boel zat, en heb ik behoefte aan nieuwe dingen. Maar het wordt steeds lastiger om daar tijd en gelegenheid voor te vinden.
Dat vind ik ook, en dat komt ook door veranderingen in de manier waarop muziek gedistribueerd wordt — die deels ook weer terugslaat op de luisterbeleving en w.s. ook op hoe de artiest er in staat.

Toen ergens eind jaren 90 het downloaden op een gegeven moment veeeel sneller ging dan het beluisteren en mentaal verwerken van de muziek, is er wel iets gesneuveld. Daar is wel weer iets anders voor in de plaats gekomen, maar het enorme surplus is gebleven, en het muzikale aanbod waar je nu uit kunt kiezen, heeft wel wat weg van een overvolle koelkast terwijl je zelf ook al vol zit.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 14:03

(klaz*) schreef:
Kryptozoid schreef: Ik heb pas ook een paar keer Kate Bush gedraaid, maar ben niet op de hoogte van recente aandacht (behalve dan de mijne) voor haar. Is er wat bijzonders gebeurd, een oevreprijs, of een nieuwe cd o.i.d.?
De laatste!
Serieus? Met nieuwe werk? Wissiknie!

EDIT: verrek. Sowieso was ik haar na The Sensual World een beetje uit 't oog & oor verloren, maar ik wist dus niet dat ze in 2011 twee nieuwe platen heeft uitgebracht. Iets om me deze winter mee te bezigen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2014, 14:08

Kryptozoid schreef:
(klaz*) schreef:
De laatste!
Serieus? Met nieuwe werk? Wissiknie!

EDIT: verrek. Sowieso was ik haar na The Sensual World een beetje uit 't oog & oor verloren, maar ik wist dus niet dat ze in 2011 twee nieuwe platen heeft uitgebracht. Iets om me deze winter mee te bezigen.
Sterker nog, ze heeft voor het eerst sinds haar eerste en laatste tournee in '79 of zo weer opgetreden.
Schijnt smashing geweest te zijn.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2014, 14:09

Kryptozoid schreef:

Maar goed.
Dat vind ik ook, en dat komt ook door veranderingen in de manier waarop muziek gedistribueerd wordt — die deels ook weer terugslaat op de luisterbeleving en w.s. ook op hoe de artiest er in staat.

Toen ergens eind jaren 90 het downloaden op een gegeven moment veeeel sneller ging dan het beluisteren en mentaal verwerken van de muziek, is er wel iets gesneuveld. Daar is wel weer iets anders voor in de plaats gekomen, maar het enorme surplus is gebleven, en het muzikale aanbod waar je nu uit kunt kiezen, heeft wel wat weg van een overvolle koelkast terwijl je zelf ook al vol zit.
Precies.
Met meer pap dan krenten, verdomme!
:protest:
Too Freud to live
Too Jung to die

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 13 okt 2014, 14:11

Kryptozoid schreef:

Maar goed.

Gelukkig ben je nu een stuk ouder en filter je binnen een paar nummers (binnen een paar tonen) het slechte er wel uit. Het dwingt je nóg kritischer te zijn.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 13 okt 2014, 14:14

Ysfoxy luistert naar oud en nieuw, maar niet tijdens Oud en Nieuw.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 14:29

gung ho schreef:Gelukkig ben je nu een stuk ouder en filter je binnen een paar nummers (binnen een paar tonen) het slechte er wel uit. Het dwingt je nóg kritischer te zijn.
Dat gaat inderdaad zo, maar ik ervaar dat meer als een noodgedwongen iets, en het zorgt er o.h.a. juist voor dat je meer van hetzelfde luistert, of i.i.g. dingen die je inderdaad op 't eerste gehoor inschat als 'goed'. Ik vraag me af of complexe composities als Stravinsky's Le Sacre du Printemps of Genesis' Supper's Ready op die manier tot mijn muzikale 'inner circle' zouden zijn gekomen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2014, 15:13

Precies.
Dat zit me ook wel 'ns dwars.
Ik sla zo'n beetje 99.99% over op basis van de eerste twee maten...
Het kan niet anders of ik mis daardoor toch dingen.
Nu koop ik of luister alleen nog maar dingen als het helemaal goed zit, en daardoor blijf ik iets te makkelijk binnen m'n comfort-zone. En da's uiteindelijk een doodlopende weg. Plus dat er geen moderne band meer tussen komt.
Ik heb de helpende hand van een paar goedwillende Nerds nodig om mij over mijn duistere pad naar het licht te begeleiden.
Afbeelding
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 15:23

Krautsurfer schreef:Precies.
Dat zit me ook wel 'ns dwars.
Ik sla zo'n beetje 99.99% over op basis van de eerste twee maten...
Het kan niet anders of ik mis daardoor toch dingen.
Nu koop ik of luister alleen nog maar dingen als het helemaal goed zit, en daardoor blijf ik iets te makkelijk binnen m'n comfort-zone. En da's uiteindelijk een doodlopende weg. Plus dat er geen moderne band meer tussen komt.
Ik heb de helpende hand van een paar goedwillende Nerds nodig om mij over mijn duistere pad naar het licht te begeleiden.
Afbeelding
Bij de Free Record Shop hadden ze in de laatste maanden voordat 't dichtging allemaal spotgoedkope genre-verzamelaars (zeg een 3-dubbelcd voor 8 euro o.i.d.). Daar heb ik toen een leuke prohrock-sampler gekocht, die ik nu zo af en toe integraal draai. Da's toch leuker als een download waarbij ik idd te kritisch ben. Op die cd staan nummers die ik w.s. door zou zippen als mp3tje, maar op cd gewoon uit luiïgheid (geen zin om heen te lopen en ook geen zin dat de cd te vroeg klaar is) laat staan, en inmiddels ook al meer kan waarderen. Kwestie van even wennen.

Jammer dat FRS daar niet veel eerder mee is begonnen. Tussen m'n 19e en 43e (kortom, de opkomst en ondergang van de Compact Disc) heb ik er nauwelijks iets gekocht.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2014, 16:02

Leuk topic. Ga mss ooit nog wat in zeggen, is iets wat me wel bezighoud. En leuk te lezen hoe anderen dat beleven.

Edit: Nathalie Imbruglia vond ik vroeger extreem aantrekkelijk. Maar ze lijkt me nu beetje té perfect. Dat maakt haar saai.
Raar.

Ysfoxy, kom d'r maar in!
Laatst gewijzigd door iKer op 13 okt 2014, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 16:07

iKer schreef:Leuk topic. Ga mss ooit nog wat in zeggen, is iets wat me wel bezighoud. En leuk te lezen hoe anderen dat beleven.
Waarom nu niet meteen zeggen hoe jij daar in staat?
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2014, 16:08

Zu beschäftigdt
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2014, 16:15

iKer schreef: Edit: Nathalie Imbruglia vond ik vroeger extreem aantrekkelijk. Maar ze lijkt me nu beetje té perfect. Dat maakt haar saai.
Raar.
Da's helemaal niet raar toch?

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 okt 2014, 16:24

(klaz*) schreef:
iKer schreef: Edit: Nathalie Imbruglia vond ik vroeger extreem aantrekkelijk. Maar ze lijkt me nu beetje té perfect. Dat maakt haar saai.
Raar.
Da's helemaal niet raar toch?
Als iKer zegt dat dat raar is, dan is dat raar!!!
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2014, 16:28

Ik had verwacht dat ik nog steeds hard zou gaan op 'r, en op 'n bepaalde manier is ze aantrekkelijk. Maar het ligt er ook zo dik bovenop in die clip. Dat hulpeloze enzo.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie