Invloeden

Deel hier uw muzikale ervaringen
gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Re: Invloeden

Bericht door gung ho » 04 jun 2018, 13:07

Krautsurfer schreef:
04 jun 2018, 13:00

JR geeft zelf aan dat Can, en Van Der Graaf, en elke oprechte artiest een invloed is geweest op hem.

Ik geloof hem daarin eerder dan jou of Sieg.
Even feitelijk blijven. In '77 zegt hij slechts dat hij naar ze luistert. Niet dat ze van invloed zijn.

En als hij tegenwoordig zegt dat 'elke oprechte artiest' op hem van invloed is geweest, maakt hij zich inderdaad schuldig aan het soort relativisme waar ik niet van houd.
It's just not understanding...

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 04 jun 2018, 13:08

Krautsurfer schreef:
En nu ga ik met collega's naar een boot fietsen om daar voor drie uur 's middags dronken te worden.
Wacht! Ik ga ook mee!

Ziek melden is niet gelukt, maar ik kan hier natuurlijk wel eerder pleite.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 04 jun 2018, 15:35

gung ho schreef:
04 jun 2018, 12:21
Krautsurfer schreef:
04 jun 2018, 09:42
Invloeden haal je overal vandaan, en die filter je tot iets nieuws.
Daar zal Frobbert het niet mee eens zijn.
Enigszins wel hoor, al zou ik 'iets nieuws' veranderen in 'iets anders'. Vernieuwing is een proces waarvan pas achteraf vastgesteld kan worden of die heeft plaatsgevonden. Zo denk ik er nog steeds over.
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 07:23

gung ho schreef:
04 jun 2018, 13:07
Krautsurfer schreef:

JR geeft zelf aan dat Can, en Van Der Graaf, en elke oprechte artiest een invloed is geweest op hem.

Ik geloof hem daarin eerder dan jou of Sieg.
Even feitelijk blijven. In '77 zegt hij slechts dat hij naar ze luistert. Niet dat ze van invloed zijn.

En als hij tegenwoordig zegt dat 'elke oprechte artiest' op hem van invloed is geweest, maakt hij zich inderdaad schuldig aan het soort relativisme waar ik niet van houd.
Da's één interview. In andere interviews geeft-ie aan dat-ie geen bal om jouw mening over invloeden en relativisme geeft.
En feitelijk kom het ene na het andere interview tegen waaruit blijkt dat ik, welnu, te dezent gelijk heb. JR en ik houden dezelfde mening er op na over wat je een invloed mag noemen, en hij houd ook nog 's van dezelfde muziek als ik.

Afbeelding
Too Freud to live, too Jung to die.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 11:14

Ik zie heel weinig Can in je postjes.

Wel dit:

'It never achieved more than cult acceptance, despite approving mumbles from musicians as diverse as Johnny Rotten, who admired Van der Graaf Generator's chaotic defiance, and David Bowie, who borrowed more than he should have from Hammill's vocal style and flamboyant stage presence.'

Bewondering is iets anders dan beïnvloed zijn door. De schrijver van bovenstaand stukje geeft heel duidelijk aan wat Bowie gebruikte, bij Rotten blijft het mij veel te vaag.

'With its long tracks and stop-and-start sonic tendencies, Can was "progressive rock," broadly defined. Nominally, this would make them punk rock's enemies. But when the Sex Pistols' Johnny Rotten — who had famously written "I hate" on the top of a Pink Floyd T-shirt — appeared on London's Capital Radio to play records for two hours on DJ Tommy Vance's show on July 16, 1977, his penultimate selection was Tago Mago's 18 1/2-minute "Halleluwah." ("They've got the most amazing drummer," he enthused.) When Rotten reverted to his birth name, John Lydon, and formed Public Image Ltd., he recruited his old friend Jah Wobble (John Wardle) on bass, a fellow Can fanatic whose imperturbable bass lines were rooted deep in Czukay's playing.'

Ergens heb ik al gezegd dat je de invloed van Can op PiL wel kunt horen. Maar PiL is niet de Pistols en daar ging de discussie niet over.

'In fact, Hammill's raw solo album Nadir's Big Chance (1975) came to be a secret punk touchstone, and the harshness and anger his band were capable of achieving kept them safe from punk's commissars, even before Johnny Rotten named his sources.'

Gaat over Peter Hammill en niet over Can. :nono:

Johnny Rotten's Unexpected Praise

'Music geeks made up a large portion of the progressive rock audience, but Van der Graaf Generator was gathering attention from an unexpected place. In 1977, punk pioneer Johnny Rotten of the Sex Pistols played guest DJ on a British radio show. He called Hammill a true original, saying, "If you listen to him, I'm sure [David] Bowie copied a lot." Pettigrew says the interview became legendary.

"[Rotten] played two tracks from Hammill's Nadir's Big Chance record. That record was very much an influence on him," Pettigrew says. "And when you consider what [Rotten] did with Public Image Ltd., that whole type of reductionist thinking, I think a lot of that has to do with Van der Graaf and Peter Hammill."

Hammill's influence on Rotten is intriguing, because punk was the antithesis of prog rock. It was about immediacy and not caring whether you could play your instrument well. Yet Hammill insists it shouldn't be a surprise that what was assumed to be a brainy overload of pretension actually had a broader appeal.

"Part of the drive was just for it to be visceral, immediate, active," Hammill says. "And actually, I think we picked up quite a lot of audience at that time who wouldn't have remotely dreamed of going to see ELP or Yes."'

Idem.

Al met al blijft er weinig over van de vermeende invloeden van Can op de Pistols. Als er iets naar voren komt is dat Van der Graaf Generator van invloed is geweest. Dat vind ik verder prima. :up:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 11:42

gung ho schreef:
05 jun 2018, 11:14
Bewondering is iets anders dan beïnvloed zijn door.
...maar sluit het elkaar uit? Is nogal een dingetje hoor, iets of iemand 'bewonderen'. Gaat m.i. wel een stapje verder dan iets simpelweg 'leuk' vinden. Is het niet heel logisch dat het één uit het ander voort zou kunnen komen?
gung ho schreef:
Al met al blijft er weinig over van de vermeende invloeden van Can op de Pistols. Als er iets naar voren komt is dat Van der Graaf Generator van invloed is geweest. Dat vind ik verder prima. :up:
VdGG is 'prima' maar Can is een probleem? :crazy:

Waar Gung bij anderen 'relativisme' meent te ontwaren zie ik vooral rigiditeit bij Gung. Raar. Of eigenlijk niet want zoals hij in een ander topic stelt:
gung ho schreef:
30 mar 2018, 13:24
Ik ben een liefhebber, geen muzikant. Dat moge nu wel duidelijk zijn. :lol:
Nou ja, inderdaad :yes:

En ja, ik weet 't, heel arrogant van mij om dat zo te stellen :yawn:

Terwijl het er mij alleen maar om ging dat..
frobbert schreef:
21 okt 2014, 20:44
....die zogenaamde punk-vs.-prog-discussie helemaal niet zo verzuild was als algemeen aangenomen wordt.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 12:01

Ah, vandaar dat je dit draadje"invloeden" hebt genoemd.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 12:33

Zie jij weinig Can in de postjes?
Ja dat kan kloppen.
De discussie ging niet over Can alleen....

De discussie ging er in eerste instantie niet over of invloeden van Can te horen zijn in de Sex Pistols, Maar of Punks per definitie een hekel hadden aan prog, en of die grenzen nou echt zo hard waren. Daarbij is Johnny Rotten gebruikt als voorbeeld. (En Levene, en nog een zwikje anderen) Niet per se alleen de Sex Pistols.

Volgens Siegfried is de grens hard.
Volgens mij niet.
Volgens mij heb ik meer dan voldoende postjes gepost waaruit dit ook blijkt.
Siegfried blijft hardnekkig in de ontkenning, en heeft zichzelf een paar keer hard in z'n voeten geschoten daarmee. Niet meer serieus te nemen in deze discussie. Ineens was Sid Vicious iemand die JR pas op het einde van de Pistols leerde kennen. :D Ineens zijn interviews van jaren terug niet meer betrouwbaar... :worship:

Gung Ho wil verzanden in een soort bizarre discussie over het begrip invloed, en ondanks alle voorbeelden waaruit bleek dat ons grote voorbeeld JR wel degelijk naar prog en andere aanverwante zaken luisterde, mag dat maar geen invloed heten, hoewel dat volgens JR zelf wel degelijk mag. En zo gek is dat helemaal niet. Ik vind namelijk ook dat dat wel mag, omdat het prima aansluit bij mijn ervaringen als muzikant (amateur) en game artist (professional).

Ik zou nog om kunnen raken van, weet ik veel, een interview, een snipper waaruit blijkt dat JR niet van Can of VDGG hield, maar dat heb ik al een paar keer gevraagd, en er komt maar niets behalve geneuzel over vermeende tekortkomingen van alle linkjes die ik heb gepost.

Dus heren Ho en Siegfried.
Adem in, adem uit,
En lees dit draadje nog eens helemaal terug, verdiep je in de diverse links, en free your mind.
Your ass will follow.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 12:37

frobbert schreef:
05 jun 2018, 11:42
gung ho schreef:
Bewondering is iets anders dan beïnvloed zijn door.
...maar sluit het elkaar uit? Is nogal een dingetje hoor, iets of iemand 'bewonderen'. Gaat m.i. wel een stapje verder dan iets simpelweg 'leuk' vinden. Is het niet heel logisch dat het één uit het ander voort zou kunnen komen?
gung ho schreef:
VdGG is 'prima' maar Can is een probleem? :crazy:

Waar Gung bij anderen 'relativisme' meent te ontwaren zie ik vooral rigiditeit bij Gung. Raar. Of eigenlijk niet want zoals hij in een ander topic stelt:
gung ho schreef:
30 mar 2018, 13:24
Ik ben een liefhebber, geen muzikant. Dat moge nu wel duidelijk zijn. :lol:
Nou ja, inderdaad :yes:

En ja, ik weet 't, heel arrogant van mij om dat zo te stellen :yawn:

Terwijl het er mij alleen maar om ging dat..
frobbert schreef:
21 okt 2014, 20:44
....die zogenaamde punk-vs.-prog-discussie helemaal niet zo verzuild was als algemeen aangenomen wordt.
En die hele prog vs punkdiscussie is een beetje langs mij heengegaan. Het ging mij op de vermeende invloed van Can op de Pistols. Waarom je meent dat ik er een verzuilde visie des aangaande op nahoudt, is mij een raadsel. Zowel prog als punk vind ik geen interessante muziekstromingen en ik heb me om die reden met dat deel van de discussie verder niet bemoeit. Het zal er vooral mee te maken hebben dat je graag met mij van mening verschilt en daar soms een stropop voor nodig hebt.

En uit bewondering kan beïnvloeding voortkomen. Zeker. De invloed van Can op de Pistols valt echter niet aan te tonen door alleen maar te zeggen dat Rotten de drummer van Can goed vond. Daar is niets rigide aan. Ik zal het nogmaals herhalen dat Sieg, Krypto en ik van mening zijn dat die invloed aantoonbaar moet zijn en dat we een artiest niet op z'n woorden hoeven te geloven, omdat er allerlei factoren kunnen meespelen bij het, later, aanwijzen van bepaalde invloeden. Overigens wil ik gerust de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik in deze discussie bij de preciezen hoor en niet bij de rekkelijken.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 12:43

Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 12:33
Gung Ho wil verzanden in een soort bizarre discussie over het begrip invloed, en ondanks alle voorbeelden waaruit bleek dat ons grote voorbeeld JR wel degelijk naar prog en andere aanverwante zaken luisterde, mag dat maar geen invloed heten, hoewel dat volgens JR zelf wel degelijk mag.

Het had natuurlijk geholpen als JR had gezegd dat Can van invloed was geweest op de Pistols, maar dat heeft hij niet gezegd. Weet je waarom?

Ik wel.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:05

gung ho schreef:
05 jun 2018, 12:43
Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 12:33
Gung Ho wil verzanden in een soort bizarre discussie over het begrip invloed, en ondanks alle voorbeelden waaruit bleek dat ons grote voorbeeld JR wel degelijk naar prog en andere aanverwante zaken luisterde, mag dat maar geen invloed heten, hoewel dat volgens JR zelf wel degelijk mag.

Het had natuurlijk geholpen als JR had gezegd dat Can van invloed was geweest op de Pistols, maar dat heeft hij niet gezegd. Weet je waarom?

Ik wel.
Kom nou maar 's met een citaat waaruit het tegendeel blijkt.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:10

gung ho schreef:
05 jun 2018, 12:37
En uit bewondering kan beïnvloeding voortkomen. Zeker. De invloed van Can op de Pistols valt echter niet aan te tonen door alleen maar te zeggen dat Rotten de drummer van Can goed vond. Daar is niets rigide aan. Ik zal het nogmaals herhalen dat Sieg, Krypto en ik van mening zijn dat die invloed aantoonbaar moet zijn en dat we een artiest niet op z'n woorden hoeven te geloven, omdat er allerlei factoren kunnen meespelen bij het, later, aanwijzen van bepaalde invloeden. Overigens wil ik gerust de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik in deze discussie bij de preciezen hoor en niet bij de rekkelijken.
Had JR invloed op de Sex Pistols?
Zeker wel, me dunkt. Manier van zingen, houding, teksten, noem maar op.
Hadden bepaalde artiesten buiten het gedoodverfde punk-paadje om invloed op JR (en andere punkertjes)?
Zeker wel.
Van der Graaf is genoemd, in z'n interview uit '77 komt-ie met een stel interessante plaatjes aanzetten, waaronder Can, het is gebleken dat-ie graag bij Can had willen zingen, het blijkt te horen in z'n werk bij Pil. Het is genoemd in diverse stukjes en interviews die ik heb gepost.
Maar nee.
Can had geen invloed op JR.
:crazy:
Niks te rigide, inderdaad.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:12

Het is een herhaling van zetten dit. Jij en Frobbert hebben een mening, ik een andere.

Free your mind Krautsurfer.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:15

gung ho schreef:
05 jun 2018, 13:12
ik een andere.
Een nogal rigide.
Maar goed, jij moet 't ermee doen, ik niet.

Ik ga wat nuttigs doen.
:wave:
Afbeelding

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 13:20

gung ho schreef:
Waarom je meent dat ik er een verzuilde visie des aangaande op nahoudt, is mij een raadsel.
gung ho schreef:
Overigens wil ik gerust de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik in deze discussie bij de preciezen hoor en niet bij de rekkelijken.
Zo fijn vind ik dat, als mensen hun eigen vragen beantwoorden :)
gung ho schreef:
Het zal er vooral mee te maken hebben dat je graag met mij van mening verschilt en daar soms een stropop voor nodig hebt.
Afbeelding
gung ho schreef:
Ik zal het nogmaals herhalen dat Sieg, Krypto en ik van mening zijn dat die invloed aantoonbaar moet zijn en dat we een artiest niet op z'n woorden hoeven te geloven, omdat er allerlei factoren kunnen meespelen bij het, later, aanwijzen van bepaalde invloeden.
Waarom 'moet' dat? En hoe definieer je 'aantoonbaar'? Moet het daarvoor in meer of mindere mate op elkaar 'lijken'? En hangt het 'aantonen' daarvan niet erg af van iemand's referentiekader danwel luisterend vermogen?

Voor mezelf sprekend, ik vind het volkomen aannemelijk dat Rotten Can als invloed noemt. Jij en de jouwen vinden kennelijk van niet. C'est ça. Meer 'discussie' is er feitelijk niet..

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:26

Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 13:15
Een nogal rigide.
Precies. Net zoals jij het moet doen met een definitie van invloed die zo breed is dat hij geen enkele lading dekt. :up:

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:28

frobbert schreef:
05 jun 2018, 13:20
Voor mezelf sprekend, ik vind het volkomen aannemelijk dat Rotten Can als invloed noemt. Jij en de jouwen vinden kennelijk van niet. C'est ça. Meer 'discussie' is er feitelijk niet..
Klopt.
En als je dan ook nog 's met voorbeelden aankomt waaruit een en ander blijkt, meer dan één, en als weerwoord dan te horen krijgt dat dat geen invloed mag heten omdat je het niet kan horen, maar er geen enkel, echt geen enkel tegenvoorbeeld komt, dan, dan zakt je broek wel af, ja.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 05 jun 2018, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 13:29

gung ho schreef:
05 jun 2018, 13:26
Krautsurfer schreef:
Een nogal rigide.
Precies. Net zoals jij het moet doen met een definitie van invloed die zo breed is dat hij geen enkele lading dekt. :up:
Had iemand 't ergens over stropoppen... ?

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:29

gung ho schreef:
Krautsurfer schreef:
Een nogal rigide.
Ik verdien er mijn brood mee, met ladingen tegelijk.
:up:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:31

frobbert schreef:
gung ho schreef:
Waarom je meent dat ik er een verzuilde visie des aangaande op nahoudt, is mij een raadsel.
gung ho schreef:
Overigens wil ik gerust de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ik in deze discussie bij de preciezen hoor en niet bij de rekkelijken.
Zo fijn vind ik dat, als mensen hun eigen vragen beantwoorden :)
gung ho schreef:
Het zal er vooral mee te maken hebben dat je graag met mij van mening verschilt en daar soms een stropop voor nodig hebt.
Afbeelding
gung ho schreef:
Ik zal het nogmaals herhalen dat Sieg, Krypto en ik van mening zijn dat die invloed aantoonbaar moet zijn en dat we een artiest niet op z'n woorden hoeven te geloven, omdat er allerlei factoren kunnen meespelen bij het, later, aanwijzen van bepaalde invloeden.
Waarom 'moet' dat? En hoe definieer je 'aantoonbaar'? Moet het daarvoor in meer of mindere mate op elkaar 'lijken'? En hangt het 'aantonen' daarvan niet erg af van iemand's referentiekader danwel luisterend vermogen?

:roll:
De verzuilde visie haalde ik aan omdat die niets met mij te maken had. Over stropoppen gesproken. :lol:

De antwoorden op al je vragen staan her en der verspreid in het topic. Met creatief knippen en plakken kun je zo een antwoord bij elkaar verzinnen, daar heb je mijn daadwerkelijke inbreng verder niet voor nodig. :up:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:32

Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 13:29
gung ho schreef:
Krautsurfer schreef:
Een nogal rigide.
Ik verdien er mijn brood mee, met ladingen tegelijk.
:up:
Ik ook! :eek:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 13:33

gung ho schreef:
05 jun 2018, 13:31
De antwoorden op al je vragen staan her en der verspreid in het topic.
Zal ik 'm even terugkaatsen of is dat te makkelijk? :lol:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 13:33

gung ho schreef:
Krautsurfer schreef:
Een nogal rigide.
En dat terwijl de dikke van Dale toch wel graag een uitwerking ziet als er sprake is van Invloed:
Betekenis 'invloed'
Je hebt gezocht op het woord: invloed.

in·vloed (de; m; meervoud: invloeden)
1
uitwerking van een gebeuren, een zaak, een persoon op iets of iem. anders
2
gezag: een man van invloed
3
uitwerking van sterkedrank: onder invloed
Johnny Lydon 1983

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:34

Ook dit deel van de discussie is reeds gevoerd heren.
Kryptozoid schreef:
21 okt 2014, 20:26
frobbert schreef:
Kryptozoid schreef:Want ga je zo het begrip 'invloed' niet dermate breed maken, dat het vrijwel betekenisloos wordt?
Wat betekent het volgens jou dan, dat begrip 'invloed'. Want sommigen alhier (en kan het ook niet helpen dat jij je nu aangesproken voelt, Gungetje :p) lijken niet veel verder te komen dan "je mot 't kenne hore, anders is 't er nie". En daar geloof ik persoonlijk dus niet zo in..
Het lijkt mij er niet zoveel toe te doen wat jij - of ik - wel of niet geloven, maar dat het alleen maar nut heeft om een begrip 'invloed' te hanteren als dat op één of andere manier benoemd kan worden in de muziek - kortom, inderdaad als dat te horen is.

Dat een muzikant het werk van een andere muzikant waardeert, en daar zelfs in z'n jonge jaren veel en vaak naar luisterde, maakt een bepaalde invloed aannemelijk - maar zolang je die niet weet te benoemen in het werk van de muzikant, blijft het bij een veronderstelling.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 13:34

Dus: geen uitwerking;geen invloed.
Johnny Lydon 1983

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 05 jun 2018, 13:35

frobbert schreef:
05 jun 2018, 13:33
gung ho schreef:
05 jun 2018, 13:31
De antwoorden op al je vragen staan her en der verspreid in het topic.
Zal ik 'm even terugkaatsen of is dat te makkelijk? :lol:
Doe maar gewoon joh.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 13:40

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 13:34
Afbeelding

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 13:42

gung ho schreef:
kortom, inderdaad als dat te horen is.
frobbert schreef:
En hangt het 'aantonen' daarvan niet erg af van iemand's referentiekader danwel luisterend vermogen?
...en hier blijft ie op hangen. En dat gaat ook niet veranderen vrees ik...

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 13:55

frobbert schreef:
05 jun 2018, 13:42
gung ho schreef:
kortom, inderdaad als dat te horen is.
frobbert schreef:
En hangt het 'aantonen' daarvan niet erg af van iemand's referentiekader danwel luisterend vermogen?
...en hier blijft ie op hangen. En dat gaat ook niet veranderen vrees ik...
Dus door jouw luisterend vermogen hoor je die invloed die niet terug te horen is wel?
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 14:19

Siegje jongen, ga jij lekker je racistische Oi!-punk luisteren en homo's en linkse krakers in elkaar rossen of zo. Jij bent van de punkzuiverheidscommissie en verder dan dat reikt jouw aandeel in deze 'discussie' ook niet :pig:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 15:18

Fijn....maar Dus door jouw luisterend vermogen en referentiekader hoor je die invloed die niet terug te horen is wel?

Want dat is best opzienbarend.
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 15:27

Ik ben ook best opzienbarend B-)
Afbeelding
En bescheiden, dat ook :ugeek:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 05 jun 2018, 15:31

En veel zelfspot
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 16:43

Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 13:40
Siegfried Stahl schreef:
Afbeelding
ja, zo staat het toch in de dikke van Dalen. Een standaardwerk binnen de Nederlandse taal.
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 17:37

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 16:43
Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 13:40
Siegfried Stahl schreef:
Afbeelding
ja, zo staat het toch in de dikke van Dalen. Een standaardwerk binnen de Nederlandse taal.
Precies. Een semantische discussie dus. Zoals reeds meerdere keren betoogd door Kraut en ondergetekende..
Afbeelding

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 17:52

En verder komen jullie ook niet. Jammer dat.
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 18:00

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 17:52
...omdat we liever op muzikaal-inhoudelijk niveau discussiëren. En daar ben jij dan weer niet zo'n ster in :naughty:
Afbeelding

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 18:04

Muzikaal inhoudelijk niveau zegt u? U, die beweert dat Can van invloed is geweest op de muziek van de Sex pistols? Muzikaal niveau? U?
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 18:08

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 18:04
Muzikaal inhoudelijk niveau zegt u? U, die beweert dat Can van invloed is geweest op de muziek van de Sex pistols? Muzikaal niveau? U?
...en Hoppa! We zijn weer terug bij af :drink:

:lol:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 05 jun 2018, 18:57

Krautsurfer schreef:
05 jun 2018, 13:10
Had JR invloed op de Sex Pistols?
Afbeelding
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 19:06

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 17:52
Ach, we komen op zijn minst met voorbeelden en feiten aan die blijkbaar compleet nieuw voor je zijn. Da's toch ook wat waard.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 05 jun 2018, 19:49

Feiten...... :crazy:
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 jun 2018, 20:01

Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2018, 19:49
Feiten ja, zoals dat het meneer Rotten zelf is die de bewering over de vermeende beïnvloeding doet. Misschien dat je je grieven aan hem kunt voorleggen? Het enige dat je Krautje en mij feitelijk kunt aanrekenen is dat we de genoemde bewering best aannemelijk vinden :yes:

Had je verder nog wat? :D

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 05 jun 2018, 20:07

Siegfried Stahl schreef:
Ik herinner me ook nog dat ik je moest uitleggen dat Sid Vicious een oude jeugdvriend van Johnny was. Sid, die zijn bijnaam te danken had aan Johnnyboy's hamster die 'm gebeten had.
En hoe zou die hamster nou aan die naam gekomen zijn?

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 jun 2018, 06:25

frobbert schreef:
05 jun 2018, 20:01
Siegfried Stahl schreef:
Feiten ja, zoals dat het meneer Rotten zelf is die de bewering over de vermeende beïnvloeding doet.

Aha, nou dat is weer nieuw....dat Rotten weleens een plaatje van Can gehoord zal hebben geloof ik wel,en misschien vond ie zelfs wel een liedje leuk....maar er is nu bewijs van Johnny zelf zegt dat er een VERMEENDE invloed is? Zozo zeg. :crazy:
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 jun 2018, 06:41

Maar goed; Ik leg het nog één keer uit:
Als een bandje in zijn bio opgeeft beïnvloed te zijn door Lionel ritchie en Kanye West dan weet je een beetje wat voor muziek je van ze mag verwachten . Als dat bandje dan blijkt te klinken als Anal Cunt met de bassist van Slayer dan weet je dat ze er maar een beetje op los lopen lullen in die bio.
Dus kloppen hun genoemde invloeden niet.
Grappig genoeg is dat ook gebeurd met the Sex pistols....
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 jun 2018, 06:49

Maar doe het anders: Doe mij even duiden waar op Never mind the bollocks zelfs ook maar het kleinste stukje invloed te merken is...je hoeft het niet te kunnen horen (al blijkt Frobbert het toch weer wel weer te kunnen te horen vanwege zijn zo grote referentiekader) ,nee gewoon iets waaruit blijkt dat Rotten een stukje Can heeft mee kunnen nemen naar de Pistols.
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 06 jun 2018, 07:29

Siegfried Stahl schreef:
06 jun 2018, 06:49
Maar doe het anders: Doe mij even duiden waar op Never mind the bollocks zelfs ook maar het kleinste stukje invloed te merken is...je hoeft het niet te kunnen horen (al blijkt Frobbert het toch weer wel weer te kunnen te horen vanwege zijn zo grote referentiekader) ,nee gewoon iets waaruit blijkt dat Rotten een stukje Can heeft mee kunnen nemen naar de Pistols.
'Beinvloed zijn door' is niet per sé 'klinkt als'.
Je schrijft het zelfs anders.
Lees je de posts eigenlijk wel?

Wat inmiddels wel duidelijk moge zijn, is dat onze JR wel eens buiten z'n eigen genre luisterde, en zelfs naar het verguisde genre progrock. Waar overigens Can niet echt een goed voorbeeld van is, maar Van Der Graaf Generator weer wel. VDGG was zo'n progband die het zonder alle door punks verfoeide toeters en bellen deed, en dat zal JR aangesproken hebben. Oprechtheid.
Nou weet ik niet in hoeverre Can 'oprecht' was, maar wel dat ze verdomd weinig concessies deden.
Ik kan me zo voorstellen dat als JR in zijn jonge tienerjaren dit plaatje van Can draaide, dat dat wel 'ns geholpen zou kunnen helpen om 'm te bevrijden van het idee dat niet iedere zanger als Engelbert Humperdinck hoeft te klinken.
Vanaf een minuutje of drie gaat Malcolm lekker los. Luister je even mee, Gung Ho?

Link

Maar goed. Dit is al een keer of tien gedeeld, geciteerd, uitgelegd, verklaard, beschreven en onder je neus gewreven. Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken.
Ik zou zeggen: Bel anders JR zelf even.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 06 jun 2018, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 06 jun 2018, 07:39

frobbert schreef:
05 jun 2018, 17:37
Precies. Een semantische discussie dus. Zoals reeds meerdere keren betoogd door Kraut en ondergetekende..
Een semantische discussie was dit niet. Daarvoor had het net iets teveel inhoud. De discussie had een filosofische inslag. Jullie menen dat invloed niet waarneembaar hoeft te zijn, wij vinden van wel.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 06 jun 2018, 07:43

frobbert schreef:
05 jun 2018, 18:00
...omdat we liever op muzikaal-inhoudelijk niveau discussiëren.
Eerlijk gezegd moet ik, naast jou, de eerste muziekkenner nog tegenkomen die de muzikale invloeden van Can terughoort in de Pistols. Daarmee wil ik je muzikaal-inhoudelijk niveau niet ter discussie stellen. Er zijn vast en zeker muzikaal-inhoudelijke discussies waar je beter tot je recht komt.

Plaats reactie