genres die gewoon kut zijn

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
United Hope
Heeft niks beters te doen

genres die gewoon kut zijn

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 00:00

aor
soul
klassieke muziek
hiphop

vult u maar
Laatst gewijzigd door United Hope op 17 dec 2017, 00:54, 2 keer totaal gewijzigd.
dood zijn duurt het langst

roadrunner
Forumspammer

Re: genes die gewoon kut zijn

Bericht door roadrunner » 17 dec 2017, 00:34

Ik zou iets over je genen kunnen opmerken maar het is correcte woord is genres :drink:
Forumspammer

United Hope

Re: genres die gewoon kut zijn

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 00:54

typfoutje
hiphoplover

roadrunner
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 17 dec 2017, 00:56

Ik blijf je niet verbeteren :no:
Forumspammer

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 01:18

waarom begon je dan dan mr wansmaak?

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 01:48

Skihut, carnavalsmuziek, Nederhop en trance. Verder ben ik redelijk ruimdenkend en genre-purisme is stom.
“May my mercy prevail over my wrath.”

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 02:00

zie het topic aldaar

ik merkte iets op over uw iets te brede smaak

skihut en carnaval

boeiende en inspirerende genres
ik noem maar stoned als een garnaal van koot en bie
je kunt er veel kanten mee op derhalve niet persé kut
eerder nog - ik mis de carnavalshits van vroeger wel HUMOR in muziek is tegenwoordig verboden en zo ontzettende muziekeigen , neen kunstvormeigen.
jammer dat het er amper nog is opdat je het niet mooi kunt persifleren .... neem nu baarg het een krul in de steert - dat is toch een sublieme uiting van alles wat dom is . ok trance
containerbegrip van stomme electonische muziek die men ooit house plachtte te noemen was toen niks is nu niks is gewoon ellende en er is geen voorbeeld van goede trance

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 02:02

maar frob echt dit is toch prachtig https://www.youtube.com/watch?v=QVd_UqqopK8 moet er altijd aan denken als krypto weer los gaat over identiteit

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 02:23

en in principe zou je de vengaboys onder skihut kunnen scharen - - vengaboys zijn echt super
net als luv super is en abba en boney m

slimme mannnen die iets bedenken waar iederen dan op gaat dansen in de kroeg

iets met wooooohooooo en seks
werkt altijd en nederlanders duitsers en belgen zijn er goed in

happy hardcore ook zoiets

veel humor makkelijk
ik hoor liever boom boom i want you in my room dan africa van toto

humor is juist het probleem met de hedendaagse muziek - het is verboden ~!
terwijl elke kunstenaar die de moeite waard is is weet dat de essentie is dat je jezelf niet serieus dient te nemen hoe serieus/intellectueel je dan ook tracht over te komen ; ik denk dat je het hier niet met me eens bent maar in mijn optiek is juis skihut en carnaval de kern van wat muziek is ; bedoeld ter vermaak

zappa was iemand die dat heel erg goed begreep

goede punk is wat mij betreft elke band die dat snapt ( en ik zit nogal in de scene en elke maand wel een vervelend kutpunkbandje die dat niet snapt 'this song is about the exploitaition of the people "bbababababababababa , huuuuu , baaaaa, bambaaaa rraaawr baaaah "
en dat deden ze toen ik zestien was en dat doen ze nu ik 43 ben nog steeds en het is altijd gezellig met die lui na een concertje bier te drinken maar het is natuuurlijk stontvervelende muziek van 24 in een dozijn - maar ach ze kosten geen flikker en men krijgt het gevoel dat ze politiek correct zijn
verschilt niet van de vogeltjesdans behalve dat dansen op de vogeltjes dans een stuk minder hypocriet overkomt
Jij als zeeuw moet dit toch begrijpen

https://www.youtube.com/watch?v=1SwlqFc8RHA

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 02:24

en in principe zou je de vengaboys onder skihut kunnen scharen - - vengaboys zijn echt super

slimme mannnen die iets bedenken waar iederen dan op gaat dansen in de kroeg

iets met wooooohooooo en seks
werkt altijd en nederlanders duitsers en belgen zijn er goed in

happy hardcore ook zoiets

veel humor makkelijk
ik hoor liever boom boom i want you in my room dan africa van toto

humor is juist het probleem met de hedendaagse muziek - het is verboden ~!
terwijl elke kunstenaar die de moeite waard is is weet dat de essentie is dat je jezelf niet serieus dient te nemen hoe serieus/intellectueel je dan ook tracht over te komen ; ik denk dat je het hier niet met me eens bent maar in mijn optiek is juis skihut en carnaval de kern van wat muziek is ; bedoeld ter vermaak

zappa was iemand die dat heel erg goed begreep

goede punk is wat mij betreft elke band die dat snapt ( en ik zit nogal in de scene en elke maand wel een vervelend kutpunkbandje die dat niet snapt 'this song is about the exploitaition of the people "bbababababababababa , huuuuu , baaaaa, bambaaaa rraaawr baaaah "
en dat deden ze toen ik zestien was en dat doen ze nu ik 43 ben nog steeds en het is altijd gezellig met die lui na een concertje bier te drinken maar het is natuuurlijk stontvervelende muziek van 24 in een dozijn - maar ach ze kosten geen flikker en men krijgt het gevoel dat ze politiek correct zijn
verschilt niet van de vogeltjesdans behalve dat dansen op de vogeltjes dans een stuk minder hypocriet overkomt
Jij als zeeuw moet dit toch begrijpen

https://www.youtube.com/watch?v=1SwlqFc8RHA

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 08:29

United Hope schreef:
17 dec 2017, 02:24
Abba hoort m.i. niet in dit rijtje thuis, de rest van je lijstje :puke:

Zappa was een genie maar de combinatie van muziek en humor pakt m.i. maar zelden goed uit. Belangrijkste oorzaak hiervan is m.i. dat de meeste mensen denken/vinden dat humor hetzelfde is als 'lollig doen'. Dat is niet zo.

Maar goed, jij hebt hier blijkbaar heel veel mee en ook heel veel mening over, en dat is je goed recht. Jij en ik denken hier dusdanig verschillend over dat we het hier nooit over eens zullen worden dus moeten we er ook maar niet over discussiëren.

Misschien is Dread Crew of Oddwood iets voor je.

Link

Die stonden hier pas. Soort heavy piratenpolka. Het was niet slecht maar voor mij iets te jolig allemaal.

Zoals wel vaker is me gevraagd voor die avond bij wijze van pauze- en afterpartymuziek een playlistje te maken. Dat zag er zo uit:

Hank III – Gutter Town
The Proclaimers – Letter from America
Angus – When Giants Collide
Attak – Daga I
Attak – Daga II
Manowar – Fast Taker
Ennio Morricone – With Best Wishes
The Angels of Light – Untitled Love Song
Surrender – Zeeuwse Klei
The Pogues – Wild Cats of Kilkenny
Thin Lizzy – Southbound
Jethro Tull – Aqualung
The Dixie Dregs – I’ll Just Pick
King Dude – Holy Water
Amebix – Drink and Be Merry
Bad News – Warriors of Ghengis Khan
Jello Biafra & Mojo Nixon – Will The Fetus Be Aborted
Tenpole Tudor – Wunderbar
Iron Maiden – Running Free
Drs. P – Knolraap en Lof, Schorseneren en Prei
Toy Dolls – Nellie the Elephant
Faith No More – Das Schutzenfest
Steeleye Span – All Around My Hat
The Clash – Spanish Bombs
Roger Glover & Guests – Love Is All
Creedence Clearwater Revival – Down on the Corner
Those Poor Bastards – Crooked Man
The Proclaimers – There’s a Touch
Richard Dawson – Ogre
MDC – Chicken Squawk
De Dopegezinde Gemeente – Skoda Lasky
Motörhead – (We Are) The Road Crew
Slough Feg – Agony Slalom
Napoleon XIV – They’re Coming To Take Me Away
The First National Sakkie Sakkie Boere Country Band – Medley
The Moonshine Playboys – Every Breath You Take
The Red Army Choir – Let’s Go
Big Country – Fields of Fire
Rubberen Robbie – In De Goot
James Last – Mr. Giant-Man
The Werewolves – City By The Sea
Magnet – Festival/Mirie It Is/Sumer Is A Cumen In

Je ziet 't, ik let hierbij niet zo op genres, en ook niet eens op het eventuele lolligheidsgehalte, meer op het algemene gevoel en of het een beetje bij de avond past.

Maar goed, je hebt er allemaal vast van alles op aan te merken dus wellicht tot later. Of niet :wave:

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 09:17

mee eens dat humor en lollig doen niet hetzelfde is

maar wat een rare lijst is dat moet zeggen - neeee nooit zooo doen maar wel dat ik me uitstekend vermaakt zou hebben juist om het onverwachte welke idioot doet nu all around my hat , the dixy dregs en drs pe in iets dat samenhang zou moeten hebben ... nee het is precies het soort dj's die mij altijd zo vrolijk maken :)

en jammer alleen dat je abba kwaliteiten toedicht die anders zouden zijn als de vengaboys of 'luv - het is de mindere van de drie - abba is beetje te braaf vaak maar zit op dezelfde commerciele manier goed in elkaar alleen de vengaboys en luv zijn zoveel slimmer zoveel 'stouter' abba is lichtelijk overschat - zoals zoveel acts die vroeger niet serieus genomen werden en nu wel ; nostalgie . het verintellectualiseren van troep - iets dat ook met hazes is gebeurt
overigens ben ik wel heel benieuwd naar the first national sakkie sakkie boere couyntryband - zuid afrikanen of gewoon domme zeeuwen of tukkers?

maareh moch je ooit in groningen komen dan wil ik je best graag eens inhuren als dj in mijn favo kraakkroegje er is iemand die ook zo draait in deze stad dj roodbaard - uiteraard anders maar dezelfde manier van hutspot maken als jij daar hebt en dat je soms tussen alles ineens iets supergeniaals hoort (weet niet of jij dat ook doet maar neem aan van wel want ik ken minstens de helft niet van je lijstje)
en zowaar staan er vriendjes van me tussen
-
genres -- nou ja men bepaald genres --- ze zijn handig maar niet echt relevant - dit hele topic is een beetje een fuck genre idee - wegens jouw adult oriented rock dat natuurlijk een recent verzinsel is van maerketingluitjes die namelijk een doelgroep ontdekt hebben (mannen van tussen de 40 en 50 die denken dat ze een goede smaak hebben wat resulteert in voorliefde voor downbeat samenzangerig gejammer . zo heeft van halen daar zeker een paar nummers van maakt die hele van halen natuurlijk geen AOR-band , ook zijn die er wel noem maar iets als ASIA . EN vooral dat hoor - dat het geen genre is maar een doelgroep en hele nare akelige doelgroep want ik ken er zoveel van - het zijn mijn maatjes of mijn collega's - en ik luister altijd maar wat de ander leuk vind omdat ik de mensen niet kan lastig vallen met mijn wansmaak
- overigens er is denk ik niets vreselijker als Phill Collins (en zijn bandmaatje Peter Gabriel) dan luister ik nog liever een hiphopkerstnummer gezongen door nick en simon met david gilmoure op gitaar en een toetsenist van het type dat zijn ogen dicht doet bij het spelen .....echt vraag me af of ik phill collins niet kan aanklagen wegens stalking en mishandeling ik kan beiden hard maken \

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 09:23

ook eens over zappa -

daarbij zappa heeft een hele berg rotzooi gemaakt

desondanks groot liefhebber van de man wegens de momenten dat ie wel de spijker op de kop sloeg

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 09:36

United Hope schreef:
17 dec 2017, 09:17
en jammer alleen dat je abba kwaliteiten toedicht die anders zouden zijn als de vengaboys of 'luv - het is de mindere van de drie - abba is beetje te braaf vaak maar zit op dezelfde commerciele manier goed in elkaar alleen de vengaboys en luv zijn zoveel slimmer zoveel 'stouter' abba is lichtelijk overschat - zoals zoveel acts die vroeger niet serieus genomen werden en nu wel ; nostalgie . het verintellectualiseren van troep - iets dat ook met hazes is gebeurt
Over Hazes kan ik niets zeggen want dat trek ik onder geen beding maar in het het geval van Abba heeft dat niets met ver-intellectualiseren te maken. Dat zit compositorisch en instrumentaal gewoon echt goed in elkaar.
United Hope schreef:
overigens ben ik wel heel benieuwd naar the first national sakkie sakkie boere couyntryband - zuid afrikanen of gewoon domme zeeuwen of tukkers?
Zuid-Afrikaans en hilarisch verschrikkelijk :lol:
United Hope schreef:
genres -- nou ja men bepaald genres --- ze zijn handig maar niet echt relevant - dit hele topic is een beetje een fuck genre idee - wegens jouw adult oriented rock dat natuurlijk een recent verzinsel is van maerketingluitjes
Daarin vergis je je. Het is een genre dat al bestaat sinds de jaren 70 met zijn eigen tijdschriften, platenlabels en radiostations.
United Hope schreef:
- overigens er is denk ik niets vreselijker als Phill Collins
Dat ben ik met je eens dus misschien moeten we het hier maar bij laten :up:

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 dec 2017, 10:01

Ik ben ooit eens via een overcompenserende vriendin met dwerggroei van een ex-vriendin in de echte onvervalste skihut terechtgekomen. Een jaar of twintig terug. Ik heb toen bijna een paniekaanval gekregen en voelde de volle vijftien minuten die ik het uithield de dwang om te vluchten of te gaan vechten.
Too Freud to live, too Jung to die.

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 10:01

vreemd vreemd vreemd tijdschriften en alles ?! nou ja ik zag ooit bij een kiosk in portuga een tijdschrift dat over pennen ging dus kennelijk zijn er mensen die echt hele saaie dingen heel opwindend vinden - altijd wel grappig van de mensheid dat ik er meestal niets van snap - hoe doe je zoiets ? schrijven over hele saaie dingen ? in zielloosheid schoonheid zien -- met je aansteker in de lucht in de kuip als je flutbandje een ballad doet -- och ja --- kan niet zoveel met die engelstalige smartlappen en vooral dat hele neppe plastic - en vooral dat ik steeds maar weer overal waar ik kom elke zender die op de FM te ontvangen is altijd maar die kutzooi , of je mag genieten van wat de jeugd leuk schijnt te vinden dingens als kensington of weet ik veel hoe ze het presteren hun namen nog vervelender te maken als hun muziek . en dat is nog niet alles ; dan ben je aan het werk en dan gaat een een of andere collega meezingen of even zijn ogen dicht doen alsware er iets zwaar emotioneels gebeurt - en DAN weet je ineens weer wat plaatsvervangende schaamte is - goddomme laatst eentje die ineens de radio keihard zette en meezong met Driving home for christmas ---- gelukkig zaten we in de auto en kon niemand het zien - maar ik leverde een topprestatie om niets te zeggen en het geheel te verdragen - gadverdamme - eeeeeeeeeee - de lelijkheid in deze wereld is een ding maar dat mensen dat mooi vinden is de echte horror

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 10:08

Krautsurfer schreef:
17 dec 2017, 10:01
Ik ben ooit eens via een overcompenserende vriendin met dwerggroei van een ex-vriendin in de echte onvervalste skihut terechtgekomen. Een jaar of twintig terug. Ik heb toen bijna een paniekaanval gekregen en voelde de volle vijftien minuten die ik het uithield de dwang om te vluchten of te gaan vechten.
Herkenbaar. Alweer heel wat jaartjes geleden heeft een feestcafé-uitbater de halve horeca in Goes opgekocht, inclusief het plaatselijke rock-café. Toen kregen we die ellende dus overal te horen. Werden nummers van The White Stripes of AC/DC ineens in een DJ-set aan elkaar gemixt met "We Wille Tiete Zien" en andere soortgelijke narigheid. De HEL!! :puke:

Mede daardoor ga ik eigenlijk nooit meer uit..

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 10:21

ach ja jammer

hier in de stad dus nog best verwend als ik me erger aan 'he verdomme niet weer the ramones' of balen dat er nu net die zeikplaat van led zeppelin gedraaid wordt ipv een van de eerste drie (die zeikplaat met stairway to heaven)

maar niet geheel waar - in mijn stad is zoveel wat vroeger hele leuke kroegen waren gekocht en geskihut - en staan er van die uitsmijters ineens voor de deur - alleen daarom al een reden om er niet binnen te willen - maar goed wij zijn wat groter als jullie en er is altijd nog wel iets - ook dat wordt minder - en ik ga voornamelijk nog naar een kraakpand omdat ik geen geld meer heb om biertjes te drinken van 3,50 . tevens houden krakers niet van rookverboden dus ik ben altijd wel in mijn sas als ze eens wat organiseren en dan neem ik de duizend in een dozijn punkbandjes er liefdevol bij - ach ze hadden laatst ook een tamelijk leuke zorn achtige band uit belgie -- heb je dat bandje van je nog trouwens - die met die samenzang?

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 10:52

Nee, ik heb nu een ander bandje.

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 11:34

hahaa iron maiden

United Hope

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 11:41

:lol: ik ben echt de doelgroep niet - maar design hoesje - is een ramp - over de muziek kan ik weinig zeggen ik heb er niks mee - maar wel leuk dat je nog aan het rocken bent .

:up:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 17 dec 2017, 16:38

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Plaats reactie