Nick en Simon = Neutrale Muziek

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
United Hope
Forumnerd

Nick en Simon = Neutrale Muziek

Bericht door United Hope » 29 dec 2017, 12:39

Beste meneer Heijn ,
ik kom net terug van uw winkel aan het floresplein te groningen , en ik wilde een aantal boodschappen doen maar ik heb helaas alleen net strikt noodzakelijke gekocht , normaal blijf ik wel even in een supermarkt om te kijken wat voor aanbiedingen er zijn en wat ik vanavond op tafel zet . Maar dit keer moest ik echt weg uit die akelige omgeving. Wat wil nu het geval ; u draait daar de meest vreselijke muziek , muziek die klinkt alsof het gezongen wordt door mensen die een vreselijke dood staat te wachten of iets zeer akeligs . IK had begrepen dat muziek in supermarkten juist neutraal dient te zijn opdat ik dan meer dingen ga kopen . Nou dat bedrijf dat uw muziek bezorgt begrijpt kennelijk niets van neutraliteit. Allemachies wat een helse ervaring was dat zojuist. En het erge is dat dat vaker voorkwam meerdere keren een meneer met een hoge stem die iets over naar huis gaan zingt op een manier dat je het gevoel krijgt dat de arme kerel ook al weer iets heel akeligs staat te wachten . Ik heb dat toen amper verdragen en was bijna zonder iets te kopen de winkel uitgelopen . Gelukkig hield het op en kwam er een minder kwellend muziekje . Uw filiaal in de oude Ebbingestraat in Groningen doet het niet beter - daar haalt met het in hun hoofd om nick en simon te draaien . Nu zijn er twee soorten mensen , mensen die van nick en simon houden en mensen die nog liever in een brandende vulkaan springen dan dat vreselijke duo aan te horen , daar zit geen tussenweg in , u raad natuurlijk al dat ik bij de laatste groep hoor .
En het erge is dat ik dus betaal voor die vreselijke muziek die u op mij loslaat . U koopt deze muziek van een bedrijf en u betaald er Buma/Stemra rechten voor en dat rekent u uiteraard door aan mij . Dus ik betaal voor deze vreselijke ervaringen . Voor u is dat ook niet zo fijn want ik was van plan ook nog eens avondeten bij u te gaan kopen . Ik adviseer u dan ook dringend het bedrijf dat uw muziek levert aan de kant te schuiven want deze mensen hebben duidelijk van 'neutrale muziek' geen kaas gegeten . Overigens zou het nog beter zijn om geen muziek te draaien in de winkel . Ik merk bij mezelf dat ik de Lidl altijd zo aangenaam vind en dat ligt zeker niet aan hun inrichting of overzichtelijkheid , het moet haast wel het gebrek aan muziek zijn . Ik begrijp ook niet dat uw personeel dat allemaal uithoudt , voor hen lijkt me dat ook geen pretje ; ik moet er niet aan denken de hele dag in die muziek te werken . Overigens ik zou niet weten wat voor muziek de jumbo draait maar ik weet wel dat ze het doen ; kennelijk hebben zij wel een bedrijf in dienst die weet wat 'neutrale muziek' is .

We hebben een bedrijf dat onze muziek kiest. De afspeellijst wordt afgestemd op het klantenprofiel van de winkel. In wijkwinkels met veel gezinnen en kinderen wordt dus andere muziek gedraaid dan in city premium winkels. Het klopt deels wat deze klant zegt dat er neutrale muziek gebruikt wordt, dit is natuurlijk niet om klanten meer te laten kopen. Onder neutrale muziek verstaan wij muziek die geen erg harde muziekinstrumenten hebben en geen grove teksten. Nick en Simon valt niet in deze categorie, dus dat verstaan we wel onder neutrale muziek. Smaken verschillen natuurlijk als het om muziek gaat. We testen regelmatig de muziek of klanten het prettige muziek vinden en over het algemeen wordt de muziek gewaardeerd. De oude Ebbingerstraat en het Floresplein zijn beide winkels waar veel studenten komen, dus het kan zijn dat de muziek iets meer is afgestemd op die klanten.

Namens Albert Heijn wens ik u fijne feestdagen.

Met vriendelijke groet,
dood zijn duurt het langst

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Re: Nick en Simon = Neutrale Muziek

Bericht door Flaaks » 29 dec 2017, 16:39

Wat een aandacht voor Nick & Simon. Hoe is het mogelijk dat iemand zich daar zo aan kan ergeren. Allemachtig! Dat onschuldige gedreutel waait toch door of om je heen?
Voorheen Vlaecks.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 dec 2017, 18:19

In Groningen staat het natuurlijk wel vrij hard.
Zalig hij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet.

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 29 dec 2017, 18:19

Leeg en zielloos geluidsbehang. Snap echt niet waar je je druk om maakt :yawn:
"I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage"

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 dec 2017, 18:20

Om te vermijden dat Groningers met elkaar gaan praten in de winkels.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 dec 2017, 18:20

Want dat wil je niet.

United Hope
Forumnerd

Bericht door United Hope » 29 dec 2017, 18:51

nou kijk,

die behangfactor
die ervaar ik geheel niet - het snijdt door de kop als een zaag

oved snapt dat ook al niet dat ik niet door bepaalde kutmuziek kan heenluisteren

neutraal zou ik denk ik een band als status quo kunnen beschouwen - dat je geheel niet een door hebt dat het aan staat maar nick en simon of acda en de lul --- dat zijn zaken die geschikt zijn als martelinstrument - dat geldt overigens ook voor niet nederlandstalige ellende als phill collins, james blunt en weet ik veel wat voor meer ellende ik nu even niet op kan komen

mensen die in je oren zitten te jammeren getuigt zowiezo nimmer van neutraliteit omdat je niet neutraal kunt jammeren (al lijkt het concept natuurlijk wel haalbaar voor een muzikaal experiment )

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 dec 2017, 21:58

:protest: James blunt is geweldig!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 29 dec 2017, 23:03

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 31 dec 2017, 00:25

United Hope schreef:
29 dec 2017, 18:51
nou kijk,

die behangfactor
die ervaar ik geheel niet - het snijdt door de kop als een zaag
Nederland heeft echt niet het alleenrecht op kutmuziek. Ben momenteel in London en de muziek die hier uit sommige winkeltjes tettert is ook redelijk tergend. Ik kan me daar redelijk goed voor afsluiten, zeker met leuke dingen in het vooruitzicht. In mijn geval betrof dat een goed gevulde platentas en gisteren een toffe show van Nik Turner (saxofonist van Hawkwind) met z'n nieuwe band in een hartstikke leuke tent genaamd The Borderline. Ondanks dat ik met momenten ook graag een boom mag opzetten over muziek die ik zelf kut vind heeft het m.i. weinig zin om je af te zetten tegen de alom aanwezige strontsmaak die het grote publiek nou eenmaal heeft. Je moet er toch een beetje je eigen feestje van maken, met dingen die wél tof zijn.

Dat gezegd hebbende, als ik enkele hier residerende Britse kennissen van me moet geloven heeft is het Nederlandsche lied toch echt wel iets heel bijzonders qua kutheid :yes:
"I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage"

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 31 dec 2017, 09:11

Ik merkte laatst dat ik per ongeluk mee zat te zingen.. Into the groove van Madonna. :oops:
Maar voor het personeel is het het ergst.
Ooit als vakkenvuller de muziek eigenhandig zachter gezet, maar dat was niet de bedoeling. :down:

United Hope
Forumnerd

Bericht door United Hope » 31 dec 2017, 12:20

Siegfried Stahl schreef:
29 dec 2017, 21:58
:protest: James blunt is geweldig!
ik ken hem verder niet wellicht heeft u een goede vriendschap met de man . maar zijn gezang is natuurlijk vreselijk dat weet iedereen

Plaats reactie