Uw favoriete Underworld liedje

Deel hier uw muzikale ervaringen
Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Re: Uw favoriete Underworld liedje

Bericht door Siegfried Stahl » 18 mei 2018, 05:54

Zeker als u er weer bent!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 08:46

Best eigenaardig trouwens. Om aan te tonen dat je luistert naar 'moderne' muziek aan komen kakken met een band die muziek maakt sinds 1991. Nu ja, dance maakt sinds 1991, de bandleden zijn natuurlijk al veel ouder. Om je een voorbeeld te geven: Karl Hyde is van dezelfde leeftijd als Nick Cave, drie jaar ouder dan Chuck D, twee jaar ouder dan Ian McCulloch, en een jaar of vijf ouder dan de leden van Mudhoney. De bands die je in een postje hierboven verguisde.

Over geriatrische muziek gesproken...
It's just not understanding...

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 18 mei 2018, 09:42

iKer schreef:
17 mei 2018, 21:29
Dat op zich is al een veeg teken natuurlijk. Het er één keer mee eens zijn is de loop der muziekgeschiedenis niet erkennen.
:lol:
:worship:
Too Freud to live, too Jung to die.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 01 jun 2018, 23:25

Kijk nou toch :drink:

Link

Goed dat muzikanten over het algemeen zelf minder puristisch zijn. Of bang voor gapende generatiekloven :up:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 01 jun 2018, 23:49

Leuk voor ze.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jvpOxri ... 2F1a9_EGpu[/youtube]

Beste uit latere werk.
Verre familie van

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 06 jun 2018, 16:34

frobbert schreef:
01 jun 2018, 23:25
Goed dat muzikanten over het algemeen zelf minder puristisch zijn. Of bang voor gapende generatiekloven.
Ik zie er gewoon geen been in het eindeloos doen alsof we in 1980 leven.
Je typt hier toch ook niet op een typemachine uit die tijd?

En nee, ik bedoel niet dat die muziek inferieur is.
Maar dat eeuwige herhalen van ouwemannenmuziek hier ter forum vind ik echt onbegrijpelijk.

Underworld is (voor mij) prettiger luisteren dan die dramaqueens van Iron Maiden met hun kermismuziek.
Begrijp me goed: het is beiden even inhoudsloze muziek. Er is niks filosofisch of intellectueels te beluisteren bij één van beiden.
Het is slechts goed vormgegeven entertainment.
Het één is niet minderwaardiger dan het ander.
Maar persoonlijk zou ik het wel ERG droevig vinden als ik nog steeds vooral Killers van Maiden zou luisteren in plaats van iets leuks te ontdekken. Het erg treurig zou vinden als For Those About To Rock een centrale plaats in mijn leven te geven.
En daarnaast AC/DC, Led Zep en Deep Purple te bewierroken alsof het een soort heiligen zijn.
Serieus treurig vind ik dat, dat soort ophemelen van het verleden.

In mijn leven luisterde ik diverse soorten muziek.
Kitsch a la Abba, Baccara etc 1975-1982
Accept/Maiden/NWoBRitHeavyMetal 1980-1983
(vnl.Britse) New Wave/punk 1982-1987
Retro gitaarmuziek (A'damse gitaarschool, postpunk, sixtiespunk, rockabilly, psychobilly, Nick Cave, Wipers, Sonic Youth etc) 1987-1990
Experimenteel (Coil, Neubauten, Test Dept en allerlei bandjes waarvan ik de naam vergat) 1984-1990
Crossover a la UDS, Red Hot Chili Peppers 1989-1994
Britpop en dance (Oasis, Suede, ChemBros, Orbital etc.) 1994-2005
Grunge en nu metal (vnl. Nirvana en Pumkins) 1994-2004
Drum'n'bass (1996-2000)

Daarna niks bijzonders qua stromingen maar Radiohead, Nick Cave, Bowie enzovoorts bleven.
Daar draai ik eigenlijk alleen nog Bowie van.

Hiervan draai ik van alles nog wel eens. Occassionally.
Maar om nu een topic te gaan openen met wat ik de beste plaat van The Meteors vind ofzo... ik moet er niet aan dénken dat nog eens te moeten draaien.

Ik zit nu in een Motörhead/Philip Glass/Laibach/jazz en obscure electronicaperiode.
Het zou toch raar zijn iemand daar over dertig jaar mee lastig te vallen?
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 06 jun 2018, 16:44

iKer schreef:
06 jun 2018, 16:34
Ik zie er gewoon geen been in het eindeloos doen alsof we in 1980 leven.
Wie doet dat dan volgens jou? Ik niet hoor :no:
iKer schreef:
Maar persoonlijk zou ik het wel ERG droevig vinden als ik nog steeds vooral Killers van Maiden zou luisteren in plaats van iets leuks te ontdekken.
Sluit het één het ander uit dan? :crazy:

Ik ben er tamelijk zeker van dat ik niet onderdoe voor jou qua het ontdekken van nieuwe muziek, integendeel zelfs, ik heb een bredere smaak dan jij en bezoek ook meer concerten. En ik heb ook een baan en een gezin B-)
iKer schreef:
Achtereenvolgens luisterde ik vaak in mijn leven:
:lol: O ja, da's waar. Al deze topics gaan eigenlijk over jou.
iKer schreef:
Ochèrm, voelt het menneke zich lastiggevallen. Voel je vrij de genoemde topics te negeren dan. Over dramaqueens gesproken... :puke:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 06 jun 2018, 20:17

frobbert schreef:
06 jun 2018, 16:44
Ik ben er tamelijk zeker van dat ik niet onderdoe voor jou qua het ontdekken van nieuwe muziek, integendeel zelfs, ik heb een bredere smaak dan jij en bezoek ook meer concerten. En ik heb ook een baan en een gezin B-)
iKer schreef:
Achtereenvolgens luisterde ik vaak in mijn leven:
:lol: O ja, da's waar. Al deze topics gaan eigenlijk over jou.
iKer schreef:
Ochèrm, voelt het menneke zich lastiggevallen. Voel je vrij de genoemde topics te negeren dan. Over dramaqueens gesproken... :puke:
Bravo Frobberwt. Je bent geweldig.

Ik ga iets belangrijkers doen dan reageren op die stem uit het bietenveld.. Ga jij dan even door met jezelf op de borst kloppen dat je zo vaak naar concerten gaat en een o zo brede muzieksmaak hebt.
Heb ooit die hardrockband van je geluisterd. Die zogenaamd brede muzikale smaak van je leverde helaas artistiek bar weinig op. Hoop voor je dat je iets beters bent gaan doen met je talent en die o zo breeeeeede luisterervaring.
Extreemlinksche drammert

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 06 jun 2018, 21:38

iKer schreef:
[...]
Ik zit nu in een Motörhead/Philip Glass/Laibach/jazz en obscure electronicaperiode.
Ik ben blij dat pakweg Johann Sebastian Bach niet dergelijke twijfels had aan zijn muzieksmaak, want uiteindelijk is het nog best goed gekomen met die muzikale favorieten van die Cantor van Leipzig.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 06 jun 2018, 21:58

:lol:

Ikel, die zichzelf een held vindt als ie de Radetzky-mars in één keer foutloos kan, denkt andere mensen de maat te kunnen nemen. Ik heb geen enkele pretentie of illusie ten aanzien van m'n eigen muzikale verrichtingen hoor. Ik maak muziek omdat ik 't leuk vind om te doen B-)

Ga anders effe bij je wijf om geld bedelen, zie je ook nog 's een concertje, ouwe armoedzaaier ;)

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 jun 2018, 06:48

Hè, wat was ik weer lekker vals :clown:

Maar geef eens antwoord op de vraag, Ikel:
frobbert schreef:
06 jun 2018, 16:44
iKer schreef:
Maar persoonlijk zou ik het wel ERG droevig vinden als ik nog steeds vooral Killers van Maiden zou luisteren in plaats van iets leuks te ontdekken.
Sluit het één het ander uit dan? :crazy:
Jij lijkt namelijk te impliceren van wel. Door het feit dat ik soms nog wel eens voor mijn eigen plezier een plaatje van AC/DC of Led Zeppelin opzet zou ik hierdoor geen nieuwe dingen kunnen ontdekken? Die begrijp ik niet. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het 'strijdje' dat gitaarmuziek en electronica nog steeds voeren in jouw hoofd ("hoe moet een Zeppelin-achtig bandje het 'opnemen' tegen de populariteit van electronica?" is dan jouw vraag. Wat bij mij de wedervraag oproept: "Hoezo 'opnemen'? Zit het elkaar in de weg dan?") maar inderdaad, ik luister die dingen nog steeds wel eens graag. En daarnaast ook nieuwe releases van Fire!, Igorrr, Khruangbin en GosT. Dat bijt elkaar m.i. totaal niet dus de enige conclusie kan dan ook zijn dat ik een bredere smaak heb dan jij :yes:

Daarnaast lijkt je bezwaar vooral gericht tegen (hard)rock en metal. Philip Glass en John Coltrane mogen wel maar AC/DC is verboten. Underworld doet in bovenstaand filmpje qua rimpels niet onder voor Iggy Pop maar luisteren naar Iron Maiden is 'triest'. Dat kan jij allemaal vinden Ikeltje maar da's gewoon een ordinair smaak-dingetje.

Je lijkt echter te denken dat jouw smaak leidend en maatgevend is. Wake-up call, Ikeltje: Dat is niet zo ;)

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2018, 14:43

Toch begrijp je mijn punt niet, Frobb. Dus nog maar eens een poging. (Zucht).

Het gaat me er gewoon om dat iets wat werkelijk allerwegen bewonderd wordt door horden blanke oude mannen (AC/DC, Led Zeppelin, Neil Young etc.) voor mij onbegrijpelijk is. Want waarom zo in het verre verleden leven?
En denk niet dat ik geen vrienden heb die dat doen. Want die heb ik dus wél. En die lopen dan de zaal uit bij dingen die ik leuk vind. Je hoort ze nog net niet zeggen 'dat is toch geen muziek?' omdat ik die discussie allang gewonnen heb (heb ik serieus eens moeten voeren!).

Ik weet ook wel dat het des mensen eigen is. Er zijn hele radiostations en festivals op gebaseerd (Radio4, Arrow Classic Rock, Pinkpop Classic, Bospop en weetikveel). En dan gaan die mensen naar concerten om te horen wat mensen in 1980 ook hoorden en wat toen zeggingskracht had voor de kids. Ik ben weleens op Bospop geweest (o.a. Status Quo, Deep Purple, Cheap Trick) maar als ik naar Down The Rabbit Hole ga (absoluut geen edgy festival te noemen) is dat écht een interessantere ervaring. En dan laat ik Queens of the Stone Age en Nick Cave liggen en ga ik naar Sampha, Nils Frahm of Odesza.*

En ik denk echt niet dat dat een smaakdingetje is, ook ik draaide ooit Status Quo, Nick Cave, QOTSA, Deep Purple en Cheap Trick. Maar daar ben ik gewoon op gegeven ogenblik serieus klaar mee.
Nee, dat betekent niet dat ik het nooit meer draai. Ik luister die acts nog weleens. Maar het neemt gewoon niet meer die plaats in die het deed. En van daaruit bevreemdden mij dat soort 'beste AC/DC plaat' topics gewoon. Het is denk ik de verbazing dat iemand de moeite neemt zich daar nog zo mee bezig te houden. Open dan een Smashing Pumpkinstopic. Die tijd is iets wat nog enigszins in het verre geheugen ligt.

Misschien ben ik cultureel gewoon wat minder conservatief. Ik kan me nog herinneren dat ik rond 1989 Dead moon zag op hun eerste Europese optreden en verveeld weg ben gelopen. De zoveelste postpunk Amerikaanse retro-act in Vera. Bij Think Tree, toen ook een nieuwe band, was geen hond. De kudde vond die retrorock leuker. Toch was dat stukken opwindender.

Anyway, go ahead. Met je breeeeeede muzieksmaak en enórme kennis aan trivia.

* bij wijze van spreken dan. Ik heb ze allemaal al gezien en dat was prima.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 jun 2018, 18:01

iKer schreef:
07 jun 2018, 14:43
Toch begrijp je mijn punt niet, Frobb.
Pot, ketel, zwart :roll:
iKer schreef:
Het gaat me er gewoon om dat iets wat werkelijk allerwegen bewonderd wordt door horden blanke oude mannen (AC/DC, Led Zeppelin, Neil Young etc.) voor mij onbegrijpelijk is.
Maar da's toch jouw probleem? Smaak-dingetje, meer niet. Nou ja, aangezien je dat blank en oud er bij haalt zal er ook wel iets van geldingsdrang bij zitten (kijk mij eens kosmopoliet en jong van geest zijn :clown: )
iKer schreef:
Want waarom zo in het verre verleden leven?
Dat impliceer jij steeds, dat naar oude muziek luisteren per definitie gelijk staat aan in het verleden leven. Ik denk, nee weet heel zeker dat dat kolder is. Het gaat in ieder geval niet op voor mij :no:
iKer schreef:
En denk niet dat ik geen vrienden heb die dat doen. Want die heb ik dus wél. En die lopen dan de zaal uit bij dingen die ik leuk vind. Je hoort ze nog net niet zeggen 'dat is toch geen muziek?' omdat ik die discussie allang gewonnen heb (heb ik serieus eens moeten voeren!).
Ik ken die mensen ook en daar ben ik er geen van maar ik respecteer het feit dat ze een andere smaak hebben en ze dus nooit mee zullen gaan naar evenementen als Roadburn of Le Guess Who? Je 'moest' die discussie voeren zeg je? Het enige dat uit jouw reactie blijkt is dat je anderen graag de maat neemt :nooo:
iKer schreef:
Ik weet ook wel dat het des mensen eigen is. Er zijn hele radiostations en festivals op gebaseerd (Radio4, Arrow Classic Rock, Pinkpop Classic, Bospop en weetikveel). En dan gaan die mensen naar concerten om te horen wat mensen in 1980 ook hoorden en wat toen zeggingskracht had voor de kids.
Ik niet :no:
iKer schreef:
Ik ben weleens op Bospop geweest
Ik ook. Eens maar nooit meer :no:
iKer schreef:
En ik denk echt niet dat dat een smaakdingetje is, ook ik draaide ooit Status Quo, Nick Cave, QOTSA, Deep Purple en Cheap Trick. Maar daar ben ik gewoon op gegeven ogenblik serieus klaar mee.
Ik denk...ik ben er klaar mee...ik. ik...ik ... Smaak-dingetje, duidelijk :yes:
iKer schreef:
Maar het neemt gewoon niet meer die plaats in die het deed. En van daaruit bevreemdden mij dat soort 'beste AC/DC plaat' topics gewoon. Het is denk ik de verbazing dat iemand de moeite neemt zich daar nog zo mee bezig te houden.
En ik ben dan weer verbaasd dat je je daar zo druk om maakt. Iets met een kind en badwater...
iKer schreef:
Open dan een Smashing Pumpkinstopic. Die tijd is iets wat nog enigszins in het verre geheugen ligt.
Smaak-dingetje :yes:
iKer schreef:
Misschien ben ik cultureel gewoon wat minder conservatief.
Pardon? Je bent zo'n beetje de grootste conservatieveling op dit hele forum. In vrijwel al je postjes ben je nog bezig met de al lang achterhaalde rock-vs-dance-discussie en kun je gitaarmuziek alleen maar zien als iets dat het zou moeten 'opnemen' tegen elektronische muziek. Dat iemand beide en ook andere genres in de kast zou kunnen hebben staan, zowel naar dansfeestjes als rockconcerten gaat, gitarist in een band zou kunnen zijn én techno-DJ, er bands en artiesten en genres zijn die gewoon alles in de blender gooien en zich aan elke conventie onttrekken, het komt niet eens in je op! Alles is bij jouw strijd! En als het geen strijd is tussen genres dan wel tussen tijdperken. Zoals jij het over muziek hebt, zo schreef men in de jaren '90 in OOR over muziek en dat was toen al volkomen archaïsch en achterhaald. Halloooooooo!!!Wakker worden Ikel, het is 2018!!! 'Cultureel wat minder conservatief' zegt ie :lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2018, 21:41

We gaan er niet uitkomen, Frobb. Het is niet een smaakdingetje in mijn opinie, en wel in de jouwe. Prima. Succes met jouw kijk op dingen, die niet mijn kijk is.

Maar langs jouw lijnen reagerend: ik at taart in 1982. De taart heette AC/DC, en was al wat aan de ouwe kant. Maar verdomd, wat smaakte die taart toch nog goed.
Tot ik een nieuwe taart at. Hmm! Aardbei-citroen! Die AC/DC taart smaakte wel nog, maar ik die nieuwe smaak was toch wel spannnender.

En van aardbei-citroen had ik uiteraard na 3 jaar wel weer genoeg. Geconfeite gember-slagroom, chocolade, mokka en appeltaart kwamen en gingen.
Af en toe snoepte ik nog van de AC/DC taart. Best lekker nog, voor een keertje. Maar ik zat wel erg snel vol, en de smaak verveelde na een paar stukjes al. Ook die aardbei-citroen snoepte ik nog van, maar niet met grote hoeveelheden tegelijk. En ik kreeg weer ergens een nieuwe smaak aangeboden.

Ik was de AC/DC taart al in of meer vergeten toen iemand hier op het forum over die taart begon. Ik checkte de taart. Hij was best wel vies aan een kant. Maar anderzijds lukte het me nog te ontdekken waarom ik het toch vroeger leuk vond. Toch vond ik het raar, want wie was nu nog bezig met die ouwe taart? Ik was altijd bezig een lekkere taart te ontdekken, en zo'n ouwe taart was iets waar ik dat nooit zou zoeken.
Extreemlinksche drammert

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 07 jun 2018, 21:58

iKer schreef:
07 jun 2018, 21:41
We gaan er niet uitkomen, Frobb. Het is niet een smaakdingetje in mijn opinie, en wel in de jouwe. Prima. Succes met jouw kijk op dingen, die niet mijn kijk is.

Maar langs jouw lijnen reagerend: ik at taart in 1982. De taart heette AC/DC, en was al wat aan de ouwe kant. Maar verdomd, wat smaakte die taart toch nog goed.
Tot ik een nieuwe taart at. Hmm! Aardbei-citroen! Die AC/DC taart smaakte wel nog, maar ik die nieuwe smaak was toch wel spannnender.

En van aardbei-citroen had ik uiteraard na 3 jaar wel weer genoeg. Geconfeite gember-slagroom, chocolade, mokka en appeltaart kwamen en gingen.
Af en toe snoepte ik nog van de AC/DC taart. Best lekker nog, voor een keertje. Maar ik zat wel erg snel vol, en de smaak verveelde na een paar stukjes al. Ook die aardbei-citroen snoepte ik nog van, maar niet met grote hoeveelheden tegelijk. En ik kreeg weer ergens een nieuwe smaak aangeboden.

Ik was de AC/DC taart al in of meer vergeten toen iemand hier op het forum over die taart begon. Ik checkte de taart. Hij was best wel vies aan een kant. Maar anderzijds lukte het me nog te ontdekken waarom ik het toch vroeger leuk vond. Toch vond ik het raar, want wie was nu nog bezig met die ouwe taart? Ik was altijd bezig een lekkere taart te ontdekken, en zo'n ouwe taart was iets waar ik dat nooit zou zoeken.
Zeg je nou dat je 't op een ouwe taart moet leren?
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 jun 2018, 22:57

iKer schreef:

Maar langs jouw lijnen reagerend: ik at taart in 1982. Blabla wat een lekkere taart hè ik vind de taart toch niet meer zo lekker hè wat ben jij stom zeg dat jij de taart nog wel lekker vind taart taart taart ouwe taart
..en om deze armetierige metafoor eens door te trekken: In tegenstelling tot Ikel eet ondergetekende ook wel eens andere dingen dan taart. Er is namelijk meer in de wereld dan taart. Ikel verdeelt de wereld in taart in niet-taart, en neemt het anderen kwalijk dat ze die ene taart nog wel lekker vinden die hij inmiddels niet meer te nassen vindt. Tsja, dat krijg je als je je dieet beperkt tot taart :clown:

En nu weer even in de echte wereld: Ikel zou graag naar allerlei hippe acts en bandjes kijken maar heeft alleen maar boertige bluesrockers als vrienden die de bandjes van Ikel stom vinden. Ze zijn de enigen die Ikel nog enigszins tolereren ondanks zijn neiging zijn quasi-hippe Pitchfork-'smaak' op te dringen aan anderen (Ikel zelf noemt dit 'discussiëren' en hij vindt zelf ook nog eens dat hij dit 'moet'). Niemand die naar hem luistert als hij de vermeende kwaliteiten van een festival als Down The Rabbit Hole (een soort Bospop voor mensen die zichzelf vroeger 'alternatief' vonden) aanprijst :lol: Heel frustrerend voor Ikel natuurlijk dus wellicht niet helemaal onbegrijpelijk dat al die topics over bands van weleer als de spreekwoordelijke rode lap op een stier werken als hij zich weer eens ter forum beweegt :erm:

We moeten maar een beetje lief voor hem zijn met zijn allen :D

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 jun 2018, 06:47

frobbert schreef:
07 jun 2018, 22:57
iKer schreef:

Maar langs jouw lijnen reagerend: ik at taart in 1982. Blabla wat een lekkere taart hè ik vind de taart toch niet meer zo lekker hè wat ben jij stom zeg dat jij de taart nog wel lekker vind taart taart taart ouwe taart
..en om deze armetierige metafoor eens door te trekken: In tegenstelling tot Ikel eet ondergetekende ook wel eens andere dingen dan taart. Er is namelijk meer in de wereld dan taart. Ikel verdeelt de wereld in taart in niet-taart, en neemt het anderen kwalijk dat ze die ene taart nog wel lekker vinden die hij inmiddels niet meer te nassen vindt. Tsja, dat krijg je als je je dieet beperkt tot taart :clown:

En nu weer even in de echte wereld: Ikel zou graag naar allerlei hippe acts en bandjes kijken maar heeft alleen maar boertige bluesrockers als vrienden die de bandjes van Ikel stom vinden. Ze zijn de enigen die Ikel nog enigszins tolereren ondanks zijn neiging zijn quasi-hippe Pitchfork-'smaak' op te dringen aan anderen (Ikel zelf noemt dit 'discussiëren' en hij vindt zelf ook nog eens dat hij dit 'moet'). Niemand die naar hem luistert als hij de vermeende kwaliteiten van een festival als Down The Rabbit Hole (een soort Bospop voor mensen die zichzelf vroeger 'alternatief' vonden) aanprijst :lol: Heel frustrerend voor Ikel natuurlijk dus wellicht niet helemaal onbegrijpelijk dat al die topics over bands van weleer als de spreekwoordelijke rode lap op een stier werken als hij zich weer eens ter forum beweegt :erm:

We moeten maar een beetje lief voor hem zijn met zijn allen :D
Gristus zeg, ik ga niet eens naar suffe festivals als DTRH (mocht ik geld en tijd hebben liep ik op We Are Electric rond nu), en van mijn taartmetafoor weet jij nog te maken dat ik zelden over mijn eigen grenzen kijk. Ik ben niet degene die kansloze acts als Anna Von Hauswolf checkt hoor. Muziek maakt een belangrijker deel uit van jouw wereld dan van de mijne, omdat jij kennelijk weinig daarbuiten hebt. (Sinds mijn account op LastFM draaide ik 3,267 artiesten. Ik vind dat meer dan genoeg want draai het gros nooit meer. Whatever.)

Anyway, ik heb mijn best gedaan. Tabee.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 08 jun 2018, 08:24

iKer schreef:
08 jun 2018, 06:47
Gristus zeg, ik ga niet eens naar suffe festivals als DTRH (mocht ik geld en tijd hebben liep ik op We Are Electric rond nu), en van mijn taartmetafoor weet jij nog te maken dat ik zelden over mijn eigen grenzen kijk. Ik ben niet degene die kansloze acts als Anna Von Hauswolf checkt hoor. Muziek maakt een belangrijker deel uit van jouw wereld dan van de mijne, omdat jij kennelijk weinig daarbuiten hebt. (Sinds mijn account op LastFM draaide ik 3,267 artiesten. Ik vind dat meer dan genoeg want draai het gros nooit meer. Whatever.)
:clown: Eerst was ik conservatief, nu ben ik volgens Ikel weer teveel met muziek bezig om een sociaal leven te hebben. Heerlijk toch, zo'n gelegenheidsargument? :p

Heb je door dat je opmerkingen over Anna von Hausswolff en LastFM (alsook diverse andere opmerkingen hiervoor) alleen maar bevestigen wat ik al heel de tijd beweer, namelijk dat het hier gewoon een ordinair smaak-dingetje betreft? Nee hè, dat heb je niet door hè? Je lijkt echt en oprecht te denken dat je een soort van universele muziekwaarheid verkondigt. Dat vind ik zo mogelijk nog triester dan de complete oeuvres van dramaqueens Iron Maiden en de door jou zo bewonderde opperjankert Billy Corgan bij elkaar :cry:
iKer schreef:
08 jun 2018, 06:47
Anyway, ik heb mijn best gedaan. Tabee.
Ja? Blijf je nu echt weg? Misschien wel zo verstandig :up:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 jun 2018, 22:13

Sorry Frobb. Ik blijf als weg als ik dat wil. En aangezien ik geen leven heb had ik zojuist even de aanvechting alwéér op jouw argumenten in te gaan.

Tot ik me bedacht dat ik toch werkelijk gewoon ruzie kon gaan maken met mevr. iKer, zodat ik binnenkort met een vriendin lekker naar We Are Eletric kan omdat ze me zat is.
Fijn naar o.a. Eric Prydz: de nieuwe Iron Maiden.
Maar dan net ff anders! :lol:

Oké, dat was wat incoherent.

(ff wachten op de voorspelbare inkoppers)
Extreemlinksche drammert

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 08 jun 2018, 23:47

Pure rock n roll dat Underworld. Vetter kom je ze niet tegen op gitaar.
Verre familie van

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2018, 00:44

Er zijn er die je opmerking niet zullen snappen. Ik word er in elk geval wakkerder van dan bij de meeste rock-'n-roll, wat mij toch vaak meer als een maniertje in de oren klinkt die ik al 1000x hoorde.

Maar goed, er is ook een periode geweest dat ik Underworld saai vond. Het is best erg laidback muziek.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 10 jun 2018, 13:13

Zoiets heb ik op één van de vorige fora ook al eens gesteld, dat ik Underworld eigenlijk een soort hedendaagse nazaat van Pink Floyd vond. Dat werd me door een dance-minnende medenerd niet in dank afgenomen, want die vond dat ik me dingen 'toe-eigende' :lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2018, 13:33

Is geen gekke vergelijking eigenlijk. Ik snap je opmerking.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 10 jun 2018, 13:40

Ik ook want het is allebei ruk!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 10 jun 2018, 13:48

iKer schreef:
10 jun 2018, 13:33
Is geen gekke vergelijking eigenlijk. Ik snap je opmerking.
Jeetje, straks gaan we het nog ergens over eens worden! :eek:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2018, 18:21

Ik denk dat wij akelig weinig van elkaar verschillen, eerlijk gezegd.
Heb jij vandaag gepist?

Ik ook. Ik bedoel maar.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 08:26

Hey, ik word gestalkt op facebook :roll:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 08:38

iKer schreef:
10 jun 2018, 00:44
[...]wat mij toch vaak meer als een maniertje in de oren klinkt die ik al 1000x hoorde.
:nono: "dat"

frobbert schreef:
10 jun 2018, 13:13
Dat werd me door een dance-minnende medenerd niet in dank afgenomen, want die vond dat ik me dingen 'toe-eigende' :lol:
:eek: :crazy: :lol: Wie was dat?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 08:49

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 08:38
:eek: :crazy: :lol: Wie was dat?
Ik dacht Born 2 Be Scorned maar dat weet ik niet zeker dus wacht nog even met me voor leugenaar uit te maken te dezent :twisted:

Plaats reactie