Uw favoriete New Model Army-nummer

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Uw favoriete New Model Army-nummer

Bericht door frobbert » 22 mei 2018, 09:29

Zijn er mensen die iets hebben met deze schijnbaar onuitroeibare protestrockers?

Veel zogenaamd 'alternatieve' muziek die ik in de jaren 80 en 90 heb leren kennen doet me tegenwoordig weinig meer, en dan m.n. bands en artiesten met een hoog "we pikken het niet!"-gehalte. Achterhaald of ben ik zelf gewoon te cynisch geworden?

Anyway, deze band zag ik een paar maanden geleden hier op het plaatselijke poppodium en ik was echt verrast door hoe goed dit nog klonk. OK, ze hebben een wat rare fanbase (die torentjes van mensen bouwen en hele teksten met handgebaren staan uit te beelden, dat werk) maar de muziek stond nog als het spreekwoordelijke huis. Wat ik ook erg kan waarderen is dat ze zowel op punk-, folk-, rock- als metal-festivals kunnen staan zonder echt tot één van deze genres te behoren.

Link

Link
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forumgod

Re: Uw favoriete New Model Army-nummer

Bericht door Krautsurfer » 22 mei 2018, 09:35

frobbert schreef:
22 mei 2018, 09:29
Anyway, deze band zag ik een paar maanden geleden hier op het plaatselijke poppodium en ik was echt verrast door hoe goed dit nog klonk. OK, ze hebben een wat rare fanbase (die torentjes van mensen bouwen en hele teksten met handgebaren staan uit te beelden, dat werk)
Ja, die mallotigheid kan ik me nog wel herinneren. Stelletje eikels waren het. Hebben ze ook nog steeds klompen aan?

Verder:
Ik ontdekte ze, vond ze eigenlijk best wel geweldig, zag ze live, kocht een cd van ze (Thunder and Consolation) die ik twee keer gedraaid heb, en opeens klikte het totaal, maar dan ook totaal niet meer. En dat binnen twee weken. Ergens in '91 denk ik. Is me nog nooit overkomen, en daarna ook nooit meer.
Ik heb die cd een jaar of zes terug nog 's gedraaid toen ik 'm tegenkwam bij een verhuizing, maar nee. Nog steeds even kut.
Too Freud to live, too Jung to die.

Plaats reactie