Uw favoriete (hard)rock/disco-crossover

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Uw favoriete (hard)rock/disco-crossover

Bericht door frobbert » 03 jun 2018, 11:36

In het kader van de diverse discussies over vemeende muzikale verzuiling: Zoals punks naar verluidt een hekel hadden aan progrockers, zo hadden de hardrockers een hekel aan disco. Ik kan het weten, ik was er zelf één. Goed, dit was weliswaar mijn instapplaatje:

Link

...maar dat werd door de rockers toch echt als een vorm van hoogverraad gezien. Gek eigenlijk, aangezien beide kampen (als dat het überhaupt al waren) toch regelmatig in elkaar's vijver visten.

In de jaren '80 bedaarden de gemoederen ietwat. Disco-artiesten als Shalamar, Teena Marie, Janet Jackson, The Village People en Kool & The Gang maakten sporadisch quasi-rock-uitstapjes, met als bekende voorbeeld natuurlijk Michael Jackson die Eddie van Halen inhuurde.

Anyway, dit heb ik altijd een alleraardigst bandje gevonden. Leukten hun disco-deuntjes regelmatig op met stoer gitaarwerk, met dit als bekendste voorbeeld:

Link

En een wat obscuurder voorbeeld, deze band die kennelijk bedoeld was als hetero-tegenhanger van The Village People :lol:

Link
“May my mercy prevail over my wrath.”

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Re: Uw favoriete (hard)rock/disco-crossover

Bericht door Siegfried Stahl » 03 jun 2018, 20:13

Link

Ik heb deze cd en dit is een uitstapje richting disco voor de heren. Lucratief uitstapje trouwens.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: Uw favoriete (hard)rock/disco-crossover

Bericht door frobbert » 04 jun 2018, 11:13

Goed nummer ook :up:

Dit niet, maar vooral grappig omdat de blazerssectie ineens niets meer te doen heeft en zich moet beperken tot malle dansjes :clown:

Link
“May my mercy prevail over my wrath.”

Plaats reactie