Waar Flaaks het niet mee eens is.

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
Oved
Forum Diva

Waar Flaaks het niet mee eens is.

Bericht door Oved » 24 aug 2018, 17:56

United Hope
Heeft Geen Leven

Re: Waar Flaaks het niet mee eens is.

Bericht door United Hope » 24 aug 2018, 18:57

klopt hij en iker zien die rotzooi als vernieuwend :lol:
668 neighbour of the beast

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 aug 2018, 19:09

Dit is inderdaad bullshit, de meeste aangedragen argumenten en zeker de overall conclusie. Geen wonder dat de aangehaalde studie door een vage Spaanse organisatie is gefinancierd. Het is sowieso geen eerlijke vergelijking om een paar toppers van vroeger te vergelijken met de totale breedte van nu. De gemiddelde popsong van 1967 moet het ook afleggen tegen de laatste plaat van Radiohead, qua muzikale complexiteit, orkestraliteit (is dat een woord?) en ondoorgrondelijkheid van de teksten.

De enige bewering die wel stand zal houden is dat de nummer-1 hits van nu een stuk minder zijn dan die van vroeger, maar ze trekken de conclusie veel breder dan dat, namelijk dat álle popmuziek van nu minder is dan vroeger. Echter, er is nu zo veel meer gaande dan vroeger, beschikbaar via specifieke zenders, sites en festivals. Dat komt allemaal niet aan de orde in dit suggestieve betoogje. Alleen de grootste tophits van nu komen aan de orde, en inderdaad die zijn veelal het resultaat van hitformules en extreme exposure. Maar hoe valt de vergelijking uit met de meest relevante stroming van nu, hiphop? Niemand zal betwisten dat die uitblinkt in originaliteit, zowel muzikaal als tekstueel. Kendrick Lamar heeft nu al een Pulitzer voor z'n teksten, waar Bob Dylan bijna 100 jaar moest wachten op z'n Nobelprijs.

Overigens, The Beatles hebben betere platen gemaakt dan Sgt. Pepper's.
Voorheen Vlaecks.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 aug 2018, 19:34

Link

Uiteraard is er ook een enorm proces van selectie, alles van nu vergelijken met het beste van vroeger. Op dit forum lijk ik de enige die daar geen last van heeft.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 aug 2018, 19:54

Flaaks schreef:
24 aug 2018, 19:09
De gemiddelde popsong van 1967 moet het ook afleggen tegen de laatste plaat van Radiohead, qua muzikale complexiteit, orkestraliteit (is dat een woord?) en ondoorgrondelijkheid van de teksten.
Appels en peren. Radiohead heeft een bedaagd, ouder (vnl. mannelijk) publiek. Hits waren en zijn toen en nu de massamuziek voor het volk.

Had ik al verteld dat een vriendin van me als private chef momenteel kookt voor Calvin Harris op Ibiza?
:D
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 aug 2018, 21:17

iKer schreef:
24 aug 2018, 19:54
Had ik al verteld dat een vriendin van me als private chef momenteel kookt voor Calvin Harris op Ibiza?
:D
Ja.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 24 aug 2018, 21:42

Afbeelding
“May my mercy prevail over my wrath.”

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 25 aug 2018, 09:38

Flaaks schreef:
24 aug 2018, 19:09

De enige bewering die wel stand zal houden is dat de nummer-1 hits van nu een stuk minder zijn dan die van vroeger, maar ze trekken de conclusie veel breder dan dat, namelijk dat álle popmuziek van nu minder is dan vroeger.
En zelfs daar ben ik het mee oneens. De hoeveelheid crap uit de jaren '60 is enorm. Het ene inwisselbare deuntje na het andere. Die paar geniale uitschieters naar boven definiëren geen decennium. Het is de overstelpende hoeveelheid nikserigheid die iedere dag via de radio tot je komt. Wat variatie betreft is de popmuziek van tegenwoordig veel beter dan vroeger. Maar nog steeds kut.
It's just not understanding...

Plaats reactie