Ook dood!
Re: Ook dood!
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Glen Campbell
Ook dood.
Al wist hij al een tijdje niet meer dat hij nog leefde.
Ook dood.
Zalig hij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet.
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Wie ben ik, waar ben ik?Siegfried Stahl schreef: ↑11 aug 2017, 14:49Glen Campbell
Ook dood.

Link
Nimia familiaritas parit contemptum
Mooie docu gezien afgelopen week over zijn laatste tour 
R.I.P. Glen Campell

R.I.P. Glen Campell
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Hij was de beste glenn Campbel die ik ooit gekend heb. Al had ik in de jaren 70 wel een bijzondere hekel aan dat cowboyplaatje van hem.
Maar deze is dan weer wel geweldig:
Link
Maar deze is dan weer wel geweldig:
Link
- Krautsurfer
- Forumgod
- Krautsurfer
- Forumgod
Brian Aldiss
an English writer and anthologies editor, best known for science fiction novels and short stories.
an English writer and anthologies editor, best known for science fiction novels and short stories.
Too Freud to live, too Jung to die.
Over doden gesproken, waarom is er geen apart topic over Venezuela?
Wat een ellende is het daar op uitgedraaid zeg, christus.
Mismanagement. Een wollig woord voor een totaal falende regering.
Wat een ellende is het daar op uitgedraaid zeg, christus.
Mismanagement. Een wollig woord voor een totaal falende regering.
Ik ben net zo'n humorloze droplul als jij maar ik heb behoorlijk wat streepjes op je voor
- Kryptozoid
- Forumgod
Is een linkse regering toch?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
heeft rams geen topic daar over gemaakt ooit? of iets wat daarmee te maken had?
ik ga op zoek!

En extreem nationalistisch. Men had er slimmer aan gedaan de transitie langzamer te doen verlopen. Ik begreep van een expat die daar werkte dat ze er heel snel uitgekickt waren nadat Chavez aan de macht kwam. Leuk omdat de armen nu eindelijk ook gingen meedelen in de rijkdom (hetgeen broodnodig was imho), maar niet handig omdat tegelijk veel kennis van de olie-industrie weg was. Tel daarbij de lage olieprijs, et voila! De economie in puin.
Niet slim.
Ik ben net zo'n humorloze droplul als jij maar ik heb behoorlijk wat streepjes op je voor
- Krautsurfer
- Forumgod
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Die zat toch in die punkband?
- Krautsurfer
- Forumgod
Ja.
Communism
Anarchism
Nihilism
Die hebben nog flink wat invloed gehad met dat bandje, wist je dat?
Communism
Anarchism
Nihilism
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Helaas alleen met terugwerkende kracht want in 75 was daar geen sprake van. Ik weet dit, ik was erbij. U was toen nog een kleutertje denk ik?Krautsurfer schreef: ↑06 sep 2017, 08:11
Ik heb me de laatste tijd nogal bezig gehouden met de mensch Ian Fraser Kilmister.
Het rare is dat er allerlei lijntjes lopen van hem door de laatste decennia popmuziek. Bekend is zijn vriendschap met Metallica en de Ramones.
Bekend is dat hij de Beatles live zag, roadie was van Hendrix en Johnnie Rotten nog kende als vervuilde hippie uit de fanschare van Hawkwind.
Welaan, diezelfde Johnnie zat in een bandje met ene Sid Vicious, waar dhr. Kilmister liever mee vertoefde blijkens de intieme foto's. Maar daar wilde ik niet naartoe. Via Johnnie, waar IFK een haat-liefde verhouding mee had, loopt dus via Jah Wobble weer een lijntje naar Holger Czukay.
Die zat in Can, een Krautrock-formatie met muzikale links met Kraftwerk, dat in de begintijd weer ernstig aan spacerock verwante muziek speelde. En u weet: Hawkwind is de voornaamste vertegenwoordiger uit dat genre.
Kortom: de cirkel is rond! We kunnen gevoeglijk de sixties gaan afsluiten als straks alle Stones doodgaan en McCartney sterft. Florian Schneider en Ralf Hütter maken de escape naar de hedendaagse electronische muziek mogelijk, en IFK aka Lemmy die naar de metal en de Angelsaksische wereld.
Voor de rest zeg ik u vaarwel voor vandaag, ik ga een lekker potje neuken.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date
- Krautsurfer
- Forumgod
Begin jaren '70 werd Can (en andere krautrockers, zoals daar bijvoorbeeld zijn Faust, Neu! en Tangerine Dream) flink gepromoot door John Peel, een in die jaren bekende en invloedrijke disckjockey waar je vast wel eens met terugwerkende kracht van hebt gehoord.Siegfried Stahl schreef: ↑06 sep 2017, 08:59Helaas alleen met terugwerkende kracht want in 75 was daar geen sprake van. Ik weet dit, ik was erbij. U was toen nog een kleutertje denk ik?Krautsurfer schreef: ↑06 sep 2017, 08:11
Waar was je trouwens bij? Hierbij?
Link
Overigens was ik toen een schattig ventje van een jaar of zes.
Link
Link
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 06 sep 2017, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Krautsurfer
- Forumgod
Je vergeet dat Czukay een student was van Karlheinz Stockhausen. Over een link met electronische muziek gesproken.iKer schreef: ↑06 sep 2017, 09:02Ik heb me de laatste tijd nogal bezig gehouden met de mensch Ian Fraser Kilmister.
Het rare is dat er allerlei lijntjes lopen van hem door de laatste decennia popmuziek. Bekend is zijn vriendschap met Metallica en de Ramones.
Bekend is dat hij de Beatles live zag, roadie was van Hendrix en Johnnie Rotten nog kende als vervuilde hippie uit de fanschare van Hawkwind.
Welaan, diezelfde Johnnie zat in een bandje met ene Sid Vicious, waar dhr. Kilmister liever mee vertoefde blijkens de intieme foto's. Maar daar wilde ik niet naartoe. Via Johnnie, waar IFK een haat-liefde verhouding mee had, loopt dus via Jah Wobble weer een lijntje naar Holger Czukay.
Die zat in Can, een Krautrock-formatie met muzikale links met Kraftwerk, dat in de begintijd weer ernstig aan spacerock verwante muziek speelde. En u weet: Hawkwind is de voornaamste vertegenwoordiger uit dat genre.
Kortom: de cirkel is rond! We kunnen gevoeglijk de sixties gaan afsluiten als straks alle Stones doodgaan en McCartney sterft. Florian Schneider en Ralf Hütter maken de escape naar de hedendaagse electronische muziek mogelijk, en IFK aka Lemmy die naar de metal en de Angelsaksische wereld.
Voor de rest zeg ik u vaarwel voor vandaag, ik ga een lekker potje neuken.
En dan dit:
En dan ook nog die snor:Various artists have cited Tago Mago as an influence on their work. John Lydon of the Sex Pistols and Public Image Ltd. called it "stunning" in his autobiography Rotten: No Irish, No Blacks, No Dogs.

- Krautsurfer
- Forumgod
Echt?

Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date
- Krautsurfer
- Forumgod
Link
Nog maar es een nummer van deze man. Popstuff zoals ie dat zo goed kon.
Verantwoordelijk voor al de radiohits en bekendste nummners bij Hüsker Dü.
Maar voor mij begon het allemaal met zijn geweldige eerste soloworp Intolerance. De tweede CD die ik ooit kocht.
Daarna pas kwam HD.
Hoe ouder je wordt, hoe meer mensen er dood gaan in je omgeving. Ik rouw nog steeds over de dood van Walter Becker.
Link
Link
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Ach kom, hij zag altijd al een beetje pips.
Paddum tish!
Link
(NB. Dit was een reactie op de vorige post. Geen idee of mw. Knight en / of die Pips het goed maken.)
Link
(NB. Dit was een reactie op de vorige post. Geen idee of mw. Knight en / of die Pips het goed maken.)
Number9, lid nummer 25.
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Harry Dean S.
- Krautsurfer
- Forumgod