ijzersterke documentaire over de Dixie Chicks

Deel hier uw muzikale ervaringen
Plaats reactie
jackN
Forumjunk
Forumjunk

ijzersterke documentaire over de Dixie Chicks

Bericht door jackN » 07 feb 2009, 17:42

Deze country dames presteerden het in 2004 om tijdens hun tour in Engeland iets onaardigs te zeggen over Bush en zijn privéoorlog in Irak. Op alle country radiozenders werden ze vervolgens geboycot, privé werden ze bedreigd door diverse redneckers. In plaats van hun excuses aan te bieden, hielden ze (vooral de zangeres) hun rug stijf en kwamen in 2006 met een goede CD waar ze niet langer alleen op hun oude countryaanhangers waren aangewezen. Heb de CD net beluisterd, hoewel niet echt mijn genre vind ik het toch wel een sterke CD. (Taken the long way).
Het nummer not ready making nice vind ik zelfs ijzersterk. Heb met aandacht deze documentaire bekeken. petje af voor deze strijdlustige dames. En wat zijn sommige leden van de Amerikaanse stam toch eigenlijk heel enge mensen. Dat wist ik natuurlijk al lang, maar door zo iets word je daar weer mee geconfronteerd.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

gung ho
Knuffelnerd

Re: ijzersterke documentaire over de Dixie Chicks

Bericht door gung ho » 07 feb 2009, 21:00

Heb ik ook gezien. Interessant inkijkje in de band. Vooral omdat ze het ene moment krampachtig aan damage control doen en een paar jaar later (met de dalende populariteit van Bush) weer rustig achter de eigen woorden kunnen staan.

Wat vond je trouwens van Rick Rubin?
It's just not understanding...

Plaats reactie