Deel 1 van 5.

Ik kom er meer en meer achter dat ik er gewoon geen zin meer in heb om de nieuwste 3D sofware te gaan staan zitten leren.
Ook net aangeschaft. Ik vind hem juist wat minder urgent, maar ik weet eigenlijk niet meer welke cd's ik van ze hebScalle schreef: ↑08 okt 2020, 14:40
Ultimate success today, de nieuwe Protomartyr.
En gezien hun groeiende aanhang moest het een beetje hun ultimate success year worden, 2020, maar dat was buiten COVID-19 gerekend.
De plaat klinkt iets scherper dan hun vorige en nog steeds beste plaat Relatives in descent.
Maar met tracks zoals Processed by the boys, I am you now, Michigan hammers of Modern business hymns staan ze er toch weeral.
Zeer sympathiek postpunk bandje, nog steeds. Plaatje naar mijn hart.
Geweldige, geweldige band. Op hun beste momenten toch :-)
Nou ja, ik bedoel te zeggen dat het rock-n-roll is. En dat dit per definitie een oud genre is natuurlijk.
The piece explores expansive scale and macroscopic processes through the thematic framework of the birth and death of a cosmic star system. The album is underpinned by a parallel investigation into the human response to this vast celestial order and its overarching dialogue with the infinitesimal lives we lead. The material considers the crucible of space as a poignant symbol of the brevity of existence and highlights humanity's part as both observers and participants in an endless cosmic cycle of creation and destruction.
Whilst the album continues on from Porter's previous work, through fractured eruptions and volcanic textures, it equally invokes a more historical mode of reflection. Enacting a distant remembrance of the history of electronic music and a dreamlike recollection of a Wagnerian landscape.
Number9 schreef: ↑09 okt 2020, 09:53
Het project van Bertrand Cantat nadat Noir Désir was gestopt.
https://www.youtube.com/watch?v=taQLgXP ... 7UY96dYm2m
Ben z'n stem en manier van zingen een beetje beu..Scalle schreef: ↑12 okt 2020, 15:34
By the fire, de gloednieuwe Thurston Moore.
En ik moet wel enthousiast zijn over deze plaat want ik ga de beste man binnenkort zien in Les Ateliers Claus.
Mijn éérste concert sedert de lockdown half maartAls het doorgaat ten minste...
Maar onder ons gezegd en gezwegen: ik vind de plaat weinig opzienbarend. Old school Thurston Moore.
Toch ff moeten opkijken van track 2 ttz Cantaloupe. Na zo 'n minuut of 2 wordt er daar precies nogal rocktraditioneel en zeer on-sonicyouthiaans gesoleerd. Wel kijk es aan zie, dat we dat nog mogen meemaken!
Anyway: laat maar komen dat concert. Wat zeg ik? Laat het pleaaaaaaaaaaaaaaaase komen!!!
Hmm... de eerste keer, op Pukkelpop, was een grote puinhoop. Geen nummer te herkennen, het was tijdens de Sister tour.Krautsurfer schreef: ↑12 okt 2020, 16:12Maar lijkt me best leuk om live te zien.
Ik heb Sonic Youth een paar keer live meegemaakt, en dat was fantastisch.
Wow, R.E.S.P.E.C.T., je was erbij!iKer schreef: ↑12 okt 2020, 17:20Hmm... de eerste keer, op Pukkelpop, was een grote puinhoop. Geen nummer te herkennen, het was tijdens de Sister tour.
De tweede keer was ergens in Duitsland tijdens Daydream Nation. Ze speelden keurig opeens gewoon de nummers. De derde keer was op Lowlands en dat was utterly boring vond ik. Ben na 3 nummers weggelopen.
Ziet! Een Ollander in La Belgique!
@10:19, met zonnebril.
Link
Heb ze gezien in 1992 (de Dirty tour), in Deinze. Geweldig concert.Krautsurfer schreef: ↑12 okt 2020, 16:12Ik heb Sonic Youth een paar keer live meegemaakt, en dat was fantastisch. Eerste en enige keer dat ik bij een live concert met kippevel op m'n armen stond te luisteren.![]()
In het midden, de oogverblindend knappe man met een zonnebril met ronde glazen. En dat enorme bos haar.
De drums klinken iets minder soft dan op de vorige Protomartyr plaat. Vinnik toch.
En dat voorprogramma was? Een blote madam die Vos beviel en een après deed in Bonnefooi café?
Dat is een kwestie van smaak, Scalle, en smaken kunnen verschillen. Volgens Ysfoxy is dit hun beste:
Tja, dat is niet echt de aard van het beestje, dus de kans was klein dat dit zou gebeuren.
Heet boven, koud beneden.
Wauw!
Ooo... jij kijkt er met tekenaars/designerogen naar!Krautsurfer schreef: ↑20 okt 2020, 15:58Wauw!
Wat een reteslechte hoes!
Dat moet wel een goede plaat zijn.
Dan is het goed.Scalle schreef: ↑20 okt 2020, 21:54Ooo... jij kijkt er met tekenaars/designerogen naar!Krautsurfer schreef: ↑20 okt 2020, 15:58Wauw!
Wat een reteslechte hoes!
Dat moet wel een goede plaat zijn.
Ze is goed. Alle Felaplaten uit de mid 70ies zijn goed.
Hier heb je al de hoezen bij elkaar. Veel verschilt de Zombiehoes niet van zijn andere hoezen. Net zoals de muziek die erop staat dus.
As winter approaches and the night begins to fall sooner and the snow starts to clutter the sky, Rivulets’ We’re Fucked is the perfect ambient note for the setting. It’s not a record you can get cozy to, instead it’s a collection of songs that are as bleak as the cold, gray skies synonymous with this time of year. Not intended to be a warm and fuzzy album, frontman, Nathan Amundson, says this about We’re Fucked in a press release: “It reflects the feeling and atmosphere of the songs in some ways but probably has more to do with my own frustration with the world — with people and politics and the lack of any meaningful or lasting change. And just being sick of nobody out there saying anything at all. Just this completely vapid cultural/musical landscape.” Although We’re Fucked is a good album, there are a couple of standout tracks such as their Red House Painter moments in “Sheep Among Wolves”, “I Don’t Want To Be Found” and “The Road”. But, keep in mind, this slowcore selection may tend to bore and drag to some since there isn’t a lot of variety, therefore it isn’t for everyone.
Lekker plaatje wel, (klaz*)(klaz*) schreef: ↑21 okt 2020, 08:56
As winter approaches and the night begins to fall sooner and the snow starts to clutter the sky, Rivulets’ We’re Fucked is the perfect ambient note for the setting. It’s not a record you can get cozy to, instead it’s a collection of songs that are as bleak as the cold, gray skies synonymous with this time of year. Not intended to be a warm and fuzzy album, frontman, Nathan Amundson, says this about We’re Fucked in a press release: “It reflects the feeling and atmosphere of the songs in some ways but probably has more to do with my own frustration with the world — with people and politics and the lack of any meaningful or lasting change. And just being sick of nobody out there saying anything at all. Just this completely vapid cultural/musical landscape.” Although We’re Fucked is a good album, there are a couple of standout tracks such as their Red House Painter moments in “Sheep Among Wolves”, “I Don’t Want To Be Found” and “The Road”. But, keep in mind, this slowcore selection may tend to bore and drag to some since there isn’t a lot of variety, therefore it isn’t for everyone.
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten