Voorlopige banredenen en duur etc.

Hierin vind u de forum reglementen en eventuele waarschuwingen/bans verschaft door de Forum Gestapo
Gesloten
Richardus
Meganerd

Voorlopige banredenen en duur etc.

Bericht door Richardus » 26 mei 2013, 18:08

Omdat Sieg al even testte en ik er verder nog geen woorden aan heb vuilgemaakt omdat ik het nog niet concreet in m'n kop had, hier een eerste voorlopige opzet over wanneer je geband wordt en voor hoelang. Dit gebaseerd op gedoe in 't verleden. Vul gerust aan of becommentariëer.

Geband word je als:
* je reallife namen van personen post (Richardus Richard noemen bv natuurlijk uitgezonderd, had JackN of Klaz maar 'n andere nick moeten kiezen)
* als je foto's of links naar foto's post waarop een medenerd staat (tenzij de nerd zelf aangeeft er geen moeite mee te hebben)

-> geloof dat dat de 2 voornaamste redenen zijn waarover vroeger gevallen is (vooral (en bijna enkel) door Billy trouwens...).

Nog wat waarvoor eerst enkel waarschuwingen op z'n plek zijn, en niet persé direct bans:

* bedreigingen die serieus bedoeld zijn, of wel heel ernstig serieus overkomen en na communicatie van bedreigde en/of mods met de bedreigende dat niet gesust wordt. Persoonlijk vind ik de geopenbaarde afscheidspm van Billy naar Sloot daar een mooi voorbeeld van, of de pm van iKel laatst naar mij. Ik weet dat ik vroeger Billy ook wel de dood toegewenst heb, als ik dan in communicatie niet tot rede was gekomen was een ban ook op z'n plek geweest, zeker een serie waarschuwingen.
* over spammen: als iemand constant de Oved uithangt, kan hij beperkt worden in postmogelijkheden (geen topics kunnen openen, beperkte aantal tekens en/of emoticons in een post blabla). Probeert hij dat te omzeilen of anderszins door te spammen, volgen waarschuwingen en op den duur bans.

Over bans:
* eerst een dag
* dan een week
* maand
* voorgoed (of misschien een jaar eerst nog? we'll see)
-> de eerste 3 samengaand met een waarschuwing, ook zodat het voor mods overzichtelijk blijft (alsof het storm gaat lopen haha)

* als iemand bans probeert te omzeilen door ip's constant te resetten ofzo of nieuwe ae's aanmaken (dingen die in de nabije toekomst mogelijk worden) is 'ie gewoon meteen de lul, zo grondig als mogelijk is. Een plaag voor het forum wordt op den duur zo grondig mogelijk bij de wortel uitgeroeid. Wat een plaag is? We'll see...

NB: voor alles geldt, spot je zoiets of overkomt je zoiets en is een mod er niet direct bij, gebruik het uitroepteken (reportbutton) onderaan 't bericht, meldt in 't tekstvak wat het probleem is en we kijken d'r naar.

Iets van helderheid daarover? Mooi.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Re: Voorlopige banredenen en duur etc.

Bericht door Richardus » 26 okt 2013, 18:38

Oeps, post 'ns opnieuw? :D

Zonder de twee uit Groningen en Siegfriet zijn er nauwelijks regels nodig :up:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Ysfoxy