Incubate 2014

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Incubate 2014

Bericht door frobbert » 18 sep 2014, 11:43

Besloten één dagje te doen. De toon werd gelijk lekker gezet door de zompige sludge/death van Throw Me In The Crater. Bandleden hadden shirts aan van bands als Pig Destroyer en Old Man Gloom. Dat geeft wel een beetje aan waar deze mannen zitten qua geluid. Fijne opener.

Over Dodecahedron was veel te doen dus de verwachtingen waren hoog en ik moet zeggen, dat viel niet tegen. Vijf onherkenbaar in zwarte kleding en monnikskappen gehulde heren die muziekmaken die omschreven zou kunnen worden als black metal, maar dan zoals bvb. Neurosis of Voivod dat zouden doen als ze zich aan dit genre waagden. Het geluid had hier en daar beter gekund maar op de muziek zelf viel weinig aan te merken. Veel dissonantjes en complexe ritmes. Door dat laatste schurkte het met momenten gevaarlijk dicht tegen Meshuggah aan (een band waar ik niet van hou) maar het bleef aan de goede kant van de lijn. Dodecahedron mag blijven!

Misschien kwam het door de heftigheid van de rest van het programma dat The Besnard Lakes me totaal niet konden bekoren. De liedjes die ik van ze had gehoord vond ik mooi maar gisteren veroorzaakte hun psychedelische fluisterpop een combinatie van chagrijn en onrust bij me die me na zo'n drie nummers noopten het hazepad te kiezen.

Terug naar de Midi dan maar voor wat meer stevige kost. Krallice is een band die ik al wel kende maar nog nooit live gezien had. Een bebaarde drummer, een bozig sportschooltype en twee lijzige hippies met als enige gemene deler een podiumuitstraling van nul komma nul maar dat geeft niets als je zo kunt musiceren. Echt, qua strakheid en speltechniek doet Krallice de meeste van zijn genre-genoten verbleken tot lompe garagepunkboeren. Een paar keer letterlijk met open mond staan kijken. Indrukwekkend! :worship:

En toen dacht ik het hoogtepunt wel zo'n beetje gehad te hebben en nog eventjes een paar nummertjes mee te pakken van Ggu:ll alvorens huiswaarts te keren. Had er totaal niets van verwacht. Hoorde wel van anderen dat het erg goed was maar ik dacht alleen maar dat ik het een hele stomme bandnaam vond en dat het vast weer een of ander stom Tilburg incest-onderonsje zou zijn. Niet dus. De volstrekt eigenzinnige muziek van deze heren (een soort arty sludge-doom) was intens, pakkend, duister, vreemd catchy en ronduit prach-tig! De verrassing van deze avond Incubate en een mooie afsluiter :)

...en toen door allerlei afzettingen en omleidingen ruim twee uur gedaan over de terugreis :mumble:

Next stop: Vrijdag King Buzzo in Kortrijk (verjaardagskadootje van vriendin :love: ) en zaterdag Baroeg Open Air!
“May my mercy prevail over my wrath.”

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Re: Incubate 2014

Bericht door Flaaks » 18 sep 2014, 11:50

...en volgende week vrijdag de Swans. Toch? :drink:
Voorheen Vlaecks.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 18 sep 2014, 12:14

Ja.
“May my mercy prevail over my wrath.”

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 sep 2014, 12:44

Morgen mag ik heen. :bounce: Verdomme nog niet eens tijd gehad me te verdiepen in alles wat ik niet ken. :down:
It's just not understanding...

Plaats reactie