Sufjan Stevens 24 september 2015 Carre

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Sufjan Stevens 24 september 2015 Carre

Bericht door Radiohoofdnz » 25 sep 2015, 22:47

Indrukwekkend. Kippevel.
Vp was Austra. Een mooie zangeres die veel kon met haar stem heel veel en dat moesten we ondergaan ook. En ja ze zag er schitternd uit. De band omvhaar heen vond ik minder. Electropop met Keys etc Niet wereldschokkend ook niet heel slecht.
Negen uur komt de koning op. De gehele lp Carrie and Lowell passeert de revue. Indrukwekkend zoals ik al zei. De laatste lp herbergt allemaal rustige gevoelige songs over het leven van Sufjan en zijn moeder.Een vrij pijnlijk relaas over zijn leven met haar. Het publiek is muisstil en luistert aandachtig. Ja hiervoor ga je naar optredens. Schoonheid pracht en het leven perfect bezongen door een grootheid. De band om hem heen weet ook de gevoelige snaar te raken. Als het eerste gedeelte bijna klaar is komt er een tien minuten lange instrumentale passage van bijna ontsporende psychedelica. En dan is het stil.
De band vertrekt om terug te komen met het beste van Sufjan gemaakt heeft tot nu toe.
"The dress that looks nice ' van Seven swans, "Concerning Ufo's' van Illinoise en "Holland ' in een prachtige versie met introduktie van de meester van Michigan. Nog een aantal klassiekers en op het einde "Chicago' in de akoustische versie.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Re: Sufjan Stevens 24 september 2015 Carre

Bericht door Radiohoofdnz » 25 sep 2015, 22:54

Even een eerste blik op het optreden. Moet het nog perfectioneren denk ik.
Verder was de gehele hipster familie ook aanwezig deze avond. En daarnaast natuurlijk liefhabbers gezien als Blaudzun en Nico Dijkshoorn.
Beide heren waren op Twitter extreem enthousiast. Vooral voor de dagelijkse zuurpruim Dijkshoorn vond ik dat opvallend. Maar gelukkig is hij ook maar een mens.
Nadeel van een concert in Carre is het feit dat je na afloop geen eens meer een biertje of wat anders kan nuttigen. Erg jammer aangezien een avondje optreden dat zeker nodig heeft om mooi af te sluiten. Nu kom je in een foute kroeg terecht zonder mede Sufianen... :drink:
Dat grote Amsterdam is het gewoon niet om zo maar wat mooist tegen te komen uitgaan technisch gezien. Kom er dan ook niet al te vaak meer de laatste jaren. Ja bij Artis maar dat is anders natuurlijk.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Plaats reactie