Psych Lab 2016

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Drees1
Knuffelnerd

Re: Psych Lab 2016

Bericht door Drees1 » 13 jun 2016, 23:20

Drees1 schreef:
gung ho schreef:Editie nummer drie was een succes! Ik heb de oprichter van dit onvolprezen forum gesproken (mochten jullie je zorgen om hem maken, niet nodig, hij was er met een prachtige vriendin), ik heb Drees gezien in zijn Savages T-shirt en ik heb gegeten met bulbgirl. Het was erg gezellig.
Een Savages T-shirt....... Ik heb het niet, maar zou het best willen hebben.
Maar genoten van een prachtig weekend met heerlijke bands. Uitschieters voor mij waren Rats on Raft, Camera, White Hills, 10.000 Russos, GNOD, Papir en Föllakzoid.
Dit alles terzijde, want toen ik weer thuis kwam, was ik van papa naar opa gepromoveerd.
Dan is een festival ineens maar bijzaak. :love: :love: :love: :love: :love:
Potdorie, vergeet ik Hills...........een aangename verrassing !!!
En natuurlijk Goat, maar ja dat was vanzellufsprekend, jeweetwel.
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 jun 2016, 00:12

Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 jun 2016, 01:22

Papir.

Link

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 14 jun 2016, 08:15

Over de vrijdag kan ik verder nog zeggen dat de zanger van Hey Colossus (de revelatie van de vorige editie) ook een moppie mee mocht zingen bij Gnod en Radar men from the moon.
I was cured all right

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 17 jun 2016, 23:12

Het was een geweldig psych lab dit keer.
Geen geneuzel, maar gewoon naar muziek/klanken luisteren.
Ik heb genoten.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 22 jun 2016, 00:11

Of lul ik maar wat........?

Link

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 22 jun 2016, 00:18

:up: Zit Heumann te luisteren hier maar hier gaet ik morgen voor zitten
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 22 jun 2016, 00:36

D`ran..........

Link

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 26 jun 2016, 02:06

Link

Dead, Forever, Under Skin, LSD,No Hill, Lead THE Way, GGA, You Dream. Rare, Condition.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 27 jun 2016, 11:08

Nu we iets langer dan tien minuten in de lucht lijken te zijn; een verslag van de zaterdag.

De dag begon rustig met Black Valleys meets OWOW. De eerste is een nom de plume van White Hills (Black Valleys-White Hills, snap je ém?) als ze hun experimentele kant de vrije loop laten. Deze keer werden ze ondersteund door 'instrumentenmakers' OWOW. De gast die druk aan knopjes stond te draaien deed de avond daarvoor ook mee met Rader Men from the Moon en Gnod. Het was een uitstekend begin van de dag. Gitaartonen die eindeloos gerekt werden, maakten het tot een semi-ontspannen begin van de dag. Gelukkig kon de zanger van White Hills zich tegen het einde van de set niet langer bedwingen, pakte de microfoon en begon te scanderen. 'Capitalism, Consumerism, 1, 2, 1, 2, 1, 2!' Potsierlijk vraagt u? Zeker. Ik vond het zeer vermakelijk.

De drie bands daarna leken me niet veel aan. Daarom de stad Eindhoven bekeken. Mooi hoor. Als je ervan houdt. Ik was ruim op tijd weer terug voor 10.000 Russos.

Een uitstekende band en zeer geschikt voor Psych Lab. Drie man (waarvan de drummer zingt), lange, topzware nummers die een solide muur van geluid neerzetten. Hier en daar nodigde de muziek uit tot bewegen en aan het einde van de set ging de drummer over tot een soort grunt en dat pakte zeer goed uit. Uitstekende band!

Omdat je keuzes moet maken, ben ik niet naar Papir geweest. Het trekt me niet. In plaats daarvan heerlijk gegeten. Bij The Germans was ik weer van de partij. In tegenstelling tot wat de bandnaam doet vermoeden komen deze gasten uit België. Omdat ik me altijd gedegen voorbereid, kende ik hun laatste album een beetje (ze bestaan al onwijs lang). Dit album duurt 40 minuten en bestaat uit 1 nummer. Dit nummer deden ze. Opnieuw een zeer goed optreden. Ik ben er nog niet over uit of de performance van de broer van de zanger een bijdrage leverde of juist afleidde van de muziek. Spraakmakend was het zeker. Ook dit was een band die mij vóór Psych Lab volstrekt onbekend was. Hulde voor de samenstellers van het programma!

Na The Germans kwam het hoogtepunt van het weekend: Gnod. Wat een live-ervaring. Na afloop hadden we het over waar de muziek op lijkt. Ik vind dat moeilijk te bepalen. Voor mij brengen ze de dynamiek van vroege Smashing Pumpkins samen met het massieve geluid en de intensiteit van late Swans. Geen klein vergelijkingsmateriaal, maar in die orde van grootte moeten we het wel zoeken. Zelfs als de zanger/gitarist ontevreden is over het geluid van de microfoon klinkt het geweldig. Wanneer komen ze weer?

Na een korte cooling-down was ik klaar voor Föllakzoid. Een paar jaar geleden stonden ze ook in de Grote Zaal en toen vielen ze me een beetje tegen. Dit keer ging het beter. Het geluid was vol en de groove viel goed. Prima.

De laatste act was Goat. Alle koppen die ik twee dagen lang had gezien waren aanwezig (ik las ergens 900 man). En al die 900 man waren klaar voor een feestje. En Goat is een feestband. Vanaf de eerste tonen gingen de mensjes los met de heupen. Ineens viel het mij op hoe oud het publiek was en hoe zeer men leek te hunkeren naar een gezellig samenzijn. Toen ik Goat bij Incubate zag, was ik één van deze mensen. Dit keer leek het een herhalingsoefening, of nog erger, een invuloefening. Terwijl iedereen heerlijk stond te genieten, kreeg ik bij het derde nummer visioenen over Paul Simon. Daar deden de Afrikaans aandoende tonen mij aan denken. Ik stond daar, met andere veertigers/vijftigers te luisteren naar Paul Simon. Toen het volgende nummer werd ingezet, besefte ik dat ik niet houd van Paul Simon. Dit soort gezelligheid is niet voor mij, het is meer iets voor Parkpop. Terwijl ik me een weg baande door de zwetende, bewegende massa voelde ik me uitstekend. Psych Lab is een prachtig festival en ik hoop dat Goat ervoor gezorgd heeft dat er voldoende kaarten zijn verkocht zodat het volgend jaar nog steeds bestaat.
I was cured all right

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 jun 2016, 14:22

:up: dat met Goat had ik de 1e keer op Roadburn al (onder het mom "ik vond ze al slecht toen ze nog goed waren" :D ). Gnod stond er 2 jaar geleden ook (was ook gaaf) en jaar daarvoor (? Of jaar daarvoor nog) ook al op Roadburn en was daar in Patronaat ook al geweldig.

Erg veel ex-Roadburn bands op psych lab...
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 27 jun 2016, 14:27

Richardus schreef::up: dat met Goat had ik de 1e keer op Roadburn al (onder het mom "ik vond ze al slecht toen ze nog goed waren" :D ).
:lol:
I was cured all right

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 27 jun 2016, 22:31

Wat me steeds weer opvalt, als ik bovenstaande opnames zo bekijk is dat ik vrijwel steeds vooraan stond.
Geen wonder die gehoorapparaatjes. ( en iedeen kent me nu, ik ben een Bee en nur) . :drink: :lol:

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 27 jun 2016, 22:34

Leuk verslagen trouwens gung ho.... :upup:

Plaats reactie