Jouw beste livebands

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Snif
Heeft niks beters te doen

Re: Jouw beste livebands

Bericht door Snif » 10 jun 2017, 16:41

• Claw boys Claw
    The Cramps
    The Gun club
:belly:
Niet aardig.

BrotherLordAcid
Hop hop

Bericht door BrotherLordAcid » 22 jun 2017, 17:53

Tool - je zou de band met een cynische blik kunnen betitelen als een pretentieus wankfest met pseudo diepgang maar daarmee ga je volstrekt voorbij aan wat deze heren ook live weten te produceren. De band is bijna statisch, zanger staat ergens achteraan in een hoekje naast de drummer. Geen frontman dus (hoewel dat in het pre Lateralus tijdperk nog anders was) en een gitarist en bassist die zichzelf stilstaand verliezen in in muziek. De projecties bestaan uit delen van videos gemixed met artwork van Alex Grey, vaak in 3d bewegende beelden. Hoewel er dus bijna geen enkele interactie is tussen band en publiek zijn liveoptredens van Tool over het algemeen magistraal qua beleving en perfect in de muzikale uitvoering. Ik heb ze door de jaren heen 5x kunnen meepikken waarvan het optreden op Lowlands in 2007 het relatieve 'dieptepunt was en het optreden in de HmH een jaar eerder mijn persoonlijke hoogtepunt van de keren dat ik ze heb weten mee te pikken.

Porcupine Tree - Ik had 'de mazzel' Porcupine Tree al te kennen uit de beginjaren en heb de meeste optredens in NL wel meegepikt. Even los van wat in sommige opzichten een 'minder' laatste album was werd de band met de jaren zeker live alleen maar beter. Mijn absolute hoogtepunt was de pre-Deadwing tour waar de band in het jaar voor het album al een integrale setlist van Deadwing speelde maar de nummers nog niet definitief waren. Dieptepunt is voor mij wat moeiijker, dan denk ik Bospop in 2005 omdat dat voor PT begrippen een erg rommelige set was. Alsnog van een erg hoog muzikaal nivo en ik heb warme herinneringen aan een (in mijn ogen toendertijd oude hoewel ik zelf die leeftijd begin te naderen) Pink Floyd fan die met tranen in zijn ogen een arm om mij heen sloeg en zei dat dit het beste optreden was dat hij gezien had sinds 'The Wall' (Wat ik overigens een draak van een plaat vind voor Pink Floyd begrippen maar dat ter zijde)

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 22 jun 2017, 19:13

Ysfoxy schreef:
10 jun 2017, 16:21
The Posies
The Posies... dat verbaast me wel enigszins van u Vos. Want poppy band.

Ik ben nog ooit speciaal naar Oostende gereden om ze te zien, weet niet meer wanneer/waar, ik gok ergens toen Amazing disgrace verscheen.

Dat was trouwens een uitstekend optreden. Heel energiek.
2 kleine mannetjes wel, die zangers.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 jun 2017, 16:03

Ja, Jan Uier en Kees Draadmans zijn inderdaad niet erg groot.
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 07 jul 2017, 20:44

Ik ga het even niet over de beste livebands hebben maar ik was afgelopen woensdag aanwezig bij Brian Wilson in Tivoli Utrecht en ik vond het geweldig. :up: Helaas had ik teveel gedronken en kan me niet alles meer herinneren (zal me de volgende keer niet gebeuren B-) ). Bij deze zet ik The Beach Boys, na The Beatles en The Rolling Stones op drie. :drink: :up:

:pig: The Beatles heb ik nooit live gezien, bij deze.
Nimia familiaritas parit contemptum

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 07 jul 2017, 20:44

Coyote schreef:
07 jul 2017, 20:44
Ik ga het even niet over de beste livebands hebben maar ik was afgelopen woensdag aanwezig bij Brian Wilson in Tivoli Utrecht en ik vond het geweldig. :up: Helaas had ik teveel gedronken en kan me niet alles meer herinneren (zal me de volgende keer niet gebeuren B-) ). Bij deze zet ik The Beach Boys, na The Beatles en The Rolling Stones op drie. :drink: :up:

:pig: The Beatles heb ik nooit live gezien, bij deze.

Plaats reactie