Rock Werchter 2016

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
Richardus
Meganerd

Rock Werchter 2016

Bericht door Richardus » 02 jul 2016, 20:25

Gister op tv ff zitten kijken, maar waarschijnlijk enige persoonlijke hoogtepunt At The Drive-In net gemist damnit. Verder echt gruuuuwelijke slappe hap. Wat een beschamende vertoning is dat festival geworden zeg... dat Disclosure... Sigma (?)... Ellie Goulding, dat ding kan niet eens zingen...het ging maar door. Nathaniel Ratecliffe zat nog wel wat passie in, en stukje Daughter vond ik wel snoezig...Black Box Revelation, als die drummer er maar ns wat meer energie instopte. Nou hopen dat vanavond At The Drive-In nog ff langskomt, of Savages (als dat wat is, geen idee haha). Btw, Editors headliner ná Red Hot Chilli Peppers? Wtf?

Maar goed, wij kunnen het nóg erger... Concert At Sea :eek: :lol: :puke: :nooo: :lol:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Rock Werchter 2016

Bericht door Scalle » 03 jul 2016, 00:20

Wtf... zenden ze dat gewoon op TV uit??? :protest:

Had ik dat geweten... Soit.
Dat leest u goed: Scalle is er en Scalle heeft een ticket voor de volledige 4 dagen.

Volgende week breng ik verslag uit. Nu wat slapen.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 08:42

Damn, wat zul je je er verveeld hebben...dat uurtje wat ik gister zag ook weer extreem slappe hap...zit er nog één-anderhalf uur tussen de bands op een podium ook, saaaaai. Zou nog liever naar Dour gaan, of nog liever: Roskilde. Die staat toch nog altijd op m'n verlanglijstje.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2016, 10:46

Ik deel Ries' mening wel een klein beetje... was er een aantal jaren terug omdat ik Depeche Mode wilde zien.
De meeste acts waren erg treurig, (en DM vrij teleurstellend, kwam zelfs nogal gedateerd over terwijl ze op de plaat nog steeds kunnen boeien).

Ik liep daar echt rond van 'ben ik te oud of te kritisch?'
Als ik het geld en de tijd wilde vrijmaken zou ik voor North Sea Jazz kiezen.
Of Pitch, wat ook nu bezig is.
Blut Boden Baudet

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 03 jul 2016, 11:12

Richardus schreef:Damn, wat zul je je er verveeld hebben...
Dat valt wel mee.
Ik doe een Rock Werchter à la carte dit jaar. Ik weet welke bands ik wil zien.
Dat betekent dat ik elke dag op en af pendel naar Werchter en dat maakt ook dat ik er nooit voor 5 PM ben.
In een tent slapen is echt mijn ding niet. Daar ben ik te oud voor. En het is bovendien echt Belgish weer: nat, nat en nog es nat.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 11:31

maar dan is het dat geld toch niet waard?! zoveel boeiends is er toch niet?! Noem je a la carte ns op dan

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 11:32

Scalle schreef:
Richardus schreef:Zegt iemand die vrijwillig honderden euros neertelt voor Rock Werchter :lol: :lol: :lol:
Niet echt juist.
Voor Paul McCartney en PJ Harvey heb ik dat sommetje opgehoest, al de rest was bijzaak.

Eén dagticket kost 100€. Aangezien Pietje en Macca op verschillende dagen kwamen, maakte dat 200€.
Een combiticket kost 236 neurootjes.
Dus de keuze was vlug gemaakt...

Rekenen heet dat Ries, rekenen.
Allejezus wat zonde van je geld voor 2 uitgekauwde artiesten, en wat een IDIOOOOTE combiticket prijs :crazy: waar betalen al die pubertjes dat van?! En dat voor zó gruwelijk weinig kwaliteit...bizar.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 jul 2016, 20:34

Afbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 20:35

Zo sprong op Pukkelpop? Dour? bij Faith No More een gast met zn muil tegen t hek aan..Mike Patton was er ff door van zn stuk

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 03 jul 2016, 20:37

Ziet er ook nogal onprettig uit. :erm:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 03 jul 2016, 20:39

Waarom duwde men hem van het podium?
Two Librans reflect
Two Librans high and low in mind
To Oprah Winfrey
She studied bees
Studied bees two Librans

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 21:19

Iggy Pop is nou toch echt oud, vies en zielig hoor. Kan niet meer.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2016, 21:57

Lianne La Havas :love:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 03 jul 2016, 22:01

Richardus schreef:Iggy Pop is nou toch echt oud, vies en zielig hoor. Kan niet meer.
Ach, als 'ie plezier heeft en het publiek het leuk vindt... Waarom dan niet?

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2016, 22:02

(klaz*) schreef:
Richardus schreef:Iggy Pop is nou toch echt oud, vies en zielig hoor. Kan niet meer.
Magniet van de Riespolies.
Too Freud to live, too Jung to die.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jul 2016, 06:48

(klaz*) schreef:
Zo zag het er niet uit.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 04 jul 2016, 07:23

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jul 2016, 07:36

Hoor je? Zag er vies uit. Zelf ook gezien, klaz? Wat vond jij?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jul 2016, 07:37

Ik kijk en luister echt liever naar Lianne La Havas hoor, of Aurora Aksnes. Of Daughter.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jul 2016, 07:39

Of zelfs Editors. Snap nu wel waarom RHCP daar voorprogramma voor mogen zijn...met name door de zanger die een heel stuk zuiverder en overtuigender zingt dan lauwe Kiedis.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 04 jul 2016, 07:49

Richardus schreef:Hoor je? Zag er vies uit. Zelf ook gezien, klaz? Wat vond jij?
'Dat is Iggy Pop, dat hoort er bij,' zegt die mevrouw aan het einde. De meningen zijn dus verdeeld.

Ik heb het zelf niet gezien, maar ik hou ook niet zo van zijn muziek. :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jul 2016, 09:23

Hij kon ook helemaal niet over t podium stuiteren want had iets met zn been of heup dus strompelde wat heen en weer met zn lijf in rare bocht met die vieze buik naar voren, rare plooien in zn rug en dan overal van die flabbetjes die er los bijhingen incluis in zn gezicht....brrrr

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 04 jul 2016, 10:23

Tsjah...
Dit
Afbeelding
is natuurlijk wel erg lang geleden.
Too Freud to live, too Jung to die.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 07 jul 2016, 22:11

Ok dan beste nerds, met enige vertraging hier dan mijn Rock Werchter 2016 verslag.

Een festival waar ik trouwens in geen tien jaar een voet gezet had. En dat was dan nog enkel maar omdat een vriendin bleef zeuren om mee te gaan naar de Red Hot Chili Peppers. Niet dat de Peppertjes mij nog interesseerden, absoluut niet. Maar Frusciante was toen nog een Pepper en die wou ik toch wel es zien.

Maar ter zake.

Dag 1
Dit jaar waren het geen pepertjes maar een kever die mij over de streep trok: Paul McCartney kwam zowaar naar Werchter. Een Beatle godverdomme. En dan nog niet de minste Beatle ook.
Er is hier al veel gezegd en geschreven geweest over deze meneer, dus stel ik voor dat de nerds die graag nog een boompje willen opzetten over hoe NOT macca wel is, dat in een nieuw topic doen.
Laten mij juist nog zeggen dat:
• Scalle versie 44 tegenwoordig aan realpolitiek doet bij het kiezen van zijn concerten en dus niet enkel denkt aan de cool die een artiest heeft
• Macca de facto de leider was van de beste band ooit en meer bepaald zelfs tijdens de periode van mijn 2 favoriete Beatles platen ttz de dubbele witte en Abbey Road
• Macca miscchien geen Plastic Ono Band gemaakt heeft (de beste soloplaat post Beatles en de enige - me dunkt - die hetzelfde niveau haalt), hij heeft toch een indrukwekkend reeks hits bij elkaar gepent en sommige zijn geweldig
• Ja, ook Lennon was mijn favoriet maar ere wie ere toekomt: Macca was de beste muzikant van de vier. Een veelbetekende anekdote die ik hierbij aanhaal is de volgende: wanneer Lennon gevraagd werd, 'Is Ringo Starr the best drummer in the world?', was zijn geweldige repliek: 'The best drummer in the world? He's not even the best drummer in the Beatles.'

Het is even voor 6 en ik kom toe op de hier en daar gevaarlijk drassige weide.
Eerste stop heet Gutterdammerung. Een rockopera voor de 21ste eeuw, lees ik in het programmaboekje.
Ik hoor echter niet meer dan een volstrekt oninteressante coverband met een zanger gezegend met een smoel om haarmetal te spelen. Met op de achtergrond zwartwit horrorfragmenten geprojekteerd. Moet ik hiervoor schrik hebben?
Neen, dus willen we al ons omdraaien en weggaan tot... tot ik plots een man gekleed in een zwarte soutane het podium zie opstappen om de nummers aan elkaar te lullen: het is verdorie Henry Rollins.

We lopen effen door want daar staat inmiddels een dame op de main stage met een knoert van een countrygitaar in de handen. Ellie Goulding heet ze en ik ken niets van haar muziek.
Dat countrylied, dat met een veel te slijmerige stem gezongen wordt, doet mij al aardig fronsen maar het kan nog veel slechter: plotseling slaat de ballade om in een soort bombastisch, van beats voorziene, onuitstaanbare stadiumpop. Ik sta effen met open mond te staren. WTF, staat dit tegenwoordig op Werchter? Ja dus. Wel godverdomme nog aan toe.

Terug naar The Barn dan maar. Voor New Order.
Voor hun passage enkele maanden terug in de AB (waar ik niet bij was, ter info) moest er zo maar even 70 eurootjes opgehoest worden! En dat zegt wel iets over hun status.
Ik hoop stiekem dat Blue monday, nog steeds één van de beste dancetracks ever, vooraan in de set zal zitten want na een halfuurtje ten laatste moeten we er vandoor.
Dat gebeurt uiteraard niet maar het maakt niet zo veel uit: NO is goed. NO is zeer goed. Summer, met leeftijdsbuikje, is uitstekend bij stem. Knappe videos ook. En ze hebben er zin in.

Naar het hoofdpodium. Voor wie op een andere planeet geleefd heeft de voorbije 50 jaar wordt tijdens het wachten op de headliner nog een medley gespeeld van al de McCartney hits. Opwarmen heet dat. En dan, met een kwartier vertraging, staat ie er dan plots, Mr Pop himself oftwel Paul McCartney.
Eerste bemerking: de man ziet er goed uit op zijn 74ste. Bob Dylan staat tegenwoordig een gans optreden in spreidstand te zingen, dat staat gemakkelijker want dat verlegt het zwaartepunt wat naar beneden nietwaar? Maar zover is Macca niet.
Tweede bemerking: die stem haalt het niet meer. Het volume, die schreeuw: foetsie. Lichtjes bibberend hier en daar. Dus dan toch een spreidstand. Een vokale spreidstand weliswaar. Dat was te verwachten als je op tram 7 zit. Toch ben ik een tikkeltje ontgoocheld aanvankelijk.
Macca begint er aan met een Beatles kraker ttz... A hard day's night. Maar wacht es? Dat is toch een Lennon song??? Indeed, it is. Hommage brengen heet dat dan. Aan de onlangs overleden B-producer George Martin ook. Nogmaals aan Lennon via het (matige) Being for the benefit of Mr Kite! En aan Harrison met Something. Alleen ingezet op de ukelele en daarna overgenomen door zijn band: uitstekende versie. Enkel Starr zijn naam heb ik niet gehoord – maar ik ben dan ook niet tot het eind gebleven (zie verder).
What else? Blackbird (moooooi), I got a feeling, Obladi Oblada, Back in the USSR en het schitterende We can work it out. De eerste, overbodige song van the Quarrymen ook.
Een reeks recentere nummers worden gespeeld (ik ken ze niet). Solotracks zoals Maybe I'm amazed en Here today – de laatste geschreven voor, daar is ie weer, Lennon net na zijn dood. Dit is niet echt mijn McCartney.
Macca begint aan de finale. Met Live and let die en het machtige Band on the run.
En wij moeten ook maar es on the run. Tot mijn grote ergernis zijn er geen extra treinen ingelegd, kunnen we niet langer blijven en maken we de finale niet meer mee.
Soit. Was het goed? Ja, het was goed. Ja, ik ben zelfs heel tevreden.
Maar gewoon opdagen was voor mij al voldoende geweest. Zo hoog schat ik deze reus nl in.
De volgende dag lees ik nog op internet dat ie afsloot met de overmijdelijke Hey Jude en Let it be. Dat was te verwachten uiteraard.
Maar ook met het slot van de geniale Abbey Road medley Golden slumbers, Carry that weight en The end.
Shit. Dat had ik graag gehoord. Misschien moet ik me dan toch es een tentje aanschaffen?

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 08 jul 2016, 07:15

Jazeker, je moet nodig een tentje aanschaffen! Beroerd slapen hoort ook een beetje bij een festival.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 08 jul 2016, 09:01

Straks dag 2. Nu wat werken eerst.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jul 2016, 10:48

Scalle schreef:Ok dan beste nerds, met enige vertraging hier dan mijn Rock Werchter 2016 verslag.

Een festival waar ik trouwens in geen tien jaar een voet gezet had. En dat was dan nog enkel maar omdat een vriendin bleef zeuren om mee te gaan naar de Red Hot Chili Peppers. Niet dat de Peppertjes mij nog interesseerden, absoluut niet. Maar Frusciante was toen nog een Pepper en die wou ik toch wel es zien.

Maar ter zake.

Dag 1
Dit jaar waren het geen pepertjes maar een kever die mij over de streep trok: Paul McCartney kwam zowaar naar Werchter. Een Beatle godverdomme. En dan nog niet de minste Beatle ook.
Er is hier al veel gezegd en geschreven geweest over deze meneer, dus stel ik voor dat de nerds die graag nog een boompje willen opzetten over hoe NOT macca wel is, dat in een nieuw topic doen.
• Scalle versie 44 tegenwoordig aan realpolitiek doet bij het kiezen van zijn concerten en dus niet enkel denkt aan de cool die een artiest heeft
• Macca de facto de leider was van de beste band ooit en meer bepaald zelfs tijdens de periode van mijn 2 favoriete Beatles platen ttz de dubbele witte en Abbey Road
• Macca miscchien geen Plastic Ono Band gemaakt heeft (de beste soloplaat post Beatles en de enige - me dunkt - die hetzelfde niveau haalt), hij heeft toch een indrukwekkend reeks hits bij elkaar gepent en sommige zijn geweldig
• Ja, ook Lennon was mijn favoriet maar ere wie ere toekomt: Macca was de beste muzikant van de vier. Een veelbetekende anekdote die ik hierbij aanhaal is de volgende: wanneer Lennon gevraagd werd, 'Is Ringo Starr the best drummer in the world?', was zijn geweldige repliek: 'The best drummer in the world? He's not even the best drummer in the Beatles.'

Eerste stop heet Gutterdammerung. Een rockopera voor de 21ste eeuw, lees ik in het programmaboekje.
Ik hoor echter niet meer dan een volstrekt oninteressante coverband met een zanger gezegend met een smoel om haarmetal te spelen. Met op de achtergrond zwartwit horrorfragmenten geprojekteerd. Moet ik hiervoor schrik hebben?
Neen, dus willen we al ons omdraaien en weggaan tot... tot ik plots een man gekleed in een zwarte soutane het podium zie opstappen om de nummers aan elkaar te lullen: het is verdorie Henry Rollins.

We lopen effen door want daar staat inmiddels een dame op de main stage met een knoert van een countrygitaar in de handen. Ellie Goulding heet ze en ik ken niets van haar muziek.
Dat countrylied, dat met een veel te slijmerige stem gezongen wordt, doet mij al aardig fronsen maar het kan nog veel slechter: plotseling slaat de ballade om in een soort bombastisch, van beats voorziene, onuitstaanbare stadiumpop. Ik sta effen met open mond te staren. WTF, staat dit tegenwoordig op Werchter? Ja dus. Wel godverdomme nog aan toe.

Voor hun passage enkele maanden terug in de AB (waar ik niet bij was, ter info) moest er zo maar even 70 eurootjes opgehoest worden! En dat zegt wel iets over hun status.
Ik hoop stiekem dat Blue monday, nog steeds één van de beste dancetracks ever, vooraan in de set zal zitten want na een halfuurtje ten laatste moeten we er vandoor.
Dat gebeurt uiteraard niet maar het maakt niet zo veel uit: NO is goed. NO is zeer goed. Summer, met leeftijdsbuikje, is uitstekend bij stem. Knappe videos ook. En ze hebben er zin in.

Naar het hoofdpodium. Voor wie op een andere planeet geleefd heeft de voorbije 50 jaar wordt tijdens het wachten op de headliner nog een medley gespeeld van al de McCartney hits. Opwarmen heet dat. En dan, met een kwartier vertraging, staat ie er dan plots, Mr Pop himself oftwel Paul McCartney.
Eerste bemerking: de man ziet er goed uit op zijn 74ste. Bob Dylan staat tegenwoordig een gans optreden in spreidstand te zingen, dat staat gemakkelijker want dat verlegt het zwaartepunt wat naar beneden nietwaar? Maar zover is Macca niet.
Tweede bemerking: die stem haalt het niet meer. Het volume, die schreeuw: foetsie. Lichtjes bibberend hier en daar. Dus dan toch een spreidstand. Een vokale spreidstand weliswaar. Dat was te verwachten als je op tram 7 zit. Toch ben ik een tikkeltje ontgoocheld aanvankelijk.
Macca begint er aan met een Beatles kraker ttz... A hard day's night. Maar wacht es? Dat is toch een Lennon song??? Indeed, it is. Hommage brengen heet dat dan. Aan de onlangs overleden B-producer George Martin ook. Nogmaals aan Lennon via het (matige) Being for the benefit of Mr Kite! En aan Harrison met Something. Alleen ingezet op de ukelele en daarna overgenomen door zijn band: uitstekende versie. Enkel Starr zijn naam heb ik niet gehoord – maar ik ben dan ook niet tot het eind gebleven (zie verder).
What else? Blackbird (moooooi), I got a feeling, Obladi Oblada, Back in the USSR en het schitterende We can work it out. De eerste, overbodige song van the Quarrymen ook.
Een reeks recentere nummers worden gespeeld (ik ken ze niet). Solotracks zoals Maybe I'm amazed en Here today – de laatste geschreven voor, daar is ie weer, Lennon net na zijn dood. Dit is niet echt mijn McCartney.
Macca begint aan de finale. Met Live and let die en het machtige Band on the run.
En wij moeten ook maar es on the run. Tot mijn grote ergernis zijn er geen extra treinen ingelegd, kunnen we niet langer blijven en maken we de finale niet meer mee.
Maar gewoon opdagen was voor mij al voldoende geweest. Zo hoog schat ik deze reus nl in.
De volgende dag lees ik nog op internet dat ie afsloot met de overmijdelijke Hey Jude en Let it be. Dat was te verwachten uiteraard.
Maar ook met het slot van de geniale Abbey Road medley Golden slumbers, Carry that weight en The end.
Shit. Dat had ik graag gehoord. Misschien moet ik me dan toch es een tentje aanschaffen?
Leuk verslag!

Dank je!

:up:
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jul 2016, 10:50

Krautsurfer schreef:Tsjah...
Dit
Afbeelding
is natuurlijk wel erg lang geleden.
Deze foto maakte best veel indruk toen ik hem voor de eerste keer zag.

Afbeelding
I was cured all right

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 jul 2016, 14:47

Leuk verslag, dank!
Blut Boden Baudet

roadrunner
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 08 jul 2016, 18:16

Scalle schreef:Ok dan beste nerds, met enige vertraging hier dan mijn Rock Werchter 2016 verslag.

Maar ter zake.

Dag 1

Prima verslag :up: Ben er in de jaren 90 vaak geweest maar het eten was ronduit slecht en ik had last van slapeloosheid daar. :drink: Heb je nog iets mee gekregen van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats overigens (lekkere track; wordt dagelijks gedraaid op Studio Brussel)?

Link
Forumspammer

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 08 jul 2016, 18:19

roadrunner schreef:Prima verslag :up: Ben er in de jaren 90 vaak geweest maar het eten was ronduit slecht en ik had last van slapeloosheid daar. :drink: Heb je nog iets mee gekregen van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats overigens (lekkere track; wordt dagelijks gedraaid op Studio Brussel)?

Link
Neen, niet gezien.

Bedankt iedereen trouwens voor jullie reactie! Is wel wat (schrijf)werk aan geweest ook.

roadrunner
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 08 jul 2016, 18:25

Scalle schreef:
roadrunner schreef:Prima verslag :up: Ben er in de jaren 90 vaak geweest maar het eten was ronduit slecht en ik had last van slapeloosheid daar. :drink: Heb je nog iets mee gekregen van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats overigens (lekkere track; wordt dagelijks gedraaid op Studio Brussel)?

Link
Neen, niet gezien.

Bedankt iedereen trouwens voor jullie reactie! Is wel wat (schrijf)werk aan geweest ook.
En maar drie bands gezien blijkbaar. Evengoed bedankt :up:
Forumspammer

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 08 jul 2016, 18:27

En hier komt...

Dag 2

Het is 6PM en ik haast me naar The Barn waar Richard Hawley het beste van zichzelf geeft.
Althans dat hoop ik toch.
Hawley is zo een artiest waar ik meer sympathie dan duiten voor heb. Een plaat aanschaffen van de beste man zat er dus nog niet in. Daarvoor staan er net iets te veel gelijkaardige ballads op zijn platen.
Maar waar ie het verschil maakt, let's say sedert zijn doorbraakplaat Coles corner, laat zich het best samenvatten in dit enewoord: stijl.
Er hangt een zweem van nostalgie rond die boeventronie van m. Zijn outfit is ook altijd tiptop: de man gaat véél beter gekleed dan de concurrentie.
Hawley speelt een evenwichtige selectie uit zijn laatste platen en maakt gelukkig de fout niet zijn oeverloze ballads af te drammen. De vlam erin verdorie, dit is een festival. Zo hoort het. Het schitterende Leave your body behind doet mij naar voren stormen. Wat een fluitje van een cent is in de haast lege tent.
O ja: in vier festivaldagen is Hawley de enige muzikant die iets over de schandalige (hoe durven ze ons godverdomme in de steek laten, de Britten) brexit zegt. Listen, first: we are from Sheffield. Second, we are British and third: we are European.
Net na het laatste nummer herhaalt ie het nog eens voor de slechte verstaander: And remember, we are EUROPEAN.
Prachtkerel.

Next up is At The Drive-In. En dat ruikt hier niet lichtjes naar package deals. Hoe verklaar je anders dat de ATDI op de main stage staat?
Na een hiatus van bijna 15 jaar vonden de heren het blijkbaar weer es nodig om de hort op te gaan. Een nieuwe plaat is nog in geen velden of wegen te bekennen maar whocares, dan spelen we gewoon Relationship of command. De emoclassic waarmee de groep doorbrak.
Zo geschiedde dus.
Alleen: het klinkt niet goed. Veel te chaotisch. En het ziet er niet echt goed uit ook. Zanger Cedrix springt als vanouds tegen de versterkers aan maar het helpt geen fluit. Dit is geen memorabele reunie. Het pakt mij niet.
Iemand zou Cedrix eens moeten zeggen dat ie zo veel niet moet vreten ook, kogelrond loopt ie er bij.
Na een vijftal tracks uit die ROC plaat besluit ik dat het genoeg is geweest en ik verkas naar...

The Barn. Andermaal. Want daar staat opnieuw een legende geprogrammeerd: Robert Plant.
67 jaar is ie inmiddels. En net als Macca ziet ie er goed uit. Pretoogjes. Waterige pretoogjes weliswaar.
Net als Macca is helaas ook de stem een beetje gestorven: weg die machtige schreeuw, dat hoge uithalen.
En nogmaals net als Macca, vecht ie niet meer met zijn verleden. En zijn verleden dat is Led Zeppelin.
De ene na de andere Led Zep kraker passeren de revue. Geen hapklare versies neen, het duurt telkens effen voor ik ze herken, maar door zijn uitstekende band naar hun hand gezette interpretaties van Black dog, Whole lotta love en Baby I'm gonna leave you. Geinjecteerd met een lichte scheut wereldmuziek (hoe heet dat eensnarig instrument nu weer?).
Het publiek lust er wel pap van. Hoe kan het ook anders met zo n nummers? Ik lust er wel pap van.
Plant is de eerste die terugkomt voor een bis. Rock and roll is de encore. Merci Robert. Maar graag had ik ook je schitterende solohit Big log horen zingen.
Maar ik zeur niet. De Belgen staan 1-0 voor tegen Wales en het is eindelijk opgehouden met regenen. Zou ik nog effen naar The Offspring gaan kijken denk ik? Neen. Naar huis want het is me toch iets te kil hier en The Offspring anno 2016 kan me toch een beetje mijn rug op.

Terug thuis zie ik dat we met 3-1 de boot ingegaan zijn uiteindelijk. Het regent inmiddels weer buiten. Shit.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 jul 2016, 19:59

Begrijp ik het goed en zie je maar 3 acts op zo'n dag?
Nu ja, als in je een avondje 3 hele optredens ziet ben je ook wel op natuurlijk.
Blut Boden Baudet

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 jul 2016, 20:05

€200...

daar heb je 'n weekendticket Roadburn voor...10x zoveel kwaliteit en originaliteit
Laatst gewijzigd door Richardus op 08 jul 2016, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 08 jul 2016, 20:05

Dat klopt ja.

Ik hoef niet alles gezien te hebben want de meeste acts interesseren me maar matig.

En er moest elke dag bovendien over en 't weer gependeld worden naar de hoofdstad en dat is tijdrovend.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 jul 2016, 15:43

Ik doe niet graag half werk, dus hier komen (rijkelijk laat, ik weet het) dag 3 en 4.

Beirut:
Typisch zo een groep die nooit meer de buzz van hun (trouwens uitstekende) start heeft kunnen herhalen.
Dat komt grotendeels omdat baas Zach véél te véél in hetzelfte muzikale straatje rondhangt.
Live maakt ie bovendien de fout zijn set te vullen met trage nummers.
Was het de zon op mijn hoofd? In ieder geval: ik moest er van geeuwen.

PJ Harvey:
Samen met Macca de reden waarom ik in Werchter was dit jaar.
En mijn geduld werd beloond: dit was het beste wat ik gezien heb.
La Harvey anno 2016 is meer theater dan rock. Alleen al haar arrivee: zingend (Chain of keys), trommelend, stapt ze, gevolgd door haar muzikanten, netjes op één rij, het podium op.
Een groep van zomaar effen 9 man waartussen ik direct haar compagnons de la route Mick Harvey en John Parish herken.
Alle 9 met grijs haar. Als er al haar op het hoofd staat.
PJ ziet er geweldig uit. Uitgedost in een zwart kleed dat niet zou misstaan in een Romeins amfitheater. Met vleugeltjes in het haar. Geen rimpeltje te bespeuren.
De nieuwe, wat vreemd klinkende plaat, wordt er volledig doorgedraaid.
Hier en daar speelt ze sax. De gitaar beroeren zit er niet meer in. Maar ze heeft dan ook 4 gitaristen in haar band.
Ze beweegt ook prachtig, heel sierlijk en bevallig. Haar stem zit perfect.
De nadruk ligt dus op die niewe schijf. Een plaat die andermaal niet echt plakt helaas. Sommige tracks lijken bovendien véél te véél op mekaar.
Maar soit, het beeld is even belangrijk hier en dat is superieur.
Het laatste kwartier krijgen de nostalgici dan toch waarvoor ze gekomen waren: een furieus 50 ft queenie, Down by the water en een magistraal (een tikkeltje trager dan normaal gespeeld door Parish op gitaar) To bring you my love.
Inclusief dat hakkende to bring you my loooo-o-o-o-o-o-oveaaaaahhhhh.
Merci, dankuwel, thankyou PJ.

Tame Impala:
Ik pik nog een 45 minuten mee van deze Pitchfork darlings. Een groep waarvan ik verkeerdelijk dacht dat het een hippie band was.
Ik zie geweldige visuals.
Ik hoor geweldige geproducedte synthpop. Hier is aan gewerkt geweest, dat hoor je zo.
Ik zie ook een band zonder frontman.
Ach hell, tuurlijk heb ik hun platen gehoord. Meerdere keren zelfs: dit doet mij niet veel eerlijk gezegd.
Ik kijk rond mij en zie veel twintigers uit hun dak gaan. Ik ben blij voor hun. En stap de tent uit.

Iggy Pop:
Er is hier al veel gezeurd me dunkt over deze man. En dat heeft alles met zijn leeftijd te maken: 69. Soixante-neuf, l'année érotique (dixit Gainsbourg).
Awel, is Iggy nog erotisch op zijn 69ste?
Neen. Dat was te verwachten. Edoch pathetisch of meelijwekkend is hij ook niet. Zeker niet.
Iggy is niet op toernee gegaan om zijn nieuwe plaat te promoten neen. Naar eigen zeggen is die nieuwe zijn afscheid nochtans. Een waardig afscheid. Dat was weer te verwachten want Josh Homme heeft het laken nogal sterk naar zich toegetrokken en dat is geen prutser.
Iggy presenteert 47 jaar Iggy en dus start het concert met 4 kopstoten op een rij: No fun, I wanna be your dog, The passenger en Lust for life.
Godverdomme.
Ik hoor m voor t eerst (dit is mijn 4de Iggy concert) ook enkele tracks uit het magistrale The idiot spelen: Sister midnight en Nightclubbing.
Hij springt nog steeds rond. Hij staat er nog steeds in zijn blote borst.
Maar zijn spastische bewegingen komen er wat moeizamer uit.
Hij trekt wat met zijn been ook, me dunkt. De volgende dag vind ik een foto terug van Iggy op internet met een knoert van een steunzool.
De stem is intact: zijn show mag dan kurkdroog, straight-in-your-face rock and roll zijn, vergeleken met Macca of Plant troeft ie die 2 reuzen vokaal zonder pardon af.
Na iedere track valt het woord fuckin. Fukin greaaaat, motherfuckers, I love fuckin belgium etc.
Aan het eind worden er alsnog 2 nieuwe tracks gespeeld tussen de greatest hits jukebox.
Maar eindigen doet ie met Search and destroy.

Ik ga m missen Iggy. Prachtmens.

Beck:
Last but not least op RW 2016.
Last but not least ook voor Beck want dit was het laatste concert uit zijn tournee.
En het was een zeer goede Beck: uitstekende band, uitstekende set, uitstekend by stem.
Hij speelt een nummer alleen op akoestische gitaar en het raakt me wel (Lost cause?).
Hij citeert Donna Summer. Prince. Kraftwerk.
Het is een feestje. Ja toch wel.
En na 22 jaar realiseer ik me dat ik geeneens het refrein van Loser ken. Wat zingt ie daar nu eigenlijk? Wat zingen de mensen rond mij nu allemaal mee?
Hij zingt I'm loser. Maar in het spaans: Soy un perdedor.
Adios Beck. Hasta luego quizas.

Y adios Werchter! Que le vaya bien!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 15 jul 2016, 08:16

Mooi, Scalle :up:

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 15 jul 2016, 09:39

:up:

Dankjewel.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 jul 2016, 10:49

Tnx Scalle!
Leuk te lezen.
Blut Boden Baudet

Plaats reactie