This guy's ruining our set

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
gung ho
Knuffelnerd

This guy's ruining our set

Bericht door gung ho » 10 okt 2016, 09:48

Micheal Gira lijkt me geen prettig gezelschap. Vorig jaar werd hij beschuldigd van verkrachting en in interviews komt hij naar voren als hard en onverzoenlijk. Op het podium positioneert hij zich graag als bandleider en legt met theatrale gebaren zijn band zijn wil op. Geen vriend van mij dus. Zijn eerste twee dubbelalbums met deze incarnatie van Swans zijn echter geweldig en het optreden op Best Kept Secret het beste van het weekend.

Voor het concert werd er op de website van de Effenaar gewaarschuwd tegen het volume en bij de deur werden oordoppen uitgedeeld. Swans hebben een reputatie hoog te houden. Het volume viel mij nogal mee (ik draag standaard oordoppen bij concerten) en ik was even bang dat de waarschuwingen voor niks waren. Het eerste nummer kende ik niet, maar beukte lekker door. 40 minuten lang. De mannen sparen zichzelf en hun publiek niet. Tijdens het tweede nummer werd duidelijk dat Gira ergens door werd geïrriteerd. In eerste instantie dacht ik dat de steelgitarist iets verkeerd had gedaan; Gira ging een paar keer dreigend voor hem staan, pas toen hij het concert stillegde werd duidelijk dat er misschien iets anders mis was. 'We have to stop the show, this guy's ruininng our set,' was de NS-mededeling. Een stilte volgde. Een aantal mensen in het publiek dacht dat het om de gitarist ging, volgens mij ging het om de geluidsman. Toen die, achter het podium, in elkaar getimmerd was, ging het concert verder. Naar mijn idee met meer volume; ik voelde de muziek daarna niet alleen in mijn broekspijpen, maar ook op mijn borst. Op zich was het niet slecht dat Gira boos werd. Het dwong hem de nummers aan te vallen. Na ruim twee uur hielden ze ermee op. Uitgespeeld. Ik vond het goed, maar niet zo goed als op Best Kept Secret. Ik had me verheugd op een weerzien met percussionist Thor Harris en jammer genoeg was die er niet bij. Nu was er alleen een drummer en die zorgde voor minder subtiliteiten.

Een vage kennis van mij heeft het concert gekeken zonder oordoppen. De volgende dag had hij er nog last van.
It's just not understanding...

(klaz*)
Forumgod

Re: This guy's ruining our set

Bericht door (klaz*) » 10 okt 2016, 11:52

Oftewel: this band is ruining your ears.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 10 okt 2016, 12:17

Swans.... eikes.
Niet aan mij besteed. Op een 3 tal nummers na dan.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 10 okt 2016, 14:04

gung ho schreef:.

het niet slecht dat Gira boos werd. Het dwong hem de nummers aan te vallen. Na ruim twee uur hielden ze ermee op. Uitgespeeld. Ik vond het goed, maar niet zo goed als op Best Kept Secret. Ik had me verheugd op een weerzien met percussionist Thor Harris en jammer genoeg was die er niet bij. Nu was er alleen een drummer en die zorgde voor minder subtiliteiten.

.
Dus in die teringherrie moet de drummer voor subtielliteiten zorgen. Ja ja...
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 okt 2016, 16:37

Siegfried Stahl schreef:
gung ho schreef:.

het niet slecht dat Gira boos werd. Het dwong hem de nummers aan te vallen. Na ruim twee uur hielden ze ermee op. Uitgespeeld. Ik vond het goed, maar niet zo goed als op Best Kept Secret. Ik had me verheugd op een weerzien met percussionist Thor Harris en jammer genoeg was die er niet bij. Nu was er alleen een drummer en die zorgde voor minder subtiliteiten.

.
Dus in die teringherrie moet de drummer voor subtielliteiten zorgen. Ja ja...
De drummer niet. De percussionist!

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 11 okt 2016, 11:32

Wat lul je dan?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 11 okt 2016, 21:41

Neem aan dat Thor weer terug is bij Shearwater.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 12 okt 2016, 08:17

Afbeelding

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 okt 2016, 00:28

Ik heb zowel de dreiging naar de steelgitarist(die stond, voor ons, rechts van hem), als jou niet gezien. Gira keek enkel naar rechts, achter het podium, naar de geluidsman. Hij baalde van een geluidsman, stapte daar ook op af, en toen .....sprak met hem en show gows on. Niets géén getimmer. Ik dacht eerst dat hij het op Kristof Hahn had gemunt. Thor Harris,Ik heb zelf die man met zijn onmundige borsthaar en spiertaal niet gemist....Meer iets voor vrouwspersonen......
Maar waar het om ging....Muziek. Geweldig concert, keihard met een fantastisch voorprogramma......Anna Von Hausswolff.
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 okt 2016, 01:21

Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 okt 2016, 01:38

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 okt 2016, 01:41

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 14 okt 2016, 08:55

Drees1 schreef:Ik heb zowel de dreiging naar de steelgitarist(die stond, voor ons, rechts van hem), als jou niet gezien.
Drees1 schreef:Ik dacht eerst dat hij het op Kristof Hahn had gemunt.
:roll:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 18 okt 2016, 15:18

(klaz*) schreef:Afbeelding
Mooi!! Ik zou willen dat ik die tekst zo kon lezen, maar ik moet helaas al afhaken na het eerste woord, "Asathor" (en dat is eigenlijk al raar gespeld, met de a en o als variaties van dezelfde letter - maar da's natuurlijk in hedendaags Noors ook zo met a en å. Vlak voor dat de skandinaviërs helemaal overgingen op latijnse letters, was er nogal veel vrijheid voor schrijvers-tekenaars van dergelijke prenten om zelf een soort geavanceerde versie van dat runenalfabet te maken; ik vermoed dat dat voor lezende-en-schrijvende tijd- en plaatsgenoten nog wel te volgen was, maar o.h.a. maakt het 't er niet makkelijker op. Wat zou die '7' bijvoorbeeld moeten zijn? En die nauthiz met enkele en dubbele dwarsstreep?)
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 18 okt 2016, 15:29

gung ho schreef:In eerste instantie dacht ik dat de steelgitarist iets verkeerd had gedaan; Gira ging een paar keer dreigend voor hem staan, pas toen hij het concert stillegde werd duidelijk dat er misschien iets anders mis was. 'We have to stop the show, this guy's ruininng our set,' was de NS-mededeling. Een stilte volgde. Een aantal mensen in het publiek dacht dat het om de gitarist ging, volgens mij ging het om de geluidsman. Toen die, achter het podium, in elkaar getimmerd was, ging het concert verder.
Goed verhaal trouwens :upup:
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 18 okt 2016, 16:40

Kryptozoid schreef:
gung ho schreef:In eerste instantie dacht ik dat de steelgitarist iets verkeerd had gedaan; Gira ging een paar keer dreigend voor hem staan, pas toen hij het concert stillegde werd duidelijk dat er misschien iets anders mis was. 'We have to stop the show, this guy's ruininng our set,' was de NS-mededeling. Een stilte volgde. Een aantal mensen in het publiek dacht dat het om de gitarist ging, volgens mij ging het om de geluidsman. Toen die, achter het podium, in elkaar getimmerd was, ging het concert verder.
Goed verhaal trouwens :upup:
Vroeger sloeg Gira concertgangers die aan het headbangen waren tijdens Swans-concerten op hun bek.
bron schreef:His kindly milieu defies preconceptions of a truculent aggressor – a reputation founded on his propensity to crush crowds’ stage-clung fingers underfoot whilst caterwauling track ‘Raping A Slave’; his tongue laced in a young Madonna’s spoiling saliva. He would famously dive offstage mid-performance to clobber headbangers to the ground, and turn up the heat in venues in the hope that audiences might pass out.
Ah, dat waren nog es tijden..
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 18 okt 2016, 16:44

Plaats reactie