Buzzcocks @ Paradiso

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
Guerrilla
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Buzzcocks @ Paradiso

Bericht door Guerrilla » 12 feb 2009, 09:20

Vaak heb ik het idee te laat geboren (1984) te zijn, veel bands die ik nu goed vind zijn er al een tijdje mee op gehouden.
Dat is erg jammer want had ze graag nog een keertje willen zien. Soms krijg je echter de kans om deze bands in afgezwakte vorm te zien :bounce: Zo was er twee weken geleden DAF, en waren er gisteren de Buzzcocks.

Het voorprogramma was compleet ruk, iets van sonic litter heette de band, ik denk dat ze het er om doen zodat het hoofdprogramma alleen maar beter lijkt. Na het voorprogramma liep het aardig vol, maar het was zeker niet uitverkocht. Net genoeg ruimte om lekker te staan :)
De mannen kwamen op, er bleken er nog maar 2 over te zijn van de originele bezetting, flink afgezwakt dus, maar de muzikanten die ze mee hadden genomen waren erg goed. Ze begonnen met het album 'Another Music In A Different Kitchen' integraal te spelen, welke ik niet zo goed ken, maar de hitjes pikte je er zo uit. Daarna speelde ze het album 'Love Bites', welke ik van voor naar achter letterlijk mee kan zingen (bleek gister). Hits als "Ever fallen in love" en "What do i get" kwamen voorbij. Maar het publiek was redelijk mat, driekwart 40ers en een kwart jeugd (opzicht wel logisch voor een band die zijn glorie dagen eind jaren '70 had). Dat het publiek een beetje mat was, had de band gedeeltelijk aan zichzelf te danken, op veel momenten stonden ze maar een beetje stil en deden hun ding. Na een uur en een kwartier gespeeld te hebben hield de band er mee op.
Om terug te keren met "Orgasm addict". Nu ging de zaal wel uit zijn dak, er ontstond een pit met jeugd gemengd met 40ers erg vermakelijk om te zien. Andere mensen begonnen ook lekker te dansen. De band gaf in totaal een toegift van 20 minuutjes en stampte en in die 20 minuten zo'n 8 nummers doorheen. :worship:

Al met al vond ik het een erg goed concert, de band speelde erg strak. Iets wat niet vaak voor komt bij punkbands. Maargoed de Buzzcocks hadden dan ook 30 jaar gehad om te oefenen ;) Het was niet het legendarische concert, welke ik had kunnen zien als ik 20 jaar eerder geboren was, maar voor een band die 30 jaar geleden zijn hoogtepunt had, was het erg vermakelijk :upup:
I Love women, I have all their albums

tzz
Heeft niks beters te doen

Re: Buzzcocks @ Paradiso

Bericht door tzz » 12 feb 2009, 16:07

:up:
Love Love Love.. Mild. Blijf luisteren. Blijf proberen.

Plaats reactie