banaan versus een frisse pint

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
mr.T
Heeft Geen Leven

banaan versus een frisse pint

Bericht door mr.T » 02 sep 2010, 22:51

heb je optredens gepland in het Antwerpse dit najaar?

rozebanaan
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Re: banaan versus een frisse pint

Bericht door rozebanaan » 02 sep 2010, 22:54

The Walkmen in Trix misschien...maar dat ga ik pas zeker weten als ik terug ben van een maand Indonesië :D
(oktober)
Er heeft zich in mij een uil genesteld, die 's nachts de muizenissen uit mijn dromen vangt.

mr.T
Heeft Geen Leven

Bericht door mr.T » 02 sep 2010, 23:08

laat maar weten, moet nog iets goed maken :)

ga je met jou vriendin op reis? ik zit met K. begin november in Berlijn :up:

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 02 sep 2010, 23:09

mr.T schreef:laat maar weten, moet nog iets goed maken :)

helaas niet met vriendin...reis was al lang voor we samen waren geboekt, en ze heeft er ook de middelen niet voor... wel met 5 andere vrienden...
Er heeft zich in mij een uil genesteld, die 's nachts de muizenissen uit mijn dromen vangt.

mr.T
Heeft Geen Leven

Bericht door mr.T » 02 sep 2010, 23:13

klinkt goed :up:
ik ga slapen, ga morgevroeg met zootje ongeregeld rijden met de fiets rond (grofweg) Poederlee :D

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 03 sep 2010, 07:29

mr.T schreef:klinkt goed :up:
ik ga slapen, ga morgevroeg met zootje ongeregeld rijden met de fiets rond (grofweg) Poederlee :D
net nu ik er niet meer woon, en niet thuis ben!

als je in die gemeente met het kasteel komt (beginnende met 'n V.): ik woon schuin tegenover de Techno, in een huis met mobilhomes in de tuin.

maar ik ben dus niet thuis :drink:

mr.T
Heeft Geen Leven

Bericht door mr.T » 03 sep 2010, 08:34

juist :)
geen zin om vroeg op te staan, dus geen banaan-spotting :clown:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 03 sep 2010, 08:34

rozebanaan schreef:The Walkmen in Trix misschien...maar dat ga ik pas zeker weten als ik terug ben van een maand Indonesië :D
(oktober)
Indonesie :love: :love: :love:

Waar precies?

Kees gaat waarschijnlijk weer in mei naar I :love: n :love: d :love: o :love: n :love: e :love: s :love: i :love: e :love:
a.k.a. 'The Mosselman'.

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 03 sep 2010, 09:07

Kees Kietelvlees schreef:

Waar precies?

Kees gaat waarschijnlijk weer in mei naar I :love: n :love: d :love: o :love: n :love: e :love: s :love: i :love: e :love:
Java, Bali en Kalimantan.

Java van Jakarta en dan de toeristische route tot Bromo. op Bali rusten we uit en zoeken we twee uitblaashavens, om dan 2 weken in eht primitievere Borneo (Kalimantan) de westerling te gaan uithangen.

koekblik

Bericht door koekblik » 03 sep 2010, 09:10

rozebanaan schreef:

helaas niet met vriendin...reis was al lang voor we samen waren geboekt, en ze heeft er ook de middelen niet voor... wel met 5 andere vrienden...
owja, ze gaat wel met 5 vrienden op stap, maar voor een vakantie met jou heeft ze niks over?! :nooo:

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 03 sep 2010, 10:44

koekblik schreef:
rozebanaan schreef:

owja, ze gaat wel met 5 vrienden op stap, maar voor een vakantie met jou heeft ze niks over?! :nooo:
:drink:
IK ga met 5 andere vrienden weg

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 03 sep 2010, 12:18

rozebanaan schreef:

Waar precies?

Java, Bali en Kalimantan.

Java van Jakarta en dan de toeristische route tot Bromo. op Bali rusten we uit en zoeken we twee uitblaashavens, om dan 2 weken in eht primitievere Borneo (Kalimantan) de westerling te gaan uithangen.
Leuk :up: Je zou ook Bali kunnen overslaan en iets verder kunnen reizen tot Lombok. De Gili-eilanden zijn okay; mooie stranden, redelijk koraal en snorkelen met schildpadden. Sowieso beter snorkelen dan op Bali. Als enigzins sportief bent kun je ook de Rinjani beklimmen, echt supermooie. Tis een vulkaan in een vulkaan. Je klimt 's nacht naar de top, en dan kun je met gemak Bali kijken. Echt een vette aanrader :up: :up:
Afbeelding

Kalimanten is ook supervet: ik vond zo'n boottocht het oerwoud in echt tof :down:
a.k.a. 'The Mosselman'.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 12:28

rozebanaan schreef:Java, Bali en Kalimantan.

Java van Jakarta en dan de toeristische route tot Bromo.
:up: Ben daar ook ooit geweest, kan me nog een of ander tot hotel omgebouwd klooster herinneren, even ten oosten van Bofor (leuke stad trouwens) waar vulkanisch verwarmd water doorheen stroomde. In je badkamer had je dus permanent stromend warm water. En een aantal tjiktjaks. In elke hotelkamer trouwens, die tjiktjaks. En 1x een tokke :D

Ik zou daar ook wel eens naar terug willen. Bogor, west-Java, Pangandaran, Yogjakarta... Bali vond ik minder dan ik verwacht had: de mensen waren minder vriendelijk dan op Java (hoewel ik de overvloed aan swastika's op Bali wel weer leuk vondt :lol:). Zal er ook wel aan liggen waar je bent; in dat stuk waar ik was zaten veel Australlische tokkies (niet te verwarren met tokke's :D ) dus dat zal z'n weerslag op de lokale bevolking wel hebben.

De Bromo is toch die berg waar je 2x een zonsopgang kunt zien? Ben ik ook nog geweest. Stervenskoud, weet ik nog... En erg mooi.

Coole moslims daar trouwens. Ik heb nog rondgelopen met zo'n typisch indo-moslim hoofdeksel (zo'n recht zwart petje) en een batik shirt. En een poster van Khomeini gekocht, op straat :upup:
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 03 sep 2010, 12:30

Kryptozoid schreef:
Coole moslims daar trouwens. Ik heb nog rondgelopen met zo'n typisch indo-moslim hoofdeksel (zo'n recht zwart petje) en een batik shirt. En een poster van Khomeini gekocht, op straat :upup:
Denk je wel een beetje aan je imago hier? :nono:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 03 sep 2010, 12:36

Kryptozoid schreef:
rozebanaan schreef:Java, Bali en Kalimantan.

Java van Jakarta en dan de toeristische route tot Bromo.
:up: Ben daar ook ooit geweest, kan me nog een of ander tot hotel omgebouwd klooster herinneren, even ten oosten van Bofor (leuke stad trouwens) waar vulkanisch verwarmd water doorheen stroomde. In je badkamer had je dus permanent stromend warm water. En een aantal tjiktjaks. In elke hotelkamer trouwens, die tjiktjaks. En 1x een tokke :D

Ik zou daar ook wel eens naar terug willen. Bogor, west-Java, Pangandaran, Yogjakarta... Bali vond ik minder dan ik verwacht had: de mensen waren minder vriendelijk dan op Java (hoewel ik de overvloed aan swastika's op Bali wel weer leuk vondt :lol:). Zal er ook wel aan liggen waar je bent; in dat stuk waar ik was zaten veel Australlische tokkies (niet te verwarren met tokke's :D ) dus dat zal z'n weerslag op de lokale bevolking wel hebben.

De Bromo is toch die berg waar je 2x een zonsopgang kunt zien? Ben ik ook nog geweest. Stervenskoud, weet ik nog... En erg mooi.

Je kan daar complete nazi-uniforms kopen. Ik vroeg een keer aan een buschauffeur waarom hij een nazi-uniform droeg. 'Just fashion' was zijn antwoord :crazy: :lol: .
Ook waren er t-shirts met Hitler en Bin Laden te koop :yesno: .

Bali kun je inderdaad enigszins vergelijken met Koss of de canarische Eilanden; veel tokkies, maar stiekem ook wel mooi. Java is qua cultuur wel okay, qua natuur is het verreweg het minst mooie eiland van Indonesie.
a.k.a. 'The Mosselman'.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 sep 2010, 12:37

Billy Blitzkrieg schreef:
Kryptozoid schreef:
Doet me eraan denken dat Calexico op 11 september optreedt.
Kan ik ze mooi narren door mijn Osama t-shirt uit Indonesië aan te trekken.
Ga voor het concert ook al arabisch eten.

Dit wordt een mooie avond.
:bounce:
Extreemlinksche drammert

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 03 sep 2010, 12:39

Kees Kietelvlees schreef:Java is qua cultuur wel okay, qua natuur is het verreweg het minst mooie eiland van Indonesie.
Wat weet jij nou van cultuur? :lol:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 12:42

Kees Kietelvlees schreef: Je kan daar complete nazi-uniforms kopen. Ik vroeg een keer aan een buschauffeur waarom hij een nazi-uniform droeg. 'Just fashion' was zijn antwoord :crazy: :lol: .
Ik was er zo in '96 of '97; Bin Laden was toen nog egen ster.

Wel liepen er stoere jochies rond met nazi-badges (zwart hakenkruis in witte cirkel met rode rand) rond, die dan voor het effect vlak voor je sprongen. Ik schonk ze dan altijd mijn oprechte glimlach en vriendelijke knik. In dat reisgezelschap (was zo'n semi-georganiseerde reis) zaten politiekcorrecte dombo's die dat verklaarden met "nee joh dat is gewoon een hindoe teken" :lol:

En op de markt verkochten ze een poster van een volkswagen kever, grappig getekend, geprojecteerd op een (eveneens grappig getekende) nazi-vlag, die ik van m'n vriendin niet mocht kopen :( :cry:

Op wikipedia staat trouwens een artikel over 'nazi chic', wat vooral in oost-azië populair is. Ook cafe's etc. die een nazi-huisstijl hebben :lol:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 03 sep 2010, 12:44

Kees Kietelvlees schreef:Java is qua cultuur wel okay, qua natuur is het verreweg het minst mooie eiland van Indonesie.
Wat weet jij nou van cultuur? :lol:
:finger:
a.k.a. 'The Mosselman'.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 12:45

Kryptozoid schreef:
Ja, sorry :oops:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 03 sep 2010, 12:46

Kryptozoid schreef:
Kees Kietelvlees schreef: Je kan daar complete nazi-uniforms kopen. Ik vroeg een keer aan een buschauffeur waarom hij een nazi-uniform droeg. 'Just fashion' was zijn antwoord :crazy: :lol: .

Wel liepen er stoere jochies rond met nazi-badges (zwart hakenkruis in witte cirkel met rode rand) rond, die dan voor het effect vlak voor je sprongen. Ik schonk ze dan altijd mijn oprechte glimlach en vriendelijke knik. In dat reisgezelschap (was zo'n semi-georganiseerde reis) zaten politiekcorrecte dombo's die dat verklaarden met "nee joh dat is gewoon een hindoe teken" :lol:

En op de markt verkochten ze een poster van een volkswagen kever, grappig getekend, geprojecteerd op een (eveneens grappig getekende) nazi-vlag, die ik van m'n vriendin niet mocht kopen :( :cry:

Op wikipedia staat trouwens een artikel over 'nazi chic', wat vooral in oost-azië populair is. Ook cafe's etc. die een nazi-huisstijl hebben :lol:
Klopt; vooral in de Molukken zie dat regelmatig. In de buurt van Ternate (noord-Molukken) zag je dat wel.
a.k.a. 'The Mosselman'.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 13:03

Kryptozoid schreef:

Klopt; vooral in de Molukken zie dat regelmatig. In de buurt van Ternate (noord-Molukken) zag je dat wel.
Die verontwaardiging daarvoer van westerlingen vind ik wat hypocriet: je zag hier toch ook wel mensen die een jappenvlag op hun lelijke eend had geschilderd. De nazi's hebben daar nooit veel kwaad aangericht, dus heeft het voor hun die lading ook niet.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 sep 2010, 13:06

De Japanse oorlogsvlag kun je ook gewoon in NL kopen.
Sprak daar tijd geleden nog over met een Indo die geïnterneerd had gezeten, die had 'm nog willen kopen. :crazy:
De man heeft 2 weken na het bombardement op Nagasaki daar rondgereden.

Rijdt nu ook een Japanse auto. :)
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 13:18

iKer schreef:De Japanse oorlogsvlag kun je ook gewoon in NL kopen.
Sprak daar tijd geleden nog over met een Indo die geïnterneerd had gezeten, die had 'm nog willen kopen. :crazy:
De man heeft 2 weken na het bombardement op Nagasaki daar rondgereden.

Rijdt nu ook een Japanse auto. :)
Ik moet er ook nog steeds een kopen. Heb wel de Duitse, maar een niet helemaal correct model (lijntjes rond swastika zijn doorgetrokken, moet niet). Ooit in Amsterdam gekocht, op de Nieuwendijk :lol: Tevens zo'n Duitse WO1 vlag. Zitten al jaren in een doos bij de andere vlaggen (ik spaar die dingen en doe ze dan in een doos :crazy:)

Maar die Japanse moet ik dus nog.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 sep 2010, 13:25

Hing jaren buiten bij een dump in centrum Amersfoort.
Ben daar nu 3 jaar niet geweest, dus weet niet of het de rit waard zal zijn.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 sep 2010, 13:29

iKer schreef:Hing jaren buiten bij een dump in centrum Amersfoort.
Ben daar nu 3 jaar niet geweest, dus weet niet of het de rit waard zal zijn.
:lol: Volgens mij verkopen ze 'm hier ook wel; meer dat 't er niet van komt (en eigenlijk geen reden om 'm te kopen. Alleen het totnogtoe onvervulde voornemen dat nog eens te doen)

Of is die in Amersfoort een authentieke?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 05 aug 2018, 07:28

rozebanaan schreef:
02 sep 2010, 22:54
The Walkmen in Trix misschien...maar dat ga ik pas zeker weten als ik terug ben van een maand Indonesië :D
(oktober)
Waarom gaat iedereen in oktober naar Indonesië? Is dan hitte voorbij? Geen regenseizoen?
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Plaats reactie