Yeasayer.

De plek voor alle luisterpalen.
Plaats reactie
jackN
Forumjunk
Forumjunk

Yeasayer.

Bericht door jackN » 24 aug 2012, 19:44

weet niet of hij de luisterpaal heeft gehaald, maar zelf onlangs besloten om hem toch maar binnen te halen en intensief te gaan beluisteren.
Heb uiteraard hun eerste cd en ook hun eerst gegeven concert in Nederland bijgewoond. Waren beiden goed.
Wat een verandering deze laatste cd fragrant world. Misschien oppervlakkig wel lekker in het gehoor liggend, maar voor mij totaal niets speciaals meer.
Dan hoeft het nog geen slechte plaat te zijn. Daar ben ik nog niet uit. Wat vinden jullie?
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Re: Yeasayer.

Bericht door Hensup » 24 aug 2012, 21:13

De eerste plaat was best geinig geweest zonder de meeste zangpartijen. Daarna werd het bij iedere plaat steeds geforceerder. Zoeken naar iets wat er niet inzit. Met als dieptepunt deze plaat, JackY.
Verre familie van

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 27 aug 2012, 13:36

Ik vind hem geloof ik ook wat tegenvallen. En zeker niet zo ontoegankelijk als her en der beweerd werd van tevoren, integendeel: eerder juist oppervlakkiger. Vond bij eerste beluistering een paar nummers wel aardig (die ik me nu, een week later, al nauwelijks meer voor de geest kan halen), maar als geheel niet geweldig.
Put the Rainy to the Day to the Woman.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 27 aug 2012, 14:52

De eerste vond ik echt een geweldige, moderne hippieplaat en heb ik zelf gekocht.

Daarna is het een soort n'importe quoi muziek geworden: vele stijlen en smaken maar nul komma nul diepgang. Niets dat nog blijft plakken.

Doorspoelen deze band!
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 28 aug 2012, 21:33

Moet het met je eens zijn.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

wendyvortex
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door wendyvortex » 28 aug 2012, 21:46

Stelletje sikkepitten!!!!
Wat mij betreft samen met de nieuwe Liars het geluid en hoogtepunt van 2012.
Schots-en-scheve mengeling van R 'n' B en Indie-rock en simpel recht-toe-recht-aan dansen kan je er lekker niet op.
Zoiets als de eerste hits van Duran Duran (Union of the Snake, Is There Something I Should Know, Girls on Film....).
Als er toch zoiets als een 2012-sound is (we plakken Bear in Heaven, Alt-J, Friends, North Atlantic Oscillation, Django Django, Animal Collective er nog achter) en we staan weer ouderwets schots en scheef (post-punk anyone???) op de vulkaan te dansen.

Maar je moet het wel willen/kunnen zien/horen natuurlijk.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 28 aug 2012, 21:49

wendyvortex schreef:Stelletje sikkepitten!!!!
Schots-en-scheve mengeling van R 'n' B en Indie-rock en simpel recht-toe-recht-aan dansen kan je er lekker niet op.
Zoiets als de eerste hits van Duran Duran (Union of the Snake, Is There Something I Should Know, Girls on Film....).
Als er toch zoiets als een 2012-sound is (we plakken Bear in Heaven, Alt-J, Friends, North Atlantic Oscillation, Django Django, Animal Collective er nog achter) en we staan weer ouderwets schots en scheef (post-punk anyone???) op de vulkaan te dansen.

Kijk.
Van zo een commentaar wordt de Gezichtenman nu nieuwsgierig. :drink:

wendyvortex
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door wendyvortex » 28 aug 2012, 21:51

1ofthemFaces schreef:
wendyvortex schreef:Stelletje sikkepitten!!!!

Kijk.
Van zo een commentaar wordt de Gezichtenman nu nieuwsgierig. :drink:
Er is nog hoop :eek:

wendyvortex
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door wendyvortex » 28 aug 2012, 22:14

Afbeelding
Afbeelding

:upup:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 28 aug 2012, 23:40

De tweede plaat van Yeasayer vond ik zo veel minder interessant dan de bij vlagen geweldige eerste, dat ik nogal aarzel om aan deze te beginnen. We zullen zien.
Voorheen Vlaecks.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 30 aug 2012, 21:01

Kan de titel van de derde plaat niet eens in dit topic vinden :protest: .
Prutsers! :hitler:

Flaaks
Knuffelnerd

Yeasayer - Fragrant World

Bericht door Flaaks » 14 sep 2012, 09:50

Harrekrammele, wat een saaie plaat! Yeasayer was alleen geweldig bij die eerste plaat, en dan ook nog bij slechts de helft van de nummers. Verder was het concert begin 2008 in Doornroosje fijn, maar nu kan het bandje op de schroothoop van de popgeschiedenis.
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 sep 2012, 11:28

Scalle schreef:De eerste vond ik echt een geweldige, moderne hippieplaat en heb ik zelf gekocht.

Daarna is het een soort n'importe quoi muziek geworden: vele stijlen en smaken maar nul komma nul diepgang. Niets dat nog blijft plakken.

Doorspoelen deze band!
dit

Liars ook doorspoelen
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 14 sep 2012, 14:39

Richardus schreef:
Scalle schreef:De eerste vond ik echt een geweldige, moderne hippieplaat en heb ik zelf gekocht.

Doorspoelen deze band!
dit

Liars ook doorspoelen
:nono: De laatste Liars is weliswaar niet zo geweldig als hun hoogtepunt Drum's Not Dead, maar desalniettemin een fijne plaat.
Voorheen Vlaecks.

Plaats reactie