In weerwil van hetgeen Blitzkrieg beweert: er zijn wel degelijk parels te vinden in het inderdaad vaak barre Neerlandsche culturele landschap.
Er is meer dan the Ex. Dus: houden we ons even verre van die belegen en politiek correcte geitenwollensokkenpunk, wat is er dan nog meer erg de moeite waard?
Billy Blitzkrieg schreef:Nee, ik luister lekker NIET
Tuurlijk niet. Jij hebt genoeg aan een stukje zelfbevestiging met de geitenharensokkenrock van the Ex. Inclusief een tikje Afrikaanse percussie. Hebben die negertjes ook een stukje erkenning.
Overigens is the ex ook bij lange na niet meer wat het ooit geweest is
Heb ze eergisteren nog live gezien met hun nieuwe set
Behoorlijk slappe hap, niet in het minst door die megaslechte zanger/tevens tweede gitarist, die werkelijk niks toevoegt behalve een slappe drollenuitstraling met dito sound
8'ste nummer trouwens Sloot, op de gelinkte pagina
En zet de speaker maar op 10
Goeie remedie tegen je inkakmentaliteit , met je Colbraz
En dat zegt Billy "het Sprekende Paard" met zijn antieke spitsvondigheden en "o lala" gebbetjes - snaakse guit die hij er is.
Die Koot en Bie nog altijd om te gieren vindt (knipoog: "zeg, ken je deze nog?" "Oei, nou, was me dat lachen. Geestig!" ) en die the Joy Division nog immer het toonbeeld vindt van muzikale relevantie en vernieuwing.
Een stoere revolutionair die - stevig verschanst achter de balie van een hogeschoolbibliotheek ("Dit boek had u al een week geleden moeten inleveren. Dat wordt betalen!" ) kond doet van een stevig en welonderbouwd cultureel besef. Hulde. :flower:
2562
Alerta
Astrosoniq
Ayreon
B.G.K.
Batmobile
Beaver
Bettie Serveert
Birdskin
Boegies
Brainbox
Brutal Obscenity
Cirrha Niva
Cry of Terror
Cuby + Blizzards
Daily Bread
De Artsen
De Div
De Jeugd van Tegenwoordig
De Kift
De Raggende Manne
DeWolff
Discharger
Dodecahedron
Dyzack
Enos
Flesh Made Sin
Frank Boeijen
Frans Halsema
Fresku
Fungus
God
God Dethroned
Golden Earring
Grrr
Herman van Veen
I-f
Imperia
Indirekt
Irolt
It Dockumer Lokaeltsje
Jan Akkerman & Kaz Lux
Jaya the Cat
Johan Timman
Jozef van Wissem
JW Roy
Krang
La Pat
Lärm
Like a Tim
LUL
Melechesh
Mercy Giants
Michael de Jong
Nasmak
Neuroot
Normaal
Nynke Laverman
Oak
Oceana Company
Opgezwolle
Q65
Ramses Shaffy
Razorblade
Reboelje
Rondos
Roosbeef
Rowwen Hèze
Seein' Red
Seesaw
Solbakken
Solex
Supersister
Svätsox
The Don't Touch My Croque Monsieur
Textures
The Cats (jazekers wel)
The Ex
The Gathering
The Horse Company
The Nits
The Outsiders
The Phantom Four & the Arguido
The Scene
The Serenes
The Wanda's
Transmission0
traumahelikopter
Tröckener Kecks
Typhoon
Urban Dance Squad
Urban Heroes
V.H. de Straks
Whipster
Wisdom in Chains
Wolverlei
Woody & Paul
Zea
Zowiso
Jammer van die tweede 'f', hoewel dat dan weer een goede titel zou kunnen zijn voor een barslechte verzamelplaat.
Ik ben nogal moe, dan ga ik wel vaker rare spelfouten maken. (Kryptovrouw moest onder het mes, dus ben een paar keer heen & weer naar het ziekenhuis gereden, tussendoor nog 50 km gefietst vanwege het onderhouden van mijn hartconditie en buikriemstand, daarna bovengemiddeld veel huishoudelijk werk verricht)
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
De band komt al voor in het bescheiden lijstje van Wendy, maar deze band behoort tot de buitencategorie: traumahelikopter. De band heeft net een lp uit waar de afgelopen 50 jaren van vunzige rock 'n roll samenkomen. Een plaat die in geen enkele platenkast zou mogen ontbreken. Iedere nerd die deze plaat (nog) niet heeft dient naar mijn bescheiden mening standrechtelijk geexecuteerd te worden of in ieder geval een week lang opgesloten te worden in 1 kamer met een Billy, die zonder pauze 7x24 uur zijn gelijk wil halen over ieder denkbaar onderwerp.
Billy Blitzkrieg schreef:Man, je weet niet eens wat vunzige rock 'n roll is
De meest brave 3 voor 12 bandjes kwalificeer je al als garagerock/trash op je infantiele weblogje
Best dat je die kul daar neerplempt, maar laat het hier aub na
Er zijn al meer dan genoeg lui als jij hier die sneue bagger spammen :yesno:
Maar jij compenseert dat gelukkig namens ons allemaal met je fabuleuze Peruaanse dubstep tips... Daarnaast heb je ons overtuigd dat de Bee Gees het beste is dat de afgelopen 50 jaar heeft opgeleverd qua vunzige vuigheid...
"Maar zal Planet Trash ( ) idd weer eens wat vaker visiteren.. het enige kwalitatieve lichtpuntje op het web qua muzikale underground"
Heb het net geluisterd
Standaard wannabe punkrock hoorde ik
En ik vraag me serieus en oprecht af..what the hell is hier 'vunzig' aan?
Alles netjes binnen de paadjes, nergens oversturing, nergens anarchistisch gekrijs...enkel de geijkte akkoordjes met een braaf zanglijntje eroverheen.. met een lichte 60's sound/produktie om het iets meer op te leuken
Je weet echt niet wat vunzig is .. je bent-en blijft een braaf 3 voor 12 mannetje
Sowieso..de gedachte al..vunzige rock op excelsior
Billy Blitzkrieg schreef:Heb het net geluisterd
Alles netjes binnen de paadjes, nergens oversturing, nergens anarchistisch gekrijs...enkel de geijkte akkoordjes met een braaf zanglijntje eroverheen.. met een lichte 60's sound/produktie om het iets meer op te leuken
Je weet echt niet wat vunzig is .. je bent-en blijft een braaf 3 voor 12 mannetje
Ik ben het eens met Blitzkrieg. Wie vunzig en smerig wil, luistere niet naar zo'n .... ach man, ik open een nieuw topic, ter lering ende vermaak. :flower:
Billy Blitzkrieg schreef:Heb het net geluisterd
Ik ben het eens met Blitzkrieg. Wie vunzig en smerig wil, luistere niet naar zo'n .... ach man, ik open een nieuw topic, ter lering ende vermaak. :flower:
Al twee man tegen de muur...
"Maar zal Planet Trash ( ) idd weer eens wat vaker visiteren.. het enige kwalitatieve lichtpuntje op het web qua muzikale underground"
Trash schreef:De band komt al voor in het bescheiden lijstje van Wendy, maar deze band behoort tot de buitencategorie: traumahelikopter. De band heeft net een lp uit waar de afgelopen 50 jaren van vunzige rock 'n roll samenkomen. Een plaat die in geen enkele platenkast zou mogen ontbreken. Iedere nerd die deze plaat (nog) niet heeft dient naar mijn bescheiden mening standrechtelijk geexecuteerd te worden of in ieder geval een week lang opgesloten te worden in 1 kamer met een Billy, die zonder pauze 7x24 uur zijn gelijk wil halen over ieder denkbaar onderwerp.
Ik heb die cd.....nietszeggende liedjes,een stem die je geen 2 cd,s gaat uithouden...nee....blaudzun is oud nieuws....gehyped tot en met , en met succes. Maar goed,Frans Bauer heeft ook succes.....
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983