Cozmic Corridors - Cozmic Corridors

Plaats reactie
Krautsurfer
Forum Diva

Cozmic Corridors - Cozmic Corridors

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 07:58

'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Krautsurfer
Forum Diva

Re: Cozmic Corrisors - Cozmic Corridors

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 07:59

'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 07:59

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 08:00

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 08:01

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 06 sep 2013, 08:04

Helaas niet als full album te vinden op de youtubes...

Cozmic Corridors! Maar niet getreurd; toen ik dit album zocht, kostte het me minstens een week om het compleet gedownload te krijgen. Dan gaat het nu toch wat makkelijker.
Cozmic Corridors biography
Electronic "loops" experimentations, lengthy & delicate soundscapes mixed into a dark krautrock atmosphere. Closed to space/drone essays.
COZMIC CORRIDORS is a progressive rock artist originating from Germany that plays mostly Krautrock music.

Line-up / Musicians:

- Alex Meyer / Minimoog, Hammond organ, Fender Rhodes, vocals
- Peter Förster / 12 string guitar, electric guitar
- Pauline Fund / vocals
- Hans Jürgen Pütz / percussion, effects

Discography:
- Cozmic Corridors (Studio Album, released in 1974, Pyramid)

Except ofcourse, that it’s actually a hoax by unknown British artists in the nineties.
Pure synth-esthesia for those looking for some analog bliss. Everything I see on line tells me that this is something German from the 70s, but there's a weird part of me that seems to remember this being some fake out that was part of a hoax concocted by one of the guys from Sundial. Am I wrong about that? Is this one of those fake lost classics, or is legit? I can remember. I don't care. Neither should you. this one spans the spectrum, moving from some enlightened cosmic clouds to some trenchant darkspaces. It's forward thinking sounds only reinforces my believe this fraudulent. If it be the case that I'm wrong about this one, then it only makes it all the more a success.
Desalniettemin: Een mooie plaat. Op een goede manier trippy.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Re: Cozmic Corridors - Cozmic Corridors

Bericht door Hensup » 09 sep 2013, 21:26

Hier heb ik, am jeden fall das mus gesagt (oder vielliecht viel besser ist es dann zu sagen: das mus man mal ja sagen ja!), geen spijt van gehad, surfdude. Je zult mij nog wel eens tegenkomen in dit topic. Vermoed ik. En je weet, mijn vermoedens zijn nimmer op lucht gebaseerd.
Verre familie van

Plaats reactie