La Düsseldorf - La Düsseldorf

Plaats reactie
Krautsurfer
Forumgod

La Düsseldorf - La Düsseldorf

Bericht door Krautsurfer » 11 sep 2013, 09:36

Link

Striking up a stylistic compromise with Michael Rother, the other half of Neu!, Dinger had recruited his brother Thomas and friend Hans Lampe to play on side two of Neu! '75, taking the band in a more rocking direction than the ambient-inclined Rother cared for. With the split up of Neu! after Neu! '75's release, the remaining members recorded this LP with Neu!/Kraftwerk producer Conny Plank. The result is an album reminiscent of Neu!'s characteristic motorik beat set under atmospheric swathes of keyboard and guitar, but with more emphasis on vocals than the mostly instrumental Neu! had made room for.[3]

"In La Düsseldorf’s eponymous debut, Dinger poked his head into disco and punk and opened himself in ways previously unheard in the more art-focused Neu!."[4]
Too Freud to live, too Jung to die.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Re: La Düsseldorf - La Düsseldorf

Bericht door Hensup » 17 sep 2013, 22:42

:down:
Verre familie van

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 22:55

Nee?
:cry:

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 17 sep 2013, 23:01

:hitler: Nein! Agitation Free maakt daarentegen wat goed, surfdude. Niet alles even boeiend maar met sterke stukken die gevoeglijk in de herhaling gaan in Residence d'Hensup.
Verre familie van

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 23:03

:')

Romec
Hop hop
Contacteer:

Bericht door Romec » 20 sep 2013, 13:31

Ik was ooit op jacht naar Popol Vuh - Hosianna Mantra op vinyl. Dat bleek een beetje boven mn budget. Uiteindelijk hier mee thuis gekomen en er nog altijd gelukkig mee. Fijne plaat!

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 20 sep 2013, 21:48

Romec schreef:Ik was ooit op jacht naar Popol Vuh - Hosianna Mantra op vinyl. Dat bleek een beetje boven mn budget. Uiteindelijk hier mee thuis gekomen en er nog altijd gelukkig mee. Fijne plaat!
Hosianna Mantra is een prima plaat. Ik neem aan dat je 'm al kende? En wat kostte de vinyl-versie? Was het een eerste persing of zo?
Vragen, vragen....

Romec
Hop hop
Contacteer:

Bericht door Romec » 21 sep 2013, 12:11

Krautsurfer schreef:
Romec schreef:Ik was ooit op jacht naar Popol Vuh - Hosianna Mantra op vinyl. Dat bleek een beetje boven mn budget. Uiteindelijk hier mee thuis gekomen en er nog altijd gelukkig mee. Fijne plaat!
Hosianna Mantra is een prima plaat. Ik neem aan dat je 'm al kende? En wat kostte de vinyl-versie? Was het een eerste persing of zo?
Vragen, vragen....
Hosianna Mantra kon ik alleen vinden in een super nette nieuwstaat. Toen ik de prijs van ongeveer 120 euro zag heb ik hem weer heel voorzichtig tussen de andere kraut laten zakken :erm: Het kwam niet eens meer in me op om te kijken welke persing het was. Ik kende de plaat al wel. Flarden zijn op spotify te vinden en op youtube alles. Het is alleen zo verrekt prachtig dat ik ook een tastbare versie wil. Het idee dat zulke fijne muziek ook door de naald van mijn platenspeler is gekropen.... :love:

ooit

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 21 sep 2013, 20:25

Romec schreef:
Krautsurfer schreef:
Vragen, vragen....
Hosianna Mantra kon ik alleen vinden in een super nette nieuwstaat. Toen ik de prijs van ongeveer 120 euro zag heb ik hem weer heel voorzichtig tussen de andere kraut laten zakken :erm: Het kwam niet eens meer in me op om te kijken welke persing het was. Ik kende de plaat al wel. Flarden zijn op spotify te vinden en op youtube alles. Het is alleen zo verrekt prachtig dat ik ook een tastbare versie wil. Het idee dat zulke fijne muziek ook door de naald van mijn platenspeler is gekropen.... :love:

ooit
:up:

Plaats reactie