Agitation Free - 2nd

Plaats reactie
Krautsurfer
Forumgod

Agitation Free - 2nd

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 08:28

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Agitation Free's 2nd stands as one of Germany's finest instrumental rock albums of the 1970s and a classic for fans of progressive rock and Krautrock. Despite the fact that the group had problems keeping its cohesion at the time, these troubles never affect the music. 2nd presented a daring blend of Krautrock-type extended jams, laid-back attitude, and experimentation. The music remains very psychedelic in nature, more early Can than Faust. The presence of acoustic guitars and bouzouki emphasizes the easygoing nature of the music, along with Stefan Diez's elegant guitar soloing, while occasional free-form passages keep things on the edge. The opener, "First Communication," is pure Krautrock and the hardest-driving tune. It belongs on every anthology of German rock. Michael Hoenig's synthesizer experiment "Dialogue and Random" provides an interlude before the two-part "Laila" kicks in. The latter juxtaposes prog rock and fusion jazz sections with beautiful audacity. Side B of the original LP is a lot quieter. Birds chirp at the beginning of "In the Silence of the Morning Sunrise" and the pastoral mood carries over to the nine-minute "A Quiet Walk." "Haunted Island" ends with a midtempo rock number featuring a recitation of Edgar Allan Poe's "Dreamland." Filled with Mellotron and guitar jamming, it has often been hailed as a highlight by prog rock fans who had a hard time digesting the less immediate material, but it's actually weaker than what came before it -- without lessening the appeal of this album.
Too Freud to live, too Jung to die.

Krautsurfer
Forumgod

Re: Agitation Free - 2nd

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 16:34

Hm, zo slecht is deze plaat toch niet? Of ligt iedereen in katzwijm van bewondering?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 sep 2013, 16:41

Denk dat niemand zin heeft al je krautzooi langs te luisteren.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 16:50

Richardus schreef:Denk dat niemand zin heeft al je krautzooi langs te luisteren.
Dan mag dat alsnog effe gemeld worden!
:protest:
Ik zit dit niet voor de kat ze kut te doen!

Amalia!
Waar blijven je comments?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 sep 2013, 16:55

Niet één van je albumpjes beluisterd, zelf meer dan genoeg nieuw materiaal om bijlangs te luisteren. Als je nou allemaal 2013 krautplaatjes ging streamen... :drinkpig:

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 17:02

Richardus schreef:Niet één van je albumpjes beluisterd, zelf meer dan genoeg nieuw materiaal om bijlangs te luisteren. Als je nou allemaal 2013 krautplaatjes ging streamen... :drinkpig:
Not my specialty... Dat soort tips probeer ik juist van anderen die hier posten mee te pikken.
Ik vond bijvoorbeeld de eerste plaat van beak erg goed. Moet de tweede nog steeds luisteren...
Maar ja.
Tijd...

Bovendien houd ik wel van historisch perspectief. En ik kan die ouwe experimenten erg waarderen. Vaak toch interessanter dan wat er tegenwoordig gebeurd, omdat de grenzen indertijd nog niet zo afgebakend waren. tegenwoordig zitten bands teveel in hun eigen idioom. Als je die ouwe platen vergelijkt met wat er toen aan popmuziek gemaakt werd, is het zulk baanbrekend spul.. Dat kun je tegenwoordig niet meer doen.

Bovendien bestempel je het wel heel erg makkelijk als meuk, terwijl je er niet eens naar geluisterd hebt. Ben je soms in Billy's gat gevallen?

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 17 sep 2013, 18:29

Gelukkig dat het forum nu nog meer mogelijkheden biedt om muziekjes te plaatsen en te negeren. :lol:
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 19:20

Ysfoxy schreef:Gelukkig dat het forum nu nog meer mogelijkheden biedt om muziekjes te plaatsen en te negeren. :lol:
De vooruitgang staat voor niets!
B-)

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 sep 2013, 20:50

Ysfoxy schreef:Gelukkig dat het forum nu nog meer mogelijkheden biedt om muziekjes te plaatsen en te negeren. :lol:
Wil het ook wel weer terugdraaien hoor, zo gebeurd :up:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 17 sep 2013, 21:22

Richardus schreef:Denk dat niemand zin heeft al je krautzooi langs te luisteren.
:hitler:
Wel degelijk! Geweldige krauttips zijn het. O zo. Lekker puh.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 17 sep 2013, 23:09

Number9 schreef:
:hitler:
Wel degelijk! Geweldige krauttips zijn het. O zo. Lekker puh.
:love:

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 22 sep 2013, 22:33

Krautsurfer schreef:

Amalia!
Zoals ik in een ander topic reeds gewag maakte van het feit dat deze plaat een aantal boeiende stukken kent, zo kan ik vanavond in het daartoe bestemde Agitation Free- 2nd-topic na herbeluistering melden dat er ook fijne instrumentalisten aan het werk zijn op deze plaat. De leadgitarist heeft goed geluisterd naar de Allman Bros band. En ja, dat heeft eigenlijk het hele bandje wel. Maar ze hebben vooral een meer psychedelische inslag waardoor dan toch ook iets van een eigen geluid ontstaat. Niet baanbrekend allemaal. Gewoon een prima plaat uitgevoerd door een stel prima muzikanten. Je zou het moeten horen.
Verre familie van

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 23 sep 2013, 08:05

Hensup schreef:
Krautsurfer schreef:

Amalia!
Zoals ik in een ander topic reeds gewag maakte van het feit dat deze plaat een aantal boeiende stukken kent, zo kan ik vanavond in het daartoe bestemde Agitation Free- 2nd-topic na herbeluistering melden dat er ook fijne instrumentalisten aan het werk zijn op deze plaat. De leadgitarist heeft goed geluisterd naar de Allman Bros band. En ja, dat heeft eigenlijk het hele bandje wel. Maar ze hebben vooral een meer psychedelische inslag waardoor dan toch ook iets van een eigen geluid ontstaat. Niet baanbrekend allemaal. Gewoon een prima plaat uitgevoerd door een stel prima muzikanten. Je zou het moeten horen.
The Allman Bros. Misschien dat ik daar dan toch 'ns een keer naar moet luisteren. Mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, welk album dien ik dan tot mij te nemen?

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 09 apr 2014, 22:06

Krautsurfer schreef:
Hensup schreef:
Krautsurfer schreef:

Amalia!
The Allman Bros. Misschien dat ik daar dan toch 'ns een keer naar moet luisteren. Mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, welk album dien ik dan tot mij te nemen?
Janine!
Waar blijf je? Ik heb niet tot 2015!

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 09 apr 2014, 22:20

Live at the filmore of zoiets dergelijks. Surfdude. Goed dat je me helpt herinneren trouwens!
Verre familie van

Plaats reactie