Crystal Castles - Amnesty (I)

ist wat

jawohl
1
50%
nein
0
Geen stemmen
mwah
1
50%
danzen mit kuchblich
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

iKer
Meganerd

Re: Crystal Castles - Amnesty (I)

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 14:22

Richardus schreef:Ben jij eigenlijk geen ae van Vlaecks? Moet ik ook altijd zo om lachen
Vlaecks is de absolute lakei van de macht. Hoogst verdacht figuur, de absolute hieldnlikker van de macht.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 14:23

Leuke plaat maar geen stap voorwaarts. Ik had gedacht dat CC potentie had een grotere band te worden, maar dit is artistieke stilstand. Wellicht dat een hit ze kan redden.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 30 aug 2016, 16:31

And so as good as it often is, Amnesty feels like a missed opportunity, the first safe album from an act that once would have recoiled at such a thought. It could have played into the strengths of the band’s enigmatic new singer, embracing the more nuanced identity she could bring to the project. Instead, Frances and Kath evoke earlier iterations of Crystal Castles, where they could have moved forward.
6.8/10

http://pitchfork.com/reviews/albums/22243-amnesty-i/
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 sep 2016, 08:16

Wat natuurlijk weer enkel aantoont hoe Pitchfok gericht is op "vernieuwing" (uh-oh) in muziek. Want CC's vorige album was bijzonder matig (gisteravond voor mezelf nog weer even bevestigd) maar kreeg van Pitchfork een 8.0 omdat er wat progressie in het geluid zat. Nu maakt CC een uitstekend en solide, degelijk album, en duidelijk beter, boeiender en genietbaarder dan de vorige, gaan ze het onderwaarderen omdat ze 'de stijl al eerder gehoord hebben'. Vraag een willekeurige andere band maar 'ns om na een dip weer met een album met zulke sterke melodieën en hooks op de proppen te komen.

Btw: leuk om nu met zo'n shirt van CC III te gaan rondlopen

Afbeelding

:D

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 04 sep 2016, 12:26

Richardus schreef:Wat natuurlijk weer enkel aantoont hoe Pitchfok gericht is op "vernieuwing" (uh-oh) in muziek.
PF is uiterst subjectief natuurlijk. Als jij steeds weer de Ramones na wilt doen zonder coverbandje te worden doe je dat, PF of niet.
Ik vond laatste CC erg goed, en qua waardering kan het me de reet roesten. Er zijn lekkere shoegaze achtige bandjes geweest die amper een 7 haalden daar, en er is moderne bullshit die daar de hemel in is geprezen. Ik recenseer ook gewoon zelf wat ik oké vind.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 sep 2016, 13:18

"Kept" is thuis over de boxen een onverwacht kippenvel moment. Prachtig :*) Met "Frail" het hoogtepunt voor mij, maar het hele album is absoluut niet slecht. Het is een goeie stap voorwaarts van het kakofone, plezierloze III en dat door juist het experiment en druk van progressieve recensenten te :finger: en doen wat 'ie het beste(/liefste?) doet: (h)eerlijke melodieuze sfeervolle electro-feestjes brouwen. Ik kijk al uit naar het tweede deel van dit "Amnesty" maar eerst deze nog grijsdraaien :)

Plaats reactie