Timber Timbre - Hot dreams

Jacinthe nodigt je uit om hier de platen op de 3voor12 Luisterpaal te bespreken!

Moderator: Jacinthe

Plaats reactie
Jacinthe
Hop hop

Timber Timbre - Hot dreams

Bericht door Jacinthe » 02 apr 2014, 16:37

Darlings van de muziekwereld maken een nieuwe plaat. Kan het u nog bekoren?

Richardus
Meganerd

Re: Timber Timbre - Hot dreams

Bericht door Richardus » 02 apr 2014, 16:40

Richardus schreef:
Radiohoofdnz schreef:
Richardus schreef:Mjah. Vertel mij een ander verschil tussen deze van Timber Timbre en hun vorige dan 'het zijn andere liedjes'. Precies zelfde sfeer, exact zelfde klank en dan wéér met songs die niet voldoende memorabel zijn om te beklijven. Jammer dat ze dat nog steeds niet geleerd hebben want de sound leent zich wel voor een pareltje, alleen poepen ze die niet uit en blijft het enkel bij nogal vlak doch aangenaam wegkabbelende noir kamerpop. Zonde.
Ze gaan verder met de sound eerder gemaakt. Maar zo bezwerend goed op het eerste gehoor. Bring me simpelman als voorbeeld.
Een mesmerizerend mooie sound, zeker weten. Maar voor mij missen de lines, de hooks, om er inhoud aan te geven. Stijl en sound zijn niks zonder songs. Bij de vorige bracht herhaaldelijk luisteren daarin ook geen soelaas, en die klonk me qua melodieën op het eerste gehoor al beter dan deze :( had ik niet verwacht, ik had gehoopt dat het een stapje leuker zou worden, niet meer van het zelfde op een treetje lager. Maar ik zal ook deze weer tijd geven om te groeien, want lekker zwoel is het :yes:
viewtopic.php?f=14&t=10000
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 02 apr 2014, 20:47

Je vergist je, Richardusniet. Dit zijn hele duidelijke muzikale verhalen zoals die op het laatste album juist ontbraken. De zanglijn blijft zo nu en dan weer achter. Die geef ik je. Maar nfdz lijkt hier een post van formaat te hebben gemaakt. Mind you.
Verre familie van

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 02 apr 2014, 22:59

Voorlopig plaat van de maand. Op radiohoofd.com
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 02 apr 2014, 23:05

Run from me
Radiohead in een Mercury rev dressing met houten kop. Maar wel van een hoop trappist. :love:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 03 apr 2014, 08:18

Op de één of andere manier klinkt deze band me te bedacht. Het ontbreekt aan eigen smoel. Beetje Tindersticks, beetje Tom Waits, een noir sausje er overheen en klaar is het houten klankgeluid.

Op gungho.org blijft het aantal draaibeurten van deze plaat beperkt tot 1.
Mono no aware

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 03 apr 2014, 13:25

Ze zijn nu inderdaad richting Tindersticks opgeschoven, HCP. Het eerste album had daar nog niks van weg en was beter. Authentiek, als je wilt.
Verre familie van

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 03 apr 2014, 23:54

Hensup schreef:Ze zijn nu inderdaad richting Tindersticks opgeschoven, HCP. Het eerste album had daar nog niks van weg en was beter. Authentiek, als je wilt.
Wat was er mis met Tindersticks? behalve de teksten?
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 07 apr 2014, 20:41

Met het meeste werk van Tindersticks is werkelijk niks, dreestw. Ik maak slechts duidelijk dat Timber daar weg van moet blijven. Conform Ho Chi Plus in feite. Overigens is Run for me nou niet bepaald de aandachtstrekker. Ik vind Hot Dreams uitermate fijn, en dan met name als de sax erbij komt. Die lekker harmoniseert met zichzelf. En de stops zijn zo fijn dramatisch over the top. Genoeg gezeged hierover. Luister.
Verre familie van

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 08 mei 2014, 21:14

Hensup schreef:Met het meeste werk van Tindersticks is werkelijk niks, dreestw. Ik maak slechts duidelijk dat Timber daar weg van moet blijven. Conform Ho Chi Plus in feite. Overigens is Run for me nou niet bepaald de aandachtstrekker. Ik vind Hot Dreams uitermate fijn, en dan met name als de sax erbij komt. Die lekker harmoniseert met zichzelf. En de stops zijn zo fijn dramatisch over the top. Genoeg gezeged hierover. Luister.
:up:
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 05 mei 2015, 00:24

Van deze plaat kan ik niet genoeg krijgen. Ook heerlijk op de mp3 speler tijdens werkelijke activiteiten. Als ik alles in de shuffle zet en Timber Timbre komt langs veer ik altijd op.

Plaats reactie