Guided by voices - Cool planet

Jacinthe nodigt je uit om hier de platen op de 3voor12 Luisterpaal te bespreken!

Moderator: Jacinthe

Plaats reactie
Jacinthe
Hop hop

Guided by voices - Cool planet

Bericht door Jacinthe » 23 mei 2014, 11:13

De gemiddelde leeftijd op de paal schuurt op dit moment dicht tegen de pensioensgerechtigde leeftijd aan met nieuwe platen van Swans, Echo & the Bunnymen, Brian Eno en Guided by voices. Zet het felle licht van deze grootheden de jonkies in de schaduw of is het licht bij Guided by voices inmiddels gedoofd?

De belangrijkste vraag is echter: is het Robert Pollard dit keer gelukt een nummer te schrijven dat langer duurt dan drie minuten en dertig seconden?

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Guided by voices - Cool planet

Bericht door Scalle » 23 mei 2014, 11:32

De zesde GBV schijf al sedert de reunie van de klassieke GBV line-up... ongelooflijk.

De plaat stoort me niet maar in de buurt komen van hun zenit (van 1994 tot 1996) doen ze nergens.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 23 mei 2014, 14:15

Scalle schreef:De zesde GBV schijf al sedert de reunie van de klassieke GBV line-up... ongelooflijk.

De plaat stoort me niet maar in de buurt komen van hun zenit (van 1994 tot 1996) doen ze nergens.
Bee Thousand was goed hè? Mijn plaat van dat jaar.
Voorheen Vlaecks.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 23 mei 2014, 15:17

:yes:

De mijne ook.

En die van het decennium. Na DJ Shadow.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 23 mei 2014, 15:30

Scalle schreef::yes:

De mijne ook.

En die van het decennium. Na DJ Shadow.
Jaaa, DJ Shadow. Prachtig! Het decennium wordt wat mij betreft aangevoerd door Moon Safari.
Voorheen Vlaecks.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 mei 2014, 19:33

Kan deze band niet ophouden met muziek maken? Ik hoor nu al ruim twintig jaar hoe bijzonder dit is, maar er is geen ruk aan. De arme man heeft 1600 nummers geschreven. Genoeg is genoeg.
It's just not understanding...

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 24 mei 2014, 10:00

Dramatisch slecht amateurisme. Ten top.
Verre familie van

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 24 mei 2014, 12:26

gung ho schreef:Ik hoor nu al ruim twintig jaar hoe bijzonder dit is, maar er is geen ruk aan. De arme man heeft 1600 nummers geschreven. Genoeg is genoeg.
Waar hoor je dat eigenlijk?

Bijzonder zijn op de eerste plaats de mid nineties platen (en hier en daar een parel op hun eerste platen): Bee thousand, Alien lanes en (het onderschatte maar ook geweldige) Under the bushes, under the stars.

De laatste 15 jaar is het idd moeilijk om er iets nieuws in te horen, zowel in GBV als Pollard's tientallen solo releases.

En als Pollard dagelijks een liedje wil schrijven, wie zijn wij eigenlijk om te zeggen dat ie dat niet mag?

Plaats reactie