Earth - Primitive And Deadly

Jacinthe nodigt je uit om hier de platen op de 3voor12 Luisterpaal te bespreken!

Moderator: Jacinthe

Plaats reactie
Jacinthe
Hop hop

Earth - Primitive And Deadly

Bericht door Jacinthe » 02 sep 2014, 18:38

Earth met, sporadisch, zang! Is dat een toevoeging of waren de gitaarlijnen op zich mooi genoeg geweest?

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: Earth - Primitive And Deadly

Bericht door frobbert » 02 sep 2014, 18:43

Heb 'm al een tijdje op vinyl. De overigens spaarzame vocale bijdragen zijn van Mark Lanegan en Rabia Shaheen Qazi (Rose Windows) en dat zijn niet de meest vervelende stemmen om te horen :)
“May my mercy prevail over my wrath.”

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 02 sep 2014, 19:41

Het eerste nummer klinkt zo standaard dat ik geen zin heb om verder te luisteren.
It's just not understanding...

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 02 sep 2014, 19:56

gung ho schreef:Het eerste nummer klinkt zo standaard dat ik geen zin heb om verder te luisteren.
Gemiddelde songlengte van een minuut of 10 hè, en geen coupletje-refreintje-klappus-in-je-handjes-gedoe. 't Zijn de fuckin' Kings of Leon niet :roll:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 02 sep 2014, 20:01

frobbert schreef:
gung ho schreef:Het eerste nummer klinkt zo standaard dat ik geen zin heb om verder te luisteren.
Gemiddelde songlengte van een minuut of 10 hè, en geen coupletje-refreintje-klappus-in-je-handjes-gedoe. 't Zijn de fuckin' Kings of Leon niet :roll:
Ik zeg dat het mij nogal standaard in de oren klinkt. Weinig vernieuwend. Qua riffage om maar iets te noemen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zoveel pop luister als jij, dus jij weet vast beter hoe het zich verhoudt tot de standaardriedeltjes.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 02 sep 2014, 20:19

Dus naast dat ik kennelijk een nicht ben luister ik nu ook al naar pop? Jeetje :crazy:

"vernieuwend" :lol:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 sep 2014, 20:29

Primitive and deadly, dat lijkt meer op een nieuw album van ISIS.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 02 sep 2014, 20:30

Je komt jezelf wel tegen op het forum zeg. :yawn:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 02 sep 2014, 20:33

Afbeelding

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 03 sep 2014, 22:36

Jacinthe schreef:Earth met, sporadisch, zang! Is dat een toevoeging of waren de gitaarlijnen op zich mooi genoeg geweest?
ik vind de zang zeker een fijne toevoeging.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 03 sep 2014, 23:29

Rooks across the gates :love:
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 12:18

frobbert schreef:"vernieuwend" :lol:
Stilstand. :lol:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 sep 2014, 12:38

gung ho schreef:
frobbert schreef:"vernieuwend" :lol:
Stilstand. :lol:
Lieve Gungert, niet boos worden, ik ben niet uit op ruzie. Kijk, het is dus niet zo dat ik een voorstander ben van stilstand. Het is meer dat ik niet zo geloof in hoe jij het begrip 'vernieuwing' hanteert. Ik heb daar op dat andere forum (was jij daar nou ook? ik weet 't niet zeker) al iets over gezegd. Ik zal het (met wat kleine aanpassingen) even hier copy-pasten:

De meeste mensen die het begrip 'vernieuwing' hanteren hebben hier een erg geromantiseerd idee van. Alsof er bands en artiesten zijn die Hopla! iets eigenzinnigs uit een soort van hoge hoed toveren en vervolgens Presto! Vernieuwende muziek!

Nee, zo werkt 't dus niet. Vernieuwing is iets dat geleidelijk aan ontstaat, niet door één band of artiest maar door horten en stoten, toeval, ongelukken, samenlopen van omstandigheden en allerhande los-vaste uitprobeerseltjes. Een redelijk extreem undergroundgenre als black metal is met uiteenlopende acts als Weakling, Wolves In The Throne Room, Liturgy en Alcest al jaren dusdanig aan het kruisbestuiven met krautrock, postrock, ambient, drones en folk dat er langzaam maar zeker iets geheel nieuws aan het ontstaan is dat nog weinig met het originele uitgangspunt te maken heeft. Ook non-metal-artiesten als Thurston Moore en Mount Eerie hebben zich door dit gebeuren laten inspireren maar tot nu toe werd daar door bijna geen enkele muziekjournalist aandacht aan besteed. Tot afgelopen jaar, toen Deafheaven ineens in jaarlijstjes van critici begon op te duiken. Is Deafheaven hiermee een vernieuwende band? Nee, Deafheaven is een product van een ontwikkeling die al jaren gaande is en nu opeens wordt opgepikt door de mainstream en hierdoor de kans krijgt toonaangevend te worden (of dat ook gaat gebeuren is nog maar de vraag natuurlijk).

Ik heb het op dit en andere fora al eens betoogd, nieuw is niet hetzelfde als vernieuwend :D

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 13:11

frobbert schreef:Lieve Gungert, niet boos worden, ik ben niet uit op ruzie. Kijk, het is dus niet zo dat ik een voorstander ben van stilstand. Het is meer dat ik niet zo geloof in hoe jij het begrip 'vernieuwing' hanteert. Ik heb daar op dat andere forum (was jij daar nou ook? ik weet 't niet zeker) al iets over gezegd. Ik zal het (met wat kleine aanpassingen) even hier copy-pasten:

De meeste mensen die het begrip 'vernieuwing' hanteren hebben hier een erg geromantiseerd idee van. Vernieuwing is iets wat geleidelijk aan ontstaat, niet door één band of artiest maar door horten en stoten, toeval, ongelukken, samenlopen van omstandigheden en allerhande los-vaste uitprobeerseltjes. Een redelijk extreem undergroundgenre als black metal is met uiteenlopende acts als Weakling, Wolves In The Throne Room, Liturgy en Alcest al jaren dusdanig aan het kruisbestuiven met krautrock, postrock, ambient, drones en folk dat er langzaam maar zeker iets geheel nieuws aan het ontstaan is dat nog weinig met het originele uitgangspunt te maken heeft. Ook non-metal-artiesten als Thurston Moore en Mount Eerie hebben zich door dit gebeuren laten inspireren maar tot nu toe werd daar door bijna geen enkele muziekjournalist aandacht aan besteed. Tot afgelopen jaar, toen Deafheaven ineens in jaarlijstjes van critici begon op te duiken. Is Deafheaven hiermee een vernieuwende band? Nee, Deafheaven is een product van een ontwikkeling die al jaren gaande is en nu opeens wordt opgepikt door de mainstream en hierdoor de kans krijgt toonaangevend te worden (of dat ook gaat gebeuren is nog maar de vraag natuurlijk).

Ik heb op dit en andere fora al eens betoogd, nieuw is niet hetzelfde als vernieuwend :D
Boos? Doe niet zo raar.

Prima omschrijving. Kan ik me voor het grootste deel in vinden. Ik mis echter de persoonlijke component. Voor mij kunnen dingen nog steeds nieuw klinken. Die plaat van de Meridian Brothers bijvoorbeeld. Ze doen dingen die al jaren bestaan, maar gooien de boel in de mixer en komen met een, voor mij, nieuw geluid.

Bij het eerste nummer van Earth was ik al klaar. De muziek kwam mij overbekend voor. Je kunt de band niet kwalijk nemen dat ze niet vernieuwend (meer) zijn, maar het klonk mij als standaard in de oren. Weinig vernieuwend dus. (Innovatief zou wellicht een beter woord zijn geweest, vooral omdat dat woord meer lettergrepen heeft).

Een erg uitgebreide beschouwing over het woord vernieuwend heb ik niet gegeven dus ik vind het best knap dat je niet gelooft in de manier waarop ik dat woord hanteer. Wellicht dat je een deel zelf hebt 'ingevuld' (om maar eens een Libelle term te gebruiken), zodat je ook op dit forum een punt kunt maken. Een punt waarmee ik het, ik herhaal het nog even, grotendeels eens ben.

Verder kom ik nooit op een ander forum.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 sep 2014, 13:27

Innovatief vind ik in deze context inderdaad meer hout snijden dan vernieuwing. Dank :up:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 13:41

Woorden met vier lettergrepen maken altijd meer indruk. B-)

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 sep 2014, 13:48

't Is meer dat de term 'vernieuwing' m.i. teveel impliceert dat de band of artiest in kwestie geheel in zijn/haar eentje het gehele muzikale landschap drastisch heeft veranderd ;)

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 14:06

frobbert schreef:'t Is meer dat de term 'vernieuwing' m.i. teveel impliceert dat de band of artiest in kwestie geheel in zijn/haar eentje het gehele muzikale landschap drastisch heeft veranderd ;)
Dat impliceerde ik niet. Dat was geheel en al jouw hyperpersoonlijke invulling.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 sep 2014, 14:10

gung ho schreef:
frobbert schreef:'t Is meer dat de term 'vernieuwing' m.i. teveel impliceert dat de band of artiest in kwestie geheel in zijn/haar eentje het gehele muzikale landschap drastisch heeft veranderd ;)
:crazy: Doe toch niet zo moeilijk man. Ik zeg helemaal niet dat JIJ dat impliceert, ik zeg dat het woord zelf dat impliceert :roll:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 14:18

frobbert schreef:
gung ho schreef:
:crazy: Doe toch niet zo moeilijk man. Ik zeg helemaal niet dat JIJ dat impliceert, ik zeg dat het woord zelf dat impliceert :roll:
Je weet hopelijk wel dat innovatief en vernieuwend als synoniem worden beschouwd. :roll:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 14:19

frobbert schreef: :crazy: Doe toch niet zo moeilijk man.
:wave:
Ik ben Gung ho.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 05 sep 2014, 14:24

Ach, ik heb volgens mij hierboven wel duidelijk gemaakt wat ik precies bedoel en je was 't zelfs tot op zekere hoogte met me eens.

Kijk, dit bedoel ik nou. Ik was helemaal niet uit op een flame war maar kennelijk breng ik gewoon teveel bagage mee :erm:

(jaja, ik weet 't, drama queen, eigen schuld, whatever :yawn: )

:wave:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 05 sep 2014, 15:35

frobbert schreef:Kijk, dit bedoel ik nou. Ik was helemaal niet uit op een flame war maar kennelijk breng ik gewoon teveel bagage mee :erm:
Flame war? Bagage?

Til je er niet een beetje te zwaar aan Frobbert?

Hier:
:flowers:

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 06 sep 2014, 12:53

Extreme kutplaat. Dat is het. Misschien omdat ik niet om een rietje bij mijn chocomel vraag?
Verre familie van

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 06 sep 2014, 15:00

Vanochtend weer beluisterd en bij het nummer met dameszang maar weer afgezet: alweer het zoveelste zelfde gitaarloopje en dan ook nog met die irritante, onnodig "opleukende" (not) zang er overheen... Earth is het al 3 platen lang kwijt :sadyes:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 06 sep 2014, 15:20

...en toch is Rabia een erg fijne zangeres :yes:

Link

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 06 sep 2014, 16:06

wat wil dat zeggen; een "fijne" zangeres? Dat je het een lekker ding vindt? Dat ze prettig in de omgang is? Dat ze een goed aan te horen zangstem heeft? Wees eens wat minder vaag en multi-interpretabel, frob. Zo heb je dat vast niet op schooltje geleerd :nono:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 06 sep 2014, 16:27

Afbeelding

Richardus
Meganerd