Krypto heeft kanker! (geen grap)

Opmerkingen of vragen over Forumnerds.nl? Hier kun je ze kwijt.
iKer
Meganerd

Re: Krypto heeft kanker! (geen grap)

Bericht door iKer » 08 aug 2019, 21:12

Zijn de eerste religieuze verschijnselen al waargenomen bij Krypto?
'Er is voldoende mis in Nederland dat niets te maken heeft met cultuur of identiteit om het ongenoegen te verklaren' -Ewald Engelen, 2017

United Hope
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door United Hope » 08 aug 2019, 21:21

Nee hij heeft nog geen kerk voor je opgericht iker
:belly: Hambu Ho do :belly:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 aug 2019, 22:46

Hij schoof laatste tijd nogal op van gewoon cultuurgristen naar fundamentalistenstemmer.
Het is niet ongebruikelijk dat mensen in de laatste fase van hun leven religieus worden.
'Er is voldoende mis in Nederland dat niets te maken heeft met cultuur of identiteit om het ongenoegen te verklaren' -Ewald Engelen, 2017

United Hope
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door United Hope » 09 aug 2019, 13:17

iKer schreef:
08 aug 2019, 22:46
Hij schoof laatste tijd nogal op van gewoon cultuurgristen naar fundamentalistenstemmer.
Het is niet ongebruikelijk dat mensen in de laatste fase van hun leven religieus worden.
Kryptozoid schreef:
13 jul 2019, 13:55

@Ries: voordeel is wel dat ik dan eerder bij 't Akasha-archief kan dan jij :lol:
Overigens zijn er de laatste tijd in mijn omgeving veel mensen overleden inclusief mijn vader en bij geen van allen heb ik enige verhoging van religieuze interesse kunnen bespeuren .
:belly: Hambu Ho do :belly:

elephant
Forumnerd

Bericht door elephant » 09 aug 2019, 15:39

Ach Krypto, wat een rotnieuws. Veel sterkte!
Some girls are bigger than others

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 aug 2019, 17:41

United Hope schreef:
08 aug 2019, 21:21
Nee hij heeft nog geen kerk voor je opgericht iker
Terwijl je dit toch wel zou mogen verwachten lijkt me.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 aug 2019, 17:42

United Hope schreef:
09 aug 2019, 13:17
iKer schreef:
08 aug 2019, 22:46
Kryptozoid schreef:
13 jul 2019, 13:55

@Ries: voordeel is wel dat ik dan eerder bij 't Akasha-archief kan dan jij :lol:
Overigens zijn er de laatste tijd in mijn omgeving veel mensen overleden inclusief mijn vader en bij geen van allen heb ik enige verhoging van religieuze interesse kunnen bespeuren .
Dat heb je meestal als mensen dood zijn. Vrij stabiel in hun meningen.
Johnny Lydon 1983

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2019, 11:56

Siegfried Stahl schreef:
08 aug 2019, 18:01
Overigens, en dit terzijde...e is hier wel eens een topic geweest over welke ziekte u uw ergste vijand zou toewensen...ik meen dat u toen iets naar voren schoof dat de karakter eigenchappen van een mens nog al verstoorde...niet uw ziekte naar ik mag hopen?
Als ik een 'ergste vijand' zou hebben, zou ik hem beslist wel mijn toestand toewensen, en het liefst nóg erger.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 aug 2019, 12:09

Heb je zelfmoord overwogen? Of wil je er alles uithalen wat nog lukt?

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2019, 12:33

iKer schreef:
10 aug 2019, 12:09
Heb je zelfmoord overwogen? Of wil je er alles uithalen wat nog lukt?
Nee, en ja.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2019, 12:45

Wil je vertellen over je plannen?
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 10 aug 2019, 19:16

Richardus schreef:
10 aug 2019, 12:45

:crazy:
Johnny Lydon 1983

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2019, 20:44

Wat, rare vraag? Ik ben wel benieuwd of ie nou nog reisjes gaat willen maken, of al z'n familie bijlangs of weet ik het. Terminale mensen die ik heb meegemaakt (veel) hadden niet zoveel plannen meer behalve eenvoudig rustig thuis zijn.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 aug 2019, 00:12

Richardus schreef:
10 aug 2019, 12:45
Voorlopig echt heel kleinschalig: een dagje hierheen, een keer naar de bios. Klinkt waarschijnlijk belachelijk kleinschalig, maar met die chemo's en die opiaten en andere pillen moet je jezelf echt opnieuw uitvinden. Een paar weken verder ga ik met vrouw en stiefkinderen een weekendje naar een luxe huisje ergens, omdat de vakantie nu niet is doorgegaan.

Als ik Mei* volgend jaar nog fit genoeg ben, zou ik nog 1x naar IJsland willen. Lastig is dat je dat maar moeilijk ad hoc kan plannen (vluchten zitten al ruim van te voren volgeboekt), maar maanden vooruit kijken is nu ook niet mogelijk. Maarja ik ben daar al 3x geweest dus als 't er niet meer van komt, is dat niet heel erg. Maar dat zou ik nog wel willen. Een weekje maar dan, ipv twee, en alleen de zgn. 'gouden cirkel' (zeg maar het zuidwesten vanaf Reykjavík tot de Gullfoss waterval).

*(Eigenlijk is van Juni tot Augustus de beste periode: dan wordt het bijna niet donker. Maar hoe verder weg, des te onzekerder mijn toestand; vandaar dat ik Mei aanhoudt. Btw ik weet dat namen van maanden en dagen in 't Nederlands geen hoofdletter hebben maar dat heb ik altijd maar stom gevonden.)

Verder ben ik aan 't bouwen geslagen met m'n oude Lego en heb nog wat nieuwe doosjes besteld. Ook koop (en luister/kijk) ik nog steeds CDs en films; nieuwe mooie tv gekocht want daar heeft de rest van 't stiefgezin ook nog wat aan als ik dood ben. Verder kan ik gelukkig weer plezier vinden in m'n computerspelletjes. En boeken, strips etc.

Zo slecht heb ik 't momenteel niet :up:

Eigenlijk had ik nog eens m'n eigen tarotspel willen maken; als ik geïnspireerd ben om een stuk of 80 plaatjes te tekenen, ga ik dat ook nog doen.
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 11 aug 2019, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 aug 2019, 00:15

Ik weet trouwens niet of ik nu al 'terminaal' ben. De goed onderbouwde verwachting is dat ik met die chemo's misschien nog een jaar heb, heel misschien (en hopelijk) iets langer. En zonder hooguit een paar maanden. Maar ik ben nu nog helemaal niet heel ziek, eerder verzwakt. Eten blijft wel probleem: ik heb wel trek, maar krijg ook snel last, en eet derhalve minder dan ik zou moeten. (Uiteindelijk zal dat ook de doodsoorzaak gaan zijn.)

Bij 'terminaal' stel ik me voor dat je volledig gehospitaliseerd bent (of zou moeten zijn) en ligt te wachten op het intreden van de dood.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2019, 07:13

Ok, ik gebruik de term in m'n hoofd als iemand weet dat ie sws binnen te korte tijd gaat dankzij een ziekte.

Maar mooi nuchtere plannen, en je eigen tarot tekenen joh?! :worship:

Wat is dat toch met IJsland en iedereen die daar heengaat... Ik ken de reputatie maar is het nou echt zoveel bijzonderder dan Sauwerd oid? :drink: Ik neig zelf qua vakantie altijd meer naar groenere oorden.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 aug 2019, 07:24

Richardus schreef:
11 aug 2019, 07:13
Wat is dat toch met IJsland en iedereen die daar heengaat... Ik ken de reputatie maar is het nou echt zoveel bijzonderder dan Sauwerd oid? :drink: Ik neig zelf qua vakantie altijd meer naar groenere oorden.
Zeer gevarieerd landschap, de leegte (zelfs met al die toeristen zit je toch vaak bijna alleen op de weg) en ook dat het zo lang licht is (maar dat is dus het mooist in de hoge zomer die ik misschien niet meer ga halen).

Verder vind ik de taal zo mooi. Erg moeilijk te verstaan trouwens; lezen gaat iets beter, in de zin dat ik eenvoudige opschriften wel begrijp, en uit teksten soms wel een beetje kan opmaken waar het over gaat (maar bij lange na niet genoeg om de essentie te snappen; ik ben bezig geweest om 't te leren, maar die grammatica is echt vele malen klotiger nog dan die van Duits).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Stargazer
Wannabe Forumnerd

Bericht door Stargazer » 11 aug 2019, 07:44

wat ben je een softie geworden :love:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2019, 08:48

Kryptozoid schreef:
11 aug 2019, 07:24
Richardus schreef:
Zeer gevarieerd landschap, de leegte (zelfs met al die toeristen zit je toch vaak bijna alleen op de weg) en ook dat het zo lang licht is (maar dat is dus het mooist in de hoge zomer die ik misschien niet meer ga halen).

Verder vind ik de taal zo mooi. Erg moeilijk te verstaan trouwens; lezen gaat iets beter, in de zin dat ik eenvoudige opschriften wel begrijp, en uit teksten soms wel een beetje kan opmaken waar het over gaat (maar bij lange na niet genoeg om de essentie te snappen; ik ben bezig geweest om 't te leren, maar die grammatica is echt vele malen klotiger nog dan die van Duits).
Ooit zal ik er ns gaan rondfietsen :up: ooit :drink: met boot over via Faroër lijkt me gaaf :yes:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 aug 2019, 13:14

Kryptozoid schreef:
11 aug 2019, 00:15
Ik weet trouwens niet of ik nu al 'terminaal' ben.
Wel jammer dat je de ondergang van Europa net niet meer mee gaat maken. Net nu horden moslims op het punt staan de boel over te nemen, de verdunning van het Europese ras het kritieke punt nadert, een nieuwe ijstijd voor de deur staat en zwarte piet verdwijnt.

Godzamme, wat een rottigheid toch allemaal voor je.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 aug 2019, 07:05

Richardus schreef:
11 aug 2019, 08:48
met boot over via Faroër lijkt me gaaf :yes:
Mij ook, maar dat duurt wel iets van zes dagen langer (heen en terug) dan met 't vliegtuig, en die drie keer dat ik geweest ben, kon ik niet zo lang vrij nemen (hoogseizoen en continue diensten; is meestal heel gedoe om alle mensen binnen het team een vakantie te gunnen: er kunnen er per week maar zoveel tegelijk weg).

De tweede keer dat ik er was, heb ik trouwens wel vrij veel nederlandse nummerborden gezien; die zijn dus wel met de pont via Denemarken en Faroer gegaan.
                                                — Kryptozoid, lid 69

MarkS
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 12 aug 2019, 08:16

Kryptozoid schreef:
11 aug 2019, 07:24
IJslands is notoir moeilijk. Ik dacht dat ik met mijn (gebrekkige) kennis van het Oud Engels het wel een beetje zou kunnen lezen :nooo:
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 30 aug 2019, 03:52

Inmiddels derde chemosessie gehad. Aanvankelijk leek het nog soepeler te verlopen dan de tweede, maar deze keer kreeg ik dus wel last van de vreemde (en nare) tintelingen in m'n vingers als ik iets kouds aanraak (bijv. een glas drinken). Daar hadden ze al voor gewaarschuwd. Als het buiten kouder gaat worden, gaat dat nog een issue worden, heb ik begrepen :(

Verder had ik gister de meest vermoeide dag van m'n leven, en om niets. Eigenlijk dekt de term 'moe' de lading ook niet, want dat word je nadat je iets doet, terwijl ik er mee opstond, maar daar lijkt het toch het meest op, hoewel het een sensatie is die ik niet kende van voordat ik kanker & chemo's had. Ik stel me voor dat je je zo voelt als je de 100 haalt ofzo; volkomen krachteloos. Ik hoop dat het tijdelijk is; ik ben nu ineens wakker en redelijk niet-meer-moe. Maar gister was eigenlijk voor het eerst dat ik me concreet voor kon stellen dat ik er over een jaar misschien niet meer ben. :erm:

Anyway volgende week vierde sessie, en daarna een CT-scan om te beoordelen hoe het ervoor staat. Ik heb goede hoop: ik heb eigenlijk nauwelijks meer pijn van die tumor en de directe omgeving (alle shit die ik momenteel ervaar, komt eigenlijk grotendeels door de chemokuur); dat kan er op duiden dat ie geslonken is, wat ook de bedoeling is van de behandeling. En daarmee win ik weer een paar maanden :)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Stargazer
Wannabe Forumnerd

Bericht door Stargazer » 30 aug 2019, 04:09

hoi Krypto :flowers:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 aug 2019, 09:06

Kryptozoid schreef:
30 aug 2019, 03:52
Ik heb goede hoop: ik heb eigenlijk nauwelijks meer pijn van die tumor en de directe omgeving (alle shit die ik momenteel ervaar, komt eigenlijk grotendeels door de chemokuur); dat kan er op duiden dat ie geslonken is, wat ook de bedoeling is van de behandeling. En daarmee win ik weer een paar maanden :)
:)

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 aug 2019, 09:27

Kryptozoid schreef:
30 aug 2019, 03:52
Maar gister was eigenlijk voor het eerst dat ik me concreet voor kon stellen dat ik er over een jaar misschien niet meer ben. :erm:
Gadverdamme, wat een klotezin. Ongelooflijk, die gedachte.
We all need someone we can bleed on

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 aug 2019, 13:36

Richardus schreef:
Ok, ik gebruik de term in m'n hoofd als iemand weet dat ie sws binnen te korte tijd gaat dankzij een ziekte.

Maar mooi nuchtere plannen, en je eigen tarot tekenen joh?! :worship:

Wat is dat toch met IJsland en iedereen die daar heengaat... Ik ken de reputatie maar is het nou echt zoveel bijzonderder dan Sauwerd oid?
Ik ken Sauwerd real life, en IJsland van dia's van mijn schoonouders.

Guess what?
Sauwerd is retesaai!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 aug 2019, 13:39

En ik las weer 'Krypto heeft geen kanker! (grap)'
:erm:

Fijn dat je nu hoopvol kunt zijn. Doet me wel iets dat te lezen.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 09 okt 2019, 21:06

De zesde chemo loopt as we speak. Bloeduitslagen met name betreffende de leverfuncties zijn steeds erg positief! En, ik weet niet meer of ik dat al verteld had, maar zowel de primaire tumor als de uitzaaiingen bleken 'evident geslonken', zoals dat zo mooi in de decursus stond :love:

Desalniettemin zal ik er nog steeds kapot aangaan, maar niet vandaag en ook niet morgen of overmorgen :up:

Momenteel wel erg last van tintelvingers: gevoel wat je hebt als je poot slaapt en dan gaat staan, maar dan in je vingertoppen. Klote-sensatie; bijwerking van een van de cytostatica.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 09 okt 2019, 23:24

We gaan allemaal kapot Krypto.

Edoch: mooi.

Dat dit een héél, héél lang draadje mogen worden.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

MarkS
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 10 okt 2019, 06:05

:up:
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 okt 2019, 06:37

Bedankt voor de update Krypto. Mooi, dat positieve bericht. Wederom veel sterkte! :flowers:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 11 okt 2019, 17:03

Kryptozoid schreef:
09 okt 2019, 21:06
De zesde chemo loopt as we speak. Bloeduitslagen met name betreffende de leverfuncties zijn steeds erg positief! En, ik weet niet meer of ik dat al verteld had, maar zowel de primaire tumor als de uitzaaiingen bleken 'evident geslonken', zoals dat zo mooi in de decursus stond :love:

Desalniettemin zal ik er nog steeds kapot aangaan, maar niet vandaag en ook niet morgen of overmorgen :up:

Momenteel wel erg last van tintelvingers: gevoel wat je hebt als je poot slaapt en dan gaat staan, maar dan in je vingertoppen. Klote-sensatie; bijwerking van een van de cytostatica.
Zo, wat een goed nieuws. Blij dat te lezen oldboy.
We all need someone we can bleed on

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 okt 2019, 20:07

gung ho schreef:
11 okt 2019, 17:03
Kryptozoid schreef:
09 okt 2019, 21:06

Zo, wat een goed nieuws. Blij dat te lezen oldboy.
Afbeelding

Stargazer
Wannabe Forumnerd

Bericht door Stargazer » 23 okt 2019, 11:35

Hoe gaat het Krypto? :flowers:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 okt 2019, 17:24

Ja, hoe'st

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 okt 2019, 20:48

Ik had 't weekend ineens hoge koorts, dus moest -met flinke tegenzin, maar protocol en op flink aandringen van m'n vriendin- even in 't ziekenhuis opgenomen worden. Midden in de nacht, van zater- op zondag, op de SEH (SpoedEisende Hulp) :roll: Nu weer thuis, en 't gaat best redelijk :up: Wel snel moe: de chemo's beginnen hun tol nu ook wel op m'n gezonde cellen te eisen, met name m'n rode bloedlichaampjes, dus m'n saturatie (zuurstof in bloed) is lager dan dat ie was (ik nam dat wel eens op op m'n eigen werkplek, en zat dan meestal rond de 98, maar op de SEH was ie maar 83 :erm: )

Anyway, nog steeds wel alive & kicking, met zicht op 't hiernamaals. Victory or Valhalla!
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 okt 2019, 20:50

Richardus schreef:
11 okt 2019, 20:07
Afbeelding
Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69