Het Groot Forumnerds Coronatopiekje

Opmerkingen of vragen over Forumnerds.nl? Hier kun je ze kwijt.
(klaz*)
Forumgod

Re: Het Groot Forumnerds Coronatopiekje

Bericht door (klaz*) » 19 aug 2020, 10:18

Rainy Day Woman schreef:
19 aug 2020, 10:08
Het is toch 'lieverkoekjes' en niet 'lieve koekjes'?
Liever cookies als het aan Hugo de Jonge ligt.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 10:23

Rainy Day Woman schreef:
19 aug 2020, 10:09
Krautsurfer schreef:
19 aug 2020, 08:47
(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 07:40
Over het algemeen ben ik wel tevreden met de Nederlandse aanpak en de nadruk op eigen verantwoordelijkheid.

Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar het had aan de andere kant ook zo veel slechter kunnen zijn.
Ik ben wel tevreden met Duitsland. Het gaat hier vooralsnog beter dan in NL.
Al hebben we hier ook ons aandeel in lui die vinden dat het allemaal onzin is en dat er helemaal geen virus is, en dat maskers dragen niet helpt.

Nou.
Die Amerikaanse maat van me.
Die werd als een van de eerste ziek hier, begin maart, en die is vorige maand een paar weken wezen werken, maar hij is inmiddels weer thuis, met extreme vermoeidheidsklachten. De laatste keer dat ik 'm zag, zag-ie er ernstig afgetakeld uit. Da's niet best, als dat virus je op die manier te grazen neemt.
En als iedereen een mondkapje had gedragen (de helft van de tijd half op de kin hangend, zoals gebruikelijk) had hij dat niet gehad?
Wie zal het zeggen, RDW.
Het is in ieder geval tamelijk stompzinnig om je neus uit die dingen te steken of onder je kin te laten hangen, want dan werkt zo'n masker niet.

Had iedereen een masker opgehad in de omgeving waar hij het opliep, en afstand gehouden, dan had het wellicht gescheeld.
Maar goed. Het was midden februari toen hij het kreeg, en toen was er nog niet zo heel veel bekend.

Overigens dragen de mensen in Berlijn een mondkapje in het OV, en als ze een winkel of kantoor ingaan. Ik heb er eentje op als ik rondloop op m'n werkplek. Niet als ik achter m'n bureau (zoals nu) zit. Momenteel werken er 9 van de 10 werknemers hier nog steeds thuis.
Krautsurfette heeft er eentje op op school als ze niet in de klas zit. De kinderen moeten tijdens het spelen afstand houden. Best triest, maar beter dan thuiszitten. Vrouwe Krautsurfer mag niet thuiswerken, en draagt er ook geen op haar werkplek. Maar die werkt op een kantoor met hooguit 6 man.

De resultaten van 16 augustus:
Aantal nieuwe gevallen in Duitsland: 625
Aantal nieuwe gevallen in NL: 652

Dat op een bevolking die hier aanzienlijk groter is.

Dus ja.
Ik heb wat meer vertrouwen in de Duitse dan in de Nederlandse methodes.
tion was performed automatically. Please contact the moderators if you have any questions or concerns. I am a bot, and this action was performed automatically. Please contact the moderators i

David
Wannabe Forumnerd

Bericht door David » 19 aug 2020, 11:06

Ik mag van Mark Rutte geen polonaise meer lopen in huis :cry:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 19 aug 2020, 12:20

Krautsurfer schreef:
19 aug 2020, 10:23
[...]

Overigens dragen de mensen in Berlijn een mondkapje in het OV, en als ze een winkel of kantoor ingaan. Ik heb er eentje op als ik rondloop op m'n werkplek. Niet als ik achter m'n bureau (zoals nu) zit. [...]
Ik had het geluk een goede twee weken vakantie te kunnen vieren in Engeland (was net weer terug voordat Engeland Nederland weer op Code Oranje zette). Daar was het heel normaal (tenminste, zo heb ik dat ervaren) dat je in de supermarkt of in andere winkels een mondkapje draagt, en ook als je aan de toog van de bar in de pub een pintje bestelt deed je dat met mondkapje op. Als je dan weer buiten was, of in je eigen (pub-)bubbel, kon het mondkapje weer af. Ging eigenlijk best goed.

Of het werkt, weer ik niet. Wat ik wel weet is dat het me in Engeland geen enkele moeite kostte om in de supermarkt zo'n mondkapje te dragen (nou ja, het zit natuurlijk wel wat vervelend, maar dat moet dan maar) omdat iedereen dat doet ("It's the law"). Terug in Nederland had ik een mondkapje bij me naar de supermarkt op het dorp, maar daar droeg / draagt niemand ze. En dan 'durf' ik het niet wél te doen, hoewel ik er in Engeland dus helemaal geen probleem mee had. Dus hoe zeer ik ook moeite kan hebben met landelijke verplichtingen, dit werkte wel. Maar misschien ook wel omdat het dus echt beperkt was tot winkels en momenten met een grotere kans op contact - een algehele plicht, ook buiten en ook voortdurend (in plaats van het mondkapje af als je niet in de nabijheid bent van andere personen) - lijkt me weer bewerkelijker.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 12:28

Number9 schreef:
19 aug 2020, 12:20
Krautsurfer schreef:
[...]

Overigens dragen de mensen in Berlijn een mondkapje in het OV, en als ze een winkel of kantoor ingaan. Ik heb er eentje op als ik rondloop op m'n werkplek. Niet als ik achter m'n bureau (zoals nu) zit. [...]
Ik had het geluk een goede twee weken vakantie te kunnen vieren in Engeland (was net weer terug voordat Engeland Nederland weer op Code Oranje zette). Daar was het heel normaal (tenminste, zo heb ik dat ervaren) dat je in de supermarkt of in andere winkels een mondkapje draagt, en ook als je aan de toog van de bar in de pub een pintje bestelt deed je dat met mondkapje op. Als je dan weer buiten was, of in je eigen (pub-)bubbel, kon het mondkapje weer af. Ging eigenlijk best goed.

Of het werkt, weer ik niet. Wat ik wel weet is dat het me in Engeland geen enkele moeite kostte om in de supermarkt zo'n mondkapje te dragen (nou ja, het zit natuurlijk wel wat vervelend, maar dat moet dan maar) omdat iedereen dat doet ("It's the law"). Terug in Nederland had ik een mondkapje bij me naar de supermarkt op het dorp, maar daar droeg / draagt niemand ze. En dan 'durf' ik het niet wél te doen, hoewel ik er in Engeland dus helemaal geen probleem mee had. Dus hoe zeer ik ook moeite kan hebben met landelijke verplichtingen, dit werkte wel. Maar misschien ook wel omdat het dus echt beperkt was tot winkels en momenten met een grotere kans op contact - een algehele plicht, ook buiten en ook voortdurend (in plaats van het mondkapje af als je niet in de nabijheid bent van andere personen) - lijkt me weer bewerkelijker.
Dus in NL loopt niemand met die dingen?
Het heeft hier ook een tijdje geduurd, maar het is toch redelijk snel ingeburgerd geraakt. Zo aan het begin van de zomer. Eigenlijk toen alles weer langzaam openging.
Ik vind het logisch. Als ik moet hoesten of niesen, dan vangt het masker het meeste op, en heeft m'n omgeving er een stuk minder last van. Dat die virussen zonder enige moeite dwars door zo'n masker heenwandelen, dat klopt. Maar ze doen het wel met een stuk minder vaart, en komen dan minder ver. Hoeveel nut het heeft in een afgesloten ruimte zoals m'n kantoor waar ik de hele dag zit, dat vraag ik me ook af. Maar op plekken waar veel verschillende mensen komen, lijkt het me een prima methode om de nummers wat te drukken.

Het lijkt er op dat zeventien miljoen mensen zo snel mogelijk het keurslijf inmoeten.
tion was performed automatically. Please contact the moderators if you have any questions or concerns. I am a bot, and this action was performed automatically. Please contact the moderators i

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 19 aug 2020, 13:55

(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 10:18
Rainy Day Woman schreef:
19 aug 2020, 10:08
Het is toch 'lieverkoekjes' en niet 'lieve koekjes'?
Liever cookies als het aan Hugo de Jonge ligt.
:clap:
Ceci n'est pas un onderschrift.

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 19 aug 2020, 13:58

Krautsurfer schreef:
Rainy Day Woman schreef:
19 aug 2020, 10:09
Krautsurfer schreef:
19 aug 2020, 08:47
(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 07:40
Over het algemeen ben ik wel tevreden met de Nederlandse aanpak en de nadruk op eigen verantwoordelijkheid.

Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar het had aan de andere kant ook zo veel slechter kunnen zijn.
Ik ben wel tevreden met Duitsland. Het gaat hier vooralsnog beter dan in NL.
Al hebben we hier ook ons aandeel in lui die vinden dat het allemaal onzin is en dat er helemaal geen virus is, en dat maskers dragen niet helpt.

Nou.
Die Amerikaanse maat van me.
Die werd als een van de eerste ziek hier, begin maart, en die is vorige maand een paar weken wezen werken, maar hij is inmiddels weer thuis, met extreme vermoeidheidsklachten. De laatste keer dat ik 'm zag, zag-ie er ernstig afgetakeld uit. Da's niet best, als dat virus je op die manier te grazen neemt.
En als iedereen een mondkapje had gedragen (de helft van de tijd half op de kin hangend, zoals gebruikelijk) had hij dat niet gehad?
Wie zal het zeggen, RDW.
Het is in ieder geval tamelijk stompzinnig om je neus uit die dingen te steken of onder je kin te laten hangen, want dan werkt zo'n masker niet.

Had iedereen een masker opgehad in de omgeving waar hij het opliep, en afstand gehouden, dan had het wellicht gescheeld.
Maar goed. Het was midden februari toen hij het kreeg, en toen was er nog niet zo heel veel bekend.

Overigens dragen de mensen in Berlijn een mondkapje in het OV, en als ze een winkel of kantoor ingaan. Ik heb er eentje op als ik rondloop op m'n werkplek. Niet als ik achter m'n bureau (zoals nu) zit. Momenteel werken er 9 van de 10 werknemers hier nog steeds thuis.
Krautsurfette heeft er eentje op op school als ze niet in de klas zit. De kinderen moeten tijdens het spelen afstand houden. Best triest, maar beter dan thuiszitten. Vrouwe Krautsurfer mag niet thuiswerken, en draagt er ook geen op haar werkplek. Maar die werkt op een kantoor met hooguit 6 man.

Dus ja.
Ja ok, we weten het ook niet.
Inmiddels begint het te wennen, nu een paar keer treinritjes van 10 minuten gemaakt.

Wat wel irritant is: gisteren had ik een beetje droge mond, en bij inademen door mijn neus rook ik dan mijn eigen mondgeur. :puke:

En het blijft vervelend dat je niet even vriendelijk kan glimlachen naar iemand die de deur voor je openhoudt oid.

Maar ja, het moet maar.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 19 aug 2020, 15:05

Krautsurfer schreef:

Dus ja.
Die aantallen zijn lastig te vergelijken, want hangen erg af van hoeveel mensen zich laten testen. Misschien gebeurt dat (inmiddels) in Nederland veel frequenter. Maar goed, het virus zal in Nederland vast wat meer voorkomen dan in Duitsland. Dat gaat bij ons dan wel gepaard met een (vooralsnog) minder grote aanslag op de economie, en economische crisis geeft ook ziekte en sterfte.
Voorheen Vlaecks.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 16:49

Rainy Day Woman schreef:
19 aug 2020, 13:58

Ja ok, we weten het ook niet.
Inmiddels begint het te wennen, nu een paar keer treinritjes van 10 minuten gemaakt.

Wat wel irritant is: gisteren had ik een beetje droge mond, en bij inademen door mijn neus rook ik dan mijn eigen mondgeur. :puke:

En het blijft vervelend dat je niet even vriendelijk kan glimlachen naar iemand die de deur voor je openhoudt oid.

Maar ja, het moet maar.
Een bescheiden boertje laten is ook geen aanrader. :erm:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 17:09

Flaaks schreef:
19 aug 2020, 15:05
Die aantallen zijn lastig te vergelijken, want hangen erg af van hoeveel mensen zich laten testen. Misschien gebeurt dat (inmiddels) in Nederland veel frequenter. Maar goed, het virus zal in Nederland vast wat meer voorkomen dan in Duitsland. Dat gaat bij ons dan wel gepaard met een (vooralsnog) minder grote aanslag op de economie, en economische crisis geeft ook ziekte en sterfte.
Toen ik in April in NL was (om Krypt nog een keer te zien) viel me op dat overal kinderen op straat liepen en bij elkaar over de vloer kwamen, terwijl in Berlijn de speeltuinen compleet dichtgegooid waren, en je echt geen kind buiten zag.

Het zal best lastig te vergelijken zijn, maar ik vind het verschil in gevallen toch schrikbarend groot.
Ik blijf liever even in Duitsland denk ik.

Het testen gaat hier (in Berlijn dan, de verschillen per deelstaat zijn groot) vrij makkelijk. Ik had een afspraak voor Krautsurfette binnen 24 uur, en het resultaat kwam een dag later. Kostte niks.
Scholen en bedrijven zitten er erg dicht op.

Ik denk dat we aan het einde van de rit de balans kunnen opmaken hoeveel er per miljoen gestorven zijn, of schade hebben opgelopen.
(Dan nog, hoe definieer je een covid-slachtoffer?)

Qua economie vond ik dit:
Economie Nederland krimpt met 8,5 procent in tweede kwartaal 2020 - CBS
Duitse economie krimpt in tweede kwartaal 10 procent - NRC

Nederland lijkt het hier iets beter te doen. Hoe dat zich dan weer vertaald in minder doden op de langere termijn is natuurlijk afwachten.
Maar het gaat misschien wel ten kostte van ruwweg 5 keer meer Covid-gevallen.

Affijn. Ben benieuwd hoe de 2020 jaarcijfers eruit zullen zien.
Zowel qua slachtoffers als de economie.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 19 aug 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 19 aug 2020, 17:40

Krautsurfer schreef:
19 aug 2020, 17:09
Flaaks schreef:
Toen ik in April in NL was (om Krypt nog een keer te zien) viel me op dat overal kinderen op straat liepen en bij elkaar over de vloer kwamen, terwijl in Berlijn de speeltuinen compleet dichtgegooid waren, en je echt geen kind buiten zag.
In Nederland is er een scherp onderscheid gemaakt tussen 12- en 12+, aangezien kinderen nauwelijks schijnen bij te dragen aan de verspreiding van het virus.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 19 aug 2020, 17:44

Krautsurfer schreef:
Als er iets is wat me niet interesseert dan zijn het economische jaarcijfers. :lol:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 17:44

(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 17:40
Krautsurfer schreef:
Flaaks schreef:
In Nederland is er een scherp onderscheid gemaakt tussen 12- en 12+, aangezien kinderen nauwelijks schijnen bij te dragen aan de verspreiding van het virus.
Is dat inzicht niet aan het kantelen de laatste tijd? Flaaks?

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 19 aug 2020, 17:50

(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 17:44
Krautsurfer schreef:
Als er iets is wat me niet interesseert dan zijn het economische jaarcijfers. :lol:
Maar wat flaaks zegt is juist.
Een slecht draaiende economie maakt ook dodelijke slachtoffers.

Bovendien heb ik de gevolgen mogen smaken van een slecht draaiende economie, een jaartje of elf geleden. Dat was niet heel tof.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 19 aug 2020, 17:51

Krautsurfer schreef:
19 aug 2020, 17:50
(klaz*) schreef:
19 aug 2020, 17:44
Krautsurfer schreef:
Maar wat flaaks zegt is juist.
Een slecht draaiende economie maakt ook dodelijke slachtoffers.

Bovendien heb ik de gevolgen mogen smaken van een slecht draaiende economie, een jaartje of elf geleden. Dat was niet heel tof.
Dat ontken ik ook niet hoor. Maar ik ben blij dat er anderen zijn die zich daarmee bezighouden.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 aug 2020, 08:47

Hoe zit dat nou eigenlijk;

Een tijdje terug "iedereen moet zich laten testen als ie een kuchje of snotje heeft of als iemand in de buurt dat heeft". Nu "mensen moeten zich niet teveel laten testen want we kunnen het niet aan"

Eerst en nog steeds "contactonderzoek is belangrijkste" naar "we kunnen het niet aan"

Wat willen ze nou doen dan?!
Far beyond the tides of time

Facilitator, katalysator, transformator

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 25 aug 2020, 08:57

Richardus schreef:
25 aug 2020, 08:47
Hoe zit dat nou eigenlijk;

Een tijdje terug "iedereen moet zich laten testen als ie een kuchje of snotje heeft of als iemand in de buurt dat heeft". Nu "mensen moeten zich niet teveel laten testen want we kunnen het niet aan"

Eerst en nog steeds "contactonderzoek is belangrijkste" naar "we kunnen het niet aan"

Wat willen ze nou doen dan?!
Ik had nog niet meegekregen dat ze het testen nu weer ontmoedigen. Maar helaas is het opschalen van de GGD tot nu toe een mislukking. Nogal wiedes, want ze vragen minimaal hbo voor de mensen die het contactonderzoek moeten uitvoeren. :crazy: Bovendien is er volgens mij nauwelijks landelijke coördinatie tussen de GGD's, waardoor die in Rotterdam het veel te druk hebben terwijl die in Drenthe de mensen naar huis sturen. Al met al maakt het op mij een zeer knullige indruk.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 aug 2020, 09:06

HBO? :lol: echt waar? :lol: om mensen langs te bellen en te waarschuwen? :lol: waarvoor ze een app willen lanceren? Dus tot en met hbo niveau ben je niet beter dan, en dus inwisselbaar voor, een chip? :lol:

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 25 aug 2020, 17:09

Wetenschappelijk bewijs heb ik niet maar ik heb de afgelopen drie maanden al 5 x corona gehad. Doe geen moeite, ja het gaat inmiddels al iets beter. :sadwave:
Forumspammer

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 25 aug 2020, 17:10

(klaz*) schreef:
25 aug 2020, 08:57
. Al met al maakt het op mij een zeer knullige indruk.
Zo sprak de schipper aan de wal.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 25 aug 2020, 17:17

Siegfried Stahl schreef:
25 aug 2020, 17:10
(klaz*) schreef:
25 aug 2020, 08:57
. Al met al maakt het op mij een zeer knullige indruk.
Zo sprak de schipper aan de wal.
Welnee.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 aug 2020, 14:32

De aan lager wal geraakte schipper?
Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 aug 2020, 14:42

Ging het trouwens niet om stuurlui die aan wal stonden?

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 aug 2020, 14:59

Heeft Siegfried qua gezegden de klepel gehoord zonder de klok te weten hangen?
Number9, lid nummer 25.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 aug 2020, 15:29

Richardus schreef:
25 aug 2020, 09:06
HBO? :lol: echt waar? :lol: om mensen langs te bellen en te waarschuwen?
Daarbij bieden ze uurprijzen van €11 - €15 per uur.
Dat is bruto, en je moet er zelf je reiskosten van betalen.
O ja, ze vragen ook minimaal MBO-ietsmetzorg voor €15 HBO-ietsmetzorg.

Laat ze degene met vermogen en aandelen eerst es kaalplukken, en die absurde KLM steun terugdraaien.
Dan praten we verder. Met je €11 per uur bruto.
'Het hele internet draait om iKer' -Snif, 2020

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 26 aug 2020, 15:37

Number9 schreef:
26 aug 2020, 14:59
Heeft Siegfried qua gezegden de klepel gehoord zonder de klok te weten hangen?

Klaz is schipper naast God. Vandaar.
Johnny Lydon 1983

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 aug 2020, 15:54

Ah! :up: In Franks rijk?
Number9, lid nummer 25.

Snif
Heeft Geen Leven

Bericht door Snif » 31 aug 2020, 16:01

Flaaks, we zijn 100 dagen na 1 juni (versoepeling lockdown). Waar blijft die nieuwe piek uit jouw model?
Nerd van het jaar 2020 (in België).

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 31 aug 2020, 17:05

Flaaks Plastercaster? Oh, piek...
And I shall baffle you with cabbages and rhinoceroses in the kitchen.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 31 aug 2020, 23:02

Snif schreef:
31 aug 2020, 16:01
Flaaks, we zijn 100 dagen na 1 juni (versoepeling lockdown). Waar blijft die nieuwe piek uit jouw model?
We zijn inmiddels voortvarend begonnen met de tweede golf, lijkt me.
Voorheen Vlaecks.

Snif
Heeft Geen Leven

Bericht door Snif » 01 sep 2020, 09:47

Flaaks schreef:
31 aug 2020, 23:02
Snif schreef:
31 aug 2020, 16:01
We zijn inmiddels voortvarend begonnen met de tweede golf, lijkt me.
Ja dank je de koekoek: er wordt nu veel meer getest. Het aantal ziekenhuisopnames is minimaal.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 01 sep 2020, 18:21

Er is wel een fikse stijging van aantal infecties en zieken ten opzichte van juni en juli. Met recht een tweede golf. Het virus dringt aan en kan slechts met veel moeite tegengehouden worden. Het grootste verschil met de eerste golf is dat de kwetsbare mensen zich nog wel redelijk afschermen of afgeschermd worden.
Voorheen Vlaecks.

Snif
Heeft Geen Leven

Bericht door Snif » 01 sep 2020, 19:04

Mwoah, een rimpeling, geen golf.

David
Wannabe Forumnerd

Bericht door David » 01 sep 2020, 20:25

Jaja, één Snif kan de boel weer vergallen:

https://www.ad.nl/politiek/tweede-kamer ... ~a9eec060/

Snif
Heeft Geen Leven

Bericht door Snif » 01 sep 2020, 21:46

David schreef:
01 sep 2020, 20:25

:lol:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 01 sep 2020, 22:23

David schreef:
01 sep 2020, 20:25

:upup:

Aldus david-19
Number9, lid nummer 25.

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 02 sep 2020, 12:12

:clap:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 sep 2020, 16:15

:lol:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 sep 2020, 19:16

Vandaag tussen mede-zombies via OV gereisd. Het overheersende gevoel tussen die troosteloos ogende mondkapjes-zombies (waarvan ik er een was en nog ben): ik wil eigenlijk dood nu.
Number9, lid nummer 25.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 sep 2020, 19:17

Gelukkig zit ik nu in de metro, kan ik er niet voor springen.
Number9, lid nummer 25.

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 08 sep 2020, 19:59

Number9 schreef:
08 sep 2020, 19:17
Gelukkig zit ik nu in de metro, kan ik er niet voor springen.
Ach ach ach en ach...wat een zelfmedelijden toch. Normaal alleen in Groningen te vinden.

Is de wereld weer gemeen? Doen anderen enge dingen?Is uw leven zo uitzichtloos dat u de metro neemt? Is elke dag weer een uitputtingsslag met de mensheid in het bijzonder?

Ach, ach ach en wee...deal with it. Like the rest of us do.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 08 sep 2020, 19:59

Sinds ik Engels ken heb ik weleens het idee dat ik er in door sla? Wat denkt u?
Johnny Lydon 1983

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 sep 2020, 20:05

Number9 schreef:
08 sep 2020, 19:16
Vandaag tussen mede-zombies via OV gereisd. Het overheersende gevoel tussen die troosteloos ogende mondkapjes-zombies (waarvan ik er een was en nog ben): ik wil eigenlijk dood nu.
Afbeelding

Stargazer
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Stargazer » 09 sep 2020, 14:03

N9 is wel vaker gloomy :brokenheart:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 sep 2020, 10:18

Afbeelding

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 13 sep 2020, 21:35

Ik wil nu wel weer eens naar een concert. Zeg Flaaks hoe zit dat?
Of kan ik mijn Nick Cave ticket voor 2021 beter verkopen?
Forumspammer

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 sep 2020, 06:02

Als het vroeger dan maart is kun je het nog wel vergeten, april....randje

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 14 sep 2020, 08:21

Gisteren heeft m'n Amerikaanse collega met Corona z'n verhaal gepost op Facebook.
Heavy shit.
Hij is er zo eentje die echt volslagen gesloopt is door Corona (hij had 'm begin maart, heb toch het idee dat die eerste gevallen het heftigst waren) en hij twijfelt serieus of-ie er ooit nog vanaf komt.
Inmiddels heeft-ie lichte hartschade, en is chronisch vermoeid, en krijgt te weinig lucht.
32 is-ie.
:erm:
Hij dankt trouwens god op z'n blote knietjes dat-ie in Duitsland zit tegenwoordig.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 sep 2020, 08:37

Ja, zijn zeker mensen, zelfs met weinig klachten op dat moment zelf, die er lange zware nasleep van hebben. Velen ook helemaal niet, dus laat je niet gek maken. Het risico is er, dat zeker.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 14 sep 2020, 09:10

Richardus schreef:
14 sep 2020, 08:37
Ja, zijn zeker mensen, zelfs met weinig klachten op dat moment zelf, die er lange zware nasleep van hebben. Velen ook helemaal niet, dus laat je niet gek maken. Het risico is er, dat zeker.
Ik laat me niet gek maken hoor.
Zit wel in over z'n gezondheid. Ik zag 'm een maand geleden, vlak voor-ie zich weer ziek moest melden. Hij zag er niet uit.
Tien jaar ouder geworden, dat werk.

Plaats reactie