je favoriete NL waddeneiland

Opmerkingen of vragen over Forumnerds.nl? Hier kun je ze kwijt.
Plaats reactie

welk eiland

Texel
1
20%
Vlieland
1
20%
Terschelling
2
40%
Ameland
0
Geen stemmen
Schiermonnikoog
1
20%

Totaal aantal stemmen: 5

Richardus
Meganerd

je favoriete NL waddeneiland

Bericht door Richardus » 31 mar 2018, 12:22

ook zoiets
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Flaaks
Knuffelnerd

Re: je favoriete NL waddeneiland

Bericht door Flaaks » 31 mar 2018, 13:18

Ik heb in 1986 een half jaar lang het gedrag van de scholekster bestudeerd op Schiermonnikoog. Daarna ben ik er nog regelmatig geweest. De liefde voor dit overzichtelijke en prachtige waddeneiland gaat nooit over.
Voorheen Vlaecks.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 31 mar 2018, 14:59

Waarom staan Rottumeroog, Rottumerplaat en Noorderhaaks (Razende Bol) er niet bij?!
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 31 mar 2018, 15:23

Of het eiland van Dordt? :protest:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 31 mar 2018, 16:08

Kryptozoid schreef:
31 mar 2018, 14:59
Waarom staan Rottumeroog, Rottumerplaat en Noorderhaaks (Razende Bol) er niet bij?!
Niet zomaar voor den Nederlander bereikbaar om toeristisch te recreëren.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 31 mar 2018, 16:22

Ameland vond ik niks. Fietspad noord, fietspad zuid met 3 verbindingsfietspaden. Niets bijzonders qua natuur, en debiele strandwachten; 's ochtends ff de zee in, niet verder dan de knieën/heupen, komt er een jeep aancrossen met een met z'n armen zwaaiende idioot erop. Dat ik eruit moest komen want het was gevaarlijk. :roll: alsof ik zo'n Randstedelijke zonder verstand ben ofzo. Zou je op TErschelling nooit tegenkomen; daar laten ze die mongolen gewoon verzuipen :up:

Terschelling. Ze laten er de idioten gewoon verzuipen :up: Ben er zowat opgegroeid elke zomer in een huisje dat "Roodkapje" heette... Er heengaan is nu zowat thuiskomen, dus soms ook wel een beetje saai, ook al ontdek ik elke keer toch weer een nieuw wandelpaadje ofzo. Prachtige natuur; uitgebreide befiets/wandelbare duinlandschappen, leuke dorpjes, mooie ruige polder, zalig wad en dan de heerlijke desolate Boschplaat met oneindig strand. Zelfs in hoogseizoen kun je er nog verlaten stukken strand vinden, al maakt Staatsbosbeheer dat wel wat moeilijker met hun natuurbemoeienis.

Vlieland. Als kind een dagje geweest maar verder niet. Is wel berucht vogeleiland dus ik zou er daarvoor wel 'ns heenwillen maar er gaan vooral van die wanhopige twitchende iKel-types heen, en het prijsniveau ligt er hoog (kakkereiland, men is trots dat Dr. Deen er opgenomen wordt bv) dus heel gemotiveerd ben ik niet. Misschien binnenkort eens voor de verandering.

Schier is het dichtstbij dus ook veel herinneringen aan. Oom/tante hadden er een huisje dus vaak met hun en neefje er gezeten, regelmatig in het NIeuwsblad-huis (huisje van Nieuwsblad v/h Noorden, m'n pa werkte er) gezeten en we fietsen er dan (natuurlijk) 's ochtends vroeg heen, langs die gevaarlijke Marnewaard waar toen nog door defensie getraind werd. Mooie natuur, maar wel miniscuul eiland; drie slagen op de trappers en je bent rond. Leuk dorpje. Wel het meest volgepropte eiland in de populaire tijden.

Texel. Ik begin het steeds meer te waarderen. Bizar groot en veelzijdig. Helaas een zowat snelweg er overheen en volgepropt met Randstedelingen en Duitsers, die er komen vogelen. Want daarvoor is het wel écht ideaal. De hoeveelheid hoogwatervluchtplaatsen in de vorm van plassen onder de dijk zijn uniek, de ligging ideaal, en dus de diversiteit is heerlijk. Helaas is de duinrand een beetje smal en weinig befietsbaar, ik ontdek wel steeds meer (enkel wandel-)paden die doorsteken naar zee, mooi. In het hoogseizoen wel echt druk ook hoor, al die auto's ook, bah.

Toch Terschelling nog op 1 dus, al wordt dat ook steeds voller, zeker nu er 2 hotels en veerboten bijkomen. Oud-eilanders zijn er flink pissig om. Net als Texel dus buiten hoogseizoen heen zien te gaan. Dankzij de perfecte balans tussen ecologische niches en bereikbaarheid daarvan, en de combi met de jeugdnostalgie is dat toch nog altijd m'n nr. 1 ondanks de opkomst van Texel door 't vogelen.

1. Terschelling
2. Texel
3. Schier
4. Vlieland (denk ik, als ik er geweest ben)
5. Ameland (boooooooooring)

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 01 apr 2018, 20:02

allemaal even kut

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 01 apr 2018, 20:13

:protest: wrum :erm:

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 02 apr 2018, 06:14

omdat ik me kut voel drom

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 apr 2018, 06:45

1. Vlieland. Ik ben er getrouwd. Het is meestal lekker rustig. En buiten alle dokter Deen-types die er in het weekend in de horeca zitten is het een prettig eiland.
2. Schiermonnikoog. Denk dat ik er meer dan 25x geweest ben, laatste keer wadlopend. Gewoon lekker overzichtelijk, al moet je de hoogtijdagen mijden wegens te druk.
3. Terschelling. Vanwege het zeevaartverleden en de mooie dorpjes. Intiem ondanks dat het een erg groot eiland is.
4. Texel. Totaal gemis van eilandgevoel want veel te groot. Maar qua vogels erg fijn.
5. Ameland. Aangeharkt rechttoe rechtaan. Ik moet altijd aan Balkenende denken als ik aan Ameland denk. Brrr! Buitendien ben ik er eens gebeten door één van die klote reddingspaarden. Godzijdank is dat beest later verdronken.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie