https://nl.wikipedia.org/wiki/COVID-19'De ziekte leidt tot griep-achtige symptomen, waaronder koorts, hoesten, kortademigheid, pijn aan de spieren en vermoeidheid.

https://nl.wikipedia.org/wiki/COVID-19'De ziekte leidt tot griep-achtige symptomen, waaronder koorts, hoesten, kortademigheid, pijn aan de spieren en vermoeidheid.
Correct. Ik heb me op tijd ingeschreven. Soms bewaar ik een beetje afstand tot mezelf en spreek ik liever in de derde persoon. Groetjes!
Vrijwel alles wat men zei kwam overeen met wat ik al wist of dacht. Dat is: we hebben hebben hier in Nederland vooralsnog weinig te vrezen. Het virus verspreidt zich daarvoor te moeilijk (buiten China is elk geval direct of indirect terug te brengen op Wuhan) en ook de sterfte is te bescheiden. Het is evenwel in Wuhan goed misgegaan, waardoor het virus zich daar in hele korte tijd massaal heeft weten te verspreiden. We weten niet wat dat was. De eerste gevallen duiken nu ook in minder betrouwbare landen op (Iran), dus even afwachten wat daar gaat gebeuren. Het screenen aan de grens heeft hoe dan ook weinig zin. We kregen verder nog een prachtige verhaal over wat coronavirussen nou zijn en leuke anekdotes over de ontwikkeling van vaccins bij soortgelijke uitbraken: die kwamen niet.
Bedankt voor je verslag.Flaaks schreef: ↑22 feb 2020, 11:42(...)
O ja, de sterfte van die jonge arts van het eerste uur is heel verdacht. De kans bij een gezond iemand van zijn leeftijd is hooguit 1 op duizend ofzo. Misschien doet de dosis van besmetting ertoe, maar dat is niet heel voor de hand liggend, of er is iets anders aan de hand. De Chinese ontdekker van SARS is ook aan de ziekte bezweken, en toen was de sterftekans ook klein bij gezonde, relatief jonge mensen. Heel merkwaardig.
Alle diensten.Snif schreef: ↑22 feb 2020, 12:16Bedankt voor je verslag.Flaaks schreef: ↑22 feb 2020, 11:42(...)
O ja, de sterfte van die jonge arts van het eerste uur is heel verdacht. De kans bij een gezond iemand van zijn leeftijd is hooguit 1 op duizend ofzo. Misschien doet de dosis van besmetting ertoe, maar dat is niet heel voor de hand liggend, of er is iets anders aan de hand. De Chinese ontdekker van SARS is ook aan de ziekte bezweken, en toen was de sterftekans ook klein bij gezonde, relatief jonge mensen. Heel merkwaardig.![]()
Wat betreft die laatste alinea: wordt er gesuggereerd dat China zich bedient van methodes van de Russische geheime dienst?
Ysfoxy begrijpt dat.
Die 120 gevallen van nu vertegenwoordigen waarschijnlijk nog minstens zo veel mensen die (nog) nergens last van hebben maar wel anderen kunnen besmetten. Ik heb trouwens twee Italianen in mijn team en eentje van hen was vorige week nog in haar land.
Wat wordt precies bedoeld met 'landen als Iran'? Komt deze bewering uit dezelfde domrechtse Amerikaanse bronnen die Soros van van alles betichten?
Alles? Ik plaatste slechts een vraagteken bij het overlijden van een relatief jonge Chinese held van het eerste uur.
Wat een rare vraag. Ze zijn niet speciaal groot, niet speciaal klein, eigenlijk vrij gemiddeld.
O ja, de sterfte van die jonge arts van het eerste uur is heel verdacht. De kans bij een gezond iemand van zijn leeftijd is hooguit 1 op duizend ofzo. Misschien doet de dosis van besmetting ertoe, maar dat is niet heel voor de hand liggend, of er is iets anders aan de hand. De Chinese ontdekker van SARS is ook aan de ziekte bezweken, en toen was de sterftekans ook klein bij gezonde, relatief jonge mensen. Heel merkwaardig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten