Gung Ho op youtube?

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Plaats reactie
Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Gung Ho op youtube?

Bericht door Billy Blitzkrieg » 23 okt 2010, 19:37

Amsterdamse leraren voor schut op YouTube

AMSTERDAM - Leraren op middelbare scholen worden veelvuldig gefilmd in de klas. Vaak gaat het om beelden waarbij de leraar gek doet of zijn klas niet in de hand heeft.

Het filmpje verschijnt dan binnen een paar tellen op YouTube. Dat is een peulenschil met de bij scholieren populaire Blackberry.

Scholen gaan nu over tot het verbieden van mobieltjes, zoals het Bredero College in Noord en de praktijkschool De Dreef in Zuidoost.

YouTube staat vol met beelden waarbij een leraar stiekem is gefilmd. 'Gekke leraar op HWC' laat een docent zien die midden in het lokaal op zijn rug ligt te spartelen op de grond. Op het Calandlyceum is een docent gefilmd met een wazige blik. 'Meester Calandlyceum wil(t) drugs' heeft de maker van het filmpje er als titel boven gezet.

Omgevallen stoelen in de klas
Op een ander filmpje, 'CSB Buitenveldert & terroristische acties in de wiskundeles', is de onmacht van een leraar te zien. Terwijl de klas een hels kabaal maakt, probeert hij zich staande te houden. Laatste shot: omgevallen stoelen in de klas.

Rector Ton Liefaard van het Hermann Wesselink College (HWC) zegt dat het niet de eerste keer is dat een leraar is gefilmd. Twee jaar geleden werd één van zijn leraren gefilmd toen deze heel boos werd voor de klas. ''Het was een oudere docent. Hij had niets in de gaten. Al snel gonsde het door de school dat hij op YouTube stond. Dat was voor hem natuurlijk heel gênant.''

De school is er nooit achter gekomen wie de man had gefilmd. Ook de pogingen YouTube het filmpje te laten verwijderen, haalden niets uit. ''We hebben gevraagd of ze het filmpje wilden weghalen, maar dat deden ze absoluut niet.''

Op het Hermann Wesselink College mogen tijdens de lessen geen telefoons worden gebruikt. In de leerlingenruimte mag het wel. Wordt een telefoon toch gebruikt in de klas, dan wordt deze afgepakt en vijf dagen in de kluis gelegd.

Mobiele telefoons worden namelijk ook vaak als spiekmiddel gebruikt. Een leerling vertelt dat ze haar mobiel op tafel naast zich neerlegt. Weet ze het antwoord niet, dan zoekt ze het op Wikipedia even op.

Onschuldig
Op het Amstellyceum in Amsterdam-Oost zijn ook al eens leraren gefilmd voor de klas. Meestal onschuldig. Maar een half jaar geleden ontdekte de school op YouTube een filmpje waarop twee leerlingen in de klas op de tafels stonden te dansen.

"Ze misdroegen zich behoorlijk. Dat beeld wil je natuurlijk niet naar buiten brengen. Ook de leraar was op dat beeld te herkennen. We konden precies zien wie de kinderen waren en hebben die daar uiteraard op aangesproken. Ze waren hun mobiel een week kwijt," zegt Piet van Dijk, directeur van het Amstellyceum. In het schoolreglement staat nu: 'In schoolverband mogen geen foto's worden gemaakt met een mobiele telefoon. Hetzelfde geldt voor het opnemen van geluid.'

Er wordt door Amsterdamse scholieren volop gefilmd, 'gewoon' tijdens de les. Een filmpje op YouTube met de titel 'Een papi valt in slaap' laat een scholier van Damstede (Noord) zien die tijdens de les zijn ogen niet open kan houden.

'Verveling op school' is een filmpje van leerlingen van het Spinoza Lyceum (Zuid). Ze filmen zichzelf en de lerares die met de rug naar de klas staat om iets op het schoolbord te schrijven. Ook het blokuur wiskunde A van klas 5H2 op het Fons Vitae Lyceum (Zuid) is te zien. Een leraar tekent een kerstman op het bord.

Een onbekende jongen filmt zichzelf in een lege school in de Watergraafsmeer. Op de film 'Pieter Nieuwland College, raam dat openstond in het weekend' is te zien hoe hij de school binnenkomt en in een lege klas voor leraar speelt.

Op het praktijkcollege De Dreef in Zuidoost hebben ze genoeg van de mobiele terreur. Daar geldt vanaf 1 november een 'algeheel mobieltjesverbod'. Leerlingen mochten hun telefoons al jaren niet in de klas gebruiken; nu geldt er ook een verbod in de pauzes. De school wil voorkomen dat leraren worden gefilmd en er bij ruzies samenscholingen ontstaan die kunnen uitmonden in vechtpartijen, omdat leerlingen hun gsm misbruiken.

Schoolmaatregel
André van Deventer, directeur van De Dreef: "We willen geen sms'jes en telefoontjes meer die de les verstoren. We willen niet dat de docent de strijd moet aangaan met de klas. Daarom wordt dit een schoolmaatregel."

De telefoon moet uit en mag niet zichtbaar zijn. Ook op het schoolplein. "We willen zelfs geen oortjes zien," aldus Van Deventer.

Op het Bredero College in Noord vinden ze het ook tijd om in te grijpen. Na de herfstvakantie moeten de leerlingen hun mobiel in hun kluisje stoppen. "We zien dat telefoontjes een steeds grotere rol spelen. Vier van de vijf leerlingen hebben een Blackberry. Ik vraag me wel af hoe die leerlingen daaraan komen. We hebben net nieuwe hufterproof kluisjes aangeschaft waarin de telefoons bewaard moeten worden. Het filmen van leerlingen en docenten is schending van de privacy," zegt Jan Pruntel, sectorhoofd bovenbouw van het Bredero College.

Een aantal jaren geleden werd de directeur van het Bredero College gefilmd terwijl hij een speech hield voor stakende leerlingen. Op de film 'Directeur spreekt toe, krijgt rookbommen toegeworpen' is te zien hoe hij in een bomvolle ruimte leerlingen probeert toe te spreken. De man wordt voortdurend overschreeuwd. Op het laatst krijgt hij een soort rookbom toegeworpen, waarna hij maar weer gaat zitten.

Agressieve sfeer
Pruntel: "We kennen dat filmpje. Het was die tijd erg rumoerig. De leerlingen wilden niet verhuizen en staakten. Er ontstond een agressieve sfeer en het liep uit de hand. We waren niet blij dat dit filmpje op internet is gezet. Maar YouTube weigerde het eraf te halen. Voor ons was het natuurlijk geen reclame."

Pruntel neemt geregeld telefoons in beslag. De kluis ligt dikwijls vol. "Ik nam een keer een Blackberry van een meisje af. Ik had onmiddellijk haar vader aan de telefoon. Hij wilde zijn dochter kunnen bereiken. Vijftien jaar terug was dat niet noodzakelijk, denk ik dan."

Op YouTube zijn veel compromitterende beelden te zien. Op het filmpje 'Flippende leerling tegen leraar' is te zien hoe een scholier in de klas zijn leraar hardhandig aanpakt. Het conflict escaleert. De scholier pakt de leraar beet en gooit hem uit de klas. Zijn stoel valt daarbij om. Op welke school dit zich afspeelt, is niet bekend. (HANNELOES PEN
)
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Re: Gung Ho op youtube?

Bericht door Billy Blitzkrieg » 23 okt 2010, 19:48

Siegfried geeft ook les :eek:

Link

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 okt 2010, 21:15

U kunt inderdaad heel veel van mij leren.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 24 okt 2010, 18:22

Grote kans dat ik er ook op sta. Er zijn filmpjes van mij gemaakt in de bus terug van een kamp (dansend uiteraard), filmpjes van een ander kamp waarin mijn haar wordt behandeld met stroop en hagelslag en ik doe ieder jaar een schrijfopdracht waarbij leerlingen hun telefoontjes met elkaar moeten vergelijken (hilariteit ten top) dus beelden van mij in de les zijn er vast ook.

Zal ik eens kijken?
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 24 okt 2010, 18:26

Nee. Niks.

:D

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 04 nov 2010, 20:38

Heb net het filmpje flippende leerling slaat leraar op Youtube bekeken. had ik beter niet kunnen doen.
Een razende woede maakte zich van mij meester. Dit gaat heel diep. Hoe de leraar zich voelt kan ik mij helemaal voorstellen, wanneer je dit overkomt sta je nooit meer onbevangen voor de klas.
Het is mij ook overkomen een jaar of 10 geleden. Er was maar één verschil met dit filmpje. Ik werd getracteerd op verschillende karatetrappen. Je voelt ze op dat moment wel, maar ik dacht maar aan één ding. Voordat de zaak helemaal uit de hand loopt, moet ik hem de klas uit zien te werken. Terwijl hij door ging met schoppen heb, ik hem bij zijn strot gegrepen en hem voor mij uit de klas uit geduwd. De situatie in de klas was er een van ontzetting. Nadat ik hem de klas uit heb gegooid en de deur heb dichtgetrokken, heb ik een andere leerling naar de directie gestuurd om een verklaring af te leggen. In eerste instantie probeerde de jongen mij van mishandeling te beschuldigen omdat hij op zijn borst een blauwe plek had opgelopen. Had hij opgelopen omdat hij maar op mij bleef inlopen. Er waren echter genoeg getuigen die zeiden dat hij begonnen was met schoppen en slaan terwijl ik niet meer had gedaan dan hem op een armlengte van mij af te houden.
Ik heb onmiddelijk gezegd dat het onbestaanbaar was dat hij in mijn klas zou mogen terugkeren. Gelukkig steunde de (toenmalige) directie mij. De rest heb ik hier wel eens meer verteld. Omdat ik toevallig ook nog decaan was in die tijd, heb ik die jongen geholpen een andere school te vinden. Zijn agressie op dat moment had niet zo veel met mij als leraar te maken, maar met privéomstandigheden. Diezelfde jongen heb ik later ontmoet in een duur restaurant waar hij stage liep en hij ons bediende. No hard feelings van beide kanten gelukkig.

Maar ik heb mij nog heel lang na deze gebeurtenis erg agressief gevoeld en zou een tweede keer zoveel agressiviteit niet meer aan gekund hebben. Ik vrees dan ook voor de gevolgen die dit filmpje op die leraar heeft gehad.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 04 nov 2010, 20:41

Ovgerigens op onze school (ik ben al weer 2 jaar weg) was heel streng op mobieltjes. het hele gebouw moest mobielvrij zijn en wie gesnapt werd die was hem kwijt tot de volgende vakantie. Ik ben alleen bang dat het mobieltjes probleem de laatste jaren alleen maar erger is geworden.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 20:42

Billy Blitzkrieg schreef:Siegfried geeft ook les :eek:

Link
Geweldig die superioriteit van die leerlingen over deze godsdienstwaanzinnige gek !!!
:flower:

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 20:51

gewraakte filmpje:

leerling laat even zien aan de leraar wat het is een leerling te zijn .

Link

Ik hou niet van geweld en deze jongen doet wat leraren tegen mij deden (men zegt dat leraren dat niet meer doen ik geloof er geen reet van)

Dus ik keur zijn aktie een klein beetje af

Aan de andere kant begrijp ik m zo geweldig goed!

Godverdomme wat heeft dat joch gelijk

GA ZITTEN GA LOPEN GA STAAN GA IN HET KLIMREK DOE JE BOEK OPEN LUISTER STOP MET TEKENEN

commando na commando van die psychopatische gekken

Dat terwijl je geen enkele misdaad in je leven ooit gepleegd hebt

Jammer dat dat soort verzet slechts werkt als je groot genoeg bent .

maar gezien alle nieuwe plannen om leerlingen het leven zuur te maken die in de maak zijn voorzie ik dat deze jongen volgende keer met een gummiknuppel op zn bek wordt gerost door de leraar en daarna in een strafkamp de rest van zijn leven mag worden mishandeld

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 20:53

jackN schreef:Heb net het filmpje flippende leerling slaat leraar op Youtube bekeken. had ik beter niet kunnen doen.
Een razende woede maakte zich van mij meester. Dit gaat heel diep. Hoe de leraar zich voelt kan ik mij helemaal voorstellen, wanneer je dit overkomt sta je nooit meer onbevangen voor de klas.
Het is mij ook overkomen een jaar of 10 geleden. Er was maar één verschil met dit filmpje. Ik werd getracteerd op verschillende karatetrappen. Je voelt ze op dat moment wel, maar ik dacht maar aan één ding. Voordat de zaak helemaal uit de hand loopt, moet ik hem de klas uit zien te werken. Terwijl hij door ging met schoppen heb, ik hem bij zijn strot gegrepen en hem voor mij uit de klas uit geduwd. De situatie in de klas was er een van ontzetting. Nadat ik hem de klas uit heb gegooid en de deur heb dichtgetrokken, heb ik een andere leerling naar de directie gestuurd om een verklaring af te leggen. In eerste instantie probeerde de jongen mij van mishandeling te beschuldigen omdat hij op zijn borst een blauwe plek had opgelopen. Had hij opgelopen omdat hij maar op mij bleef inlopen. Er waren echter genoeg getuigen die zeiden dat hij begonnen was met schoppen en slaan terwijl ik niet meer had gedaan dan hem op een armlengte van mij af te houden.
Ik heb onmiddelijk gezegd dat het onbestaanbaar was dat hij in mijn klas zou mogen terugkeren. Gelukkig steunde de (toenmalige) directie mij. De rest heb ik hier wel eens meer verteld. Omdat ik toevallig ook nog decaan was in die tijd, heb ik die jongen geholpen een andere school te vinden. Zijn agressie op dat moment had niet zo veel met mij als leraar te maken, maar met privéomstandigheden. Diezelfde jongen heb ik later ontmoet in een duur restaurant waar hij stage liep en hij ons bediende. No hard feelings van beide kanten gelukkig.

Maar ik heb mij nog heel lang na deze gebeurtenis erg agressief gevoeld en zou een tweede keer zoveel agressiviteit niet meer aan gekund hebben. Ik vrees dan ook voor de gevolgen die dit filmpje op die leraar heeft gehad.
JACK (Schrijf dit echt witheet met trillende vingers : ZAL JE VERDOMME LEREN!!! dat is wat jij ons aandoet !!!! dag in dag uit . !!!!!! smeerlapperij van de laagste plank dat en daarbij actief onze geesten doden !!! waar haal je het LEF vandaan om hier van te schrikken!!!)

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 04 nov 2010, 20:59

Dinsdag een bijeenkomst op school gehad over veiligheid. Die begon met een Youtube filmpje van een docent die bekogeld wordt met propjes en als reactie een leerling aanvliegt. Daarna kregen we er nog twee waarin docenten de pineut waren. Waardeloos dit soort filmpjes. Ik heb hetzelfde als Jack, ik kan niet naar dit soort dingen kijken. Het vliegt me enorm aan en ik voel het tot in mijn buik. Mij is zoiets nooit gebeurd en ik hoop van harte dat dat zo blijft. Ik kap van de ene op de andere dag.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 nov 2010, 21:03

Mobieltjes zouden al niet moeten mogen op school wat mij betreft :drink:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 04 nov 2010, 21:06

Plaid Cymru schreef:
jackN schreef:Heb net het filmpje flippende leerling slaat leraar op Youtube bekeken. had ik beter niet kunnen doen.

JACK (Schrijf dit echt witheet met trillende vingers : ZAL JE VERDOMME LEREN!!! dat is wat jij ons aandoet !!!! dag in dag uit . !!!!!! smeerlapperij van de laagste plank dat en daarbij actief onze geesten doden !!! waar haal je het LEF vandaan om hier van te schrikken!!!)

Lamlul vier je frustraties maar op anderen bot. :down:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 nov 2010, 21:13

Plaid slaat wel erg door zeg. Behandelt leerkrachten op dezelfde manier als Wilders de moslims. Alsof er alleen maar slechte immorele leraren zijn, en alsof ze in een soort complot zitten met z'n allen :crazy:

Ik ben juist door bepaalde leerkrachten destijds in het anarchistische denken geïnteresseerd geraakt.. 1 van mijn favo leraren op het HBO was een volbloed anarcho die ook veelvuldig spreekte op de appelscha bijeenkomsten en was revoltionair zeer inspirerend.
Mijn oude geschiedenisleraar op de middelbare hersenspoelde ons leerlingen eerder in het links-sociale denken dan in het klaarstomen voor de consumptiemaatschappij.

Mijn beste vriend wil het basisonderwijs in om kinderen bewust te maken van de waarde van de natuur omdat hij het schrikbarend vind om te zien dat alles alleen nog maar om economische waarden draait.

Ik wil maar zeggen; er zitten ook veel idealisten in het onderwijs die juist een bewustwordingsproces in gang willen zetten voor een andere manier van denken/leven.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 04 nov 2010, 21:14

Ik wil graag een baan waarbij ik heel veel vakantie heb. :up:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 04 nov 2010, 21:14

Ram6 is nog niet bij de huisarts geweest zo te lezen.

Laat staan in therapie.
Extreemlinksche drammert

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 21:33

jackN schreef:
Plaid Cymru schreef:

Lamlul vier je frustraties maar op anderen bot. :down:
Zo denk je dus over exleerlingen die boos zijn

Niet netjes en vier ze lekker bot op het tuig dat bezig is dagelijks onschuldige mensen dwangarbeid te laten verrichten ; toen ik school verliet zwoer ik aan mezelf dat ik nimmer zal vergeten en altijd zal boos zal blijven op het systeem .

EN IK BEN NODIG OM OP DAT IN JULLIE BOTTE HASSES TE RAMMEN WANT KRITIEK GAAT ER OP EEN NORMALE MANIER NIET BIJ JULLIE IN

de enige manier die jullie verstaan is keiharde emotie dat heb ik op school wel geleerd.
Want jullie waren mijn studieobject. De rest wast gewoon te saai . En meisjes waren nog hogere wiskunde .

Probleem met een leraar is dat als je op normale toon met ze praat ze het gekke idee krijgen dat er een soort begrip is tussen leerling en leraar. Dat je elkaar begrijpt. Maar leraren begrijpen niet . Dat is tegennatuurlijk. Een leraar is een soort parodie op begrijpen.
Zo hebben ze ook de misvatting over kennisoverdracht.
Wat jouw kennis is zou me werkelijk aan mn reet roesten ; ik heb daar niet om gevraagd en wat het voorstelt is achterhaald, te simpel, te onwetend, te naief.

Bovendien heb je geen enkel recht iemand ongevraagd door de strot te dauwen.

Het is fundamenteel verkeerd en dat willen jullie niet begrijpen omdat jullie je niet kunnen voorstellen dat een leerling per definitie slimmer is dan de leraar zoals je heel goed kon zien in dat filmpje van billy met die belachelijke gek die over religie zat te zwetsen zonder de bijbel te kennen.

Het is jullie doel namelijk ook niet. Jullie doel is mensen gevangen houden en leren te gehoorzamen.

Waarom ik juist nu weer zo pissig ben is al die artikelen over kinderen die van hun bed lichten, kinderen boetes geven, kinderen voor de rechter slepen . Wilders die tuchtscholen wil invoeren .

OOrlog tegen de jeugd!!!

En jij bent een sergeant van de vijand.

Dus kom met mij niet aan met frustraties . Je verklaart mensen de oorlog en gaat vervolgens zeggen dat deze mensen frustraties hebben.
Leraren hebben frustraties dat is een feit~!

Maar medelijden hebben voor mensen die bijna niks anders doen als hun eigen frust afreageren op kinderen heb ik voor geen meter .

Je weet wat ik bedoel; als jij je dag niet hebt zal de klas dat weten

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 nov 2010, 21:44

Maar wat als er geen leraren waren geweest Ram6? Dan had je niet eens kunnen lezen en schrijven. Dan was je helemaal overgeleverd geweest aan het establishment die dat wel kunnen (zie bijv de derde wereldlanden). Kennis is macht, en door te kunnen schrijven en lezen kun je je intellectueel ontwikkelen en opwerken en (relatieve) onafhankelijkheid genereren cq je eigen leven inrichten zoals jij dat wil (tot op zekere hoogte uiterraard, want absolute vrijheid bestaat niet; ook niet..sterker , op zeker niet zonder onderwijs).
Als jij nooit had leren lezen en schrijven door de door jou zo gedemoniseerde leraren had je dit alles niet eens op kunnen schrijven. Had je je kaashandel niet op kunnen zetten, had je geen fora kunnen bezoeken want je had toch nooit deel kunnen nemen. Je was als analfabeet compleet afhankelijk geweest van anderen

Dit naast het gegeven wat ik net al aangaf; dat het belachelijk is te veronderstellen dat alle leraren immoreel zijn en in een complot tegen leerlingen zitten. Daarnaast vergeet je dat leerlingen (zeker anno nu) weerbaarder zijn dan ooit. Dat zijn echt geen kwetsbare slachtoffers. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en het is een minachting te denken dat leerlingen weerloze lammeren zijn die zich willoos laten hersenspoelen door een docent. Daar is dat filmpje wat ik liet zien juist een mooi voorbeeld van; dat jouw verhaal totaal niet correspondeert met de realiteit. Je slaat echt volkomen door en ziet je eigen ervaringen als objectieve maatstaf voor een algemene complottheorie.

Paranoia heet dat. Die hersenspoeling van de jeugd waar je het over hebt zit eerst en vooral bij de massamedia, niet bij het onderwijs.
En JackN zeker niet, dat lijkt me de meest onschuldige brave borst die er is. Houdt van lullige vogeltjes, is dol op de natuur en is nog van de linkse kerk ook. Hoe kan je die nou wegzetten als een misdadiger? :crazy:

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 21:55

Billy Blitzkrieg schreef:Plaid slaat wel erg door zeg. Behandelt leerkrachten op dezelfde manier als Wilders de moslims. Alsof er alleen maar slechte immorele leraren zijn, en alsof ze in een soort complot zitten met z'n allen :crazy:

Ik ben juist door bepaalde leerkrachten destijds in het anarchistische denken geïnteresseerd geraakt.. 1 van mijn favo leraren op het HBO was een volbloed anarcho die ook veelvuldig spreekte op de appelscha bijeenkomsten en was revoltionair zeer inspirerend.
Mijn oude geschiedenisleraar op de middelbare hersenspoelde ons leerlingen eerder in het links-sociale denken dan in het klaarstomen voor de consumptiemaatschappij.

Mijn beste vriend wil het basisonderwijs in om kinderen bewust te maken van de waarde van de natuur omdat hij het schrikbarend vind om te zien dat alles alleen nog maar om economische waarden draait.

Ik wil maar zeggen; er zitten ook veel idealisten in het onderwijs die juist een bewustwordingsproces in gang willen zetten voor een andere manier van denken/leven.
Nou Billy . Met name op de middelbare school zaten wel leraren die inderdaad inspirerend waren; als persoon maar niet als leraar. De leraar moest je stomme quizjes laten doen en straf geven als je het vertikte .
Maar qua middelbare school heb ik erg veel mazzel gehad ; die leraren waren vrijwilligers en vaak net afgestudeerd of hadden het er bij als hobby .
Met hen heb ik ooit een wapenstilstand gesloten om niet teveel gezeik te krijgen van mijn ouders . Ik spijbelde me de tering als ik maar netjes mijn werk af had knepen ze een oogje dicht.
Zoveel trauma heb ik niet hoor. Bovendien was het een idealistische school waar de leerling een hoge mate van inspraak had. Punt is dat ik me vrij wist te vechten van de dagelijkse dwang . En op buiten de lessen was het heel gezellig . ik kwam binnen pleurde mn boek op tafel liep naar buiten en ging een shagje roken met de conciërge pakte een kop koffie in de kantine en ging op de verwarming met een andere leerling lekker lullen over de politiek of films of muziek en als ik stoned was over filosofie of buitenaardse wezen naar gelang de gesprekspartner.

Neemt niet weg dat ik fundamenteel tegen dit hele systeem was en dat de leraren dat ook dondersgoed wisten . Ze waren alleen zo slim om te beseffen dat hoe meer pressie hoe vervelender ventje ik was en dat als ze me met rust lieten ik gewoon een examen kon doen.

Maar deze mensen waren vrijwilligers dat maakt een wereld van verschil.

De hele grap is dat het leren pas begon na school. en wat school betreft

binnen school eigelijk alleen maatschappijleer en filosofie want dan kon je lekker van gedachte wisselen de rest is gewoon dommig geneuzel.

En wat men mensen dan niet verteld dat die hele diploma een vette leugen is
Je kunt er niks mee dat je niet zonder diploma kunt.
Je kunt gerust elke vervolgstudie of niet universitaire baan doen als je in een paar dagen kunt aantonen dat je een beetje kan lezen en schrijven en niet al te debiel bent.

Het hele diplomaverhaal is een pure leugen.

erge is dat ze het nu zo hebben bedacht voor mensen dat wanneer ze met een hele vette vwo diploma van school komen ze als nog verplicht moeten gaan vakkenvullen.

Indertijd het arbeidsbureau schoof mijn diploma ook aan de kant "ongeschoold" na fucking 20 jaar die onzin ben je nog steeds ongeschoold.

Alles dat je nodig hebt is kunnen lezen en schrijven . de rest is tegenwoordig al helemaal flauwekul.

Dat maakt de boel zo misdadig. En als ik met een boek over reptielen of de vikingen op schoot stiekem zat te lezen kreeg ik natuurlijk op mn flikker want leren : dat doe je maar in je eigen vrije tijd .

Denk dat die middelbare school in ieder geval mijn redding is geweest. Als ik met leeftijdsgenoten van de leerfabrieken sprak besefte ik in wat voor hel die mensen moesten leven.

Maar uiteindelijk fuseerde mijn school met een gemene leerfabriek . Binnen een half jaar de drie kwart van onze leraren die in opstand kwamen weggeschopt en ik ook .

naja mij werd vriendelijk verzocht op te rotten na het uitschelden van een aantal nieuwe leraren! En zoals je weet kan ik heel goed schelden !

EN ze verdienden het ; de hufters

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 21:56

iKer schreef:Ram6 is nog niet bij de huisarts geweest zo te lezen.

Laat staan in therapie.
Onderdeel van het zelfde systeem iker .

Niet aan beginnen als je niet serieus ziek bent

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 nov 2010, 22:03

Plaid Cymru schreef:[En wat men mensen dan niet verteld dat die hele diploma een vette leugen is
Je kunt gerust elke vervolgstudie of niet universitaire baan doen als je in een paar dagen kunt aantonen dat je een beetje kan lezen en schrijven en niet al te debiel bent.

Hiermee kan ik het wel eens zijn (afgezien dan van hele gespecialiseerde opleidingen; bijv chirurg word je niet met enkel lezen en schrijven en een paar weken inwerken).
Ook vind ik dat je kids beter spelenderwijs kan leren ontdekken dan alles uit een boekje.
Maar aan de andere kant; met zoveel miljoenen kids kan je bijna niet anders dan leerfabrieken instellen.
Het blijft hoe dan ook onzin alle leraren over 1 kam te scheren en ze als onderdeel van een hersenspoel complot te zien. Die gasten proberen gewoon de kennis over hun vakgebied over te brengen. En natuurlijk zitten er ook een aantal vage types bij die iets met macht en overheersing hebben, maar die vind je in elke sector. Dat is niet iets specifieks voor het onderwijs.
Zie alles een beetje in perspectief aub :nono:

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 22:06

Billy Blitzkrieg schreef:Maar wat als er geen leraren waren geweest Ram6? Dan had je niet eens kunnen lezen en schrijven. Dan was je helemaal overgeleverd geweest aan het establishment die dat wel kunnen (zie bijv de derde wereldlanden). Kennis is macht, en door te kunnen schrijven en lezen kun je je intellectueel ontwikkelen en opwerken en (relatieve) onafhankelijkheid genereren cq je eigen leven inrichten zoals jij dat wil (tot op zekere hoogte uiterraard, want absolute vrijheid bestaat niet; ook niet..sterker , op zeker niet zonder onderwijs).
Als jij nooit had leren lezen en schrijven door de door jou zo gedemoniseerde leraren had je dit alles niet eens op kunnen schrijven. Had je je kaashandel niet op kunnen zetten, had je geen fora kunnen bezoeken want je had toch nooit deel kunnen nemen. Je was als analfabeet compleet afhankelijk geweest van anderen

Dit naast het gegeven wat ik net al aangaf; dat het belachelijk is te veronderstellen dat alle leraren immoreel zijn en in een complot tegen leerlingen zitten. Daarnaast vergeet je dat leerlingen (zeker anno nu) weerbaarder zijn dan ooit. Dat zijn echt geen kwetsbare slachtoffers. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en het is een minachting te denken dat leerlingen weerloze lammeren zijn die zich willoos laten hersenspoelen door een docent. Daar is dat filmpje wat ik liet zien juist een mooi voorbeeld van; dat jouw verhaal totaal niet correspondeert met de realiteit. Je slaat echt volkomen door en ziet je eigen ervaringen als objectieve maatstaf voor een algemene complottheorie.

Paranoia heet dat. Die hersenspoeling van de jeugd waar je het over hebt zit eerst en vooral bij de massamedia, niet bij het onderwijs.
En JackN zeker niet, dat lijkt me de meest onschuldige brave borst die er is. Houdt van lullige vogeltjes, is dol op de natuur en is nog van de linkse kerk ook. Hoe kan je die nou wegzetten als een misdadiger? :crazy:
1) rechten van de mens zijn strijdig met het schoolsysteem
2) dit systeem is uit een achterlijk systeem dat nimmer de intentie heeft gehad mensen te verheffen. De kern van het systeem stamt uit pruisen dat in de 19e eeuw behoefte had een arbeiders en soldaten. Het systeem is machinaal. tegenwoordig spelen ook slagingscijfers een grotere rol dan vroeger. EN waar zijn die mondige leerlingen van je? Ik hoor ze niet.
Toch vreemd op een modern medium als internet.
3)leren is een biologische noodzaak die elk levend zoogdier WIL doen . gek genoeg hebben veel leerlingen niet die bevrediging .
Kennis is vrijheid het is niet aan de school te bepalen WAT je leert . Dat zou jouw vrije keuze dienen te zijn . Een leraar dient geen autoritair persoon te zijn die jou iets door je strot ramt in leraar dient iemand te zijn die je help met leren WAT je dan ook wenst te leren .
Je zit het mooiste en het schitterendste dat in de mens zit de wens en de wil om te ontdekken in de meest cruciale fase van deze schoonheid domweg vakkundig de nek om te draaien.\
Dat is niet zomaar is een misdaad dat is een van de meest gruwelijke dingen die je een leven wezen kunt aandoen. Alsof je een jong poesje hebt die in de boom wil klimmen gaat leren pootjes te geven.
Absurd en zo misselijk makend zo fundamenteel fout dat ik nog steeds verbijsterd ben dat mensen denken dat IK hier de gek ben.

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 04 nov 2010, 22:13

Plaid Cymru schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:

1) rechten van de mens zijn strijdig met het schoolsysteem
2) dit systeem is uit een achterlijk systeem dat nimmer de intentie heeft gehad mensen te verheffen. De kern van het systeem stamt uit pruisen dat in de 19e eeuw behoefte had een arbeiders en soldaten. Het systeem is machinaal. tegenwoordig spelen ook slagingscijfers een grotere rol dan vroeger. EN waar zijn die mondige leerlingen van je? Ik hoor ze niet.
Toch vreemd op een modern medium als internet.
3)leren is een biologische noodzaak die elk levend zoogdier WIL doen . gek genoeg hebben veel leerlingen niet die bevrediging .
Kennis is vrijheid het is niet aan de school te bepalen WAT je leert . Dat zou jouw vrije keuze dienen te zijn . Een leraar dient geen autoritair persoon te zijn die jou iets door je strot ramt in leraar dient iemand te zijn die je help met leren WAT je dan ook wenst te leren .
Je zit het mooiste en het schitterendste dat in de mens zit de wens en de wil om te ontdekken in de meest cruciale fase van deze schoonheid domweg vakkundig de nek om te draaien.\
Dat is niet zomaar is een misdaad dat is een van de meest gruwelijke dingen die je een leven wezen kunt aandoen. Alsof je een jong poesje hebt die in de boom wil klimmen gaat leren pootjes te geven.
Absurd en zo misselijk makend zo fundamenteel fout dat ik nog steeds verbijsterd ben dat mensen denken dat IK hier de gek ben.
Maar je neemt je medicatie trouw?
a.k.a. 'The Mosselman'.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 nov 2010, 22:14

Ik snap je punt, ben het er ten dele ook wel mee eens, maar zie ook eens wat er gebeurt als er geen onderwijs is. En hoe de maatschappij eruitzag toen er nog geen algemeen onderwijsrecht was.
Dan is de macht louter in handen van het establishment. Is machtsmisbruik en uitbuiting van het gewone volk veel massaler en heviger dan ie nu is. En dan heeft het plebs geen enkel wapen in handen..zelfs niet die van het woord.

Gek dat je dat maar niet in kan/wil zien

Onderwijs heeft juist voor een iets rechtvaardiger wereld gezorgd. Nog steeds is die pet (we blijven mensen), maar vergeleken met vroeger , of met landen waar men geen onderwijs heeft, is het gewone volk nu veel beter af dan toen.

Je zou dus moeten pleiten voor een beter onderwijssysteem. Maar niet de oorlog verklaren tegen onderwijs en leraren an sich
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 04 nov 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 22:16

Billy Blitzkrieg schreef:
Plaid Cymru schreef:[En wat men mensen dan niet verteld dat die hele diploma een vette leugen is

Hiermee kan ik het wel eens zijn (afgezien dan van hele gespecialiseerde opleidingen; bijv chirurg word je niet met enkel lezen en schrijven en een paar weken inwerken).
Ook vind ik dat je kids beter spelenderwijs kan leren ontdekken dan alles uit een boekje.
Maar aan de andere kant; met zoveel miljoenen kids kan je bijna niet anders dan leerfabrieken instellen.
Het blijft hoe dan ook onzin alle leraren over 1 kam te scheren en ze als onderdeel van een hersenspoel complot te zien. Die gasten proberen gewoon de kennis over hun vakgebied over te brengen. En natuurlijk zitten er ook een aantal vage types bij die iets met macht en overheersing hebben, maar die vind je in elke sector. Dat is niet iets specifieks voor het onderwijs.
Zie alles een beetje in perspectief aub :nono:
Een soldaat weet meestal ook niet waarom ie staat te moorden . Een soldaat kan een aardige vriendelijke man zijn met de beste bedoelingen.
Ik heb lui gesproken uit irak en afghanistan. Hele leuke mensen . soms beetje trauma maar dat hoort er bij.
Daarom ben ik dus ook zo fel tegen dergelijke mensen .
Ze maken deel uit van iets verschrikkelijks en ze weten het niet ze denken dat ze goed doen.
Erge van leraren is dat ze een laagje eelt hebben voor dergelijke kritiek door jarenlang leraar zijn.
Ze zijn een beetje doof dus bij die mensen moet je Shocktherapie toepassen . Anders luisteren ze niet. Ene oor in andere uit . Militairen zijn makkelijker te bekritiseren.
geldt trouwens ook voor politici . Zijn ook heel lastig om het systeem waarvan ze deel van uitmaken te zien

Wat ik nodig heb is :
http://en.wikipedia.org/wiki/Technology ... f_View_Gun
when used on someone, it will cause them to see things from the point of view of the person firing the gun.
PS . Ik was trouwens laats bij de Groninger nacht van de geschiedenis waar studenten stellingen moesten verdedigen. Ik zweer het je ik heb zelden zulke domme lui op een podium zien staan.
De verdediging ging al mank bij de argumentatie die niet op feiten berustte .
Was ik nooit mee weggekomen in de eerste klas. Geloof niet dat men nu zo slimmer is geworden de laatste jaren

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 nov 2010, 22:20

Resumerend; een aantal basisgedachten van Ram6 snijden hout, maar hij slaat er compleet in door, en hij ziet niet in dat het er zonder onderwijs allemaal nog veel slechter had uitgezien voor jan met de pet.

Jammer, maar het is niet anders. Ik ga een filmpje kijken :wave:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 04 nov 2010, 22:21

Billy Blitzkrieg schreef: Ik ga een filmpje kijken :wave:
Rukse :up:
a.k.a. 'The Mosselman'.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 04 nov 2010, 22:22

Billy Blitzkrieg schreef:Ik snap je punt, ben het er ten dele ook wel mee eens, maar zie ook eens wat er gebeurt als er geen onderwijs is. En hoe de maatschappij eruitzag toen er nog geen algemeen onderwijsrecht was.
Dan is de macht louter in handen van het establishment. Is machtsmisbruik en uitbuiting van het gewone volk veel massaler en heviger dan ie nu is. En dan heeft het plebs geen enkel wapen in handen..zelfs niet die van het woord.

Gek dat je dat maar niet in kan/wil zien

Onderwijs heeft juist voor een iets rechtvaardiger wereld gezorgd. Nog steeds is die pet (we blijven mensen), maar vergeleken met vroeger , of met landen waar men geen onderwijs heeft, is het gewone volk nu veel beter af dan toen.

Je zou dus moeten pleiten voor een beter onderwijssysteem. Maar niet de oorlog verklaren tegen onderwijs en leraren an sich
maar Billy heb ik gezegd dat ik tegen educatie ben?
Ik ben tegen het systeem dat we hanteren.
Educatie behoort een mensenrecht te zijn .
Maar je moet rechten niet vervormen tot plichten .
Jonge mensen verdienen educatie maar niet vanuit dit systeem dit systeem maakt mensen dom en sluit ze op.

Een leraar dient een helper te zijn geen commandeur .

In de Renaissance betaalden leerlingen de leraren voor hun diensten en konden de leerlingen derhalve een keuze maken van wie ze wilden leren en van wie niet.

De leraar als verschaffer van kennis en niet als een monster dat je met kennis wil volstoppen waar je niet om gevraagd hebt.

Wees eerlijk Billy, je weet nogal wat van bepaalde zaken, dat is toch 99% autodidact ?!

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 nov 2010, 22:39

Ik ben bang dat wanneer Ram6 ideeen in praktijk worden gebracht, dat we een soort lame "Fame"scholen krijgen.
idols, Popstars met Henk-Jan Smitsen als docenten.

Ik ben juist een voorstander van de meer gedisciplineerdere variant en het doorgeven van noodzakelijke basiskennis en hersengymnastiek alswel gymnastiek. Kiezen kan daarna.
Net als Ram6 redeneer ik vanuit een trauma.
Thuis een moeder die altijd werkte.
Op school leraren die vooral je vriend wilden zijn en begrip toonden bij iedere mislukking.
Discipline kreeg ik nimmer mee, waardoor ik een lapzwans werd :drink:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 04 nov 2010, 22:49

Harriechristus no2

Waar maak je je druk om zultkop.....ga kaas verkopen.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 nov 2010, 22:56

Siegfried Stahl schreef:Harriechristus no2

Ram6 trauma in een notendop:
Ram6 in de eerste klas(met trillende vingers): "Meester, hoe verkoopt men kaas?"
Meester:"Maak je sommen af Ramses, maak ze af!".

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 16 nov 2010, 18:18

Siegfried Stahl schreef:Harriechristus no2

Ik maak me druk om belangrijke zaken :protest:
Zou jij ook een moeten doen lamstraal!

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 16 nov 2010, 19:06

Ik ben het grotendeels met Faces (en ik meen ook Billy) eens: eerst een basis, verplicht en met discipline bijgebracht. Maar als die basis er is, zouden jongeren inderdaad, zoals Ramcest betoogt, ondersteund moeten worden in autodidactische excursies.

Autodidacten hebben de nodige hiaten in hun kennis (weet ik uit eigen ervaring); daar kan een leraar dan nuttig zijn.

Momenteel zijn er veel stompzinnige opdrachten, die allemaal voortkomen uit uniformisering van het onderwijs (zoals dat iedere HBO-leerling, ongeacht z'n richting, een scriptie moet produceren volgens bepaalde richtlijnen), en dat komt m.i. weer vanuit een waanidee dat de exacte kosten & baten dan berekend kunnen worden.

De laatste tijd ben ik toenemend paranoïde t.a.v. economisch-rechts... En ik zat mezelf onlangs af te vragen of de verslechtering van het onderwijs de laatste 25 jaar juist iets is wat gewild werd & wordt door het establishment. Al die mondige burgers is immers maar lastig.

Die lastenverzwaring voor studenten in GB ligt in deze lijn. Kwalijke zaak: afkomst en economische toestand van iemands ouders zouden nooit een belemmering mogen zijn voor iemands kansen in het onderwijs.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 20 apr 2018, 05:51

bump :lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 apr 2018, 07:57

Kryptozoid schreef:
16 nov 2010, 19:06
Ik ben het grotendeels met Faces (en ik meen ook Billy) eens: eerst een basis, verplicht en met discipline bijgebracht. Maar als die basis er is, zouden jongeren inderdaad, zoals Ramcest betoogt, ondersteund moeten worden in autodidactische excursies.
Exact zo zit de middelbare school van mijn dochters in elkaar.
Ik heb verbaasd gestaan van de werk- en leervormen waarmee ze werken. Heel creatief, terwijl ze hetzelfde leren als anderen.

Naast de reguliere vakken heb je je eigen projecten. Daarin mag/kun je je eigen nieuwsgierigheid bevredigen (mits je plan goed wordt gekeurd).
Deze school is naar verluidt alleen geschikt voor kinderen die erg zelfstandig en gedisciplineerd zijn.

Er zijn veel jaren geweest waarin de school onder curatele van de inspectie stond. Dat is nu niet meer het geval.
Het is overigens wel nogal elitair schooltje. Weinig ouders die een doorsneewoninkje als die van ons hebben.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie