Nick Waterhouse in Paradiso

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
gung ho
Knuffelnerd

Nick Waterhouse in Paradiso

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 09:58

Nick Waterhouse is blank, 25 jaar en maakt rhytm & bluesmuziek. Hij staat op het podium met een bassist, een drummer, 2 blazers (waarvan er 1 af en toe achter een piano gaat zitten) en twee zangeressen. Typisch zoiets waar heel de Watergraafsmeer (rijk, hoger opgeleid, niet al te jong, niet al te oud) naartoe gaat. Gung ho dus ook!

Het viel me alleszins mee. De band speelde strak en afgemeten, Nick had er zin in en het publiek lulde overal doorheen (uiteraard, wij zijn de Watergraafsmeer), maar klapte en juichte op de goede momenten. (Hoe doen die mensen dat?). Er is weinig vernieuwends aan en dat is ook in het geheel niet de bedoeling. Het was ontspannen amusement dat om kwart over negen alweer was afgelopen. Zo kon iedereen weer op tijd thuis om de oppas af te lossen.

Overigens deed Waterhouse vrijwel ongemerkt een cover van Gloria (weer een Them cover, de man heeft een obsessie) en dat vond ik heel erg goed gedaan. Ook deden de zangeressen een stukje dat écht goed was. Twee goede momenten! Gung ho had geen enkele reden zich bekocht te voelen. Daarnaast stond hij naast een enorm lekker wijf en dat maakte het geheel nog nét iets beter.
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Re: Nick Waterhouse in Paradiso

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 10:09

En nu even wachten op Kees. :bounce:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 nov 2012, 10:20

Klinkt leuk :drink:
Ik draai het album ook wel eens..is ook erg gezellig.
Vaart wel op productie (dat kannie goed..produceerde ook Allah-las), maar live weet hij zich dus blijkbaar ook te redden.

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 12:43

gung ho schreef:Het lijkt erop dat ik vanavond naar Nick Waterhouse ga in Paradiso. :drink:
Vorig jaar in Ekko gezien. Was een flop. Technisch gezien een behoorlijk goede (wannabe) soulband. Alleen voelde ik helemaal geen soul, de beste man heeft geen soul. Ik zag een arrogant mannetje dat retrosoul speelde die mij en Clara verveelde. Typisch geval van vroeger was soul beter. Veel beter :yesno: . Next.
a.k.a. 'The Mosselman'.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 13:20

Volgens mij maakt hij geen soulmuziek. :drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 13:21

Van een goede vriend hoorde ik trouwens dat jij voor écht goede muziek bij de Xenos moet zijn Kees.

:up:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 13:37

gung ho schreef:Volgens mij maakt hij geen soulmuziek. :drink:
Wat dan wel?

Overigens, over een aantal punten ben ik het met je eens: technisch allemaal in orde. Maar de beste man heeft geen greintje soul in zijn donder. Dan kun je dus ook geen soulmuziek maken.

Maar N. Waterhouse dus goed vindt :crazy: ... Tja. Treurig.
Laatst gewijzigd door Kees Kietelvlees op 19 nov 2012, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
a.k.a. 'The Mosselman'.

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 13:39

gung ho schreef:Van een goede vriend hoorde ik trouwens dat jij voor écht goede muziek bij de Xenos moet zijn Kees.

:up:
:D
a.k.a. 'The Mosselman'.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 13:49

Kees Kietelvlees schreef:
Wat dan wel?

Overigens, over een aantal punten ben ik het met je eens: technisch allemaal in orde. Maar de beste man heeft geen greintje soul in zijn donder. Dan kun je dus ook geen soulmuziek maken.

Hij hoeft ook geen soul te hebben, hij maakt rhytm & blues. De dames in het koortje en de blazers zorgen voor wat soul, misschien dat daar wat verwarring bij jou over is ontstaan. Hij covert niet voor niks Them i.p.v. Sam and Dave. Neem je het Adele ook kwalijk dat ze geen funk in haar enorme reet heeft?

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 14:38

gung ho schreef:
Wat dan wel?

Hij hoeft ook geen soul te hebben, hij maakt rhytm & blues. De dames in het koortje en de blazers zorgen voor wat soul, misschien dat daar wat verwarring bij jou over is ontstaan. Hij covert niet voor niks Them i.p.v. Sam and Dave. Neem je het Adele ook kwalijk dat ze geen funk in haar enorme reet heeft?
Daarover was helemaal geen verwarring bij mij :roll: Dhr. Waterhouse maakt wel degelijk soul. Met een R&B inslag, dat dan weer wel. Maar goed, zoals ik schreef: de band is technisch goed, ik voel alleen niks, ik voel geen soul.

Daarbij komt, los van deze discussie, dat je heel goed soul kan hebben zonder dat te spelen. Maar aangezien jij Nick Waterhouse als 'goed' kwalificeert zijn we eigenlijk verder uitgeluld. Nono :lol: .
a.k.a. 'The Mosselman'.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 14:45

Kees Kietelvlees schreef: Daarover was helemaal geen verwarring bij mij :roll: Dhr. Waterhouse maakt wel degelijk soul. Met een R&B inslag, dat dan weer wel. Maar goed, zoals ik schreef: de band is technisch goed, ik voel alleen niks, ik voel geen soul.

Daarbij komt, los van deze discussie, dat je heel goed soul kan hebben zonder dat te spelen. Maar aangezien jij Nick Waterhouse als 'goed' kwalificeert zijn we eigenlijk verder uitgeleuld. Nono :lol: .
Zijn we uitgeluld? Wat jammer! Ik had je anders graag gewezen op een aantal omissies in je postje.

Overigens voelde ik ook geen soul bij het concert. De verklaring daarvoor laat zich raden.

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 15:24

gung ho schreef:
Kees Kietelvlees schreef: Daarover was helemaal geen verwarring bij mij :roll: Dhr. Waterhouse maakt wel degelijk soul. Met een R&B inslag, dat dan weer wel. Maar goed, zoals ik schreef: de band is technisch goed, ik voel alleen niks, ik voel geen soul.

Daarbij komt, los van deze discussie, dat je heel goed soul kan hebben zonder dat te spelen. Maar aangezien jij Nick Waterhouse als 'goed' kwalificeert zijn we eigenlijk verder uitgeleuld. Nono :lol: .
Zijn we uitgeluld? Wat jammer! Ik had je anders graag gewezen op een aantal omissies in je postje.

Overigens voelde ik ook geen soul bij het concert. De verklaring daarvoor laat zich raden.

Nou, laat maar horen dan.
a.k.a. 'The Mosselman'.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 nov 2012, 16:04

gung ho schreef:
Wat dan wel?

:lol:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 nov 2012, 16:08

De receptioniste van mijn werk vertrouwde me onlangs toe dat ze van "oude R'n'B" hield.
Zoals Marvin Gayye..lichtte ze toe. :drink:
Die termen zijn eigenlijk niet meer te kaderen.

Verder heeft Gung Ho gelijk en maakt de man duidelijk R'n'B.
Zijn labelgenoot Mayer Hawthorne (ook blank met bril) maakt weer wél soul waar Kees ws geen greintje van voelt. :drink:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 19 nov 2012, 17:41

1ofthemFaces schreef: Verder heeft Gung Ho gelijk en maakt de man duidelijk R'n'B.
Zijn labelgenoot Mayer Hawthorne (ook blank met bril) maakt weer wél soul waar Kees ws geen greintje van voelt. :drink:
"Nick Waterhouse (born c. 1986) is an American singer, songwriter, and record producer from Los Angeles, California. He is a guitarist and singer known for a sound rooted in Rhythm & blues, jazz, and soul."

:roll:

Maar goed, los van het label, is de bottom line of iets goed is of niet. En Nick Waterhouse is als de Ikea en daarmee haakt Kees af :wave: .
a.k.a. 'The Mosselman'.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 19 nov 2012, 17:45

Je hebt (zoals wel vaker met muzikale kwesties, verder totaal niet, dus juich niet te hard!) volkomen gelijk Kees.

Maar Gung Ho heeft gewoon geen smaak en faces hoort nu eenmaal niet het verschil tussen goede soul/funk en de lachwekkende of jankopwekkende nepvarianten ervan, dus idd.. haak maar beter af.

Mensen met een goede muzieksmaak die daarover willen babbelen hebben hier op forumnerds.nl sowieso niks te zoeken.
Ik ken echt geen plek met zoveel onbenullen op dat gebied als hier
Nu ja, op m'n werk dan misschien :drink:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 nov 2012, 18:41

Billy Blitzkrieg schreef:Je hebt (zoals wel vaker met muzikale kwesties, verder totaal niet, dus juich niet te hard!) volkomen gelijk Kees.

Maar Gung Ho heeft gewoon geen smaak en faces hoort nu eenmaal niet het verschil tussen goede soul/funk en de lachwekkende of jankopwekkende nepvarianten ervan, dus idd.. haak maar beter af.

Mensen met een goede muzieksmaak die daarover willen babbelen hebben hier op forumnerds.nl sowieso niks te zoeken.
Verder dan een "gezellig" plaatje kwam het niet bij me hoor.( qua sound komt hij erg in de buurt van de gloriedagen)
Maar ja..blind van nuances als een autistje betaamd. :up:
Ik koop bijna nooit iets hedendaags qua funk en soul.
Sinds na de acid jazz rage begin jaren 90 niet meer.
:drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 19:44

1ofthemFaces schreef: Verder heeft Gung Ho gelijk en maakt de man duidelijk R'n'B.
"Nick Waterhouse (born c. 1986) is an American singer, songwriter, and record producer from Los Angeles, California. He is a guitarist and singer known for a sound rooted in Rhythm & blues, jazz, and soul."

:roll:
Ah een soulartiest dus. :no:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 19 nov 2012, 19:47

Billy Blitzkrieg schreef:Je hebt (zoals wel vaker met muzikale kwesties, verder totaal niet, dus juich niet te hard!) volkomen gelijk Kees.

Het was even wachten tot spuit 11 aan kwam kakken, maar daar is hij dan. De man die naar de Xenos gaat voor zijn goede muziek, die Moon Safari het beste vindt wat de popmuziek de afgelopen twintig jaar heeft voortgebracht, de man die niets nieuws luistert, de man die, ik ben nu bezig en vindt het eigenlijk zonde van mijn energie. Ik ga even afwassen en Tim Hecker van de paal luisteren.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 19 nov 2012, 20:00

gung ho schreef:[Het was even wachten tot spuit 11 aan kwam kakken, maar daar is hij dan. De man die naar de Xenos gaat voor zijn goede muziek, die Moon Safari het beste vindt wat de popmuziek de afgelopen twintig jaar heeft voortgebracht, de man die niets nieuws luistert, de man die, ik ben nu bezig en vindt het eigenlijk zonde van mijn energie. Ik ga even afwassen en Tim Hecker van de paal luisteren.
Ga naar Xenos voor de boeddhistische boodschappen en ben dan blij er goede (dus oude) soulmuziek te horen is op de achtergrond
Air met premieres sympthones en moon safari beste platen van de laatste 15 jaar, niet 20 :nono:
Ik luister wel degelijk nieuwe dingen, maar vind het dan altijd veel slechter dan wat al eerder is gedaan in dat soort genres..en dat geldt zeker voor gitaar/rock/soul/funk/r&'b/garage etc.. en ik haak dan ook meestal al na 1 luisterbeurt definitief af
Enkel in de electronische hoek gebeurt heel-af-en toe nog wel eens wat aardigs ..verder is het creatieve bloedarmoede, slappe retro- en anderszins deerniswekkende ellende met de muziek van tegenwoordig

Dit waren even de nuances :drink:
Verder vind het ik het zeker zonde van mijn energie om over Nick Waterhouse (en dus uw belabberde muzieksmaak) te lullen, en verlaat dit topiek dan ook weer snel
Wilde alleen Kees even een pluim geven voor zijn uitmuntende muzikale gehoor in dezen
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 nov 2012, 22:36

Nick Waterhouse is net als Billy; hij eert de oude meesters. :drink:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 06 dec 2012, 12:06

1ofthemFaces schreef:Nick Waterhouse is net als Billy; hij eert de oude meesters. :drink:
En dat doet hij dus matig tot slecht. Dit had mijn recensie kunnen zijn:
Nick Waterhouse grijpt, net als de Allah-Las voor wie hij het debuutalbum produceerde, terug op de muziek uit de jaren vijftig en zestig uit de vorige eeuw. Met de allure van een bigbandleider is de Buddy Holly lookalike het middelpunt van zijn band, die naast twee saxofonisten nog uit een drummer, een bassist en twee achtergrondzangeressen bestaat. De rhythm en blues van zijn album Time's All Gone wordt live perfect ten gehore gebracht, al blijft hitje 'I can only give you everything' achterwege. Na een paar nummers wordt helaas wel duidelijk dat Nick Waterhouse een knap geregisseerde act is waarin geen ruimte is voor improvisatie of afwijking van het plan. De band is zó glad en keurig dat ze haar authenticiteit verliest in pure perfectie. En dat is voor een genre waarin soul een belangrijke exponent is een grote zonde. Het enige wat niet netjes is, is dat Waterhouse het na een krappe 35 minuten al voor gezien houdt. (FV)
a.k.a. 'The Mosselman'.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 dec 2012, 13:06

In Paradiso duurde het 70 minuten. :bounce:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 06 dec 2012, 14:56

Tja.