President Trump

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
gung ho
Knuffelnerd

President Trump

Bericht door gung ho » 17 jan 2017, 09:23

:p
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Re: President Trump

Bericht door gung ho » 17 jan 2017, 09:27

Vrijdag is het zover. De inauguratie.

Laten we beginnen met een aantal voorspellingen voor de komende vier jaar.

Wie bijt het spits af?

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 jan 2017, 09:29

Het zou me niks verbazen als-ie binnen een half jaar een impeachement aan z'n broek krijgt.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 17 jan 2017, 09:43

Het is even wachten op de Golden Shower Tapes...

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 jan 2017, 09:55

gung ho schreef:Vrijdag is het zover. De inauguratie.

Wie bijt het spits af?
Hij haalt de 4 jaar in mijn ergste nachtmerries.
Maar eigenlijk is alles gewoon ontzettend onzeker, de man is de onvoorspelbaarheid zelve lijkt het.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 17 jan 2017, 10:18

Tenzij hij het heel bont maakt, zal hij de eerste twee jaar wel overleven. Daarna komt er wellicht een democratische meerderheid in de Senaat en/of het Huis van Afgevaardigden en wordt het speelveld veranderd.

Ik heb wel medelijden met de wereld omdat we voorlopig dagelijks tegen die rotkop aan moeten kijken.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 17 jan 2017, 10:18

iKer schreef:
gung ho schreef:Vrijdag is het zover. De inauguratie.

Wie bijt het spits af?
Hij haalt de 4 jaar in mijn ergste nachtmerries.
Maar eigenlijk is alles gewoon ontzettend onzeker, de man is de onvoorspelbaarheid zelve lijkt het.
Zittende presidenten worden vaak herkozen. Acht jaar is zeker niet ondenkbaar.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 jan 2017, 10:25

I know.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 jan 2017, 11:02

gung ho schreef:Tenzij hij het heel bont maakt, zal hij de eerste twee jaar wel overleven. Daarna komt er wellicht een democratische meerderheid in de Senaat en/of het Huis van Afgevaardigden en wordt het speelveld veranderd.

Ik heb wel medelijden met de wereld omdat we voorlopig dagelijks tegen die rotkop aan moeten kijken.
Als-ie het eerste half jaar doorkomt dan gaat de rest ook wel lukken.
Daarbij.
Als de hele wereld gaat falen omdat het verkeerde poppetje op de verkeerde plek zit doen we iets goed fout met z'n allen.
Zelfs als die lul blijft zitten zal het uiteindelijk wel loslopen, tenzij hij goed met Putin in de clinch raakt. Hetgeen ook weer niet ondenkbaar is.
Afbeelding
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 19 jan 2017, 18:37

Afbeelding
:lol:
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 jan 2017, 20:58

Afbeelding
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jan 2017, 11:40

Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 jan 2017, 21:43

Mc Cain is geen fan van Trump:

Link
Johnny Lydon 1983

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 31 jan 2017, 10:00

Siegfried Stahl schreef:Afbeelding
:p
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 31 jan 2017, 10:17

Afbeelding
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 31 jan 2017, 13:38

Zo, de man windt er geen doekjes om.
WASHINGTON — President Trump fired his acting attorney general on Monday night, removing her as the nation’s top law enforcement officer after she defiantly refused to defend his executive order closing the nation’s borders to refugees and people from predominantly Muslim countries.

In an escalating crisis for his 10-day-old administration, the president declared in a statement that Sally Q. Yates, who had served as deputy attorney general under President Barack Obama, had betrayed the administration by announcing that Justice Department lawyers would not defend Mr. Trump’s order against legal challenges.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 31 jan 2017, 14:36

Scalle schreef:Afbeelding
Orange is the new black.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 01 feb 2017, 19:44

Waarom hebben we het al zo lang niet meer gehad over de fascistische tendenzen van Trump?
De historicus Ian Kershaw betoogde in zijn beroemde essay Working towards the Führer dat het naar eigen inschatting proberen in te vullen van opzettelijk vage richtlijnen de belangrijkste reden was geweest voor de radicale dynamiek van het Derde Rijk. Het feit dat Trump deze stijl van regeren hanteert, gecombineerd met zijn constante aanvallen op de media, het ondergraven van de rechterlijke macht en het kennelijk opzettelijk veroorzaken van verwarring, roept heel nare vergelijkingen op. Het woord moet op tafel: is hier sprake van Amerikaans fascisme?

Dat woord is zo overgebruikt in de vorige eeuw dat het lijkt alsof elke verwijzing nu bij voorbaat lachwekkend is. Maar de besmetting en erosie van dat woord moeten een zinvol gesprek daarover niet onmogelijk maken.
Toch, Gung Ho?

https://www.groene.nl/artikel/amerikaans-fascisme

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 feb 2017, 09:05

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 02 feb 2017, 09:42

iKer schreef:Waarom hebben we het al zo lang niet meer gehad over de fascistische tendenzen van Trump?
De historicus Ian Kershaw betoogde in zijn beroemde essay Working towards the Führer dat het naar eigen inschatting proberen in te vullen van opzettelijk vage richtlijnen de belangrijkste reden was geweest voor de radicale dynamiek van het Derde Rijk. Het feit dat Trump deze stijl van regeren hanteert, gecombineerd met zijn constante aanvallen op de media, het ondergraven van de rechterlijke macht en het kennelijk opzettelijk veroorzaken van verwarring, roept heel nare vergelijkingen op. Het woord moet op tafel: is hier sprake van Amerikaans fascisme?

Dat woord is zo overgebruikt in de vorige eeuw dat het lijkt alsof elke verwijzing nu bij voorbaat lachwekkend is. Maar de besmetting en erosie van dat woord moeten een zinvol gesprek daarover niet onmogelijk maken.
Toch, Gung Ho?

Hij doet inmiddels zeker z'n best.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 feb 2017, 11:34

iKer schreef:Waarom hebben we het al zo lang niet meer gehad over de fascistische tendenzen van Trump?

Toch, Gung Ho?

Beetje vermoeiend dat je door blijft gaan. Prima hoor, dan zetten we de discussie voort.

Heb je NRC gelezen dit weekend? Waarin wetenschappers werd gevraagd of de vergelijking met de jaren '30 kloppend is. Denk het vast wel. ;)

Voor de duidelijkheid: ik ben van mening dat de geschiedenis zich nooit herhaalt. Er vallen wel wijze lessen te trekken uit het verleden (en dat is wat er vaak genoeg gebeurt).

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 feb 2017, 11:39

Maar goed: zijn persoonlijke aanval op de rechterlijke macht geeft te denken. De trias politica lijkt mij heilig. Wanneer gaan Republikeinen in actie komen? Deze president lijkt me rijp voor een impeachment.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 feb 2017, 11:53

Toch, Gung Ho?

Overigens heb ik de Hitlerbiografie van Kershaw gelezen en daarin maakt hij het idee van 'working towards the Führer' zeer duidelijk. Ik neem voor het gemak even aan dat jij niet precies weet wat daarmee wordt bedoeld, anders zou je dit niet zo posten. Het heeft ermee te maken dat Hitler iets zei (of niets zei) en dat zijn ondergeschikten daar beleid op zetten. Wetgeving kwam tot stand omdat zij meenden dat Hitler iets wilde. De chaos die ontstaat na verschillende decreten geeft aan dat niet iedere beleidsmedewerker bereid is mee te werken met Trump. Of in ieder geval: dat er geen eenduidig beeld bestaat van wat Trump wil.

Het lijkt me te vroeg daar nu al uitspraken over te doen, maar dat twee rechtbanken Trumps '7 nations' decreet afkeuren is een hoopvol teken dat 'working towards Trump' niet meteen staat te gebeuren.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 feb 2017, 02:31

Afbeelding

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 13 feb 2017, 18:56

Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 13 feb 2017, 22:50

Er lopen er nog meer rond die niet sporen:

Link
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 17 feb 2017, 17:26

:lol: Trump heeft nu een persconferentie gegeven. Mocht u nog twijfels hebben of hij er een paar mist; bekijk de gehele persconferentie!
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 feb 2017, 18:11

Ik heb met verbazing zitten kijken.

De man kan werkelijk niets anders dan zijn eigen incompetentie etaleren, en dan jammeren over de bad press die hij krijgt.
Ongelofelijk.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 18:39

Siegfried Stahl schreef::lol: Trump heeft nu een persconferentie gegeven. Mocht u nog twijfels hebben of hij er een paar mist; bekijk de gehele persconferentie!
Krautsurfer schreef:Ik heb met verbazing zitten kijken.

De man kan werkelijk niets anders dan zijn eigen incompetentie etaleren, en dan jammeren over de bad press die hij krijgt.
Ongelofelijk.
Ik heb ook de gehele persconferentie zitten kijken. Ik heb me vermaakt, en mijn perceptie van Trump als de juiste man op de juiste plek, namelijk leider van de Westerse wereld, is bevestigd. Hij pareerde alle lastige, en wezenlijk ook niet ter zake doende vragen afdoende.

Ik vond dat ie hier en daar wel uitgebreid stilstond bij z'n verkiezingscampagne, maar eerlijk gezegd vond ik dat ook wel weer een leuke terugkoppeling. Ik denk dat zijn Amerikaanse achterban ook wel content zal zijn met zijn onorthodoxe aanpak.

Ik zag op CNN later één van de aanwezig geweeste journalisten erg negatief over de pressconf, dat Trump erg 'unfocused' overkomen. Via het internet verneem ik echter van Trump-aanhangers (de wat intelligentere, niet de Lynyrd Skynyrd fanclub) dat ze erg tevreden zijn over de gang en stand van zaken. Wel maken sommige zich zorgen over een mogelijk burgeroorlog, maar dat lijkt me eerder de schuld van de Huffington Post, New York Times, Washington Post en CNN dan van Trump.

"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 18:44

Siegfried Stahl schreef:Er lopen er nog meer rond die niet sporen:

Link
Wordt over het algemeen als een zeer intelligente en competente havik gezien. Een jood ook; is goed om de antisemieten in de Alt Right underground op hun plek te zetten met rare ideeën over Joodse samenzweringen die zoveel mogelijk immigranten binnen willen halen. Miller is de man achter Trumps anti-immigratie-agenda.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 17 feb 2017, 18:59

Kryptozoid schreef:
Siegfried Stahl schreef:Er lopen er nog meer rond die niet sporen:

Link
Wordt over het algemeen als een zeer intelligente en competente havik gezien..
Nee hoor...wordt meer beschouwd als een junior Gargamel.
Johnny Lydon 1983

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 19:01

Alle gekheid op een stokje: ik weet dat Trump meestal zomaar wat roept. Ik denk wel dat ie slim is en veel kennis heeft, maar in tegenstelling tot de gemiddelde president of überhaupt een politicus niet of nauwelijks nadenkt over politieke conventies, verhoudingen, wetten, restricties etc. Vandaar dat ie vaak zomaar van alles roept, en dat al die lui om hem heen dat met allerlei verdraaiingen weer recht moeten breien.

Maar, het effect daarvan is weer dat die mensen die de media toch al niet vertrouwen er van uitgaan dat het juist de media zijn die liegen en verdraaien. En dat is weer een ontwikkeling die ik als positief zie, omdat de media niet alleen maar informeren, maar vooral ook opiniëren: een bepaalde mening wordt gepromoot, deels met argumenten maar deels ook met allerlei morele stellingname. En in de inhoud van die morele stellingname kan ik me meestal toch niet vinden. Kortom, erosie van de vermeende waardigheid van de 'serieuze' journalistiek kan wat mij betreft geen kwaad.

Het jammerste aan Trump totnutoe vind ik dat ie is meegegaan in dat Tea Party standpunt aangaande abortus. Het schijnt dat ie zich vroeger als 'pro choice' uitliet; dat zal ie nog steeds zijn maar dat zou onacceptabel zijn voor veel conservatieve republikeinen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 19:03

Siegfried Stahl schreef:Nee hoor...wordt meer beschouwd als een junior Gargamel.
Als ik z'n naam nu google, komt er vooral naar voren dat ie onsympathiek zou zijn :lol:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 19:15

Volgens de expert bij DWDD vonden ook professionele republikeinen het genant, maar ik hoor nu ook een soort van theorië dat Trump, die morgen al weer een rally voor z'n fans houdt, deze persconferentie gebruikt juist om die republikeinen (die hem weg zouden kunnen stemmen) te intimideren.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 feb 2017, 19:20

Bannon’s readings tend to have one thing in common: the view that technocrats have put Western civilization on a downward trajectory and that only a shock to the system can reverse its decline. And they tend to have a dark, apocalyptic tone that at times echoes Bannon’s own public remarks over the years—a sense that humanity is at a hinge point in history. His ascendant presence in the West Wing is giving once-obscure intellectuals unexpected influence over the highest echelons of government.

Bannon’s 2015 documentary, “Generation Zero,” drew heavily on one of his favorite books, “The Fourth Turning” by William Strauss and Neil Howe. The book explains a theory of history unfolding in 80- to 100-year cycles, or “turnings,” the fourth and final stage of which is marked by periods of cataclysmic change in which the old order is destroyed and replaced—a current period that, in Bannon’s view, was sparked by the 2008 financial crisis and has now been manifested in part by the rise of Trump.
http://www.politico.com/magazine/story/ ... ist-214745
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 19:24

:up: Thanks Ries!

Bannon is waarschijnlijk wel mijn favoriet, van Trumps handlangers.

't is trouwens wel een katholiek. Net als Kraut :lol:
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 17 feb 2017, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 17 feb 2017, 19:25

Forumspammer

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 feb 2017, 19:30

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 feb 2017, 19:32

Kryptozoid schreef:
't is trouwens wel een katholiek. Net als Kraut :lol:
:hitler:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 feb 2017, 19:52

Ik heb nog eens rondgeneusd in 'de scene' en men is toch echt gematigd tot uitermate positief over Trump's optreden. Hoewel iedereen het er wel over eens was dat 't nogal een atypisch gebeuren was.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 feb 2017, 20:05

Kryptozoid schreef:Het jammerste aan Trump totnutoe vind ik dat ie is meegegaan in dat Tea Party standpunt aangaande abortus. Het schijnt dat ie zich vroeger als 'pro choice' uitliet; dat zal ie nog steeds zijn maar dat zou onacceptabel zijn voor veel conservatieve republikeinen.
Nou, ik dus niet. Stiekem had ik hoop dat hij iets wezenlijks zou veranderen. Als het zo doorgaat gaat het westen verder in duikvlucht naar beneden omdat we terugkeren naar 'recht van de sterkste' als enige maatschappelijke ordening.

Wat hij moet doen is rijkdom herverdelen en wat doen om de klimaatcrisis tegen de gaan.
Immigratie en abortus zijn minor details.

Dit is domme apen-politiek.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 feb 2017, 20:33

pedogate

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 17 feb 2017, 20:40

iKer schreef:Stiekem had ik hoop dat hij iets wezenlijks zou veranderen.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 17 feb 2017, 22:10

Kryptozoid schreef:dat Trump, die morgen al weer een rally voor z'n fans houdt
Afbeelding

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 18 feb 2017, 01:16

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ysfoxy op 18 feb 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 feb 2017, 07:25

Loser!
Johnny Lydon 1983

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 18 feb 2017, 08:22

Ik lees net dat de media de vijand zijn van het volk.

Het wordt steeds spannender.

: popcorn :

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 18 feb 2017, 09:43

Het is maar te hopen dat de nucleaire lanceercodes aangesloten zijn op een confettikanon.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 feb 2017, 10:10

Ysfoxy schreef:
Kryptozoid schreef:dat Trump, die morgen al weer een rally voor z'n fans houdt
Afbeelding
Ik denk dat dit het ideaalbeeld van President Trump is. Jammer dat de pers hem zo tegenwerkt. Daar heeft de grote Kim gelukkig geen last van.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 feb 2017, 10:24

Johnny Lydon 1983

Plaats reactie