Topic mbt medicatie & de psychiatrie
Re: Spuw uw gal over de PSYCHIATRIE!!!
In het ziekenhuis heb ik ook stage gelopen, maar dat was vóór de economische malaise. Ik weet dus niet of er daar ook zo zwaar is bezuinigd. In ieder geval waren de geestelijk verzorgers wel telkens bezig aan hun eigen zichtbaarheid te werken, omdat de dienst geestelijke verzorging anders al snel (overigens vaak volledig onbewust) werd vergeten door de collega's. Dat is ook één van de redenen waarom ik uiteindelijk niet als geestelijk verzorger wilde werken. Aandacht opeisen ligt me totaal niet.Richardus schreef:Jammer dan om te zeggen dat ik blij ben dat ik die weg niet ben gegaan. Zicht op hoe t met die functie in ziekenhuizen is gesteld?
- Kryptozoid
- Forumgod
Belachelijk, die 'meetbare' resultaten, maar 't klinkt o zo bekend(klaz*) schreef:Ik heb zo'n anderhalf jaar stage gelopen bij de dienst geestelijke verzorging van een GGZ-instelling. Ook daar werd het deels wegbezuinigd en kwam er steeds meer druk om je als dienst geestelijk verzorging te kunnen verantwoorden met meetbare resultaten.Kryptozoid schreef:![]()
Werkte jij nou ook in de GGZ, als geestelijk verzorgende ofzo? Bij ons is die dienst helaas deels wegbezuinigdterwijl zingeving erg belangrijk is voor mensen die proberen de draad weer op te pakken.

"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Raar dat ze zo onzichtbaar waren. Nederigheid kan gelijk op gaan met zichtbaarheid, zonder daar enige moeite in te forceren.(klaz*) schreef:In het ziekenhuis heb ik ook stage gelopen, maar dat was vóór de economische malaise. Ik weet dus niet of er daar ook zo zwaar is bezuinigd. In ieder geval waren de geestelijk verzorgers wel telkens bezig aan hun eigen zichtbaarheid te werken, omdat de dienst geestelijke verzorging anders al snel (overigens vaak volledig onbewust) werd vergeten door de collega's. Dat is ook één van de redenen waarom ik uiteindelijk niet als geestelijk verzorger wilde werken. Aandacht opeisen ligt me totaal niet.Richardus schreef:Jammer dan om te zeggen dat ik blij ben dat ik die weg niet ben gegaan. Zicht op hoe t met die functie in ziekenhuizen is gesteld?
Facilitator, katalysator, transformator
Whatever makes you happy, dude.
Dat zou een mooie stap vooruit zijnKryptozoid schreef: Belachelijk, die 'meetbare' resultaten, maar 't klinkt o zo bekendToch is er veel verbeterd, ook de afgelopen jaren. Als er nu ergens nog iemand op het idee komt om al die tijd die in (schijnbaar) nodeloze administratie gaat zitten, weer weet terug te brengen, en die meetbaarheidfetish bij de zorgverzekeraars weet in te perken, hebben we best wat bereikt sinds One Flew Over The Cuckoo's Nest.

Dat vind ik een mooi uitgangspunt!Richardus schreef:Raar dat ze zo onzichtbaar waren. Nederigheid kan gelijk op gaan met zichtbaarheid, zonder daar enige moeite in te forceren.(klaz*) schreef:In het ziekenhuis heb ik ook stage gelopen, maar dat was vóór de economische malaise. Ik weet dus niet of er daar ook zo zwaar is bezuinigd. In ieder geval waren de geestelijk verzorgers wel telkens bezig aan hun eigen zichtbaarheid te werken, omdat de dienst geestelijke verzorging anders al snel (overigens vaak volledig onbewust) werd vergeten door de collega's. Dat is ook één van de redenen waarom ik uiteindelijk niet als geestelijk verzorger wilde werken. Aandacht opeisen ligt me totaal niet.Richardus schreef:Jammer dan om te zeggen dat ik blij ben dat ik die weg niet ben gegaan. Zicht op hoe t met die functie in ziekenhuizen is gesteld?
Okay, dus ik moet na het starten vd Lithium, bloedonderzoek laten doen en een aantal dagen daarna met de psychiater in opleiding bespreke.Oved schreef:Ik ga vanaf donderdag aan de lithium.
Bijwerkingen trillen a.k.a. Parkinson en iets met de nieren en schildklier.
Ik voorspel dat ik einde dit jaar niet overleef
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik niet meer Aripiprazol en Cisordinol hoef te nemen. Uitsluitend Lithium.
Maar momenteel slik ik ook Akineton tegen eps/spierpijn en Lorazepam indien ik manisch/hyper thuis ben.
Op mn werk neem ik Lorazepam indien ik de prikkels om me heen niet trek.
Maar goed, kijken of er goede ontwikkelingen gaan komen mbt mijn bipolaire taferelen.

Re: Topic mbt medicatie & de psychiatrie
Ik moest 55 cent bijbetalen voor de lithium vanochtend. 
Alsof ik niet genoeg poen aan de zorgverzekering geef.

Alsof ik niet genoeg poen aan de zorgverzekering geef.

Nou gisteravond dus voor het eerst in mn leven lithium genomen. Geloof dat het nu al een goede werking op me heeft. Was namelijk minder chaggie en boos na mn dutje 's avonds. Minder prikkelbaar dus. 
Dinsdag bloedprikken, spannend allemaal.
Laterz

Dinsdag bloedprikken, spannend allemaal.
Laterz
Is dat dezelfde lithium als van de batterijen?
ja, ik slurp lege batterijtjes.(klaz*) schreef:Is dat dezelfde lithium als van de batterijen?

-
- Forumspammer
Ik heb het opgezocht. Volgens het handboek Psychopathologie (oude druk DSM maar dat wil nix zeggen) komen alle forumnerds behalve roadrunner in aanmerking. 

Forumspammer
Voor wat?
-
- Forumspammer
Voor medicatie & psychiatrie. Ok, Klaz* je scoort vrij laag dus de kans is klein. Maar de rest ...(klaz*) schreef:Voor wat?

Forumspammer
roadrunner schreef:Voor medicatie & psychiatrie. Ok, Klaz* je scoort vrij laag dus de kans is klein. Maar de rest ...(klaz*) schreef:Voor wat?
ik heb een klein probleem
heb geen cisordinol meer
vandaag aangevraagd, maar is kennelijk niet bij de apotheek terecht gekomen.
ach
heb geen cisordinol meer
vandaag aangevraagd, maar is kennelijk niet bij de apotheek terecht gekomen.
ach
wow ik kon bijna niet slapen vannacht 
zou dat door de ontbreking vd cisordinol zijn?
strax maar ff proberen mn psychiater te pakken te krijgen

zou dat door de ontbreking vd cisordinol zijn?
strax maar ff proberen mn psychiater te pakken te krijgen

- Kryptozoid
- Forumgod
Ja. Het heeft ook een dempende werking.
Dat recept voor cisordinol, kan je huisarts dat niet naar de apotheek faxen? Dan kan je 't misschien na 15:00 wel afhalen (of laten bezorgen, als ze dat doen).
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Nee, mijn medicatie wordt altijd door de psychiater voorgschreven en gefaxed naar de apotheek. De huisarts gaat niet over anti-psychotica. Ben gebeld door een andere psychiater en die zou het recept doorgeven aan de apotheek. Als ik 14:00 uur nog geen berichtje vd apotheek heb dat het klaarligt, bel ik de apotheek wel. Oh en ik stuur meestal Ram6 naar de apotheek, vooral sinds we verhuisd zijn en er verder af van wonen.Kryptozoid schreef: ↑04 apr 2017, 10:30Ja. Het heeft ook een dempende werking.
Dat recept voor cisordinol, kan je huisarts dat niet naar de apotheek faxen? Dan kan je 't misschien na 15:00 wel afhalen (of laten bezorgen, als ze dat doen).
het ligt klaar, kan strax opgehaald worden.
phieuw
phieuw

Ben sinds vandaag begonnen met afbouwen van aripiprazol.
Na 2 weken nog minder en tot slot helemaal stoppen met Abilify. 
Ben benieuwd of ik slechter ga slapen of minder eetlust krijg etc. Zal wel niet, kan er wel tegen.
Maar iig goed nieuws dat ik dusdanig stabiel ben, dat ik uiteindelijk 1 soort medicatie hoef te slikken. Woohoo.

Ben benieuwd of ik slechter ga slapen of minder eetlust krijg etc. Zal wel niet, kan er wel tegen.

Maar iig goed nieuws dat ik dusdanig stabiel ben, dat ik uiteindelijk 1 soort medicatie hoef te slikken. Woohoo.
mss moet ik in 1 klap stoppenOved schreef: ↑26 sep 2017, 09:35Ben sinds vandaag begonnen met afbouwen van aripiprazol.Na 2 weken nog minder en tot slot helemaal stoppen met Abilify.

Geen probleem, dan loggen we gewoon een tijdje niet in.

"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"
je hebt weer een banaan in je oor! 

Oren zonder banaan waren een tijdelijke maar onvergeeflijke uitschuiver.
true, zo ervoeren wij het ook allemaal.
Mooi, weer een ervaring rijker.
Waaaaa ben mn lithium vergeten. 

Ben zo goed als af vd Abilify. Woohoo.
Gister signaleringsplan doorgenomen, wat dingen aan toegevoegd omdat de situatie nu anders is nu er een kind in het spel zit. Dus men moet er vroeg bij zijn voor iedereen rondom mij heen.
Hypothetisch allemaal, maar werd er wel emotioneel van.
Gister signaleringsplan doorgenomen, wat dingen aan toegevoegd omdat de situatie nu anders is nu er een kind in het spel zit. Dus men moet er vroeg bij zijn voor iedereen rondom mij heen.

Ik mag cisordinol verlagen van 50mg naar 25 mg en volgende week helemaal af vd lorazepam. Goed nieuws mbt mijn herstel dus. 

hou je nog een onderhoudsdosis?
Ah ok
- United Hope
- Heeft Geen Leven
gewoon zo doen als kryptozoid
ipv pillen gewoon goedkope vodka drinken
668 neighbour of the beast
- Kryptozoid
- Forumgod
United Hope schreef: ↑05 jul 2018, 17:49gewoon zo doen als kryptozoid

Wordt jij eigenlijk meegenomen in de gesprekken? Krijgen jullie systeemtherapie? Of zie jij de hulpverleners als een soort fascisten, net als leraren, en ben je in verzet?
Ik heb verder misschien een of twee keer een nipje wodka gedronken in m'n leven. Ik vond 't niet lekker. Whisky ook niet. Ik vind rum en absinth op z'n tijd wel lekker, maar daar houdt 't op wat sterke drank betreft.
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Je dronk toch spiritus oid?
- Kryptozoid
- Forumgod

Vroeger kon je dat idd drinken, en in wezen *was* dat inderdaad goedkope smaakloze Wodka, maar omdat er op alcohol-voor-consumptie enorm veel accijns zit, zit er door spiritus een soort giftige troep (methanol) waardoor die accijns er niet op hoeft. Vandaar dat spiritus veel goedkoper is dan Wodka.
Sommige oostblokkers drinken het nog wel, ondanks de methanol; het was een probleem enkele jaren geleden dat enkele Polen dat nog deden.
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
- United Hope
- Heeft Geen Leven
Niet altijd 

Wodka is de shit.Kryptozoid schreef: ↑05 jul 2018, 18:05Ik heb verder misschien een of twee keer een nipje wodka gedronken in m'n leven. Ik vond 't niet lekker.
Ik drink zelden sterke drank maar wodka en jenever (oud+jong) zijn geweldig.
Extreemlinksche drammert
Kryptozoid schreef: ↑05 jul 2018, 18:05United Hope schreef: ↑05 jul 2018, 17:49gewoon zo doen als kryptozoid
ipv pillen gewoon goedkope vodka drinkenSlecht advies aan je vrouw.
Wordt jij

- Kryptozoid
- Forumgod
Richardus schreef: ↑05 jul 2018, 19:38Kryptozoid schreef: ↑05 jul 2018, 18:05United Hope schreef: ↑05 jul 2018, 17:49gewoon zo doen als kryptozoid
ipv pillen gewoon goedkope vodka drinkenSlecht advies aan je vrouw.
Wordt jij![]()
![]()

— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Als je er nu eentje maakte, zul je ze veel vaker maken in je ellenlange braaksels.
- Kryptozoid
- Forumgod

— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Dat gekissebis tussen Ktypto en Riesje is such a bore.
Alleen maar voer voor UH's verhaaltjes. 

- Kryptozoid
- Forumgod
De laatste tijd komt het éénzijdig van Ries. Ik probeer nog steeds om niet lelijk tegen hem te doen sinds ik weet dat ie George Soros doodwenst.
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69