Ook dood!

Deel hier uw muzikale ervaringen
Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Ook dood!

Bericht door Scalle » 18 nov 2017, 20:28

Afbeelding

Indeed :brokenheart:
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 18 nov 2017, 20:33

Oved schreef:
18 nov 2017, 19:33
Is die Manson al kassiewijle!? :hitler:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 nov 2017, 21:32

Nope
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 19 nov 2017, 20:09

Oved schreef:
18 nov 2017, 20:33
Oved schreef:
Nu wel.
Too Freud to live, too Jung to die.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 19 nov 2017, 20:13

:bounce:

Fuck yeah!

Joehoe Krypto. :naughty:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 19 nov 2017, 20:15

Krautsurfer schreef:
19 nov 2017, 20:09
Oved schreef:
18 nov 2017, 20:33
Oved schreef:
Nu wel.
Why Charles Manson's health problems remain shrouded in secrecy

Link
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 20 nov 2017, 09:00

NU ISSIE FUCKING DOOD :hitler:

Zojuist op de radio gehoord :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 nov 2017, 09:30

Giater 20.09u zei kraut het toch al?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 06 dec 2017, 06:44

Johnny Hallyday

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 06 dec 2017, 13:01

Terwijl het leven net voor hem ging beginnen. Wat een pech toch.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 dec 2017, 11:45

Afbeelding

Pat DiNizio, frontman van The Smithereens.

Een groep die een aantal verslavende popplaten uitbracht in de 2de helft van de jaren 80.

Kurt Cobain was fan. En ik. RIP.
:cry:
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 dec 2017, 12:24

Top of the pops! Heerlijke bubblegum powerpop!

Ik heb er even het album (Blow Up) bij gepakt.
Dat valt op door middelmatige, uiterst saaie poprock.

Ik was even bang ze ten onrechte verder te hebben genegeerd.
Extreemlinksche drammert

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 dec 2017, 13:54

iKer schreef:
13 dec 2017, 12:24
Top of the pops! Heerlijke bubblegum powerpop!

Ik heb er even het album (Blow Up) bij gepakt.
Dat valt op door middelmatige, uiterst saaie poprock.

Ik was even bang ze ten onrechte verder te hebben genegeerd.
Die kwam uit in 91.

Ik had het over Especially for you and Green thoughts.

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 15 dec 2017, 00:24

Inderdaad weer een bijzondere stem uit de rockmuziek die ons ontvallen is. Green thoughts was een fraai album en ik had verder een aantal singles van ze. Natuurlijk in a lonely place en only a memory. Rip Pat Di Nizio
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 dec 2017, 09:23

Deze dame:
Afbeelding
Iggy Rose.

TODAY'S CUTE 60S CHICK: Iggy Rose was one of Syd Barrett's girlfriends in 1969. She is most famous for being the model on the Syd Barrett album: 'The Madcap Laughs'. Nicknamed Iggy the Eskimo, it was rumored she was part Inuit.
One day, in 1969, she disappeared out of Syd's life and was not heard of ever since.
If there is one image of Syd Barrett that never ceases to fascinate it's the back cover of his debut album, The Madcap Laughs. The reason: the mysterious naked woman perched on a stool with her head thrown back and face obscured by swathes of long dark hair. Syd's companion was known only as "Iggy The Eskimo". But as Barrett fans have been wondering since 1970 - who was Iggy and where did she go?
Photographer Mick Rock believed that his cover girl had "married a rich guy and moved off the scene". Barrett's old flatmate, the artist Duggie Fields, heard that "Iggy had become involved with one of the voguish religious cults of the time", before adding to the mythology with a story of once seeing her disembarking from a Number 31 bus in Kensington, wearing a 1940s-era gold lamé dress, and very little else.
"My real name is Evelyn," she explains. "But when I was a child, my neighbour's young daughter could never pronounce Evelyn, and always called me Iggy. Now everyone calls me as Iggy. But 'The Eskimo' nickname was a joke. That was something I told the photographer from the NME when he took my picture at The Cromwellian." Iggy's father was a British army officer, who served alongside Louis Mountbatten, and attended the official handover ceremony from Great Britain to India's first Prime Minister, Jawaharial Nehru in 1947. "My father also knew all about Mountbatten's wife's affair with Nehru," she adds mischievously. During a spell of leave, he had travelled to a remote village in the Himalayas "where he met the woman that would become my mother." Iggy was born in Pakistan, and attended army schools in India and Aden, before the family moved to England. But not, as believed, Thornton Heath. "I grew up by the seaside," she reveals. "I went to art school. I became a mod in Brighton, and saw the fights with the rockers, and I met The Who when they were on Ready Steady Go! I loved soul music, loved The Righteous Brothers, and I loved dancing, so I used to go to all the clubs - The Orchid Ballroom in Purley, where I met lovely Jeff Dexter, The Cromwellian, The Flamingo, The Roaring Twenties..."
It was at The Cromwellian that Iggy encountered Eric Clapton. "I didn't know who he was at first," she insists. "He took me to meet Lionel Bart and to a party at Brian Epstein's place..." By the mid-'60s Iggy had become a Zelig-like presence on the capital's music scene, sometimes in the company of Keith Moon, Brian Jones, Keith Richards.... She saw Hendrix make his UK debut at the Bag O' Nails in November '66, and in February '67, narrowly avoided the police raid at Richards' country pile, in West Wittering: "The night before, I decided not to go, thank God." A year later, still in the Stones' orbit, she found herself watching the recording sessions for what became Sympathy For The Devil.
By then, Iggy had made her film debut. In 1967, IN Gear was a short documentary screened as a supporting film in cinemas around the country. Its theme was Swinging London, including the chic Kings Road clothes shop Granny Takes A Trip, a place, according to the breathless narrator that "conforms to the non-conformist image of the !" A mini-skirted Iggy can be seenin one silent clip, sifting through a rack of clothes and chatting with Granny's co-owner Nigel Waymouth.
By 1967, pop music had changed. The summer before, Iggy had met Syd Barrett's girlfriend Jenny Spires, and drifted into the Floyd's social clique, showing up at the UFO club nights where Pink Floyd played regularly: "When I recently watched that Syd Barrett documentary [The Pink Floyd & Syd Barrett & Story] and saw Syd in the kaftan, chanting [on Pow R Toc H], the memories came rushing back," she explains. "I'd been there. I'd seen that." In April '67, Iggy joined the counter-culture throng in Alexandra Palace for The 14-Hour Technicolor Dream - "all 14 hours of it!" - where Floyd played a hypnotic set at dawn.
By early 1968, though Barrett had been replaced by David Gilmour, and, according to many, was on a drug-fuelled downward spiral. Towards the end of the year, he moved into a new place with his level-headed friend, the would-be artist Duggie Fields. The pair took over a two-bedroom flat at 29 Wetherby Mansions in Earls Court. Around January '69, at Jenny Spires' suggestion, Iggy, needing a place to stay, moved in. She hooked up with Barrett, but shared a musical bond with Fields: "Duggie and I were into soul music, and Syd used to laugh at me dancing around to Motown."
As Iggy told MOJO 207: "I didn't know Syd had been a pop star." Elaborating further, "I didn't make the connection between him and the person I had seen at UFO. I knew he was beautiful looking and he had real presence, but that was all." Once, when she picked up his acoustic guitar, fooling around, he took it off her and started playing properly. "I was overwhelmed. The way he played the guitar, the way he moved. He said, 'Do you think I look good?'," she laughs. "I said, 'You look amazing. Wow!' He then said, 'Would you listen to this?' And he bought out this big, old-fashioned reel-to-reel tape recorder, and said, 'Tell me what you think'." Syd then played her the songs that would end up on The Madcap Laughs. One track, Terrapin, made an immediate impression. "I said, 'That's quite catchy', and, of course, I don't think Syd was really into catchy...It was a long tape, and he didn't demand any opinion, but just asked if I thought it was OK. At the end he said 'Someone at EMI - I cannot remember the name - wants me to make a record. How would you feel about having a rock star boyfriend?'"
While there are many reports of Barrett being withdrawn and even aggressive at this time, Iggy remembers it differently. "People talk about Syd's madness and his dark side, but I never saw it," she states. "We had a wonderful giggly time. There were no sinister moments." Only briefly did she glimpse a more troubled side to his personality. "One day, he said to me, 'How do you feel? Are you sad?' I was naked, and he went and got some paint and painted two great big eyes on my breasts with two tears coming down, and on my belly button he painted an arrow and underneath that a picture of me with a big belly, and said, 'There could be life in there. I could give you life.' But I didn't want that at all. So I panicked, and scrubbed it off." He was also uncomfortable with some aspects of fame, as Iggy discovered on a night out with Syd to The Speakeasy, a music-biz haunt in Margaret Street. "We'd persuaded Syd to go, but it was full of posers," she admits. "There were a few of us there. Someone asked the DJ to put on See Emily Play, which was a stupid thing to do." A hit for Pink Floyd more than two years before, the dance-floor cleared. "So I went on and started dancing, but Syd ran off. He was obviously very sensitive about it all."
In March '69, Barrett began recording The Madcap Laughs at Abbey Road, but his erratic behaviour in the studio resulted in Roger Waters and David Gilmour helping to oversee the sessions. Gilmour was now living in Richmond Mansions, a block so close to Wetherby Mansions that he could almost see into Syd and Duggie's kitchen window. One evening, Syd announced that he had to go out. Iggy wanted to go with him, but Barrett insisted she remain at the flat. "I think I thought he was seeing another woman," she says. "I got a bit jealous, a bit pouty - very silly. Duggie knew where Syd had gone but wouldn't tell me." With Syd gone, Iggy decided to pay a visit to David Gilmour instead. Fields helped Iggy back-comb her hair, plaster her face with make-up and paint her lips black. "I looked like Medusa. Like a banshee. Duggie then took me round to Dave's place. Dave was very beautiful and very cool, and his flat was nicer than Syd and Duggie's - it was warmer for a start. Dave opened the door, took one look at me, but didn't bat an eyelid."
When Iggy walked in, she saw Syd sat in Gilmour's living room. "I went in, shouting, 'OK, where is she?' thinking there was a woman hiding in one of the rooms. But, of course, the meeting had been with Dave about the record they were making together." Barrett left Iggy with Gilmour, but rather the worse for wear, she knocked the stylus on his record player accidentally scratching his copy of Pink Floyd's brand new album. "I have no idea what album it was, only that it was their new album," Iggy sighs. (The likely candidate seems to beSoundtrack From The Film More) "So Dave threw me out... If he ever reads this I would like to say sorry for scratching his record." Back at Wetherby Mansions, Barrett was unfazed by her planned defection: "Syd just said, 'Come in love, and I'll make you a cup of tea'. How sweet."
By now, Barrett had prepared his bedroom forThe Madcap... cover shoot, painting most of the floorboards orange and mauve. On the morning of the shoot, Syd asked Iggy to help finish the job. "He jumped off the mattress and said, 'Quick, grab a paint brush.' He did one stripe and I did another. If you look at Mick Rock's pictures, I have paint on the soles of my feet." When Rock arrived with the Floyd's sleeve designer Storm Thorgerson to take the photos, a naked Iggy went to put some clothes on. "But Syd said, 'No, don't'. That was his wicked sense of humour. I put the kohl around his eyes that day and tousled up his hair: come on Syd, give us a smile, moody, moody, moody! But he knew exactly what he was doing. He was as sharp as anything. He set the tone. He was the manipulator."
Before long, Iggy had drifted out of Wetherby Mansions and out of Syd's life as quickly as she had drifted in. When she returned later, Duggie told her: "Syd's not here. He's gone back to Cambridge. Don't bother trying to find him." She never saw him again, and is adamant she only became aware of her presence on the cover ofThe Madcap Laughs after being phoned by the Croydon Guardian: "I went to a boot sale with my husband... When I saw the cover, I thought, Oh yes, that is my bottom."
Although the stories of her marrying a rich banker and joining a religious cult are untrue, there is a kernel of truth: after Syd, Iggy began seeing a wealthy businessman who was also a scientologist. However Duggie Fields' recollection of spotting Iggy climbing off a bus in a gold lamé dress is not in dispute: "It was a beautiful dress that cost £50." Still a fixture on the music scene, Iggy recalls accompanying 'Pink Fairies' drummer Twink to the Isle Of Wight Festival and turning up "for the very first Glastonbury... ". But in 1978 Iggy married her husband, Andrew, and "left that life behind me". --source: dragon blogspot
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 15 dec 2017, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 09:23

Radiohoofdnz schreef:
15 dec 2017, 00:24
Inderdaad weer een bijzondere stem uit de rockmuziek die ons ontvallen is. Green thoughts was een fraai album en ik had verder een aantal singles van ze. Natuurlijk in a lonely place en only a memory. Rip Pat Di Nizio
Ik ga Green Thoughts een kans geven. It better be good....
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 09:29

Het eerste nummer redt het alvast niet.
Met zo'n lijzige stem moet de rest wel zorgen dat je bij de les blijft.
Dit is erg relaxte laidback middle-of-the-road.

Het tweede nummer zakt inmiddels ook door het ijs.
Dit klinkt als kopie van de begintijd van R.E.M.
Toch lukt REM wat hier niet lukt (ternauwernood): boeiende, puntige songs.
Het klinkt nét te normaal.
Overigens wel stukken beter geproduceerd als R.E.M.

Het derde nummer houd ik 45 seconden vol.

Kijk, je had vroeger Boston en Chicago.
Dat was hilarisch en over the top.
Dit slaat nergens op. Buurman-met grasmaaier-rock.
Een bierbuik met een vooral niet al te moeilijk boek.
Al Bundy zonder humor.
Dit is waarom Amerikaanse blanke muziek zo stuitend irrelevant is.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 10:54

iKer schreef:
15 dec 2017, 09:29
Ah, daar is ie weer, de blank/zwart-discussie. Over irrelevant gesproken :nooo:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 dec 2017, 12:42

frobbert schreef:
15 dec 2017, 10:54
iKer schreef:
Ik kan me werkelijk geen betere gif dan deze indenken:
Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 12:43

frobbert schreef:
iKer schreef:
Helemaal niet. Dit soort laidback niks aan de hand muzak wordt vnl. in overgrote meerderheid veroorzaakt door het blanke deel van de menselijke soort.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 12:55

iKer schreef:
15 dec 2017, 12:43
frobbert schreef:
iKer schreef:
Helemaal niet. Dit soort laidback niks aan de hand muzak wordt vnl. in overgrote meerderheid veroorzaakt door het blanke deel van de menselijke soort.
Zekers, dit soort Springsteen-grunge is vrij blank maar er zijn ook blanken (in Amerika or elsewhere) die héééle andere muziek maken :yes:

Maar goed, aangezien Iker altijd druk is met het puristisch in hokjes kaderen van dingen (of in ieder geval muziek) en ondergetekende voortdurend z'n vraagtekens bij diezelfde hokjes zet werken we elkaar een beetje tegen. Dat lijkt me een mooie conclusie van dit onderwerp. Ik zou zo zeggen Krautje, berg de popcorn maar weer op :D

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 dec 2017, 12:59

frobbert schreef:
15 dec 2017, 12:55
Ik zou zo zeggen Krautje, berg de popcorn maar weer op :D
Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 14:05

frobbert schreef:
Zekers, dit soort Springsteen-grunge is vrij blank maar er zijn ook blanken (in Amerika or elsewhere) die héééle andere muziek maken.
Hou de popcorn nog even in de hand, Kraut.

Geef me es voorbeelden waaruit blijkt dat men daar relevante muziek maakt. Het is een natie in verval, daar hoort irrelevante muzak bij.
Graag voorbeeldjes uit die zogenaamd supieure blanke cultuur waar lageropgeleiden zo graag aan refereren.
:clown:
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 dec 2017, 14:20

Afbeelding

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 17:41

iKer schreef:
15 dec 2017, 14:05
frobbert schreef:
Zekers, dit soort Springsteen-grunge is vrij blank maar er zijn ook blanken (in Amerika or elsewhere) die héééle andere muziek maken.
Hou de popcorn nog even in de hand, Kraut.

Geef me es voorbeelden waaruit blijkt dat men daar relevante muziek maakt. Het is een natie in verval, daar hoort irrelevante muzak bij.
Graag voorbeeldjes uit die zogenaamd supieure blanke cultuur waar lageropgeleiden zo graag aan refereren.
Ik heb niets gezegd over eventuele blanke superioriteit, die conclusie komt geheel en al voor jouw rekening. Ik zeg 't er maar even bij voordat ik straks weer een extreemrechtse stropop in m'n maag gesplitst krijg :roll:

Maar om je vraag eens te beantwoorden met wat losse voorbeelden: Swans, St. Vincent, Pharmakon, Future Islands, Sufjan Stevens, Iron & Wine, Perfume Genius, Lana del Rey, Fleet Foxes, de door jou zo aanbeden Zola Jesus.... allemaal blank, allemaal Amerikaans, verkopen platen en concertkaartjes en hebben voldoende credits bij de critici om relevant genoemd te mogen worden (sorry maar jij en ik bepalen dat dus niet) en last but not least, voldoen geen van allen aan de door jou genoemde stijlomschrijving. Nou jij weer :roll:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 19:50

frobbert schreef:
15 dec 2017, 17:41
iKer schreef:
...om je vraag eens te beantwoorden met wat losse voorbeelden: Swans, St. Vincent, Pharmakon, Future Islands, Sufjan Stevens, Iron & Wine, Perfume Genius, Lana del Rey, Fleet Foxes, de door jou zo aanbeden Zola Jesus.... allemaal blank, allemaal Amerikaans, verkopen platen en concertkaartjes en hebben voldoende credits bij de critici om relevant genoemd te mogen worden (sorry maar jij en ik bepalen dat dus niet) en last but not least, voldoen geen van allen aan de door jou genoemde stijlomschrijving. Nou jij weer :roll:
Fleet Foxes, Iron and Wine, Sufjan Stevens en Lana Del Rey zijn allemaal even lamzakkerig en klagerig. Voldoen dus 100% aan het euvel waar The Smithereens aan lijden.
Pharmakon is een retroact want kopie van Einstürzende Neubauten ca. 1980

Zola Jesus (die ik niet aanbidt, daarvoor is het teveel een Siouxsiekloon zonder briljant te zijn) en St. Vincent zijn relevant, Swans is dat een groot deel van haar bestaan geweest.

Dat vind ik een uitgesproken zwakke score voor een heel continent waar blanken de culturele toon zetten.
(Future Islands ken ik niet).
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 dec 2017, 20:08

iKer legt een interessant doch merkwaardig verband tussen het verval van een natie, de etnische content van die natie, en de muziek die door de verondersteld dominante etniciteit wordt gemaakt.

Hoe zit dat met de Beatles en het Britse imperium? Is dat pas ter ziele gegaan toen John Lennon vermoord werd? (Door een Amerikaan, btw!)
                                                — Kryptozoid, lid 69

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 15 dec 2017, 20:23

Met name 'merkwaardig' en dan druk me me nog zachtjes uit. :crazy:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:28

Kryptozoid schreef:
15 dec 2017, 20:08
iKer legt een interessant doch merkwaardig verband tussen het verval van een natie, de etnische content van die natie, en de muziek die door de verondersteld dominante etniciteit wordt gemaakt.
Op zich snap ik dat je het zo kunt lezen. Maar ik zie nog een tussenstap, die m.i. zeer essentieel is:
Men is zelfgenoegzaam. Uit de muziek klinkt een volkomen gebrek aan vitaliteit. Men is zelfgenoegzaam en lui, in plaats van de oorzaken van hun overduidelijke neergang te bevechten laat men zich piepelen. Het land is vol guns en moorden, maar er wordt geen enkele echte klootzak doodgeschoten.

Een serieus verontrustend gegeven.

En het commentaar van die VVD kiezer van hierboven laten we even voor wat het is. De man kiest vol overtuiging op een door-en-door corrupte partij. Dan diskwalificeer je jezelf zo'n beetje voor het leven omdat je openlijk niet goed bij je hoofd bent.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:34

Overigens wordt er best relevante muziek gemaakt, maar die komt vooral uit de niet-dominante etniciteiten.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 15 dec 2017, 20:34

En het commentaar van die VVD kiezer van hierboven laten we even voor wat het is. De man kiest vol overtuiging op een door-en-door corrupte partij. Dan diskwalificeer je jezelf zo'n beetje voor het leven omdat je openlijk niet goed bij je hoofd bent.
[/quote]

Ik heb inmiddels al drie personen gesproken die je hebben uitgesloten op Facebook (mogelijk beoogde 'vrienden' van je). Ik ken helaas je naam en ik ben blij dat ik niet op Facebook zit. Heb die berichten gelukkig niet gelezen. Wat een kleine wereld toch :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:35

roadrunner schreef:
15 dec 2017, 20:34
Ik heb inmiddels al drie personen gesproken die je hebben uitgesloten op Facebook (mogelijk beoogde 'vrienden' van je). Ik ken helaas je naam en ik ben blij dat niet op Facebook zit. Heb die berichten gelukkig niet gelezen. Wat een kleine wereld toch :drink:
Gelul. Jouw vrienden kunnen onmogelijk mijn vrienden zijn.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 15 dec 2017, 20:37

Ik heb niet gezegd dat het vrienden van mij waren. Personen die jouw naam kennen van Facebook :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:38

roadrunner schreef:
15 dec 2017, 20:37
Ik heb niet gezegd dat het vrienden van mij waren. Personen die jouw naam kennen van Facebook :drink:
goh, boeien zeg. Facebook. En die vrienden denken dat ik bevriend met ze wil zijn? Joh!
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 15 dec 2017, 20:42

Nee, ze willen juist niet met je bevriend zijn. Ben je achterlijk of zo ? :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:51

ik geloof dat ik het raarste gesprek van deze week aan het voeren ben.

Dus jij denkt dat ik met 500 facebookvrienden possibly zit te wachten op die van jou?
:lol:
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 dec 2017, 20:53

sowieso zit ik nauwelijks daar meer dus waar hebben we het over?
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 dec 2017, 23:12

iKer schreef:
15 dec 2017, 20:51

Dus jij denkt dat ik met 500 facebookvrienden possibly zit te wachten op die van jou?
Zijn dat toevallig die stiekeme meelezers hier waar Billy 't over had?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 dec 2017, 23:20

Zijn er al T-shirts met de tekst "Ik ben een Facebook vriend van Iker"?
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 dec 2017, 23:21

Een markt van minimaal 500 stuks lijkt me zo!
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 23:49

iKer schreef:
15 dec 2017, 20:51
Tsja, je hebt dan ook een erg bijzondere manier van gespreksvoeren. Steeds subtiel van onderwerp veranderend, mij ondertussen een racistische stropop in de schoenen proberen te schuiven, en het enige wat ondertussen als een paal boven water staat is dat je gewoon echt geen ene zak van muziek afweet. Echt, he-le-maal niets :no:

Je kolderieke meninkjes dienen maar één doel: "Kijk mij eens deugen"

Maar goed, daarmee vertel ik niks nieuws natuurlijk...

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 23:54

iKer schreef:
15 dec 2017, 19:50
Dat vind ik een uitgesproken zwakke score voor een heel continent waar blanken de culturele toon zetten.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 dec 2017, 23:58

iKer schreef:
iKer schreef:
15 dec 2017, 12:43
Dit soort laidback niks aan de hand muzak wordt vnl. in overgrote meerderheid veroorzaakt door het blanke deel van de menselijke soort.
iKer schreef:
Morgen gaan we verder met deel 2 van de cursus "Hoe bouw ik een stropop?" :up:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 16 dec 2017, 20:18

ik lees de laatste post van frobbert

amerikaanse zwarte muziek is stuitend irrelevant
sinds 1980 wellicht al eerder

ach en nu ik er zo over nadenkt amerikaanse muziek is met wat uitzonderingen in de jazzhoek eigelijk al heel lang irrelevant
pakweg tot halverwege jaren 70

uiteraard is een groot land als dat niet vrij van genialiteit maar afzettend tegen europa is het huilen met de pet op

overigens is het al 18 jaar overal kut zelfs labels die ik door de jaren heen waardeer weten amper nog iets boeiends te vinden

maar wij zijn van de generatie posters boven het bed en praten met je klasgenootjes over muziek
dat doen jonge mensen niet meer muziek-identiteit was iets 20e eeuws

schijnt dat de jeugd iets met vloggers heeft

best zielig voor mijn dochtertje dat ze het revolutionaire gevoel dat leefde in de 20e eeuw nooit zal begrijpen - naja ze is nog jong dus wie weet wat er gaat gebeuren - in ieder geval moest ze niets hebben van de potjesvoeding van de albert heijn met quinoa - vieze smaken zijn aangeleerd
668 neighbour of the beast

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 16 dec 2017, 20:59

iKer schreef:
Het eerste nummer redt het alvast niet.
Met zo'n lijzige stem moet de rest wel zorgen dat je bij de les blijft.
Dit is erg relaxte laidback middle-of-the-road.

Het tweede nummer zakt inmiddels ook door het ijs.
Dit klinkt als kopie van de begintijd van R.E.M.
Toch lukt REM wat hier niet lukt (ternauwernood): boeiende, puntige songs.
Het klinkt nét te normaal.
Overigens wel stukken beter geproduceerd als R.E.M.

Het derde nummer houd ik 45 seconden vol.

Kijk, je had vroeger Boston en Chicago.
Dat was hilarisch en over the top.
Dit slaat nergens op. Buurman-met grasmaaier-rock.
Een bierbuik met een vooral niet al te moeilijk boek.
Al Bundy zonder humor.
Ik weet geeneens of ik dat vandaag goed zou vinden, gesteld dat ik ze nu pas voor 't eerst zou horen.

Maar daar gaat het dan ook helemaal niet over: tussen al de power/indie/alternatieve pop die je toen op de radio hoorde, staken ze er zo bovenuit.

Only a memory is één van hun allerbeste. Je moest dus niet verder luisteren...

En ze een kopie van R.E.M. noemen is kletskoek. Ze klonken een stuk rechlijniger, poppier ook.
Stipe imiteren lijkt me trouwens geen geringe taak...

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 10:01

Scalle schreef:
16 dec 2017, 20:59
En ze een kopie van R.E.M. noemen is kletskoek.
Al Ikel's meninkjes over muziek zijn kletskoek. Niet alleen omdat ie er overduidelijk weinig van afweet maar vooral omdat zijn meninkjes helemaal niet over de muziek gaan maar vooral over hemzelf. Natuurlijk is het aperte nonsens om te beweren dat Lana del Rey bierbuik-met-grasmaaier-rock maakt maar Ikel heeft zich ondertussen weer even kunnen profileren als een soort van kosmopolitisch deugmensch en racismebestrijder die de Amerikaanse samenleving maar stom vindt, en daar ging het 'm om :clown:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 10:52

ken die hele rana del dinges niet maar ik ben het met iker eens

dat is echt van die bierbuik met grasmaaierrock

en iker heeft heel veel verstand van muziek
verstand hebben van muziek kan helemaal niet
je kunt geen autoriteit op dat vlak zijn - jij ok frob jij met je indelingen en zo ; het dit genre en dat genre - dat kan
overigens toen ik nog bandjes bookte was het altijd weer ellende countryfunksleazehoempaska nustonermetalglamfuzz en weet ik veel wat voor rare dingen er bedacht werden om een bandje te gaan beschrijven - die indelingen - ze werken slecht en daarbij NOU EN ?! zo lang er bij de cd-zaak nog geen bakje 'kutmuziek' is heb je er geen donder aan . verstand van muziek hebben - is iets wat mensen zeiden toen we allemaal nog pubertjes waren - en dan mensen die dan zeiden 'sorry ik heb geen verstand van muziek maar ik vind lalalallalalala en de ppoepwopoepowe helemaal geweldig ' wie ben ik met mijn verstand van muziek hem of haar die lol te ontzeggen bedacht ik me later en hoezo geen verstand?! je weet toch wat je leuk vind ? frob je hebt een brede smaak en een enorme zooi muziek die je kent - maakt jou alleen geen autoriteit op het gebied van muziek....
Ikers wansmaak is geheel het gevolg van dat mensen nu eenmaal wansmaken hebben en niet omdat iker niet 3000 platen nog niet gehoord heeft ; ik weet zeker dat als iker al die duizenden platen die jij wel kent en hij niet nog steeds een wansmaak zal hebben . valt me zowiezo al een tijdje van je tegen dat je jezelf zo erg als een autoriteit op dat gebied ziet - beetje dj maus > kijk mij eens geweldig zijn want ik ken heeel veel plaatjes -
Kijk ik heb sinds kort ineens alle platen van de beatles (behalve die kerstplaat gelukkig) een ander persoon heeft niet alleen die kerstplaat maar ook alle verzamelaars 34 persingen van the white album met een hele unieke thaise persing ; 58 speciale cd boxes 3438 bootlegs en een halve boekenkast van riesje vol met boeken over de beatles - Mijn favoriete beatlenummer - weet niet echt welke dat is maar i'm the wallrus of strawberry fields zouden dat kunnen zijn , zijn favoriete beatle nummer is Hey Jude
deze man heeft gelijk in jouw optiek want hij weet veel meer van de beatles dan ik en derhalve is Hey Jude beter dan Strawberry fields . snapt u wat ik bedoel?

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 11:02

Het maakt mij niet uit of iemand veel of weinig van muziek af weet maar (diepe zucht)..... dat heb ik allemaal al eens uitgelegd.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 17 dec 2017, 11:25

ja die uitleg

je hebt frustraties omdat men het verkeerde label plakt op iets

alsof je het hebt over de tussen-n of dat mensen hen en hun verkeerd gebruiken

je ergert je mateloos aan zoveel domheid
sorry frob ik kan niet labelen ik kan geen lijstjes maken van de beste release van 2017 ik kan niet eens een favoriet beatlenummer noemen omdat soms het ene me iets doet en soms het andere - al die kwalificatieonzin - de lijstjes de behoefte om dingen in te delen daar kan ik niks mee - als een iker iets ervaart als bierbuikende grasmaaierrock ( is dat een labeltje bij jouw cd winkel?) dan is dat toch gewoon zo voor iker ?! wat maakt het nu precies uit ook ?! maar best een beetje rottig voor je dat je je zo kunt ergeren aan dat sooort dingen - maakt het er niet leuker op - ik zag jou eigelijk nooit als een hysterisch labelaar dacht dat je meestal redelijk relaxt gewoon met muziek bezig was die je leuk vond - probeer me voor te stellen hoe dat ergeren in zijn werk gaat - dat moet heel klote zijn want er is bijna niemand te vinden die dat even kan - - - sterker nog al zou ik het willen ik zou het niet kunnen wegens de talloze crossovers; helemaal nu ; ik heb geen flauw idee wat nufunk is wat ik laatst ergens zag staan neem aan dat het funk is die nu gemaakt wordt - funk? wat is funk? best een lastige vraag al en dan ; wat zou die funk zo nu maken ? is die anders of doen die mensen dat nu zodat je niet in de war raakt met het spul uit de jaren 70? en als ik dat weet is het vooral handig omdat ik in de winkel dan weet wat ik wil kopen en wat niet . Thuis maakt het geen donder meer uit . maar echt kerel (met je diepe zucht) maak het jezelf toch niet zo moeilijk het is gewoon muziek .

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2017, 12:02

United Hope schreef:
17 dec 2017, 11:25
ja die uitleg

je hebt frustraties omdat men het verkeerde label plakt op iets
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Die labels zullen me de spreekwoordelijke worst wezen. Het feit dat dat is wat jij er uit meent te halen verklaart overigens wel veel :erm:

Maar weet je, leuk dat je terug bent hoor maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om constant te reageren op al dat primaire getetter van je :wave:

Plaats reactie