Flaaks schreef: ↑22 mei 2018, 13:36
Krautsurfer schreef: ↑22 mei 2018, 09:42
Flaaks schreef: ↑22 mei 2018, 00:10
want hoe meer mensen ervan genieten hoe beter het is, vind ik.
Beter voor wat?
Mij boeit het echt totaal niet hoeveel mensen van iets houden waar ik van houd. Ik vind het ook geen maatstaf voor kwaliteit.
Kan me nog wel herinneren dat die zogenaamde grunge-golf m'n hoop op een fatsoenlijk soort mainstream popmuziek compleet de grond in boorde.
Beter voor het genieten, door MIJ. Ik geniet graag samen met anderen, ook al is dat via een hoge verkoop. De kwaliteit verandert natuurlijk niet met hoeveel mensen iets kennen en waarderen. In tegenstelling tot enkele anderen op dit forum hecht ik totaal geen waarde aan een kunstwerk als enige (of eerste) kennen en waarderen. Ik heb het ook altijd absurd gevonden dat sommigen een band ineens niet meer kunnen waarderen als het grote volk ermee wegloopt. Zo kinderachtig is dat!
Ik geniet ook graag samen met anderen, maar dat doe ik dan met vrienden. Heb ik geen wereldhit voor nodig.
Mij maakt het ook geen ene reet uit of ik iets als eerste of als laatste ken. Ik ontdek nog steeds oude bands die ik geweldig vind, en ik ben niet te beroerd dat hier te laten weten, zoals je wel gemerkt zult hebben.
En ik ga ook niet ineens een band minder waarderen omdat-ie populairder* wordt.
Dat doet me allemaal niets.
Da's voor mensen die op zoek zijn naar een identiteit. Die heb ik al.
Maar ik ga zeker geen bands waarderen
omdat ze populair of relevant of modern zijn.
Of, erger nog, zeggen dat een band of stroming echt niet meer kan.
*Bands worden vaak populairder als ze water bij de wijn gaan doen en gaan polijsten. "Toegankelijker" worden. Dat is niets voor mij, en daarom haak ik vaak af.