The Movement

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Plaats reactie
Richardus
Meganerd

The Movement

Bericht door Richardus » 21 jul 2018, 21:03

Steve Bannon plans foundation to fuel far right in Europe

Former White House chief adviser says he wants to rival to George Soros’s influence

Steve Bannon has announced plans to establish a foundation in Europe that he hopes will fuel the spread of rightwing populism across the continent.

Donald Trump’s former chief advisor in the White House told the Daily Beast that he wanted to offer a rightwing alternative to George Soros’s Open Society Foundation, which has given away $32bn to largely liberal causes since it was established in 1984.

“Soros is brilliant,” Bannon told the website. “He’s evil, but he’s brilliant.”

The foundation, which Bannon said would be called The Movement, will offer polling, advice on messaging and data targeting and research to a network of rightwing parties across Europe that are enjoying a significant surge in support.

Bannon has met rightwing politicians across the continent in the past 12 months, including Ukip’s former leader, Nigel Farage, members of Marine Le Pen’s Rassemblement National in France and Hungary’s Viktor Orbán.

He told the Daily Beast that he envisioned a “supergroup” within the European parliament that could supply as many as a third of MEPs after next May’s Europe-wide elections. He also said he planned to spend half of his time in Europe once the US midterm elections are over in November.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... -in-europe
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Ysfoxy
Forumgod

Re: The Movement

Bericht door Ysfoxy » 22 jul 2018, 00:41

The Bowel Movement?
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

MarkS
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Bericht door MarkS » 22 jul 2018, 08:37

:up: goeie

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 22 jul 2018, 09:34

Mooi initiatief van Bannon :up: Jammer dat het zo gelopen is. Of misschien wel dat ik zo gelopen ben, dat ik nu conservatieve Polen die Jezus Christus tot eeuwige koning van Polen willen kronen, moet verkiezen boven could-be progressieven als Pechtold en Marijnissen (als kind had ik me vast voorgenomen om D66 te stemmen, maar toen ik 18 was, scoorde ik bij een test PPR, en ik ben nog steeds een voorstander van een Dreesiaanse geleide-economie) maar ik kan het ook niet helpen dat het DerdeWereld-fetisjisme zich in West-Europa heeft ingekankerd.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 22 jul 2018, 10:05

Hier staat dat Daily Beast artikel waar naar verwezen wordt. Merk op, als geruststelling, dat Bannon in principe niet geïnteresseerd is in ethnonationalistische partijen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 22 jul 2018, 14:40

Kryptozoid schreef:
22 jul 2018, 09:34
dat ik nu conservatieve Polen die Jezus Christus tot eeuwige koning van Polen willen kronen, moet verkiezen boven could-be progressieven als Pechtold en Marijnissen.
Vreemd soort conservatieven, die Polen, dat ze een progressieveling tot eeuwige koning willen kronen.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 sep 2018, 20:02

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 sep 2018, 20:29

Kryptozoid schreef:
Mooi initiatief van Bannon :up: Jammer dat het zo gelopen is. Of misschien wel dat ik zo gelopen ben, dat ik nu conservatieve Polen die Jezus Christus tot eeuwige koning van Polen willen kronen, moet verkiezen boven could-be progressieven als Pechtold en Marijnissen (als kind had ik me vast voorgenomen om D66 te stemmen, maar toen ik 18 was, scoorde ik bij een test PPR, en ik ben nog steeds een voorstander van een Dreesiaanse geleide-economie) maar ik kan het ook niet helpen dat het DerdeWereld-fetisjisme zich in West-Europa heeft ingekankerd.
Marijnissen progressief?
Ze is zo reactionair als de neten, wil de macht weer terug bij de arbeiders, nadat die afgelopen drie decennia van ze af is genomen.

Iets waar ik haar overigens van harte in ondersteun, tot op grote hoogte.
Arbeiders moet je wel mee uitkijken want vaak niet heul snugger, erg egoïstisch, consumentistisch en kortzichtig.
Maar toch: de macht moet deels weg bij de neoliberalen en hun multinationals en financiële instellingen.
En we moeten de bovenkant gewoon weer geven wat ze verdienen: hogere belastingen!
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 sep 2018, 20:30

IK ga trouwens als het even kan Varoufakis stemmen, of extreem groen. Liefst de meest rabiate ecotypes, want die zien de zaken het helderst.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 sep 2018, 20:47

Zijn dan vast geen autorijders.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 sep 2018, 20:56

Varoufakis rijdt motor.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 23 sep 2018, 21:41

Ysfoxy schreef:
22 jul 2018, 14:40
Kryptozoid schreef:
dat ik nu conservatieve Polen die Jezus Christus tot eeuwige koning van Polen willen kronen, moet verkiezen boven could-be progressieven als Pechtold en Marijnissen.
Vreemd soort conservatieven, die Polen, dat ze een progressieveling tot eeuwige koning willen kronen.
:clap:
Beste politiek-theologische publicatie van het jaar.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 sep 2018, 06:19

Krautsurfer schreef:
23 sep 2018, 20:56
Varoufakis rijdt motor.
Natuurvervuiler.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 24 sep 2018, 06:31

Richardus schreef:
24 sep 2018, 06:19
Krautsurfer schreef:
23 sep 2018, 20:56
Varoufakis rijdt motor.
Natuurvervuiler.
¯\_(ツ)_/¯
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Plaats reactie