Tracklist 2018

Waslijstjes, boodschappenlijstjes, jaarlijstjes en checklijstjes dump ze hier zolang ze maar over muziek gaan
iKer
Meganerd

Re: Tracklist 2018

Bericht door iKer » 07 jan 2019, 15:15

Track by track, de eerste indruk.
A.

1/ Death Angels achtig, maar andere band. Aardig nummertje. Ik kan me niet beheersen en Shazam. Nooit van de band gehoord. Duurt iets te lang voor de ideeën die erin zitten naar mijn smaak.

2/ Staat dit niet ook op de Swap van RDW? Ik ken het wel. En vind het stiekem een geweldig aantrekkelijk nummer. Niet gek ook, dit was ooit een favoriet genre van me. Veel fuzz, een smachtende vrouwenstem, traditioneel suikerzoet met een randje. Hier lust ik wel pap van. Krekels in het outro, ook leuk.

3/ Outro van nummer 2 sluit mooi aan bij het intro van 3. Intro klinkt Japanserig. Prettige melodie. Trompet met zo'n pannendeksel. CocoRosie? Het duurt nu wel lang. Het liedje mag wel beginnen.

4/ Alwéér een gitaarnummer? Het voordeel van traditionele pop als dit is dat je al snel kunt oordelen. Aardige diepe spreekstem. Die overgaat in een britpopzang. Leuk nummer toch wel, met name door de stemmen en afwisseling daarin. Waar zou dit over gaan? Het is vast interessant.

5/ Geluid om bij te werken. Of mediteren. Zoiets zou ik persoonlijk nooit insturen, maar slecht is het niet. Wel te lang.

6/ Dwarsfluit. Soundtrack bij een sixtiesserie. Beetje jazzy, beetje prog. Heeeeeeel erg retro. Ik ben hier in elk geval niet voor in de stemming en skip na 4 minuten als een piano losgaat. Ik heb maar één leven.

7/ Leip effect op stem. Dit is wel avontuurlijk, een beetje nieuw klinkt het zelfs. En dat is voor het eerst deze swap.

8/ Britse stem. Professor Brian Cox? Weer een interessant nummer. Ik krijg de boodschap van de gesproken stem niet mee, maar erg is dat niet. De Thames komt herhaaldelijk voor, maar in de eerste x luisteren lukt het me niet alles te verstaan. Voor een nummer met een gesproken stem is dit best een goeie.

9/ Een nummer van één van de betere platen van 2018. Sexy!

Afbeelding

10/ Weer iets zwaar retro's. Maar het raakt wel een gevoelige snaar bij mij. Maar dan heb ik nog maar één minuut geluisterd. en het duurt 4,5 minuten. Ik houd mijn hart vast... Het zakt in de tweede minuut in, en herpakt zich licht daarna. En er gebeurt genoeg om de volle tijd te boeien. Petje af, ik dacht dat het een enorme bummer zou worden eerlijk gezegd. Al is de eerste minuut het best.

11/ New Order met een mindere producer aan de knoppen. Zo begint het. De spreekstem is dan zeer welkom. De tekst gaat over werken en hoezeer de vrouw daarvan houdt. Tot zover goed uit te houden. En dan gaat het ook om zweet. En winnen. Wel Amerikaans, maar ik vind dit eigenlijk best een topnummer geloof ik.

Algehele indruk: veertig procent zou ik in aanmerking laten komen voor veel vaker draaien, en zeker weten dat ik het goed blijf vinden. Het gehalte aan retro is extreem hoog, en daar ben ik niet zo van.
Toppers: 2, 7, 8, 9, 11. Nummer 4 krijgt nog een kans. 5 zou ik ook niet weggooien.
Laatst gewijzigd door iKer op 09 jan 2019, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jan 2019, 15:24

Ik ontdek net dat het wordt afgesloten met nummer 12. Omdat dit een WMA is en derhalve niet afspeelbaar heb ik het omgezet naar MP3. En wat een verrassing! Het meest gewaagde nummer van deze swap. Geheel uit bliepjes bestaand, en het klinkt gewoon hedendaags. Een lang outro, en als geheel net kort genoeg om niet te gaan irriteren. Als er een orkest van robots zou bestaan dan speelden ze dit soort muziek. Ik vind het wel geinig, ik weet niet of het een gimmick is of echt iets dat kan blijven boeien.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 07 jan 2019, 15:55

Ysfoxy heeft A-kant gisteren laat in bed beluisterd, vergissing want een paar keer in slaap gedonderd en mogelijk heel wat dingen gemist!

A03: Tof nummer met allerlei natuurgeluiden.

A07: Alvin & the Chipmunks?

A08: Iets uit een audiobook?

A12: Fijn, met al die bliepjes, maar irritant kort.

OK, dat was Ysfoxys uiterst korte eerste impressie. Volgende beluistering in iets minder slaperige toestand!
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jan 2019, 20:11

B.

1/ Een vaag seventies nummer dat me herinnert aan Genesis. Hier kan ik niet zoveel mee.

2/ Smachtende mannenstem. Fervid vermoedelijk. De eerste gedachte die in me opkwam was 'dit is Nederlands'. Een middelmatig rocknummer, degelijk en volgens het boekje. Ideale schoonzoon-rock.

3/ Weer Nederlands. Vast van RDW, die onlangs een vage nieuwe Nederlandse artiest luisterde. Stem is nogal Spinvisserig. Ik word hier warm noch koud van. Middelmatigheid. Ik skip voordat ik 2 minuten beluisterd heb.

4/ Begint weer middelmatig... toch jammer dat ik in Tracklist B nog geen enkel echt goed nummer gehoord heb. Dit is ook skipmateriaal, er is meer te doen in het leven dan dit.

5/ Het begint wel irritant te worden! Een middelmatig intro. Gelukkig wordt het daarna aardig met een Beatles ripoff. Ergens heb ik dit liedje eerder gehoord. Of komt het omdat het echt zo op de Beatles lijkt? Tot nu de beste track, al is het wel enorm retro jatwerk. Wat heeft iedereen toch veel troep opgestuurd!

6/ Dit is dan wel weer lekker. Vrolijk, met een fijne hersenloze dreun. Nog geen gitaar gehoord. Nu een fijn trompetje. Dit is een kruising tussen marcheer- en fanfaremuziek. Ongecompliceerde lol.

7/ En weer een nummer waarvan we maar moeten afwachten in hoeverre het boeit... retrodrums als intro. Maar het wordt alras beter. Kort en krachtig. Puntig en goed.

8/ Dit klinkt vanaf de eerste tonen veelbelovend. Zal dit niet doorslaan naar al te experimenteel? Het blijft gaandeweg boeien. Er komt een vage stem bij. Leuk nummer. Er is dus nog hoop want er zijn nu al drie leuke nummers achter elkaar!

9/ Nou, weer muziek om bij te mediteren zeg maar. Next.

10/ Traditionele rock. Wel lekkere gitaarsound. Maar zo retro als retro zijn kan. De zang is niet om over naar huis te schrijven. Wel leuk om mee te brullen als je dronken bent denk ik. Maar het klinkt echt voor geen meter, sorry dat ik het zeg. Dit is niet iets om nog eens te luisteren. Al heb ik wel bijna twee minuten vol gemaakt.

11/ Begint veelbelovend. Maar of dit wat wordt..? Het boeit wel de eerste minuut. Het thema dreutelt wel erg door, en na 5 minuten vind ik het welletjes. Die 5 minuten komt omdat ik een artikel in De Groene over Wilders' Indische roots uit had en me opviel dat de muziek niet opviel.

Beetje tegenvallend album. Maar 3 nummers die ik leuk genoeg vind.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 07 jan 2019, 20:36

E10 is Anaal Nathrakh. Ingezonden door ons aller 9?

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 07 jan 2019, 22:14

Number9 schreef:
06 jan 2019, 23:09
:up: :up: :up: :bounce: :bounce: :bounce: :love: :love: :love:

Veel dank!

Mooi om twee verschillende C'93-nummers te horen. En een goede afsluiter van deel E en dus van het geheel - paste eigenlijk ook nergens anders. :D
Ik wist even niet meer wat die afsluiter was, maar inderdaad. :lol:
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 07 jan 2019, 22:18

gung ho schreef:
07 jan 2019, 12:55
Bij A4 staat een fotootje van de band. Inclusief bandnaam. Dat maakt het raden een stuk makkelijker! :up:
Hee verdorie, ik dacht al dat soort dingen verwijderd te hebben.
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 07 jan 2019, 22:18

Ga ik al verklappen of er al dingen goed geraden zijn of doe ik dat pas nadat jullie je top 3 ingezonden hebben?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jan 2019, 22:39

Mag hoor. Wat jij wilt. Het is een beetje jouw kind.
Extreemlinksche drammert

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 07 jan 2019, 22:45

Een kind met 8 vaders. Hm...

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jan 2019, 23:37

Rainy Day Woman schreef:
07 jan 2019, 22:45
Dat was jouw voorpret...
Ik zwijg verder in alle talen over wat voorgevallen is.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 08 jan 2019, 01:29

iKer schreef:
07 jan 2019, 23:37
Dat was jouw voorpret...
:lol: :nooo:
Rainy Day Woman schreef:
Een beetje zoals Freddy Krueger dan? :drink:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 08 jan 2019, 03:39

OK, opnieuw kant A beluisterd...

A01 Inderdaad, zoals Gung Ho en iKer al wisten te zeggen, Black Angelsachtig, of mogelijk zelfs meer dan dat. Niet slecht en smaakt misschien wel naar meer.

A02 Dromerige, melancholische, aanvankelijk wat vergeetbare pop die zich bij verder beluisteren steeds meer verankert in je hoofd. Is dit de dame wiens artiestennaam begint met een W gevolgd door nog wat letters en symbolen (?) en is ze ingezonden door RDW?

A03 Rustgevend en tegelijkertijd enigszins vervreemdend, naar het einde toe wordt het plots nog een pak unheimlicher met het gegrom van één of ander roofdier (een echo van 'Mark Says Alright' van de Butties?). Benieuwd naar wie en wat dit is (roofdier, groep en liedje!).

A04 Loom 'spoken word' afgewisseld met urgentere zang. Iets over een trip naar de gynaecoloog (wellicht niet Dr. Octagon). OK, net als bij het eerste nummer de lyrics gegoogled maar Ysfoxy gaat het wederom niet verbrodden voor de medenerds. Niet slecht, maar het zanggedeelte had niet echt gehoeven.

A05 Erg lang, wat op zich voor Ysfoxy geen probleem is, maar... Wellicht boeiender (of mogelijk erger) bij verantwoord paddestoelengebruik?

A06 Swingende jasdeun, met dwarsfluit!

A07 Het doet wat denken aan die mix van dance en wereldmuziek die we voor de kiezen kregen eind jaren negentig/begin tweeduizend, soms was dat best te pruimen maar even vaak ook niet.

A08 Sfeerrijke 'spoken word' over de Thames, "the serpent in the bosom of London". Ysfoxy heeft in de jaren negentig eens een album van de neofolkgroep achter dit nummer gekocht en het wordt tijd dat hij zich eens wat meer verdiept in hun oeuvre, en datzelfde geldt voor de Ave Noctum website die bij de zoekbeurt rond dit nummer voorbij kwam. Inzender is Number9?

A09 Flamenco-to-the-floor? Die stamp op de vloer die het ritme aangeeft, vond Ysfoxy knap. De rest van het nummer is best wel aardig en luchtig zomers en Ysfoxy zou het zeker niet afzetten indien men het in één of andere kledingzaak aan het draaien was.

A10 Bluesy eerste paar seconden met heerlijk hees zingende dame, gevolgd door een resem van sixties/seventiesachtige segmenten, gezongen door iemand die afwisselend brallerig dronken en dan weer enigszins nuchter klinkt, gevolgd door wederom die vrouwenstem (die gelukkig niet als Kim klinkt). Behoorlijk schizofreen allemaal, ongeveer voor de helft best te pruimen. Gezien de artiest, 99% zeker dat dit door Flaaks is ingestuurd.

A11 Arbeidsvitaminen, maar zorg er aub voor dat het zweet niet van je ballen druipt!

A12 Boodschappen uit de ruimte? Ysfoxy wil best geloven en is benieuwd naar wie dit is!
Laatst gewijzigd door Ysfoxy op 08 jan 2019, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 08 jan 2019, 09:15

Zo. B11 is het eerste nummer waar ik zeeeeer nieuwsgierig naar ben. Is het ingezonder door Number9? Prachtig.

En ik hoorde de Wave Pictures ook voorbijkomen. Altijd leuk. :up:
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 jan 2019, 12:26

Ysfoxy schreef:
07 jan 2019, 20:36
:bounce:

Afbeelding
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 jan 2019, 12:28

iKer schreef:
07 jan 2019, 20:11
B.

[...]

11/ Begint veelbelovend. Maar of dit wat wordt..? Het boeit wel de eerste minuut. Het thema dreutelt wel erg door, en na 5 minuten vind ik het welletjes. Die 5 minuten komt omdat ik een artikel in De Groene over Wilders' Indische roots uit had en me opviel dat de muziek niet opviel.

[...]
't Duurt inderdaad even. Zo rond 8:30 komen er vocalen bij, dan valt het stil, komt er een eerst fragiele, later meer warme vioolklank bij, om uiteindelijk haast noise-achtig te ontsporen. Associaties: Godspeed! You Black Emperor (vanwege de opbouw van rustig naar crescendo) en Coil (vanwege de electronica).
Number9, lid nummer 25.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 jan 2019, 12:34

gung ho schreef:
08 jan 2019, 09:15
Zo. B11 is het eerste nummer waar ik zeeeeer nieuwsgierig naar ben. Is het ingezonder door Number9? Prachtig.

[...]
:up:
Het is de tweede helft van de A-kant (getiteld red feat 'a square') van de cassette Black Red [FA#04] van het Nederlandse Graeae.
Volgens de Bandcamp-pagina van de band uitgekomen op 7 december 2017, maar van RDW (op verzoek) toestemming gekregen voor een inzending uit de laatste weken van 2017.

Afbeelding

https://fauxamisrecords.bandcamp.com/al ... -red-fa-04
Number9, lid nummer 25.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 08 jan 2019, 15:07

Number9 schreef:
08 jan 2019, 12:26
Ysfoxy schreef:

Afbeelding
Hee, Ysfoxy herinnert zich die hoeve nog! En wat fijn dat er nu ook fans van Anaal wonen! :clown:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 08 jan 2019, 15:12

Ysfoxy schreef:
08 jan 2019, 15:07
Number9 schreef:
08 jan 2019, 12:26
Ysfoxy schreef:

Afbeelding
Hee, Ysfoxy herinnert zich die hoeve nog! En wat fijn dat er nu ook fans van Anaal wonen! :clown:
Was er niet iets als de Anale Driehoek in België, met Kontich, Aarschot en nog iets, met Reet ofzo? :drink:
Number9, lid nummer 25.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 08 jan 2019, 17:10

B-kant, vluchtige impressies na eerste beluistering!

B01 Nummers met vogelgeluidjes doen het altijd goed bij Ysfoxy, zo ook dit nummer. Hypnotische neofolk. Inzender is Number9?

B02 Dit is uiteraard forumfavoriet Fervid! Professioneel en keurig en bloedeloos.

B03 Muzikaal leunt dit erg op Britse twee pop, maar de vocalen doen het helaas geen recht.

B04 Mooie stem, nette productie, klinkt sociaal bewogen, iets voor de tienermeisjesmarkt?

B05 Klinkt niet zozeer als The Beatles maar eerder als Klaatu (wat natuurlijk gewoon een omweg naar The Beatles is!). Maar, wacht, deze groep bevat een Beatle offspring! Goed gedaan!

B06 The Venga Boys zijn altijd leuk!

B07 Ysfoxy is het eens met iKer.

B08 Dit is de inmiddels wereldberoemde Blue Monday cover van het Ping Pong Orchestra! Sommige stukken doen dan weer aan jaren tachtig Belgenwonder Bedtime for Bonzo-instrumentatie denken.

B09 Stemmige muziek voor een vroege en druilerige zondagavond waarop je terugdenkt aan alles wat anders had kunnen zijn. Nils Frahm?

B10 Rommelige garage rock. Sympathiek, maar ach...

B11 Dit klinkt interessant. Heeft wat meer speelbeurten nodig om alle geheimen prijs te geven.
Laatst gewijzigd door Ysfoxy op 08 jan 2019, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 jan 2019, 22:44

iKer schreef:
Rainy Day Woman schreef:
Dat was jouw voorpret...
Treklist 2018.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 08 jan 2019, 22:45

Ysfoxy schreef:
08 jan 2019, 03:39

A02 Is dit de dame wiens artiestennaam begint met een W gevolgd door nog wat letters en symbolen (?) en is ze ingezonden door RDW?
Twee van deze drie elementen zijn goed. :drink:

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 09 jan 2019, 00:28

:upup:
Ben begonnen met de tracklist en vind het begin veelbelovend.
Track 2 klinkt als een modern aardig camera obscura sferische song en dus zeker ingestuurd door onze creatieve topper rdw.
Track 3 heeft mooie dromerige sfeer klanken en veel natuurlijke weergave. Ergens wat talk talk, Heligoland etc.
Track 4 komt na de praatsessie lekker op gang. Heeft geen last van de brexit. Denk aan Sleaford mods enzo.
Track 5 blijft omdanks de lengte fijn boeien. Benieuwd waar dit vandaan komt hoewel ik het vermoeden heb dat nummer negen hier meer van weet.
Track 6. Ian Anderson heeft nazaten en deze gaat wat meer de jazz kant op. Fijn intermezzo. Dan komen de toetsen en denk ik sterk aan working week. Die had ik jwel toevallig van de week nog op de oortjes. Ook matt Bianco en shalamar komen zomaar boven drijven. En foute Franse filmbeelden. Fijne baspartij by the way.
De eerste helft geeft een fijne indruk.
Wordt vervolgd
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 00:42

C.

1/ Doet me sterk denken aan The Strokes. Is het de stem? Op gegeven ogenblik gaat de turbo eraf en is de lamlendig lijzige zang die het enige interessante is aan het nummer een beetje vergeten. Verder beetje klassiek rocknummer, je moet ervan houden. We moeten door mensen. Dus we skippen de laatste minuut. Ik zou zeggen: een zeven.

2/ Dit is wat weerbarstiger. Saxofoon, stuwende bas, Britse zang. Dit is enerzijds erg retro eighties, anderzijds klinkt het toch wel fris en edgy. Best wel een erg opmerkelijk nummer wat mij betreft. Dit is de perfecte popsong voor de gevorderde muziekliefhebber op leeftijd. Ik dus. Erg benieuwd of dit tegenwoordig een bekend bandje/artiest is. Vast niet. 'I got a big fat bottom/bottle on my...' Waar hééft die gast het over?!

3/ Broeierig sfeertje zonder in cliche's te vervallen. Alweer eigenwijze kwaliteit! Opeens een mannelijke rapper. 'I am a freak' en iets van 'I am trying to delegate a new ho'. Wat weer een beetje jammer is, zo op het einde van dit nummer.

4/ Ligt het aan mij of is Tracklist C gewoon een stuk beter dan B? Dit is in elk geval een veel te braaf nummer, een beetje jazzy. Echt van die muziek van 'kijk mij eens volwassen en smaakvol bezig zijn'. Dit ga ik niet uitzitten ben ik bang. Popmuziek is toch zo interessant zijn dat de luisteraar je liedje een kans wil geven. En dat wil ik hierbij niet. NEXT!

5/ Knap. Alleen een stem en spaarzame instrumentatie. Een akoestische gitaar, een instrument waar ik een hekel aan heb. Maar dit pakt me nu ik hier in het donker zit na een avond lesgeven. Met mijn 9% biertje on the side. Dit nummer had ook in de sixties gemaakt kunnen zijn, want het klinkt verre van fris, spannend of creatief. Maar het is in mijn huidige toestand gewoon prettige luistermuziek. Maar... die laatste minuut geloof ik wel.

We moeten door!

6/ Vage elektronische geluiden. Een gitaartje. Net zo weird als nummer 2, maar dan compleet anders. Dit zijn de boeiende dingen als de rest vooral retro is. Opeens een beat, en wat meer gitaar. Opbouw zoals ik nog niet eerder hoorde. Hier gaat mijn hart wel van kloppen. Drums erbij... Beak>> misschien? We moeten na 3 minuten nog 4 minuten, je zou zeggen dat dit niet lang goed meer kan gaan. De opbouw kan nog verdubbelen maar dan hou je een minuut over.
Ach luister! Na minuut vier komt er een ijl synthesizertje langs die flarden van lange tonen drapeert over het stuwende ritme. God, een album vol met nummers met deze impact en er is een nieuwe Grote Band geboren als achterkleinkind van Pink Floyd. Maar laat ik niet doordraven. De echte goede ideeën blijken na 5 minuten wel op, doch de laatste twee minuten gaan prettig de gehooringang in. Ik geef dit een vette 8,75. En dat is voorwaar niet mis.

7/ Sluit in eerste tonen mooi aan op nummer 6. Maar helaas is het lang niet zo spannend en dreutelt het door. Och mijn god, nog 19 minuten te gaan. Ik weet al hoe dit af gaat lopen: niet in mijn gehooringang. Na drie minuten gitaargefröbel ga ik stukjes skippen, ik heb tenslotte maar 1 leven.
Let even op mensen: op de zesde minuut wel een aardige gitaaruitbarsting, maar we hebben dit allemaal al eerder en vele malen beter gehoord. En op minuut negen -bent u daar nog?- is het nummer zowaar in een volkomen oninteressant geluidenpielerij verzand. En dat gaat zo nog minutenlang door. Vast allemaal heel leuk als je LSD geslikt hebt en tijd teveel, maar het is 2019 en over dertig jaar ben ik al dood, dus ik ga de dag plukken en skippen.

8/ Dit dreutelt ook wel, maar heeft een interessante melodielijn en een prachtige stem. Dat zijn al twee winnende factoren meer dan het vorige nummer. En is maar dik vier minuten. Alhoewel het echt wel een minuutje korter had gekund. Maar het heeft wel charme. Door die Stem.

9/ Alweer het laatste nummer. Weer zo retro als de pest. Fijne manier van zingen. Doet me aan Trio denken door het spaarzame simpele instrumentarium. 'Sex on a boat'. Nou, als dat zou kunnen!
Wow, avontuur vanaf circa twee minuten. Binnen de lijntjes, maar het is charmant. Een zeventje.

10/ Een spreekstem. Waar zou die het over hebben? Spannend klinkt het wel. Een sprinkhanenplaag? Een grote gebeurtenis in de toekomst? Een drugvisioen? 'And here the birdsong singing, and see the bird sing, bring you to...' etc. Erg Brits en druggy. Toch best wel weer een erg goed nummer. Eigenzinnig enzo.

Een wisselende swap, maar wel 5 goeie nummers. Nummer 2 is mijn favoriet, op de voet gevolgd door 6. Maar ook 3, 8 en 10 zijn de moeite waard.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 00:44

Rainy Day Woman schreef:
08 jan 2019, 22:44
iKer schreef:
Rainy Day Woman schreef:
Dat was jouw voorpret...
Treklist 2018.
Ik ben bang dat als er een kind uit geboren is de suggestie van trekken ons niet om de tuin leidt omtrent wat voorgevallen is.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 00:47

Rainy Day Woman schreef:
08 jan 2019, 22:45
Ysfoxy schreef:
08 jan 2019, 03:39

A02 Is dit de dame wiens artiestennaam begint met een W gevolgd door nog wat letters en symbolen (?) en is ze ingezonden door RDW?
Twee van deze drie elementen zijn goed. :drink:
Waaronder de tracknaam.
:drink:
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 jan 2019, 07:15

iKer schreef:
09 jan 2019, 00:42

e. Hier gaat mijn hart wel van kloppen.

Het stond weer even stil ja?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 08:47

Ik twijfel even aan mezelf, maar nee, C6 is niet door mij ingezonden... :protest:
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 10:21

iKer schreef:
09 jan 2019, 00:42
C.

3/ Broeierig sfeertje zonder in cliche's te vervallen. Alweer eigenwijze kwaliteit! Opeens een mannelijke rapper. 'I am a freak' en iets van 'I am trying to delegate a new ho'. Wat weer een beetje jammer is, zo op het einde van dit nummer.
'A new hope.'

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 10:26

'I take the Colin Kaepernick knee'

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 10:27

Iets andere boodschap. :up:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 11:26

:lol:

Inderdaad! Thanx.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 jan 2019, 17:44

Ysfoxy heeft de foto terug opgeladen, want die was, vreemd genoeg, verdwenen.

https://www.last.fm/music/De+onbekende+artiest

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 09 jan 2019, 18:02

Ysfoxy schreef:
08 jan 2019, 17:10
B04 Mooie stem, nette productie, klinkt sociaal bewogen, iets voor de tienermeisjesmarkt?
Ik had Kacey Musgraves eerder terzijde gelegd, maar dit nummer is toch wel echt bloedmooi. Met dank aan RDW!
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 19:47

D.

1/ Hole? Wel een beroerd gitaargeluid bij vlagen. Omfloerst. Jammer, anders had het wel aardig gebeukt. Heeft verder niks om het lijf behalve een sterke melodielijn. 'You're the man you'e the man you're the man for mehee'. Sure, maar hou je bek erover, slet!

2/ Pretentieus intro dat spanning wil oproepen. Werkt helaas niet voor mij, maar ze vallen hier vast met bosjes voor. Wel prettige diepe stem. Maar traaaaaaaaag als stront in een trechter. Terwijl ik nog veel moet doen. Sfeertje is wel aardig in de categorie 'mistige bossen'. Orde Rosarius Equilibrium doet het me aan denken. Op het einde nog een flinke uitbarsting. Zoals gezegd: ze vallen hier vast bij bosjes voor, maar het werkt helaas niet voor mij.

3/ Beetje een gezichtsloos liedje van een ideale schoonzoon. Aardige kerstbelletjes en aaahh-koortjes. Best goed te verstaan, die tekst. Geloof niet dat hij echt iets te zeggen heeft, en dan zingt 'ie ook nog 'I'm feeling good' en dan is de enige laatste hoop nog dat dit alles als parodie bedoelt is. Het geduld is aan het einde op, maar het nummer is ook afgelopen.

4/ Weer iets traditioneels. Wat heeft iedereen toch met dat luisteren van de bekende weg? Hmm... de stem is wel opmerkelijk, dat werkt in het voordeel. Maar verder kabbelt het een beetje door en prikkelt het nergens. Ik heb het na 1,5 minuut wel gehad.

5/ Ha! Iemand heeft het aangedurfd om iets experimentelerigs op te sturen. Het zuigt wel ballen, want het geluid is dodelijk saai. Na 3 minuten (die ik uiteraard niet geheel uitgeluisterd heb) komt een stem ons vervelen. Een concert hiervan zal de zaal binnen 5 minuten leegvegen. Wat ongelofelijk ruk is dit. Ik kom met skippen het nummer onder de minuut door. Zo snel kun je dus 10 minuten irrelevantie doorskippen.

6/ Dit is wel aardig. Opvallende eerste stem, later ingeruild voor iets gewoners maar dan is de drum weer wat opvallender. Ik zou dit nummer wel door Tricky uitgevoerd willen horen. Is dit Kele Okereke? Voorlopig het beste nummer van dit album wat mij betreft.

7/ Ik heb de hoop nog niet opgegeven, wellicht dat nu de leuke nummers beginnen. Dit begint in elk geval goed. Idles? Ik denk het wel, heb dat album 1x beluisterd en vond 't toen niet echt boeiend, maar zet het in deze context en het werkt als een tiet. 'This modern law/lung/life' schreeuwt 'ie. Of iets dergelijks.

8/ Ha, dit is goed. Ik ken dit, maar weet niet wat het is. Yotto? Jon Hopkins? Ah, ik weet het weer! :D Wel veel te lang.

9/ VET! Dit is de perfecte popsong: excentriek doch snel vertrouwd. Kort en upbeat. Prikkelend. Welke taal zou dit zien? Kudo's voor de inzender!

10/ De eerste anderhalve seconde boeit enorm, ik veer op. Maar daarna is het een liedje zoals Tom Waits had kunnen schrijven in 1971. Toch is het wel degelijk de moeite waard.

11/ Beetje jammer. Dit is weer wat minder. Een lekker gitaarsolootje op anderhalve minuut pept de boel wat op. Het zou best kunnen dat ik dit de tweede keer veel beter waardeer. Wel weer dat zwoegerige, volgens mij vermoeit de zanger ons met privé-sores die me geen hol interesseert. Wel lekker kort, hij voelt vast aan dat dit niet pietsies om langer op door te gaan.

Eindoordeel: vanaf nummer 6 wordt het wel wat. Absolute topper is nummer 9 voor mij, echt weer es wat anders, en toch zo vertrouwd. Ook dat punkbandje (Idles, nummer 7) is goed te pruimen, dat minimalistische dansnummer (8) is leuk maar te lang, en ook nummer 6 is erg leuk.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 jan 2019, 20:08

iKer schreef:
09 jan 2019, 19:47
6/ Dit is wel aardig. Opvallende eerste stem, later ingeruild voor iets gewoners maar dan is de drum weer wat opvallender. Ik zou dit nummer wel door Tricky uitgevoerd willen horen. Is dit Kele Okereke? Voorlopig het beste nummer van dit album wat mij betreft.
Afbeelding

:drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 20:45

B1. Dit is wat ik verafschuw. Dat gewauwel. Totaal oninteressant. Zowel tekstueel als muzikaal. Aangezien het zoveel weerzin bij me opwekt, moet het goed uitgevoerd zijn, maar man man, dat trillende stemmetje van die kerel. Kan iemand hem zeggen dat Frodo dood is?

B2. Houd ik ook niet van. Die pathetiek. Krijg de kinkhoest in plaats van de griep.

B3. Muziek met een tip voor de luisteraar. Gadverdamme. 'Doe alles waar je spijt van krijgt.' Flikker op man. 'Maak alles kapot wat kapot kan.' En dat op een deuntje gespeend van iedere levenslust. Kan iemand een dosis subversie in dit figuur rammen?

B4. God meid. Moest je oma huilen? En maak je dat nu ten gelde in een liedje? Skip.

B5. Dit begint tenminste als een liedje. Als dat ene liedje van Eminem. Om dan te veranderen in een onvervalst jaren '60 deuntje. Niet onaardig. Had Johan niet een nieuwe plaat dit jaar? Opnieuw steekt het dat de zanger een oproepje doet 'to set the world on fire', maar dat op zo'n bloedeloze manier dat ik het vermoeden krijg dat hij het heeft over het afsteken van sterretjes. Waarom dit nummer opgerekt moet worden tot ruim zes minuten is mij een raadsel. Toch niet voor de 'gitaarsolo'? Beste nummer tot nu toe.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 09 jan 2019, 20:49

Slechte dag gehad vandaag?

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 20:49

B6. Dance. Niet echt uit 2018, maar dat maakt me nu niet meer uit. Alles beter dan wat ik net heb moeten doorstaan. Helemaal niet onaardig. In een ander leven was ik hier misschien wel vrolijk van geworden. Die ijle toontjes en die nepblazers. Het werkt eigenlijk heel goed. Duurt ook niet té lang. Wellicht krijgt dit een tweede kans.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 jan 2019, 20:52

gung ho schreef:
09 jan 2019, 20:45
B1. Dit is wat ik verafschuw. Dat gewauwel. Totaal oninteressant. Zowel tekstueel als muzikaal. Aangezien het zoveel weerzin bij me opwekt, moet het goed uitgevoerd zijn, maar man man, dat trillende stemmetje van die kerel. Kan iemand hem zeggen dat Frodo dood is?

B2. Houd ik ook niet van. Die pathetiek. Krijg de kinkhoest in plaats van de griep.

B3. Muziek met een tip voor de luisteraar. Gadverdamme. 'Doe alles waar je spijt van krijgt.' Flikker op man. 'Maak alles kapot wat kapot kan.' En dat op een deuntje gespeend van iedere levenslust. Kan iemand een dosis subversie in dit figuur rammen?

B4. God meid. Moest je oma huilen? En maak je dat nu ten gelde in een liedje? Skip.

B5. Dit begint tenminste als een liedje. Als dat ene liedje van Eminem. Om dan te veranderen in een onvervalst jaren '60 deuntje. Niet onaardig. Had Johan niet een nieuwe plaat dit jaar? Opnieuw steekt het dat de zanger een oproepje doet 'to set the world on fire', maar dat op zo'n bloedeloze manier dat ik het vermoeden krijg dat hij het heeft over het afsteken van sterretjes. Waarom dit nummer opgerekt moet worden tot ruim zes minuten is mij een raadsel. Toch niet voor de 'gitaarsolo'? Beste nummer tot nu toe.
Heeft u weer een citroen zitten kauwen bij het schrijven van de recensies?
Johnny Lydon 1983

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 21:04

B7. Begint niet onaardig. Als Big in Japan van Tom Waits. Ik heb niet de indruk dat de zangeres (geen geweldige stem) me een tweederangs emotie probeert te verkopen of oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Het is niet aan mij besteed, maar ik vind dit helemaal niet slecht.

B8. Nog meer dance van ver voor 2018. De New Order link van Ysfoxy hoor ik ook. Die prachtig droge handclap, daar heb je mij meteen mee. :*) Net als met dat geluid zo rond 2.minuut 50. Een prijswinnaar wat mij betreft. Had wellicht iets korter gekund, al was dat wellicht ten koste gegaan van de opbouw van het nummer. Standaard, maar het werkt.

B9. Begint verstild. Mooi. Max Richter-achtig (dankzij de piano). Mooie inzending.

B10. O nee. Niet nog meer gitaarmuziek. O ja, de Wave Pictures. Die vind ik wél leuk. Vooral vanwege de kurkdroge teksten en het fijne gitaargeluid. Zo een nummertje tussendoor is goed te pruimen.

B11. Prachtig. Ik ga het album digitaal bestellen.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 21:06

Rainy Day Woman schreef:
09 jan 2019, 20:49
Siegfried Stahl schreef:
09 jan 2019, 20:52

Zit er van jullie allebei een inzending bij genoemde nummers? :boos:

Het ligt niet aan mij hoor. Mijn dag was prima en ik heb net pizza gegeten. Het ligt aan die ronduit waardeloze muziek die jullie hebben ingestuurd. :up:

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 09 jan 2019, 21:23

gung ho schreef:
09 jan 2019, 21:06
Rainy Day Woman schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Het ligt niet aan mij hoor. Mijn dag was prima en ik heb net pizza gegeten. Het ligt aan die ronduit waardeloze muziek die jullie hebben ingestuurd. :up:
Ongeacht of er wel of niet een nummer van mij bij zat had ik dezelfde vraag gesteld. :)

Het zou me verblijden als je een door mij ingezonden nummer mooi of goed zou vinden maar het zou me verbazen, dus daar reken ik niet eens op. Dat vind ik ook niet zo erg.

Maar fijn dat je een goede dag gehad hebt. :yes: Wat voor pizza had je?

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 21:26

C1. Hèhè. Dat begint met levenslust. Ondanks de lijzige zang. Grappig, dat commentaar op het nummer zelf. Deze jongens weten dat ze staan op de schouders van decennia na decennia met voorgangers en dat ze binnen een cliché vallen. Het maakt ze niet uit. Volgens mij doen ze wat ze leuk vinden. Jeugdige energie, beetje overmoed. Prima. :up:

Edit: waarom dit nummer langer duurt dan vier minuten is mij niet geheel duidelijk. Het zal die overmoed zijn. Al is het outro dan weer leuk.

C2. Complimenten voor de samenstelling RDW! Waar B begon met een sterfhuisconstructie, begin je op een manier die Amerikanen 'life-affirming' zouden noemen. Geen idee waar deze man over zingt, maar ik vind het goed. Beetje dub, beetje dance, een country en western gitaartje, iets met een buis. Klaar met vier minuten. Gung ho zegt: ok!

C3. En dan ook nog eens een hiphop inzending (de enige van dit jaar?) erachteraan. Het klinkt zowaar alsof we in 2018 zijn aanbeland. Drie nummers die de originaliteitsprijs niet gaan winnen, maar me in ieder geval het idee geven dat er ook levende zielen muziek hebben ingezonden.

C4. Oe. Zwoel begin. Kaarslicht, massage-olie enzo. Niet echt voor mij (ik ben het type keiharde seks bij tl-licht), maar ik vind het allesbehalve slecht. Jammer van dat lalalalala de laatste paar minuten. Zo maakt de zangeres zich er wel erg makkelijk vanaf.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 21:31

C5. Staat nog een naam bij. Perfect. Weet ik meteen van wie dit kutnummer is. Weer een man die mij iets gaat vertellen over het leven. Met z'n meest gevoelige stem en z'n fijnbesnaarde getokkel. Ik heb net een enorm stinkende ruft gelaten.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 21:32

Rainy Day Woman schreef:
09 jan 2019, 21:23
gung ho schreef:
Rainy Day Woman schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Ongeacht of er wel of niet een nummer van mij bij zat had ik dezelfde vraag gesteld. :)

Het zou me verblijden als je een door mij ingezonden nummer mooi of goed zou vinden maar het zou me verbazen, dus daar reken ik niet eens op. Dat vind ik ook niet zo erg.

Dat is aardig van je.

Ik PM je even over de pizza!

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 jan 2019, 22:04

C6. Topinzending! Beak>

C7. Gitaarmuziek. Twintig minuten? :eek: In principe zou met dat zeer aan moeten spreken. Ik houd van geestdodend lange nummers waar je heerlijk op weg kunt drijven, maar dit nummer mist iets voor mij. Ik vind het zeker niet slecht en zo rond de zeven minuten wordt het soort van lekker, maar dat ebt weer weg. Geen luistermuziek dit. Het is muziek om iets bij te doen. Desondanks ben ik nieuwsgierig naar de artiest. Ingezonden door Radiohoofd?

Edit: ik heb een (kort) rondje gelopen met de hond en het nummer was bijna afgelopen.

Tijd voor:

C8. Amen Dunes. Voor mij vergelijkbaar met The Wave Pictures. Maakt goede nummers, zegt niets teveel in vier minuten, maar ik trek het niet om daar een hele plaat van te luisteren. Goede inzending iKer!

C9. Lekker basloopje. Nonchalant. Leuk met die dubbele zang. Is het zomer? :belly: De nerds kunnen het wel. Goede pop inzenden. :up:

Zelfs het gitaarwerk valt te pruimen.

C10. O God. Nog zo'n neuzelaar. Jongen, speel je vuurkaart tegen de macht van de druïden zodat je Ork veilig is, maar val mij er niet mee lastig.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 jan 2019, 22:09

Rainy Day Woman schreef:
Wat voor pizza had je?
Wellicht frutti di mare, vanwege die harde sex onder TL-licht.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 jan 2019, 22:56

gung ho schreef:
Rainy Day Woman schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Wat nou? Heerlijke muziek man. Ik heb in jaren niet zo gelachen!
Johnny Lydon 1983

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 09 jan 2019, 22:57

gung ho schreef:
09 jan 2019, 21:32
Rainy Day Woman schreef:
gung ho schreef:
Rainy Day Woman schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Dat is aardig van je.

Ik PM je even over de pizza!
:bounce: Leuk, ik ben benieuwd!

En inmiddels heb je al twee van mijn nummers goed bevonden...

Plaats reactie