Tracklist 2018

Waslijstjes, boodschappenlijstjes, jaarlijstjes en checklijstjes dump ze hier zolang ze maar over muziek gaan
iKer
Meganerd

Re: Tracklist 2018

Bericht door iKer » 09 jan 2019, 23:06

Dat is wel een heel vage associatie Ysfoxy. Leg eens uit?
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 09 jan 2019, 23:20

iKer schreef:
09 jan 2019, 23:06
Dat is wel een heel vage associatie Ysfoxy. Leg eens uit?
There are three things that smell like fish.
One of them is fish...
Too Freud to live
Too Jung to die

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 10 jan 2019, 00:19

Korte beschrijving van de eerste impressie van tracklist B
1. Yeah current 93 had een andere track bijna ingezonden.
2.kan zomaar eem Nederlands bandje zijn.
3. Nederlands nieuwste aanwinst?
4. Type Ilse de. Lange maar wel iets beter van stem.
5. Ja Beatles en klaatu zijn behoorlijke referentie kaders
6. Dreuntje, kreuntje dance met een vleugje heaven 17
7.frisse opening. KOVACS?
8. gaat nergens naar toe. Vloer vuller.
9.lekker sfeervol rustgevend
10. Lekker de garage in.
11. Met de Franse slag
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 02:13

Kant C, tijdens de boodschappen!

C01 Het je m'en foutisme van de zanger werkt aanstekelijk. Leuk popnummer maar het gaat wel wat lang door. Ysfoxy dacht eerst de Poolaapjes maar de zanger heeft niet de juiste stem en het klinkt minder hoekig (Ysfoxy baseert zich op het geluid van de eerste Poolaapjesplaat want dat is de enige die hij totnutoe gehoord heeft). Toch wel een inzending van Flaaks, denkt Ysfoxy.

C02 "I've got a big red button on my desk". Liedje over Trump of een andere (wannabe) dictator? Sax en bas doen erg eighties aan maar de rest klinkt moderner en voller. Deze mix van oude klanken en moderne productie doet het de laatste paar jaar goed bij ouderling Ysfoxy (denk Viet Cong/Persuasions), zo ook dit nummer.

C03 Tof rap nummer, maar, net als iKer, vindt Ysfoxy de mannelijke rapper minder. Benieuwd naar naam en meer muziek.

C04 In tegenstelling tot iKer vindt Ysfoxy dit dan weer wel een mooi neo soul nummer (of hoe je het ook wil noemen). Je gaat tenslotte niet je eigen inzending afbreken. [Oops!]

C05 "You who walk the earth, you the magic mystery", zo opent het nummer en Ysfoxy voelt zich meteen aangesproken. Dit duurt helaas slechts een nanoseconde.

C06 Klinkt als een autorit op een donkere, eenzame Amerikaanse snelweg. Wederom klinkt het als een mix van oud (iets Moebius-Plankachtig?) en nieuw. Ysfoxy kijkt uit naar opheldering!

C07 Eerste vijf seconden denk je "Suicide?", dan komt er een laidback gitaartje. Ysfoxy denkt dat indien J.J. Cale nog leefde en hij veertig jaar jonger was geweest, hij wellicht dit soort muziek zou gemaakt hebben. Helaas was Ysfoxys grocery store run ten einde toen hij nog maar een vijf minuten into het nummer was en dus voor de rest van dit nummer, alsook voor de rest van kant C, wordt het even wachten wat luisteren en "recenseren" betreft.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 10:11

Rainy Day Woman schreef:
09 jan 2019, 22:57

En inmiddels heb je al twee van mijn nummers goed bevonden...
O ja. Welke twee dan?
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 10:15

Siegfried Stahl schreef:
09 jan 2019, 22:56
gung ho schreef:
09 jan 2019, 21:06
Rainy Day Woman schreef:
09 jan 2019, 20:49
Slechte dag gehad vandaag?
Siegfried Stahl schreef:
09 jan 2019, 20:52

Heeft u weer een citroen zitten kauwen bij het schrijven van de recensies?
Zit er van jullie allebei een inzending bij genoemde nummers? :boos:

Het ligt niet aan mij hoor. Mijn dag was prima en ik heb net pizza gegeten. Het ligt aan die ronduit waardeloze muziek die jullie hebben ingestuurd. :up:
Wat nou? Heerlijke muziek man. Ik heb in jaren niet zo gelachen!
Ai. Als dit het toppunt van plezier is in huize Stahl vind ik mijn eerdere vergelijking met een sterfhuis niet eens zo slecht gekozen.
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 jan 2019, 11:04

Okee, we gaan van start! Zin an! Nieuwe muziek in mijn oren, en nog wel recent ook!
Een twee drie:

A1:
Begint extreem kut met harde drums. Helemaaaaal geen zin in op dit moment, maar we zetten door.
Dan wordt het iets beter of ik begin er aan te wennen.
Zo. Dus dit is de sound van 2018.. De zanger is ergens moe van. Ik ook, en wel van dit nummer. Next!

A2:
Rust. Op z’n minst begint het rustig. Klinkt niet bijzonder, filler die al dertig jaar gemaakt wordt. Maar wat een lijzig gedoe is me dit zeg. Ga ik dit uitzitten? Ik denk dat ik de komende twee minuten beter ga besteden. Oh wacht, een gitaaaarsolo. Redt dat dit nummer? Nee. Weg hiermee.

A3:
Nog rustiger. Fijn zo, ik mag hopen dat het zo blijft. Zal wel niet, elk moment kan d’een of d’andere zanger/es de boel gaan verstieren. Maar we wachten af.
Trompetje d’r bij op 3:20, godzijdank nog steeds geen stem. Eerste nummer dat enigszins binnen te houden is.

A4:
‘This is how it starts’. Nou, laat maar zitten. Ik heb er nu al geen zin meer in.
effe doorspoelen of het nog wat wordt..
Oh kolere nee… Gaat-ie nog schreeuwen ook.
This is how it ends: Doei!

De tracks gaan ineens van A4 naar A6. A5 is missing, of is het een foutje in de benaming?

A6:
Jazzy intro. Effe doorluisteren.. Fluitje d’r bij, wat een goed iets is. Goede imitatie van een ’70’s tv-serie intro. Mjah, wel leuk, maar ik heb er al zoveel van. Aan de andere kant zit het niet in de weg, dus het mag blijven. Ik luister het even af. Jammer van die piano, die de pret verneukt zo tegen het einde.

A7:
Iets dat begint met een vreselijk stem-experiment, maar dan al snel een veelgebaand pad inslaat. De zeikerige stem gaat door. Maar ga ik hier mee door? Nee. Ik ga dit nimmer waarderen, kan er beter mee stoppen, nu ik nog jong en fris ben.

A8:
Spoken word, met zo’n metalig klinkende akoestische gitaar. Probeert serieus te klinken en een punt te maken. Het weet me niet te pakken. Ik zou het liever even lezen dan uit te luisteren, ben ik er sneller vanaf. Next!

A9:
Ritmeboxje met swingende drums, gladde akkoordjes, wat zang erbij. Typisch van die lagen-op-elkaar-stapelen pop. met zo’n bronstig zangeresje. Neuh. Effe doorspoelen: Ja, wat gedateerde geluidseffecten! Blijf ik daarvoor hangen? Een fast-forward onthult het antwoord:
Nee.

A10:
Klinkt als iets uit 1930, de eerste vijf seconden. Maar dan! Oh god, een zanger. En een hele slechte! Oh, wee het jaar 2018. Kom op man. Dit is toch echt vol-ko-men ruk? I’ve been trying to make you love me. Ja, moet je vooral met zo’n zeikstem met kutdictie over prutspoprock aankomen. Godallemachtig wat is me dit slecht.

A11:
Gaat dit nummer de eer redden?
Drummetje.
Drummetje d’r bij.
Nog een drummetje d’r bij.
Waar heb ik dit eerder gehoord... Oh ja, ontzettend vaak in de laatste decennia.
Wacht, een stem! Een klagerige dame. Dit klinkt als iets kuts uit 1984 of zo. Effe doorspoelen…
‘I wanna smell you.’
Echt?
‘Work to be a winner.’
Ja doei. Wat een dom gelul. Hier zit toch niemand op te wachten? Ik weet niet wie Flaaks’ LeukeMotivatieMuziekVoorBijEpidemischOnderzoek playlist gehacked heeft, maar ik neem het je kwalijk.

Okee, dat was A.
Een dikke onvoldoende.
Jongens en meisjes, dit KAN toch niet?
Ik ga hier even van bijkomen, en een en ander herbezinnen voordat ik het lef op kan brengen om B te gaan beluisteren.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 10 jan 2019, 12:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 jan 2019, 11:25

Noot:
Nummer 5 en 12 blijken WMA's te zijn, iets waar dat verdomde Itunes geen zin in heeft.
Kan niet de kracht opbrengen om na alle voorgaande ellende een converter op te snorren.
Misschien later, als ik me wat beter voel.
Too Freud to live
Too Jung to die

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 11:41

Krautsurfer schreef:
10 jan 2019, 11:25
Noot:
Nummer 5 en 12 blijken WMA's te zijn, iets waar dat verdomde Itunes geen zin in heeft.
Kan niet de kracht opbrengen om na alle voorgaande ellende een converter op te snorren.
Misschien later, als ik me wat beter voel.
Krautie! Zou ik jou ooit teleurstellen? Neem je taak serieus en zoek die converter.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 16:02

D1. Popmuziek. Uitstekende popmuziek. Niets nieuws, goed uitgevoerd.

D2. Heeft Nick Cave een plaat uitgebracht dit jaar? Stemmig nummer. Gevoelig vioolwerk. De ietwat gedragen toon van de zanger stoort me niet. O, en dan nog een zwaar aangezette gitaarpartij. Helemaal niet slecht. Welke kant zou de rest van de plaat uitslaan?

D3. Meer popmuziek. Deze jongeman heeft ook weer heel wat te vertellen. En als hij niets zegt, fluit hij. Tja. Het is een vorm om aanwezig te blijven, maar daar verwarmt hij mijn hart niet mee.

D4. Ha. Een bruiloftssamba. Daar hou ik van. Een ietwat afwijkend stemgeluid vind ik prettig. Als ervoor gekozen wordt te zwijgen, oh, laat maar, een break die richting cliché gaat. Het was mooi zolang het duurde (51 seconden). De resterende drie minuten heb ik volgehouden dankzij de stem en een fijn toetergeluid.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 16:31

Krautsurfer schreef:
10 jan 2019, 11:04
Ja doei. Wat een dom gelul. Hier zit toch niemand op te wachten? Ik weet niet wie Flaaks’ LeukeMotivatieMuziekVoorBijEpidemischOnderzoek playlist gehacked heeft, maar ik neem het je kwalijk.
:lol:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 16:44

D5. Lekker begin. :up: Prima voortzetting. We zitten ruim drie minuten in het nummer en er is niets noemenswaardigs gebeurd. Buiten dat er een zanger om de hoek is komen kijken. Zijn stemgeluid wordt vervlochten met de andere instrumenten (geen drum) en dat vind ik zeer goed gedaan. De 'irritante' toon die er na 4 1/2 minuut inkomt geeft het nummer de nodige spanning mee. Er gebeurt genoeg. Goed nummer zeg! Na B11 het tweede nummer dat in aanmerking komt voor een top drie.

D6. Hé, dit nummer heb ik eerder gehoord dit jaar. Deze hele plaat heb ik beluisterd. Hoe heten ze nu ook alweer. Met die scheve mond op de voorkant (of was dat de vorige?) Niet het beste nummer van die plaat. Maar ze hebben wel een echt goed nummer.

D7. Ok. Interessant begin. Roept spanning op. Goed zeg. Punk anno 2018. Dit is Idles. Zal ik nog een kans geven.

D8. Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai. :yawn: Niet goed.

D9. Energiek. :bounce: Goed.

D10. Rammelrock. Klinkt Belgisch. dEUSachtig. Lekker, dat drumroffeltje zo halverwege. De stem doet me aan Kamagurka denken, maar die zal het niet zijn. Prachtige gitaarsolo. Ik ben nieuwsgierig naar deze onbekende artiest. En naar de inzender.

D11. Hou op met praatzingen oninteressante man! Neem wat lessen logopedie om te leren hoe je hardop moet praten en beter kunt articuleren en zoek daarna de betekenis van het woord rafelrand op. Je zult zien dat het niet alleen die scheuren zijn in je modieuze spijkerbroek!

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 16:50

Ysfoxy schreef:
08 jan 2019, 03:39
A12 Boodschappen uit de ruimte? Ysfoxy wil best geloven en is benieuwd naar wie dit is!
Om één of andere reden krijgt deze muziek in Ysfoxys hoofd een Danielle Dax associatie. Toch weer jaren tachtig dan.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 17:17

E1. Het begint als iets wat ik had in kunnen zenden. Lekker! :belly: Misschien iets te gladjes. Opnieuw Marie Davidson? Frans en Engels, zou kunnen. Haar stem klinkt anders. Ik keur dit nummer goed.

E2. De tweede hiphopinzending! :bounce: Vince Staples? Pusha T? Travis Scott? Hé, is dat Chris Quelle? Brockhampton? Maakt niet uit. O. Danny Brown! Is dit dat collectief waar hij aan meedeed dit jaar? Goed man!

E3. Ha, leuk. Claudia de Breij, maar dan instrumentaal! Ach jee, iemand anders zingt. Verkeerd gegokt. Een origineel stemgeluid, dat wil ik de inzender nageven. Redelijk afschuwelijk dit. Niet slecht uitgevoerd, maar gewoon verschrikkelijk. Ik krijg zin om iets te slopen. Het liefst de stembanden van de zanger(es), maar iedere willekeurige viool is ook goed. Gottegot. Dit geëmmer duurt maar voort. Langer dan vijf minuten. Dat zou Claudia mij nooit aandoen! Het eerste meisje waar ik op verliefd werd op de middelbare school heette trouwens Claudia. Geil wijf. Hoorde ik later. Van anderen. Mij zag ze niet staan. Langer dan zes minuten! Ah, een tip. Sssshhhh. Zou dat iemand uit het publiek zijn? Dit leek op een einde, maar dat was schijn. Nee, we hebben het gehaald. Dit nummer zal nooit weder door mij worden geluisterd.

E4. Heb ik dit nummer al niet eerder gehoord? Ja, alweer Johan. Maar dan met een ietwat valser stemgeluid en een, bijna (!) vals gestemde gitaar. Binnen 2 en een halve minuut heb ik het nummer in zijn geheel al twee keer gehoord. Ik weet hoe deze band heet! Ideeënarmoede! Nooit iets aan gevonden die band. O, een tempoversnelling. Zouden jullie dat wel doen jongens? Straks kneust iemand iets. Of komt één van jullie moeders klagen dat jullie te hard spelen. Ook alweer vier minuten. Zozo. Met een zeer gewaagd gitaargeluid aan het einde, zo gevaarlijk dat het bijna een minuut lang herhaald moet worden. Siegfried! :protest:

E5. Klinkt niet slecht. Heb ik ook geluisterd dit jaar. Denk ik. Na het spannende begin, gebeurt er weinig wat die spanning in kan lossen. Kom op, kom op. Ruim vier minuten alweer. Geef me een bak teringherrie in dit nummer. Nu! Nee hoor, een andere stem. Daar doe ik het niet voor. Hoor ik daar iemand de naam van Nick Cave noemen? Zonder de gekte. Er is geen enkele reden waarom dit nummer zes minuten moet duren.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 17:24

E6. Er zit een plaatje bij dit nummer. Jij hebt het ingezonden RDW. Wat een schijt dit. Is er een moment waarop ze haar kop dicht gaat houden? 'Take it out on me baby.' Zoveel vergevingsgezindheid is mij niet gegund. Ik kan niet 'relaten' met dit gedoe. Zijn er überhaupt liedjes over keiharde seks bij tl-licht?

E7. Jamiroquai? Maar dan de zwarte versie. O my foodness. Wat dun dit. Alles gejat. En nog slecht ook. Geen sprankje originaliteit. Wat een opgave die lijst. C en D hadden hun momenten, maar nu zit ik weer middenin de drek van anderen. Er is slechts 1 oplossing. Weggaan.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 17:57

gung ho schreef:
10 jan 2019, 17:24
E7. Jamiroquai? Maar dan de zwarte versie. O my foodness. Wat dun dit. Alles gejat. En nog slecht ook. Geen sprankje originaliteit.
Maar je vindt het dus wel goed? :D

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 18:07

Ysfoxy schreef:
10 jan 2019, 17:57
gung ho schreef:
E7. Jamiroquai? Maar dan de zwarte versie. O my foodness. Wat dun dit. Alles gejat. En nog slecht ook. Geen sprankje originaliteit.
Maar je vindt het dus wel goed? :D
:lol:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 20:35

E8. Rusty cage. Er was eens een band, in een ver verleden, die dat gegeven tot een spannend nummer wist te brouwen. Dat is hier niet het geval. Dit klinkt als een discoversie van Akron/Family en heeft dus niks met grunge te maken. Het is niet slecht hoor, maar het is niks voor mij. Met je Eiffeltoren.

E9. Totaal schizofreen nummer.

E10. Drupglid! :protest:

Best een goed nummer eigenlijk. :burka: Zingt hij nu over Kerstmis?

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 20:37

Lieve nerds, bedankt voor het inzenden. Het beluisteren van jullie inzendingen is een ware beproeving geworden. Net als vroeger. Ik vind het geruststellend dat de smaak van ons er gemiddeld niet beter op is geworden in de loop der jaren. Het stemt me zelfs weemoedig. :*)

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 21:04

Ach, het is niet de muziek die ons bindt, het is de liefde voor muziek. :love:

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 10 jan 2019, 21:05

Public Enemy - Don't believe the Hype B-)
Forumspammer

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 10 jan 2019, 21:09

Jammer van de organisatie dit jaar maar volgend jaar doe ik gewoon weer mee :up:
Forumspammer

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 21:51

gung ho schreef:
10 jan 2019, 10:11
Rainy Day Woman schreef:
09 jan 2019, 22:57

En inmiddels heb je al twee van mijn nummers goed bevonden...
O ja. Welke twee dan?
Dat kan ik nu nog niet verklappen natuurlijk.
Maar inmiddels heb je er ook alweer twee of drie afgekraakt dus het universum gaat nog gewoon zijn gebruikelijke gangetje.
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 21:54

gung ho schreef:
E6. Er zit een plaatje bij dit nummer. Jij hebt het ingezonden RDW. Wat een schijt dit. Is er een moment waarop ze haar kop dicht gaat houden? 'Take it out on me baby.' Zoveel vergevingsgezindheid is mij niet gegund. Ik kan niet 'relaten' met dit gedoe. Zijn er überhaupt liedjes over keiharde seks bij tl-licht?
Jaja, het gevoelige vrouwenliedje is zeker weer van mij.

Het is zeker weer niet cerebraal en afstandelijk genoeg voor meneer Ho.

Ik overweeg nu om een mixtape met louter seks-bij-tl-licht-liedjes voor je samen te stellen.
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 21:56

Pardon, keiharde seks bij tl-licht. Van zo'n half kapotte zoemende flikkerende tl-lamp.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 21:57

Met de verwarming uit. En op een onverschoond bed.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 21:58

Het geluid van een doorgaande snelweg op de achtergrond.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 10 jan 2019, 21:59

Don't care :smiley:
Forumspammer

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 10 jan 2019, 22:05

roadrunner schreef:
10 jan 2019, 21:59
Don't care :smiley:
:finger:
Forumspammer

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 10 jan 2019, 22:05

In een sobere nauwelijks ingerichte kamer waardoor het geluid van gekreun en tegen elkaar aan kletsende lichaamsdelen schel weerkaatst tegen de kale muren.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 22:46

Het is weer eens wat anders.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 jan 2019, 23:08

Ondanks kletsende lichaamsdelen gaat Ysfoxy nog even verder met de bespreking van kant C!

C07 Zoals eerder gezegd, het is op zich niet slecht maar een vijftal minuten had beter geweest.

C08 Dit klinkt een beetje Madchester, maar dan als de Happy Mondays zonder drugs, gekte en sambaballen. De zanger doet een goede imitatie van een geit of Billy Corgan.

C09 Twee popliedje. Stoort niet maar windt ook niet op (ondanks de sax op de boot).

C10 Hmm, een bepaalde inzender tapt wel vaak uit hetzelfde vaatje! :lol: Muziek is niet slecht maar de za-ahang werkt bijzonder op de lachspieren (ook wel een verdienste, natuurlijk).

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 23:30

Rainy Day Woman schreef:
10 jan 2019, 21:54
gung ho schreef:

Klopt. Ik meende dat ik de naam met die letter x er in eerder tegen was gekomen in jouw toplijst 2018. Heeft dus verder niets met wijvenliedjes te maken.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 23:31

Rainy Day Woman schreef:
10 jan 2019, 21:57
Met de verwarming uit. En op een onverschoond bed.
Persoonlijk dacht ik meer aan een aanrecht. Ik heb geen (slecht functionerende) tl-verlichting in mijn slaapkamer.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 10 jan 2019, 23:32

Rainy Day Woman schreef:
10 jan 2019, 22:05
In een sobere nauwelijks ingerichte kamer waardoor het geluid van gekreun en tegen elkaar aan kletsende lichaamsdelen schel weerkaatst tegen de kale muren.
Er kreunt er meestal maar één (ik) en dat duurt een minuut of twee. Daarna kan het aanrecht afgenomen worden met een doekje (zij).

:up:

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jan 2019, 00:31

gung ho schreef:
10 jan 2019, 23:30
Rainy Day Woman schreef:
10 jan 2019, 21:54
gung ho schreef:

Klopt. Ik meende dat ik de naam met die letter x er in eerder tegen was gekomen in jouw toplijst 2018. Heeft dus verder niets met wijvenliedjes te maken.
Ik had nog niet eens een toplijst 2018. :protest:

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jan 2019, 00:37

gung ho schreef:
10 jan 2019, 23:32

Daarna kan het aanrecht afgenomen worden met een doekje (zij).

:up:
Wring je d'r wel netjes uit daarna?
Laatst gewijzigd door Rainy Day Woman op 11 jan 2019, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jan 2019, 00:47

Ik begrijp nu wel waar je voorliefde voor schoonmaken vandaan komt.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 jan 2019, 04:54

Ysfoxy had de hele D-kant bespreking getikt en toen hij zijn bericht wou versturen, werd hij naar het inlogscherm verwezen! :protest:

Dan maar opnieuw!

D01 Volgens de tekst bronstige dame weet aan Ysfoxy te vertellen dat hij de man van haar dromen is maar het geheel klinkt weinig urgent en hormoonloos. Ysfoxy hoopt dat het niet aan hem ligt!

D02 Laat het licht aan maar zet a.u.b. het geluid af! Wat een treurnis!

D03 Stoort niet maar maakt helaas ook niet benieuwd naar wie of wat.

D04 Nummer gaat uit de startblokken in lichte gallop maar wasknijper-op-de-neus zanger valt alras van het paardbeest. Trompetjes. Rootsy muziek voor pensenkermisgangers.

D05 Casper, het vriendelijke spookje, zit vast in de stofzuiger. En dat voor meer dan tien minuten!

D06 Is dit de nieuwe Adamski (wederom met Seal)?

D07 Een ratelbas is altijd leuk. Het liedje is ok maar ook niet meer dan dat.

D08 Soortement terugblik op dansmuziek uit de eerste helft van de jaren negentig. Bwah, gaat wel.

D09 Van deze raggende muffin wordt Ysfoxy dan weer wel vrolijk! Een hele plaat is wellicht wat veel van het goede maar zo één nummertje hapt lekker weg.

D10 Niet zozeer schaduwen in een grot als schaduwen van een grot. Ach, bwah, euh.

D11 Afsluiter van deze zwakke plaatkant sluit geheel binnen de verwachtingen af.

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 11 jan 2019, 10:29

Jammer den fox. Er staan mijn inziens best een paar fraaie chansons op deze swap.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 jan 2019, 11:12

De eerste indruk,
Tracklist E

1/ Begint als oldskool electro, en wordt een popliedje. Best leuk. Zou dit stiekem van de laatste CD van Lio zijn? Als dit de toon zet voor de rest van E belooft dat wat :up:

2/ Even koffie. Wat is dit voor weirdness? Iets met sex, en een aardige instrumentatie. Ah, een rappert! Die heel fluisterachtig stoere teksten debiteert. Alleen wel weer jammer dat zo'n eerste beurt zelden geschikt is om de tekst te verstaan. Maar iets met sex dan. Dat vinden rappers vaak een belangrijke bezigheid. En daarmee is iKer het wel eens. Best een goed nummer eigenlijk, vooral door de broeierigheid. Luister Mark Lanegan en al die andere gitaaradepten: zo kan broeierigheid ook. En beter!

3/ Iets klassieks, met een raar ritme en een originele stem. Het heeft wel wat maar echt puntig wil het niet worden. En het duurt werkelijk te lang. Na 5 minuten vind ik dit welletjes.

4/ Je hebt bands die origineel klinken omdat ze er hard voor hebben gewerkt. En bands die origineel klinken omdat ze kut klinken. Dit is de laatste categorie. Fervid in al haar glorie, vastgelegd op demo.

5/ Dit is wel aardig qua fuzzende bas. En ritme. De stem is me wel sympathiek. Best wel weer erg retro, maar op een zodanige manier dat je blijft luisteren, hetgeen knap is. Wat als ze echt hun best zouden doen? Net dat stapje harder, wat men hier niet loopt? Wat zouden deze artiesten ervan brouwen als ze alleen maar synthesizers, computers en samplers zouden mogen gebruiken? Ik vermoed dat ik dan fan zou kunnen worden. Want er zit wel eigenzinnigheid in.

6/ Pianoklanken. Een conventionele zangstem. Dit is glad ijs. Het moet me pakken ergens, of ik krijg hier een schurfthekel aan. Zou dit die meid van Krezip zijn?
'Take it out on me baby'. Vriend pakt enorme slurf uit zijn broek, en... of wordt dat hier niet bedoeld?
Anyway, dit liedje heeft het dus niet. Muziek voor de massa, niet voor een fijnproever die smacht naar The Next Big Thing. Toch nog 2,5 minuut volgehouden.

7/ Keurige soulzanger met lekker bas. Funky zelfs met een prima viool vóór in de mix. Als het dan toch traditioneel moet, kan ik dit nog net hebben. Maar als ik na twee minuten skip heb ik niet het idee dat ik iets gemist heb. Toch lekker luchtig.

8/ Een sample! Jeey! En een goede gitaarrif, Eyes Wide Shut rijmt op Haircut. Fijn upbeat, tikje waanzin en chaos. Hard werkende muzikanten. Funky met gitaarrock. Ik wil weten hoe dit heet! Shazam tovert een mij volkomen onbekende bandnaam tevoorschijn. Het had een spin-off van Of Montreal kunnen zijn wat mij betreft.

9/ Een suf drumthemaatje en wat gitaarflarden maken dat we de eerste anderhalve minuut ternauwernood doorkomen. Dan zwaar overstuurd geschreeuw. En een zangeres. Dit kan wel boeien. De gitaar is zodanig overstuurd dat het brokkelig en crap klinkt, maar al bij al klopt het als een bus. Maar ook enorm over the top. Stiekem vind ik dit steengoed, maar hoe lang nog? Twee munten voor het einde slaat de vermoeidheid wat toe. Dat black metal gekrijs ben ik nooit zo'n fan van. Gelukkig blijft de zangeres ook kwelen. Het nummer dooft wel uit, dit had ook een minuutje korter gekund maar al bij al een absoluut hoogtepunt, dit.

10/ Ha! Oldskool metal. Dit is een welkome afsluiter. En tegelijk één van de betere nummers van de vijf compilaties. Perfecte popsong voor hen die into metal zijn. Net niet te lang. Echt goed!

Resumerend: dit was een sterke editie van de 5 Tracklists. Het niemendalletje aan het begin stoort niet, gevolgd door een prettig en origineel klinkend tweede nummer. Dieptepunt is wat mij betreft nummer 6. Ik ben geen twintiger meer met weinig luisterervaring. Ook Fervid was een tamelijk treurig dieptepunt helaas. Echte hoogtepunten: 2, 3, 5, 8, 9, 10. Ook 1 dient vermelding als prettig elektronummertje.

Als laatste wil ik RDW bedanken voor alle werk die ze heeft verricht, en mijn vrienden en familie die me zo gesteund hebben tijdens alle luisterwerk. Ik was veel afwezig met mijn koptelefoon op, maar jullie houden onverkort van mij. Dank jullie wel!
Extreemlinksche drammert

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 11 jan 2019, 12:10

Rainy Day Woman schreef:
11 jan 2019, 00:47
Helaas hoef ik bijna nooit schoon te maken. :cry: Eén keer in de maand. Max.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 jan 2019, 16:15

iKer schreef:
11 jan 2019, 11:12
De eerste indruk,
Tracklist E

1/ Zou dit stiekem van de laatste CD van Lio zijn?
Hee, die connectie maakte Ysfoxy ook meteen toen ie het liedje hoorde.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 jan 2019, 16:16

gung ho schreef:
11 jan 2019, 12:10
Rainy Day Woman schreef:
11 jan 2019, 00:47
Helaas hoef ik bijna nooit schoon te maken. :cry: Eén keer in de maand. Max.
Oh, Bulb doet al het poetswerk? :clown:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 jan 2019, 16:18

Radiohoofdnz schreef:
11 jan 2019, 10:29
Jammer den fox. Er staan mijn inziens best een paar fraaie chansons op deze swap.
Ach, smaken verschillen, Radio, geen ramp.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jan 2019, 22:35

Leuk dat jullie zo lekker aan het luisteren en recenseren zijn!

Daar laat ik jullie nog fijn even mee doorgaan zonder al te veel te verklappen over de inhoud van de tracklist.

Voor wat betreft het vervolg:
Jullie kunnen je top 5 van je favoriete nummers van de tracklist (met maximaal één (1) nummer van jezelf) aan mij doorgeven tot en met zaterdag 26 januari !

Waarbij je dan het beste nummer op 1 zet enzovoort.

Vervolgens zal ik de puntentelling geheel zuiver en onbevooroordeeld toepassen en zo de rangorde bepalen van de TRACKLIST 2018.
Laatst gewijzigd door Rainy Day Woman op 12 jan 2019, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 11 jan 2019, 23:07

Rainy Day Woman schreef:
11 jan 2019, 22:35

Daar laat ik jullie nog fijn even mee doorgaan zonder al te veel te verklappen over de inhoud van de tracklist.

Jullie kunnen je top 3 van je favoriete nummers van de tracklist aan mij doorgeven tot en met zaterdag 26 januari !

Vervolgens zal ik de puntentelling geheel zuiver en onbevooroordeeld toepassen en zo de rangorde bepalen van de TRACKLIST 2018.
Mooi plan, maar ajb maak er een top 10 van. Anders krijg je te weinig onderscheid. Verder voorkom je daarmee dat mensen uitsluitend uit hun eigen lijstje gaan kiezen.
Voorheen Vlaecks.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jan 2019, 23:15

Flaaks schreef:
11 jan 2019, 23:07
Rainy Day Woman schreef:
11 jan 2019, 22:35

Jullie kunnen je top 5 van je favoriete nummers van de tracklist aan mij doorgeven tot en met zaterdag 26 januari !

Mooi plan, maar ajb maak er een top 10 van. Anders krijg je te weinig onderscheid. Verder voorkom je daarmee dat mensen uitsluitend uit hun eigen lijstje gaan kiezen.
Oké, da's goed.
Ik wilde er nog bij zeggen dat het niet de bedoeling was om op je eigen nummers te stemmen maar dacht dat dat overbodig zou zijn.
Laatst gewijzigd door Rainy Day Woman op 12 jan 2019, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 11 jan 2019, 23:21

Ik zou zeggen, een top 10 en niet meer dan 3 eigen nummers. Dan komt er gegarandeerd een aardig lijstje uit.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 jan 2019, 23:25

Fervid: 2 punten.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie