Alhoewel, zelfs dan is het maar de vraag of je conclusie gerechtvaardigd is. Als de overheid zich vanaf het begin strenger en eenduidiger had opgesteld, had het beleid waarschijnlijk onvoldoende draagvlak gekregen in Nederland. Dat heb je nu eenmaal in een lossere, open samenleving.
Het Groot Forumnerds Coronatopiekje
Re: Het Groot Forumnerds Coronatopiekje
- Krautsurfer
- Meganerd
Strenger, misschien ja.(klaz*) schreef: ↑01 feb 2021, 11:20Alhoewel, zelfs dan is het maar de vraag of je conclusie gerechtvaardigd is. Als de overheid zich vanaf het begin strenger en eenduidiger had opgesteld, had het beleid waarschijnlijk onvoldoende draagvlak gekregen in Nederland. Dat heb je nu eenmaal in een lossere, open samenleving.
Misschien was er dan ook geen avondklok nodig geweest nu.
Maar eenduidiger kan natuurlijk nooit slecht zijn.
De chaos die dit kabinet ervan maakt gaat nergens over.
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"
De theorie is dat in 'lossere' samenlevingen waar vanaf het begin af aan duidelijke regels zijn opgesteld (met een duidelijk doel) de bevolking zich aan deze regels heeft gehouden (Nieuw- Zeeland) en dat daar de uitbraak beperkt is gebleven. Dat draagvlak had dus gecreëerd kunnen worden. En tijdens de eerste lockdown deden Nederlanders het ook goed. Er was bijna niemand op straat!(klaz*) schreef: ↑01 feb 2021, 11:20Alhoewel, zelfs dan is het maar de vraag of je conclusie gerechtvaardigd is. Als de overheid zich vanaf het begin strenger en eenduidiger had opgesteld, had het beleid waarschijnlijk onvoldoende draagvlak gekregen in Nederland. Dat heb je nu eenmaal in een lossere, open samenleving.
Maar goed, het is een aardige theorie. Meer niet.
We can learn from history, but we cannot apply it.
Ik hoorde onlangs Remco Breuker (hoogleraar en Korea deskundige) beweren dat in Zuid- Korea (waar men itt Noord- Korea dus niet volgzaam is van nature) veel betere resultaten zijn geboekt (zowel in bestrijding corona als het vaccineren) dan in west-europa (en zeker Nederland!) doordat de overheid alle corona-gerelateerde beslissingen puur heeft overgelaten aan de wetenschap/ de Zuid- Koreaanse RIVM, die op hun beurt de strategie heel éénduidig en tijdig heeft gecommuniceerd aan de bevolking.
Zo heeft men daar met een veel minder strenge lockdown toch veel betere resultaten geboekt.
De derde golf waar ze nu dan toch mee te maken hebben komt dan weer van een oncontroleerbaar clubje christelijke zendelingsscholen waar ze het niet zo nauw namen met de regels in de veronderstelling dat God ze toch wel zou behoeden voor Corona.
Even geen rekening gehouden met het gegeven dat die god niet bestaat dus ook lastig bescherming kan bieden.
Maar dit terzijde.
Zo heeft men daar met een veel minder strenge lockdown toch veel betere resultaten geboekt.
De derde golf waar ze nu dan toch mee te maken hebben komt dan weer van een oncontroleerbaar clubje christelijke zendelingsscholen waar ze het niet zo nauw namen met de regels in de veronderstelling dat God ze toch wel zou behoeden voor Corona.
Even geen rekening gehouden met het gegeven dat die god niet bestaat dus ook lastig bescherming kan bieden.
Maar dit terzijde.
Laatst gewijzigd door David op 01 feb 2021, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik beschouw vrijwel al jouw bijdragen als terzijdes dus dat komt goed uit.David schreef: ↑01 feb 2021, 11:42Ik hoorde onlangs Remco Breuker (Hoogleraar en Korea deskundige) beweren dat in Zuid- Korea (waar men itt Noord- Korea dus niet volgzaam is van nature) veel betere resultaten zijn geboekt (zowel in bestrijding corona als het vaccineren) dan in west-europa (en zeker Nederland!) doordat de overheid alle corona-gerelateerde beslissingen puur heeft overgelaten aan de wetenschap/ de Zuid- Koreaanse RIVM, die op hun beurt de strategie heel éénduidig en tijdig heeft gecommuniceerd aan de bevolking.
Maar dit terzijde.

Het artikel had ik verder trouwens niet gelezen en ik reageerde slechts vanuit een eerste impuls. Ik wilde eens ervaren hoe dat is. Om het feest compleet te maken had ik er eigenlijk ook nog een verontwaardigde tweet over moeten versturen.gung ho schreef: ↑01 feb 2021, 11:34De theorie is dat in 'lossere' samenlevingen waar vanaf het begin af aan duidelijke regels zijn opgesteld (met een duidelijk doel) de bevolking zich aan deze regels heeft gehouden (Nieuw- Zeeland) en dat daar de uitbraak beperkt is gebleven. Dat draagvlak had dus gecreëerd kunnen worden. En tijdens de eerste lockdown deden Nederlanders het ook goed. Er was bijna niemand op straat!(klaz*) schreef: ↑01 feb 2021, 11:20Alhoewel, zelfs dan is het maar de vraag of je conclusie gerechtvaardigd is. Als de overheid zich vanaf het begin strenger en eenduidiger had opgesteld, had het beleid waarschijnlijk onvoldoende draagvlak gekregen in Nederland. Dat heb je nu eenmaal in een lossere, open samenleving.
- Rainy Day Woman
- Forumjunk
En? Bevalt het?(klaz*) schreef: ↑01 feb 2021, 11:44Het artikel had ik verder trouwens niet gelezen en ik reageerde slechts vanuit een eerste impuls. Ik wilde eens ervaren hoe dat is. Om het feest compleet te maken had ik er eigenlijk ook nog een verontwaardigde tweet over moeten versturen.gung ho schreef: ↑01 feb 2021, 11:34De theorie is dat in 'lossere' samenlevingen waar vanaf het begin af aan duidelijke regels zijn opgesteld (met een duidelijk doel) de bevolking zich aan deze regels heeft gehouden (Nieuw- Zeeland) en dat daar de uitbraak beperkt is gebleven. Dat draagvlak had dus gecreëerd kunnen worden. En tijdens de eerste lockdown deden Nederlanders het ook goed. Er was bijna niemand op straat!(klaz*) schreef: ↑01 feb 2021, 11:20Alhoewel, zelfs dan is het maar de vraag of je conclusie gerechtvaardigd is. Als de overheid zich vanaf het begin strenger en eenduidiger had opgesteld, had het beleid waarschijnlijk onvoldoende draagvlak gekregen in Nederland. Dat heb je nu eenmaal in een lossere, open samenleving.
Het bevalt me voor geen meter. Vanmiddag ga ik alsnog het artikel lezen en dan doe ik er vervolgens denk ik het zwijgen toe omdat ik me er geen heel uitgesproken mening over weet te vormen. 

Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ
Leuk! Dat kan ik vast wel eens bij een hoorcollege gebruiken.
Voorheen Vlaecks.
Ik vraag me af of er wat aan die afbeelding valt te horen. 
Al kun je het natuurlijk in geluidsgolven omzetten.

Al kun je het natuurlijk in geluidsgolven omzetten.
Terwijl ze naar me luisteren hebben ze iets leukers om naar te kijken dan mijn ouwe kop.
Voorheen Vlaecks.
Doen zo langdurig zulke temps als dit nog iets met een virus?

Far beyond the tides of time
Facilitator, katalysator, transformator
In de neus of keel van een mens is het toch wel lekker warm en met koud weer kruipen mensen gezellig bij elkaar. Maar ja, dat laatste mag nu niet. Het zal vast niet zo uitmaken.
Voorheen Vlaecks.
Ik heb het over het virus. Of zijn hogere temperaturen geen direct op het virus maar op menselijk gedrag en weerstand dat ze zeggen dat het virus dan "minder actief" is, want op basis daarvan stel ik mijn vraag betreffende zulke lage langdurige temperaturen.
Verschil in menselijk gedrag snap ik, daarop is het niet gunstig.
Verschil in menselijk gedrag snap ik, daarop is het niet gunstig.
Is er al bijna licht te zien aan het einde van de tunnelvisie?

The pigs are fucking in the field
With a hey nonny nonny and a hey nonny no
With a hey nonny nonny and a hey nonny no
Zulk soort scherpe observaties geven me toch een vertrouwd gevoel.Het OMT is er nog niet helemaal over uit wat voor effect de avondklok heeft op de verspreiding van het coronavirus. Wel is te zien dat het aantal reisbewegingen en het aantal mensen op straat ‘s avonds fors is afgenomen sinds de avondklok twee weken geleden in ging.
Misschien moeten ze dan in plaats van de avondklok maar elke dag een paar uur lang beelden uit overvolle ziekenhuizen tonen op de NPO.De avondklok fungeert niet alleen als een beperking van contacten, maar ook als een psychologisch rood licht. Om mensen bij de les te houden nu er niet dagelijks beelden uit overvolle ziekenhuizen te zien zijn.
Laatst gewijzigd door (klaz*) op 09 feb 2021, 08:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Het OMT is er nog niet helemaal over uit wat voor effect de avondklok heeft op de verspreiding van het coronavirus. Wel is te zien dat het aantal reisbewegingen en het aantal mensen op straat ‘s avonds fors is afgenomen sinds de avondklok twee weken geleden in ging.
No shit, Sherlock. Zeg dan niets.
Number9, lid nummer 25.
Je zou toch subiet de riek pakken en dat OMT-rapaille de wacht aanzetten.(klaz*) schreef: ↑09 feb 2021, 08:22Misschien moeten ze dan in plaats van de avondklok maar elke dag een paar uur lang beelden uit overvolle ziekenhuizen tonen op de NPO.De avondklok fungeert niet alleen als een beperking van contacten, maar ook als een psychologisch rood licht. Om mensen bij de les te houden nu er niet dagelijks beelden uit overvolle ziekenhuizen te zien zijn.

Number9, lid nummer 25.
Ik hoop stilletjes dat we hier met een niet al te snuggere journalist hebben te maken.

Waarschijnlijk is deze vraag aan ze voorgelegd en is dit het eerlijke antwoord. Niks mis mee.Number9 schreef: ↑09 feb 2021, 08:22Het OMT is er nog niet helemaal over uit wat voor effect de avondklok heeft op de verspreiding van het coronavirus. Wel is te zien dat het aantal reisbewegingen en het aantal mensen op straat ‘s avonds fors is afgenomen sinds de avondklok twee weken geleden in ging.
Voorheen Vlaecks.
- Krautsurfer
- Meganerd
Het 'Outbreak Management Team'.
Zo knullig.

Wat is er mis met Uitbraak Beheer Groep?
Zo knullig.

"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"
In het Nederlands? Dan neemt toch niemand het serieus?Krautsurfer schreef: ↑09 feb 2021, 09:26Het 'Outbreak Management Team'.
Zo knullig.

- Krautsurfer
- Meganerd
Sad.(klaz*) schreef: ↑09 feb 2021, 09:38In het Nederlands? Dan neemt toch niemand het serieus?Krautsurfer schreef: ↑09 feb 2021, 09:26Het 'Outbreak Management Team'.
Zo knullig.
Wat is er mis met Uitbraak Beheer Groep?![]()
En het schijnt dat het Genootschap Tegen Overbodig Spatie Gebruik ook flink heeft gelobbyd.
dat wc-eend gedoe is ook iets om spuugziek van te wordenFlaaks schreef: ↑09 feb 2021, 08:53Waarschijnlijk is deze vraag aan ze voorgelegd en is dit het eerlijke antwoord. Niks mis mee.Number9 schreef: ↑09 feb 2021, 08:22Het OMT is er nog niet helemaal over uit wat voor effect de avondklok heeft op de verspreiding van het coronavirus. Wel is te zien dat het aantal reisbewegingen en het aantal mensen op straat ‘s avonds fors is afgenomen sinds de avondklok twee weken geleden in ging.

Sad but tr.. eh, treurig maar waar...(klaz*) schreef: ↑09 feb 2021, 09:38In het Nederlands? Dan neemt toch niemand het serieus?Krautsurfer schreef: ↑09 feb 2021, 09:26Het 'Outbreak Management Team'.
Zo knullig.
Wat is er mis met Uitbraak Beheer Groep?![]()
Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk!
Wat denken jullie; EU vliegreisje begin september mogelijk?
- Krautsurfer
- Meganerd
Met wat mazzel is dan net de derde lockdown achter de rug.

En met wat minder mazzel zitten we dan nog steeds in de tweede.
Begin mei gaat de boel weer gedeeltelijk open, als het goed is 3e kwartaal massavaccinaties... Dus ik denk dat we vanaf begin zomer langzaam steeds verder opengaan... Tenzij vaccinaties niet op schema binnenkomen of die niet efficiënt tegen dan opgekomen mutaties blijken... Kan vliegticket natuurlijk verplaatsen naar jaartje later, airbnb annuleren (of ook verplaatsen). Meh, misschien ben ik te optimistisch, maar ook geen zin te pessimistisch te zijn.
Neem de trein of fiets, dan vervuilt u niets.
Voorheen Vlaecks.
Nee, is me teveel moeite, tijd en nog altijd te duur, naar Malta
wel verdiept in boot vanuit Italië trouwens. Ook vanuit Noord-Afrika 

Malta is een vreselijk land. Daar schieten ze alle wespendieven en veel andere roofvogels dood. Ook journalisten.
Voorheen Vlaecks.
Klopt, jammer is dat.
Wat zit je eigenlijk te eikelen, moet je ongesteld worden?
- Krautsurfer
- Meganerd
Toch wel een bezoekje waard hoor. Zat er in het najaar van 2019 een week. Was goed te doen. Zou eigenlijk vorig jaar ook gegaan zijn, maar helaas.
Ik vind dat vliegen moet worden ontmoedigd, zeker als het gaat om reguliere vakanties. Binnen Europa ga je maar met de trein, fiets of boot, en daarbuiten moet het zo duur en speciaal worden dat het hooguit nog om een eenmalige wereldreis gaat. Dat jij dan toevallig ook nog kiest voor dat eiland met z'n schietgrage bevolking maakt het nog schrijnender.
Voorheen Vlaecks.
Waarschijnlijk wist hij dat helemaal niet
Verder ben ik het helemaal met je eens wb dat reizen.

Verder ben ik het helemaal met je eens wb dat reizen.
Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk!
En jij weet dat wij op één lijn daarover zitten, alleen moet Vlaecks z'n zelfoverschatting weer even laten schijnen. Er zijn meer overwegingen dan principes en idealen in het leven.
Magoe, dat Vlaecks daarover neuzelt ipv over corona zegt genoeg; vanavond boeken 

Gaat er geen trekschuit naar Malta?
Ja, via Kanaal en Straat van Gibraltar. 

- Krautsurfer
- Meganerd
Ik begin er een beetje de pest over in te krijgen dat elke verbetering afgedwongen moet worden door dingen duurder te maken. Zo wordt het wel erg leuk om een rijke neoliberaal te zijn.Flaaks schreef: ↑14 feb 2021, 23:06Ik vind dat vliegen moet worden ontmoedigd, zeker als het gaat om reguliere vakanties. Binnen Europa ga je maar met de trein, fiets of boot, en daarbuiten moet het zo duur en speciaal worden dat het hooguit nog om een eenmalige wereldreis gaat. Dat jij dan toevallig ook nog kiest voor dat eiland met z'n schietgrage bevolking maakt het nog schrijnender.
wat vliegen betreft zou je beter een maximaal aantal kilometers per jaar kunnen opleggen.