“Ik word van een paar dode Israeli’s niet warm of koud.”

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
kattekopje
Forumspammer

Re: “Ik word van een paar dode Israeli’s niet warm of koud.”

Bericht door kattekopje » 27 okt 2024, 18:54

De een verteld de waarheid, de ander is gehersenspoeld door leugens. Kunnen zij ook niks aan doen besef ik mij nu
we are the nukes of terror
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 okt 2024, 18:58

Rainy Day Woman schreef: 27 okt 2024, 18:49
iKer schreef: 27 okt 2024, 14:17
Rainy Day Woman schreef: 26 okt 2024, 13:45 Wat een uitspraken weer in dit topic.
Zolang Siegfried en Kees #Istandwithmassmurderers# Kietelvlees hier blijven posten blijf je dat houden.
Ik doelde (ook) op uitspraken van anderen.
Ach ja...het is een beetje de woordenstrijd tussen de weldenkenden en de antisemieten. Dan heb je dat. Die antisemieten doen nu eenmaal uitspraken waarvan je zegt; Oei!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 27 okt 2024, 19:00

definitie antisemiet graag
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 27 okt 2024, 19:24

Ok, ik laat me niet door selectief gebruik van mijn woorden in een discussie tussen twee kampen sleuren maar ik zal me dan wel wat opener uitspreken. Ik denk dat ik hier op het forum tot een zwijgende genuanceerde minderheid behoor.

Hoe Israël tekeergaat vind ik verwerpelijk, maar dat lijkt me nogal evident.

Waar ik wat moeite mee heb, is het veralgemeniserend praten in termen van 'joden' en 'ze'. Kennelijk worden daarmee hen die het regime ondersteunen of vergelijkbaar handelen mee bedoeld, maar zo staat het er niet altijd. Het erbij halen van WOII vind ik ook wat onnodig.

Kritiek op Israël lijkt me gerechtvaardigd, dus om dat allemaal als antisemitisme af te doen vind ik ook wat eenzijdig en ook niet terecht.

Maar of iets als antisemitisme gekenmerkt kan worden of niet, men zou niet op een kwetsende manier over hele bevolkingsgroepen (welke dan ook) moeten praten.

Kortom, het zou in elk geval helpen om wat zorgvuldiger te formuleren naar mijn bescheiden mening.

Verder vind ik, zonder daarbij een kant te kiezen, de toon in dit topic vaak erg agressief.

En voor de rest bewonderenswaardig dat velen hier zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk over zo'n ingewikkeld conflict.

Ik trek me weer even terug uit dit topic, en als ik dingen lees die ik niet vind kunnen zeg ik er wel weer een keer wat van, want tot aan mijn laatste post zal ik ervoor staan dat dit een prettig en leefbaar forum blijft. Succes verder!
The company of women with opinions and fat asses.

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 27 okt 2024, 21:56

@RDW: Helemaal mee eens.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 okt 2024, 21:58

deschrijver schreef: 27 okt 2024, 21:56 @RDW: Helemaal mee eens.
Is er ook een rubriek voor dingen waar de schrijver het helemaal mee eens is?
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 okt 2024, 21:58

En zo nee; waarom niet?
Johnny Lydon 1983

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 27 okt 2024, 22:14

:up:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 28 okt 2024, 01:12

Siegfried Stahl schreef: 27 okt 2024, 21:58
deschrijver schreef: 27 okt 2024, 21:56 @RDW: Helemaal mee eens.
Is er ook een rubriek voor dingen waar de schrijver het helemaal mee eens is?
Ik dacht van wel.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW

Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 07:13

Siegfried Stahl schreef: 27 okt 2024, 18:58
Rainy Day Woman schreef: 27 okt 2024, 18:49
iKer schreef: 27 okt 2024, 14:17
Rainy Day Woman schreef: 26 okt 2024, 13:45 Wat een uitspraken weer in dit topic.
Zolang Siegfried en Kees #Istandwithmassmurderers# Kietelvlees hier blijven posten blijf je dat houden.
Ik doelde (ook) op uitspraken van anderen.
Ach ja...het is een beetje de woordenstrijd tussen de weldenkenden en de antisemieten. Dan heb je dat. Die antisemieten doen nu eenmaal uitspraken waarvan je zegt; Oei!
Normaal reageer ik niet zo vroeg in den morgen. Maar jij maakt het nu wel heel bont met wederom extreem rechtse uitspraken, racistisch bovendien!
Is Woke

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 okt 2024, 07:35

Verklaar u nader Kees?
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 11:51

Rainy Day Woman schreef: 27 okt 2024, 19:24En voor de rest bewonderenswaardig dat velen hier zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk over zo'n ingewikkeld conflict.
Het is niet erg ingewikkeld.
Maar ik heb makkelijk praten, ik bestudeer het topic inmiddels 43 jaar (ik hield een spreekbeurt over zionisme op m’n veertiende).
Make Peace Not War

Flaaks
Forum Diva

Bericht door Flaaks » 28 okt 2024, 11:52

iKer schreef: 28 okt 2024, 11:51
Rainy Day Woman schreef: 27 okt 2024, 19:24En voor de rest bewonderenswaardig dat velen hier zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk over zo'n ingewikkeld conflict.
Maar ik heb makkelijk praten, ik bestudeer het inmiddels 43 jaar (ik hield een spreekbeurt over zionisme op m’n veertiende).
Je kreeg vast een dikke onvoldoende en probeert het over onze rug nog altijd goed te maken. :nooo:
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Flaaks
Forum Diva

Bericht door Flaaks » 28 okt 2024, 11:58

Een nieuwe clip van Kate Bush over de verschrikkingen van oorlog.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 12:03

Flaaks schreef: 28 okt 2024, 11:52
Maar ik heb makkelijk praten, ik bestudeer het inmiddels 43 jaar (ik hield een spreekbeurt over zionisme op m’n veertiende).
Je kreeg vast een dikke onvoldoende en probeert het over onze rug nog altijd goed te maken. :nooo:
Een acht Friesche Vriend.
Ik was overigens toen nog sterk pro-Israel, zoals mijn hele familie.

(Zelfs na 2000 werkten er nog nichten van me in Kibboetzim. Terwijl ik allang wist dat het foute boel is daar.)
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 12:10

Even gerekend, maar ik moet dertien zijn geweest want het was in de brugklas. Dus ik lees inmiddels 44 jaar over dit conflict.

In dit licht is het ook zo lachwekkend dat een oppervlakkige jongen als Kees -Istandwithmassmurderers- Kietelvlees mij van antisemitisme beschuldigt. De jongen heeft werkelijk geen idee.
Make Peace Not War

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 13:54

iKer schreef: 28 okt 2024, 12:10 Even gerekend, maar ik moet dertien zijn geweest want het was in de brugklas. Dus ik lees inmiddels 44 jaar over dit conflict.

In dit licht is het ook zo lachwekkend dat een oppervlakkige jongen als Kees -Istandwithmassmurderers- Kietelvlees mij van antisemitisme beschuldigt. De jongen heeft werkelijk geen idee.
Dat jij al 44 jaar hierover leest zegt precies geen reet. Sommige mensen hebben een uiterst vlakke leercurve gecombineerd met een hoge mate van zelfoverschatting. Om maar eens wat te roepen.

Wist je trouwens dat jouw onderschrift nogal antisemitisch is? En wat mij vooral puzzelt is dat meerdere mensen hebben aangegeven het een onsmakelijke leus te vinden. Naast antisemitisch. Maar dat je er bewust voor kiest om het te laten staan. Wat ligt er aan die keuze ten grondslag? Vind je het prettig om over grenzen van anderen te gaan?
Is Woke

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 28 okt 2024, 14:03

Jij bent Pro-Israëlisch en kunt het gewoon niet hebben dat er mensen zijn die het beste met de Palestijnen over hebben. Er is niks antisemitisch aan dat onderschrift van iKer. Heb het zelf nagevraagd aan Ram6 :drink:
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 14:04

iKer schreef: 28 okt 2024, 12:03
Flaaks schreef: 28 okt 2024, 11:52
Een acht Friesche Vriend.
Flaaks maakte een grapje. :roll:
Is Woke

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 14:27

Kees Kietelvlees schreef: 28 okt 2024, 13:54
iKer schreef: 28 okt 2024, 12:10 Even gerekend, maar ik moet dertien zijn geweest want het was in de brugklas. Dus ik lees inmiddels 44 jaar over dit conflict.

Dat jij al 44 jaar hierover leest zegt precies geen reet. Sommige mensen hebben een uiterst vlakke leercurve gecombineerd met een hoge mate van zelfoverschatting. Om maar eens wat te roepen.

Wist je trouwens dat jouw onderschrift nogal antisemitisch is? En wat mij vooral puzzelt is dat meerdere mensen hebben aangegeven het een onsmakelijke leus te vinden. Naast antisemitisch. Maar dat je er bewust voor kiest om het te laten staan. Wat ligt er aan die keuze ten grondslag? Vind je het prettig om over grenzen van anderen te gaan?
lul niet sukkel. Dat anderen er moeilijk van poepen betekent nog niet dat ik het weg hoef te halen. Dat is hun probleem. Niet het mijne.

Begin nu eens uit te leggen wat er antisemitisch is aan deze leus.
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 14:31

Trouwens. Exact waar jij woont heb ik gepland te gaan wonen. Wat een toeval!
Komend weekend kom ik je huis overnemen. Je kunt kiezen in het huis te blijven wonen en naar mijn pijpen te dansen, of de kleinste slaapkamer te houden terwijl de deur niet op slot kan.

Als je ook maar in één zin beweert dat je je gehele huis terug gaat krijgen ben je antisemiet! En roep je op tot geweld!
Make Peace Not War

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 15:14

iKer schreef: 28 okt 2024, 14:27
Kees Kietelvlees schreef: 28 okt 2024, 13:54

lul niet sukkel. Dat anderen er moeilijk van poepen betekent nog niet dat ik het weg hoef te halen. Dat is hun probleem. Niet het mijne.
En een vlag met hakenkruis tijdens anti-Israël demonstraties vind je ook geen probleem weet ik uit teksten van je, want Israël doet hetzelfde als de nazi's is het goedpratertje. Toch?
Hier dezelfde vraag: vind je het prettig om over grenzen van anderen te gaan? En hoe zou een Joodse-Nederlander zich voelen als-ie wordt geconfronteerd met zo'n vlag en er onderwijl fraaie leuzen als ' from the river...' worden geroepen?
Is Woke

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 15:17

iKer schreef: 28 okt 2024, 14:31 Trouwens. Exact waar jij woont heb ik gepland te gaan wonen. Wat een toeval!
Komend weekend kom ik je huis overnemen. Je kunt kiezen in het huis te blijven wonen en naar mijn pijpen te dansen, of de kleinste slaapkamer te houden terwijl de deur niet op slot kan.

Als je ook maar in één zin beweert dat je je gehele huis terug gaat krijgen ben je antisemiet! En roep je op tot geweld!
44 jaar gestudeerd op dit onderwerp en dan kom je met een metafoor van dit niveau?
:lol:
Is Woke

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 16:37

Kees Kietelvlees schreef: 28 okt 2024, 15:14 En een vlag met hakenkruis tijdens anti-Israël demonstraties vind je ook geen probleem weet ik uit teksten van je, want Israël doet hetzelfde als de nazi's is het goedpratertje. Toch?
Hier dezelfde vraag: vind je het prettig om over grenzen van anderen te gaan? En hoe zou een Joodse-Nederlander zich voelen als-ie wordt geconfronteerd met zo'n vlag en er onderwijl fraaie leuzen als ' from the river...' worden geroepen?
De vergelijking van de nazi's met Israel gaat prima op tot circa 1939. Inclusief het doodschieten van ongewapende tegenstanders. Dus ja: ik vind die vergelijking totáál geen probleem (zoals ik de veroordeling van dat FvD-lid belachelijk vind. Al gaat de vergelijking die hij maakte oneindig veel manker dan die tussen Israel en Nazi Duitsland).

De joodse-Nederlander zou verschillende emoties kunnen voelen. Van afschuw tot instemming.
Niet alle joodse-Nederlanders denken in het frame van Kees -Istandwithmassmuderders- Kietelvlees. Sterker: best veel joden vinden wat Israel uitspookt beneden alle peil. Inclusief joodse holocaust overlevenden.

In de woorden van een Nederlands-joodse Auschwitz overlevende:
In 2007 beschreef hij de ontsteltenis over wat hij zag als een moreel verval van de huidige Israëlische maatschappij en de wereldwijde Joodse gemeenschap als geheel, in een boek met de titel "The End of Judaism: An Ethical Tradition Betrayed"

"Na een studiereis met oud-premier Dries van Agt door de bezette Palestijnse Gebieden kwam hij voor zichzelf tot de slotsom dat de Gazastrook "één groot concentratiekamp" is."
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 16:51

Kees Kietelvlees schreef: 28 okt 2024, 15:17
iKer schreef: 28 okt 2024, 14:31 Trouwens. Exact waar jij woont heb ik gepland te gaan wonen. Wat een toeval!

44 jaar gestudeerd op dit onderwerp en dan kom je met een metafoor van dit niveau?
:lol:
Een prima metafoor om jou duidelijk te maken hoe jij denkt over het onderwerp.
Make Peace Not War

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 okt 2024, 17:26

https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... amas-zeker

Beetje duidelijk?
Johnny Lydon 1983

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 28 okt 2024, 18:46

"Haatspraak is niet automatisch antizionisme of zelfs antisemitisme" https://archive.is/Q1q3q
Neem de nu veel onder pro-Palestijnse actievoerders gehoorde leus ‘From the river to the sea, Palestine will be free’. Een oproep tot het laten verdwijnen van Israël in zijn huidige vorm, vindt Ensel. ‘Ik heb van voorstanders namelijk begrepen dat ze oproepen tot een eenstaatoplossing.’ Ensel kent geen ander voorbeeld van een heel land waarvan gezegd wordt dat het moet ophouden te bestaan vanwege de annexatie van andere gebieden. ‘Dit raakt aan het zelfbeschikkingsrecht en leg ik in de huidige context uit als antisemitisch.’
Kortom, multi-interpretabel zoals ik al eerder zei. Je kunt je afvragen of je daar schijt aan wilt hebben omdat je een andere interpretatie aanhangt en de rest niet moet zeuren, of dat je rekening houdt met eventuele kwetsbaarheden. Met dat laatste sta je misschien juist nog wel krachtiger in je standpunt, want dat punt heb je toch wel. Maar ja...

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 19:02

Rainy Day Woman schreef: 28 okt 2024, 18:46 "Haatspraak is niet automatisch antizionisme of zelfs antisemitisme" https://archive.is/Q1q3q
De man hanteert een definitie/uitleg van de leuze die ik niet deel.
Ik ben geen tegenstander van het bestaan van Israel als zodanig.

Je kunt je afvragen dat als zelfbeschikkingsrecht (in dit geval van joodse zionisten) ontaardt in grootschalige criminaliteit dat bewuste zelfbeschikkingsrecht nog wel valide is. Het gaat ten koste van dagelijkse overtreding van het internationale recht, en dat al sinds de Nakba.

Wel een goed stuk verder.
Laatst gewijzigd door iKer op 28 okt 2024, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 28 okt 2024, 19:04

En nadat jij dat gedaan hebt richten deschrijver, Flaaks en ik een actiegroep op en gaan we overal lopen roepen dat de hele provincie Utrecht, van de Lek tot de Heuvelrug, vrij moet zijn voor Kees en zijn familie, en dan moeten jouw vrienden en kennissen die helemaal niet achter jouw actie staan maar kijken waar ze naartoe gaan.
Ofzo.

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 28 okt 2024, 19:05

iKer schreef: 28 okt 2024, 19:02
Rainy Day Woman schreef: 28 okt 2024, 18:46 "Haatspraak is niet automatisch antizionisme of zelfs antisemitisme" https://archive.is/Q1q3q
De man hanteert een definitie/uitleg van de leuze die ik niet deel.
Ik ben geen tegenstander van het bestaan van Israel als zodanig.

Je kunt je afvragen dat als zelfbeschikkingsrecht (in dit geval van joodse zionisten) ontaardt in grootschalige criminaliteit dat bewuste zelfbeschikkingsrecht nog wel valide is. Het gaat ten koste van dagelijkse overtreding van het internationale recht, en dat al sinds de Nakba.

Wel een goed stuk verder.
Ik begrijp wat je zegt. Fijn dat je wel redelijk reageert, dat is ook de insteek van mijn posts hier.

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 19:06

Rainy Day Woman schreef: 28 okt 2024, 19:04

En nadat jij dat gedaan hebt richten deschrijver, Flaaks en ik een actiegroep op en gaan we overal lopen roepen dat de hele provincie Utrecht, van de Lek tot de Heuvelrug, vrij moet zijn voor Kees en zijn familie, en dan moeten jouw vrienden en kennissen die helemaal niet achter jouw actie staan maar kijken waar ze naartoe gaan.
Ofzo.
?
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 19:17

Siegfried Stahl schreef: 28 okt 2024, 17:26

https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... amas-zeker

Beetje duidelijk?
In het stuk worden zielige mensen in een slachtofferrol ('joden') die zo enórm geleden hebben door 7 oktober de hand boven het hoofd gehouden. Want zij zijn niet de partij die enorm lijdt, behalve dan op de bewuste 7 oktober. Vanuit die context dit antisemitisme noemen is bullshit. Vanuit de context van de vroegere intentie van Hamas de zionistische entiteit weg te willen vagen dit antisemitisme noemen snap ik.
Edoch: Hamas heeft inmiddels afstand genomen van deze intentie en streeft sinds 2017 een tweestatenoplossing na. Dus deze uitleg lijkt mij achterhaald.

Bovendien ben ik geen aanhanger van Hamas. Ze zijn een weerspiegeling van de terreur van Israel. Daarbij vind ik Israel in beginsel een legitieme staat. De daden van deze staat zijn evenwel volkomen abject.
Make Peace Not War

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 28 okt 2024, 19:31

Laten we het over het moraal vh Israëlische Leger hebben. Hoe ze kinderen levend in de fik steken. Hoe ze vrouwen afslachten en vervolgens hun jurken showen als trofee op TikTok. Nog erger dan wat het Amerikaanse leger in Irak heeft uitgespookt

Ik walg van ds Israëlische Regering. Ik walg van Netanyahu met zijn lelijke kop. Ik walg van Joden die zichzelf superieur voelen. Ik walg ervan hoe de Wereld maar toekijkt en niks doet. Ik walg van Kees Kotsvlees en ik walg ook van Siegfried (ook al heeft ie mij een platenspeler cadeau gedaan). Ik walg van dit topic.

Ik ben trots op iKer en David hoe zij met steengoede argumenten de Pro-Israëli's de grond in duwen. Zulke mensen moeten er meer zijn in de wereld
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 28 okt 2024, 19:33

En nu ga ik een ijsje eten :wave:
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 okt 2024, 20:03

Ofzo.
Sinds 2019 strekt de mooiste provincie van Nederland verder dan de Lek, namelijk tot de Linge. Dat prachtig stuk nieuw Utrecht noemen we Vijfheerenlanden en heeft Sjors Fröhlich als burgervader. :yes:
Is Woke

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 okt 2024, 20:40

iKer schreef: 28 okt 2024, 19:17 : Hamas heeft inmiddels afstand genomen van deze intentie en streeft sinds 2017 een tweestatenoplossing na.

Wat kwamen ze 7 oktober dan doen? Flyeren ?
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 28 okt 2024, 22:12

Siegfried Stahl schreef: 28 okt 2024, 20:40
iKer schreef: 28 okt 2024, 19:17 : Hamas heeft inmiddels afstand genomen van deze intentie en streeft sinds 2017 een tweestatenoplossing na.

Wat kwamen ze 7 oktober dan doen? Flyeren ?
Ik snap je opmerking niet: Hamas streeft een tweestatenoplossing na.
Dat betekent niet dat dat via geweldloosheid gaat.

Net zo goed dat Israel middels geweld het gehele gebied tot zich heeft genomen.
Zo denkt Hamas 'niet goedschiks, dan maar kwaadschiks'.
Make Peace Not War

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 okt 2024, 22:21

iKer schreef: 28 okt 2024, 22:12 ]Ik snap je opmerking niet: Hamas streeft een tweestatenoplossing na.
Dat betekent niet dat dat via geweldloosheid gaat.

Afbeelding
Johnny Lydon 1983

David
Knuffelnerd

Bericht door David » 28 okt 2024, 22:33

iKer schreef: 28 okt 2024, 19:17 Daarbij vind ik Israel in beginsel een legitieme staat.
:eek:

Hoezo dat?
Op basis van die achterlijke (én racistische) religie waarbij de joden zelf zo'n 3500 jaar geleden verzonnen hebben dat Israël het beloofde land is?

Of op basis van de holocaust? Daar hebben die Palestijnen nauwelijks part noch deel aan gehad.

Ze hadden de joden als slachtoffers van de holocaust beter Duitsland als thuisland kunnen geven en al die moffen hun land uit moeten schoppen. Dan was het legitiem geweest. Had ook een stuk minder wrijving en onrust gegeven.
Maar ja, in die achterlijke religieuze geschriften staat niets over Duitsland als beloofde land.
Jammer dat.
Probleemwolf

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 28 okt 2024, 23:34

Kees Kietelvlees schreef: 28 okt 2024, 20:03

Ofzo.
Sinds 2019 strekt de mooiste provincie van Nederland verder dan de Lek, namelijk tot de Linge. Dat prachtig stuk nieuw Utrecht noemen we Vijfheerenlanden en heeft Sjors Fröhlich als burgervader. :yes:
Ah.

Van de Heuvelrug tot de Linge, Utrecht zal de vrijheid bezingen!

Vrij, vrij Uterecht!

(En dan een aardbei (rood met witte puntjes) als symbool voor de vlag van Utrecht).

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 okt 2024, 09:38

David schreef: 28 okt 2024, 22:33
iKer schreef: 28 okt 2024, 19:17 Daarbij vind ik Israel in beginsel een legitieme staat.
Of op basis van de holocaust? Daar hebben die Palestijnen nauwelijks part noch deel aan gehad.

Ze hadden de joden als slachtoffers van de holocaust beter Duitsland als thuisland kunnen geven en al die moffen hun land uit moeten schoppen. Dan was het legitiem geweest. Had ook een stuk minder wrijving en onrust gegeven.
Dat Israel juist in Palestina moest komen is een zeeeeer domme fout. Genetisch gezien zijn het vooral Europeanen. Dus daar had hun land moeten liggen. Maar goed, het kankergezwel ligt nu eenmaal waar het ligt. Om te genezen is een internationale troepenmacht nodig die orde op zaken stelt. Want we hebben de boel VOLKOMEN uit de hand laten lopen daar.
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 okt 2024, 09:44

En ondertussen wordt zo’n beetje alle hulpverlening aan Gaza onmogelijk gemaakt. Na 43000 doden komt er een verbod op de UNWRA, de VN organisatie die Israel mogelijk heeft gemaakt in de praktijk.
Kees stelt daar tegenover dat iKer antisemiet is. Want iKer bekritiseert joods fascisme.

Volgens mij moet iemand Kees eens een geweten schoppen. En zodanig hard dat hij een tijdje invalide is. Laten we zeggen een jaar of drie.
Make Peace Not War

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 okt 2024, 09:56

Een dreigement?
Johnny Lydon 1983

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 29 okt 2024, 10:05

we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 29 okt 2024, 11:02

Siegfried Stahl schreef: 29 okt 2024, 09:56 Een dreigement?
Jazeker, ga maar weer een melding doen. Triest figuur. Die engnek heeft niet eens zo heel lang geleden mijn adres middels streetview op dit forum gegooid. Maakt ook de hele tijd van die ' I make you an offer...' dreigementen: niets concreets zeggen, maar stiekem toch wel.
Is Woke

Kees Kietelvlees
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Kees Kietelvlees » 29 okt 2024, 11:19

iKer schreef: 29 okt 2024, 09:44 En ondertussen wordt zo’n beetje alle hulpverlening aan Gaza onmogelijk gemaakt. Na 43000 doden komt er een verbod op de UNWRA, de VN organisatie die Israel mogelijk heeft gemaakt in de praktijk.
Kees stelt daar tegenover dat iKer antisemiet is. Want iKer bekritiseert joods fascisme.

Volgens mij moet iemand Kees eens een geweten schoppen. En zodanig hard dat hij een tijdje invalide is. Laten we zeggen een jaar of drie.
Klopt ik vind je een elng Jodenhaterje die na 44 jaar studie niet het verschil ziet (of aanvoelt) tussen antizionisme (prima) en antisemitisme. Een triest figuur die schijt heeft aan gevoelens van anderen; of het nou Joden zijn die niet moeten janken over 7 oktober, of een van de vele vrouwen die je als gebruiksmateriaal ziet (triest ook voor je dochters; een vader die zo naar vrouwen kijkt. Dat valt in de categorie misogynie, wis je dat?) of Forumnerds die aangeven dat antisemitisch leusje vervelend te vinden. Je bent een sneu mannetje die Nerds bedreigt omdat de mening je niet bevalt.

Voor nu prettige dag verder, ik zou me schamen als ik zo in het leven zou staan zoals jij. Maar goed, nogmaals prettige dag verder :flowers:
Is Woke

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 okt 2024, 14:13

Siegfried Stahl schreef: 29 okt 2024, 09:56 Een dreigement?
Nee hoor. Ik zeg dat hij ‘door iemand’ een geweten geschopt moet worden. Dat Kees zo zielig loopt te janken moet hij zelf weten.
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 okt 2024, 14:14

Dat ik vanmiddag en vanavond in de buurt van Utrecht ben heeft daar niks mee te maken.
Make Peace Not War

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 okt 2024, 14:15

En dat ik weet waar Kees woont betekent nog niet dat ik zijn adres openbaar heb gemaakt. Want dat heb ik niet.
Make Peace Not War

kattekopje
Forumspammer

Bericht door kattekopje » 29 okt 2024, 16:02

Dus iKer gaat vanavond langs bij Kees Kakelvlees? Hope it's a good meeting :drink:
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth

Plaats reactie