Alleen brievenbuspakjes van buiten EU komen soms nog door zonder er uit gepikt te worden, de rest vrijwel altijd. Kunt altijd vragen aan de verkoper lagere waarde op exportformulier te zetten, als ze dat al niet qua standaard service doen. Helpt soms pakje door te laten komen, vermindert sws BTW zolang er geen bon met hoger bedrag ín het pakje zit...
Kunt gewoon beter niks meer buiten EU bestellen, of de 20%+€4 vantevoren incalculeren.
Geen idee of dit aansluit op de openingspost
Laatst gewijzigd door Richardus op 27 mei 2023, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Via Bandcamp meerdere platen gekocht. Moet inklaringskosten van 13 euro voor eentje betalen. Waarschijnlijk krijg ik ook nog een betalingsverzoek voor de anderen.
Zo wordt het wel een dure grap zeg
we are the nukes of terror
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
Mina en de mieren schreef: ↑27 mei 2023, 09:23
Betalen jullie wel eens inklaringskosten?
Nee.
Wel raar dat mensen zo krampachtig vasthouden aan iets fysieks terwijl het toch om de muziek gaat.
En die kun je gewoon zonder inklaringskosten versturen. Streamen. Enzovoorts.
Enige wat ik kan bedenken is de achterkant van albumhoezen. En het inlegvel. Daar zitten uiteraard prachtige kunstwerkjes tussen. Dat miste ik in het begin weleens. Maar eerlijk gezegd ben ik al krap 20 jaar van de CD af, en kunst is overal.
Nee.
Wel raar dat mensen zo krampachtig vasthouden aan iets fysieks terwijl het toch om de muziek gaat.
Enige wat ik kan bedenken is de achterkant van albumhoezen. En het inlegvel. Daar zitten uiteraard prachtige kunstwerkjes tussen. Dat miste ik in het begin weleens. Maar eerlijk gezegd ben ik al krap 20 jaar van de CD af, en kunst is overal.
Ik vind het wel leuk om een elpee of ceedee op te zetten, eigenlijk. Voelt om de één of andere reden beter. Een schild van boeken, films en muziek tegen de buitenwereld.
En het is sowieso fijn om niet afhankelijk te zijn van streamingdiensten.
Nee.
Ik begrijp je maar al te goed iKer. Jij had immers alles van Cheap Trick, dan snap ik je.
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
Krautsurfer schreef: ↑23 apr 2026, 14:53
Ik vind het wel leuk om een elpee of ceedee op te zetten, eigenlijk. Voelt om de één of andere reden beter. Een schild van boeken, films en muziek tegen de buitenwereld.
En het is sowieso fijn om niet afhankelijk te zijn van streamingdiensten.
Dat dus.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.