Kuntrie
Kuntrie
Nog helemaal aan het nagenieten van de geweldige Orville Peck-show gisteren en ondertussen vroeg ik me af, was er al een topic over dit ietwat verguisde genre?

“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Verguisd? Ik ken een metalliefhebber die er helemaal fan van is, al net zo lang als van metal. Elk jaar naar Take Root enzo.
Zelf heb ik er vrijwel niks mee, pakt me niet.
Zelf heb ik er vrijwel niks mee, pakt me niet.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Kuntrie
Ik vind dit een wonderschoon nummer. Maar verder heb ik niet zo veel met country.
Re: Kuntrie
Veel mensen houden zowel van country als van metal. Ik denk dat Hank daar iets mee te maken heeft.
Ach ja, genres.... ¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Precies. Ik snap ook niet zo goed waar je dat "verguisd" wegtrekt, uit je eigen omgeving? want er luisteren toch voldoende mensen naar? Dat het niet telkens in de Oor besproken wordt of op radio 538 gedraaid tsja ¯\_(ツ)_/¯
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Re: Kuntrie
Wéér niet goed?
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Goed, kuntrie dus:

“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Vergeten pareltje
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Fraai staaltje Nederkuntrie, met Toots Thielemans
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Helaas is de meeste kuntry ongeveer het Amerikaanse equivalent van onze Frans Bauer en Frans Duits. Ik heb heel wat kuntry plaatjes opgepikt bij de kringloop en 99.9% is echt troep.
Maar okee ; zo af en toe zit er wel eens wat geinigs tussen.
Maar okee ; zo af en toe zit er wel eens wat geinigs tussen.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Zo heb ik ook 3 verzamelaars van Willie Nelson. En ook dat is 99.9% troep.
Behalve dit liedje dan. Dit is dan weer juist erg goed:
Behalve dit liedje dan. Dit is dan weer juist erg goed:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
Het genre heet country. Met die knullige schrijfwijze wordt het verguizen al meteen in de hand gewerkt.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Ik heb overigens wel zelf eens een heuse kuntry cd gekocht : Harlon Howard! Eigenlijk alleen een liedjesschrijver maar heeft op een bepaald moment toch al zijn liedjes zelf eens op plaat gezet. Heel stel topmuzikanten erbij en best wel veel hits maakt dit een heel leuk kuntry plaatje.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Absoluut maar ik wil die Zeeuw niet voor het hoofd stoten.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Je kunt hem iedere keer wel op zijn schrijffouten wijzen maar daar schiet zo'n jongen toch niks mee op.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
Je kunt hem toch ook tegen zichzelf beschermen? Misschien denkt hij wel oprecht dat het grappig is, want laten we wel wezen van de humor moet hij het niet hebben.Siegfried Stahl schreef: ↑25 jun 2026, 17:04 Je kunt hem iedere keer wel op zijn schrijffouten wijzen maar daar schiet zo'n jongen toch niks mee op.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Tja...waar wel van?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
Een ziekelijke neiging tot het indelen van muziek in genres, onderwijl ons smekend te bevestigen dat genres er niet toe doen. Net alsof dat hem zal genezen.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- Krautsurfer
- Meganerd
- Berichten: 46846
- Lid geworden op: 04 jan 2009, 19:19
- Locatie: Berlijn
Re: Kuntrie
niet zoveel.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Dat zeg ik: 99.9% troep
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
-
roadrunner
- Forumjunk

- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 02 aug 2009, 20:46
Re: Kuntrie
Prima muziek voor de warmste en langste nacht ooit, de nacht van de airco's
Re: Kuntrie
Tsja, genres bestáán gewoon. Dat heb ik niet verzonnen. Dat die genres er tegenwoordig niet meer zoveel toe doen doet daar niets aan af. Case in point:
Als er sowieso iets is dat mijn bijdrages aan dit topis bewijzen is dat ik het zelf met die genre-grenzen niet zo nauw neem. De aanleiding was notabene Orville Peck, iemand uit de punkhoek die op zijn laatste plaat samenwerkt met mensen als Beck en Elton John.
Enfin, u ziet 't. Van mijn kant al weken geen onvertogen woord maar dat maakt dus kennelijk geen flikker uit.
¯\_(ツ)_/¯
Als er sowieso iets is dat mijn bijdrages aan dit topis bewijzen is dat ik het zelf met die genre-grenzen niet zo nauw neem. De aanleiding was notabene Orville Peck, iemand uit de punkhoek die op zijn laatste plaat samenwerkt met mensen als Beck en Elton John.
Enfin, u ziet 't. Van mijn kant al weken geen onvertogen woord maar dat maakt dus kennelijk geen flikker uit.
¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Hoezo? Je wordt toch zeer vriendelijk bejegend? Ga vooral zo door!
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Re: Kuntrie
Anyway, kuntrie dus:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Prachtig. GP en Grievous Angel zijn hele mooie platen.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Re: Kuntrie
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Nou vooruit...een stukje mooie kuntrie:
Voor de liefhebber; de officiële videoclip
Voor de liefhebber; de officiële videoclip
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
Ben er niet zo bekend mee, de Nitty Gritty Dirt Band, en heb ook niet het idee dat het iets voor mij gaat zijn maar heb wel fijne herinneringen aan dit nummer
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Komt van een dubbel cd met zowaar 2 leuke liedjes. En de rest is troep.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Kortom; het had op een singeltje gepast.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Veel mensen kennen dit liedje alleen vanwege de Robbie Williams versie. Heel erg. ze kunnen toch ook naar deze versie luisteren. Veel mooier.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
- Berichten: 28817
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:52
- Locatie: Erps-Kwerps
Re: Kuntrie
Ik kende lange tijd enkel deze versie:
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
Re: Kuntrie
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Hé, weer een topic over een genre. Opvallend.
Country is de meest luie muzieksoort die er is. Ok, op blues na dan. Natuurlijk zijn er in ieder genre uitschieters naar boven en dat geldt bij country ook, toch is er heel, heel veel kaf en er zijn vrijwel geen uitschieters naar beneden omdat het basisniveau zo laag ligt. Ik zet af en toe een lijstje 'alternative country' op als een bevriend stel komt eten en dat is te hachelen als ik het volume laag houd. Du moment dat die mensen zijn vertrokken, gaat het volume zes tandjes harder en zet ik normale muziek op.
Country is de meest luie muzieksoort die er is. Ok, op blues na dan. Natuurlijk zijn er in ieder genre uitschieters naar boven en dat geldt bij country ook, toch is er heel, heel veel kaf en er zijn vrijwel geen uitschieters naar beneden omdat het basisniveau zo laag ligt. Ik zet af en toe een lijstje 'alternative country' op als een bevriend stel komt eten en dat is te hachelen als ik het volume laag houd. Du moment dat die mensen zijn vertrokken, gaat het volume zes tandjes harder en zet ik normale muziek op.
This country makes it hard to fuck.
Re: Kuntrie
In een postje van een aantal maanden geleden heb ik country behoorlijk verguisd. Jammer genoeg kan ik dat postje niet meer terugvinden. Was een nuttige bijdrage geweest in dit topic.
This country makes it hard to fuck.
Re: Kuntrie
Ach, laten we wel wezen, de meeste Kuntrie is natuurlijk ook verschrikkelijk. Maar dat concert van Orville Peck (de aanleiding voor dit topic) was geweldig. Jaarlijstjesmateriaal
Een beetje kenner van het genre zal trouwens zeggen dat dit geen ‘echte’ kuntrie is. Net als de meeste bijdragen aan dit topic tot nu toe.
Maar dat doet er dus niet zoveel toe ¯\_(ツ)_/¯
Een beetje kenner van het genre zal trouwens zeggen dat dit geen ‘echte’ kuntrie is. Net als de meeste bijdragen aan dit topic tot nu toe.
Maar dat doet er dus niet zoveel toe ¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Hij mag dus een grappig maskertje dragen en van top tot teen getatoeëerd zijn; dit is gewoon 13 in een dozijn country hoor.
Daar doet een verleden als punker niks aan af.
Groeten van een ''kenner'' !
Er is trouwens een leuk liedje over punkers die de country als uitweg zoeken:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Berichten: 45025
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
- Contacteer:
Re: Kuntrie
Het laatste regeltje tekst doet het hem.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Re: Kuntrie
Eén van de mooiste.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Re: Kuntrie
Zoals gewoonlijk kent men hier alleen de geijkte namen.
Het countrygenre heeft geweldige nummers voortgebracht. En zeker ook hilarische. Vooral in de jaren 40 en 50.
Dit is echt wel een dubieus klassiekertje
Het countrygenre heeft geweldige nummers voortgebracht. En zeker ook hilarische. Vooral in de jaren 40 en 50.
Dit is echt wel een dubieus klassiekertje
Probleemwolf
Re: Kuntrie
Leuk
Maar inderdaad, er is ook best veel dubieuze kuntrie
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Re: Kuntrie
Jammer van de verbastering in de topictitel want er zijn echt coole countrynummers gemaakt die een serieuze topictitel verdienen.
Probleemwolf
Re: Kuntrie
Maak je toch zelf een topic aan? ¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
